Vlaggetjes weg!!

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Vlaggetjes weg!!

Bericht door RRon » di okt 09, 2007 7:11 pm

Heeft iemand hier al mee gewerkt??
Heb het vandaag geinstalleerd en in theorie werkt het perfect en in de praktijk schijnt het ook goed te werken! Je bent al je tussenpunten kwijt en dus een hoop onnodige info onderweg. Je moet er wel rekening mee houden dat je herberekenen uit zet want dat werkt niet bij deze routes.

Afgelopen zondag tijdens dijkentocht werd ik gek van al die info van die tussenpunten, die ben je hiermee kwijt!! :klap:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » di okt 09, 2007 7:42 pm

Onderweg wil ik de punten niet missen.

Als ik de route wil zien zonder vlaggetjes druk ik op de bovenste groen balk en op toon kaart onder.

Dan zie je de route perfect en kan je ook inzoomen.

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door RRon » wo okt 10, 2007 4:22 pm

Mij gaat het ook niet om de vlaggetjes maar om de bijbehorende tekst van Truus. Vind de info van tussenpunten vaak overbodig en soms zelfs irritant als ze bijvoorbeeld erg dicht bij afslagen staan.
Natuurlijk heeft het programma voor en nadelen, maar voor diegene die het nog niet wisten, je kan dus van een hoop info af welke Truus je onderweg meldt!! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » wo okt 10, 2007 4:33 pm

Elke route die ik in mijn garmin stop voorzie ik altijd van tussenpunten die niet al te ver van elkaar liggen. Routes die ik krijg kijk ik daar op na en haal zo nodig tussenpunten weg.

Er zijn idd routes die vol overbodige shit staan. Je kan er zelf een hoop aan doen. Maar let op routepunten heb je nodig om bij fout rijden te laten herberekenen naar het volgende routepunt. Is dat het bv eindpunt dan blijft er van je route weinig over. Tenzij je niet laat herberekenen en de route opnieuw zelf opzoekt.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door RRon » wo okt 10, 2007 6:07 pm

Na een route door het programma te hebben gehaald heb je inderdaad alleen nog begin en eindpunt over en eventuele waypoints zoals tankstops en lunchpauzes, de rest is weg. Bij misrijden, om wat voor reden dan ook, inderdaad nooit laten herberekenen maar zelf terug naar route rijden! :wink:

Iedereen moet voor zichzelf weten of het programma voorhem/haar interessant is, ik kan me situaties bedenken waarbij ik de route niet door dat programma heen haal, maar liep me van de week te ergeren aan overtollige info waardoor ik onder andere bijna een afslag miste! Je kan zelf bepalen bij welke route je het wel of niet gebruikt.
Ik weet niet of iedereen het gps forum volgt vandaar dit topic! :D
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » wo okt 10, 2007 7:34 pm

Bedankt voor de tip! Ik weet nog niet of en hoe vaak ik het ga gebruiken, maar ook ik baal wel eens van die tussenpunten binnen 100 meter vóór een afslag.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » wo okt 10, 2007 9:34 pm

Ti-BB schreef:Bedankt voor de tip! Ik weet nog niet of en hoe vaak ik het ga gebruiken, maar ook ik baal wel eens van die tussenpunten binnen 100 meter vóór een afslag.
Daarom is het verstandig een tussenpunt altijd vlak na een afslag te plaatsen. Je hebt dan ruim de tijd tot de volgende afslag, en het leid niet af. Soms is het wel lastig dat een routepunt aan de verkeerde kant van de weg staat. Als je er niet op let, dan stuurt hij je eerst weer terug.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten