Garmin gekraakt

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Garmin gekraakt

Bericht door marcelcbrxx » di jan 29, 2008 6:10 pm

Omdat het toch een keer bekend zal worden vertel ik het zelf maar.

Al het kaart materiaal, dus ook de nieuwste versie 2008 is gekraakt dmv een key generator.

In de hackers wereld was dit al een tijdje bekend. Maar de meeste hier zullen dit misschien niet weten. Maar nu zie ik het ook regelmatig voorbij komen op forums. Alleen hier niet.

Kijk ook naar het verhaal van Jochem, ze geven uitstekende service, en dat maak ik ook keer op keer mee.

Ieder zijn eigen keuze wat je doet met kaart materiaal update's. Maar als die vastloopt met illegale software denk ik dat je grote kans hebt dat je het probleem blijft houden wat Garmin betreft.

Dit is alleen ter info. Vanzelfsprekend werk ik niet mee aan illegale handel. (zolang ik het nog legaal kan verdienen :wink: ) Maar anders krijg ik misschien het verwijt dat ik mijn kennis niet deel. :roll:

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Bericht door BBMW » di jan 29, 2008 8:29 pm

????? :shock:

Leuk dat je dit mededeeld. Vind alleen je beweegreden vaag. Je zal volgens mij geen verwijt krijgen als je dit nu net niet mededeeld, zeker gezien het feit dat je leeft van deze legale handel. Nu zet je mensen juist op het spoor. Komt bij mij als broodroof over en wat kan jouw de mening van een ander schelen.... :!:
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » di jan 29, 2008 8:35 pm

Voor de liefhebber :arrow: NT2008 :D

Ps. Als je niks had gepost had ik ook niet gezocht. Maar kon het niet laten om ff te google :+
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » di jan 29, 2008 8:38 pm

Thnx voor de info :D

Maar serieus, voordat ik met illegale kaarten met een waarde van ongeveer 80 Euro ga lopen rommelen op mijn Garmin met een aanschaf waarde van +1000 Euro moet er wel een en ander gebeuren.......

Maw, ik ben normaal absoluut voorstander van het krakers gilde als het om belachelijk dure software gaat - denk aan Venstertjes - maar in het geval van Garmin kan ik niet zeggen dat de aanschaf prijs exorbitant hoog is, dus gebruik ik mijn kaartmateriaal uit 2007 of schaf netjes de update aan ;)
Proud member of the Adventure Chaptor

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » di jan 29, 2008 9:56 pm

ReefeR schreef:Thnx voor de info :D

Maar serieus, voordat ik met illegale kaarten met een waarde van ongeveer 80 Euro ga lopen rommelen op mijn Garmin met een aanschaf waarde van +1000 Euro moet er wel een en ander gebeuren.......

Maw, ik ben normaal absoluut voorstander van het krakers gilde als het om belachelijk dure software gaat - denk aan Venstertjes - maar in het geval van Garmin kan ik niet zeggen dat de aanschaf prijs exorbitant hoog is, dus gebruik ik mijn kaartmateriaal uit 2007 of schaf netjes de update aan ;)
:^
Ik heb een tijdje van die gekraakte nest op mijn lappie gehad en dat ding bolde voor ging meter, nu alles terug origineel en hij werkt weer (bijna) perfekt.

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » di jan 29, 2008 10:38 pm

Vroeger of later komt dit nieuws ook bij de computer analfabeten. En iedereen die zich met dit soort dingen inlaat kan ik toch niet tegen houden.

Hier maak ik misschien een stel slapende honden wakker, en als je voor € 80,00 je garantie die zelfs doorloopt na de garantie periode. (dat heet SERVICE ) op het spel zet dan moet je dat zelf weten.

Kijk je kan het ook zo zien, je kan vantevoren zien of het de € 80.00 waard is voor je.

Zo zien een heleboel software fabrikanten dat. Wen er eerst aan en dan kan je het kopen als het bevalt. We leven in 2008, de beveiliging van Garmin is gewoon niet meer uptodate. Dat zullen ze dan wel weer gaan veranderen als ze het beter kunnen.

mib
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 8:39 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door mib » di jan 29, 2008 10:39 pm

werkt deze versie dan ook als je m naar je GPS upload?
Normaal is het zo dat je wel onder windows in Mapsource de kaarten kan bekijken maar het niet doen in je Garmin GPS.

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » di jan 29, 2008 10:43 pm

Wat zou het anders voor zin hebben om te kraken.

Ik neem mijn laptop niet mee op de motor, tenminste niet opengeklapt tijdens het rijden.

Oh ja, en denk ook nog even aan eventuele rotzooi die je gratis erbij kan krijgen met het downloaden.
Laatst gewijzigd door marcelcbrxx op di jan 29, 2008 10:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BlauweEngel » di jan 29, 2008 10:45 pm

:^

Maar thanx voor de link! altijd handig voor een filumpie of nieuwe game!
New Zealand and Australia..awesome nature

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » di jan 29, 2008 11:09 pm

marcelcbrxx schreef:We leven in 2008, de beveiliging van Garmin is gewoon niet meer uptodate. Dat zullen ze dan wel weer gaan veranderen als ze het beter kunnen.
Wat mij wel opvalt is dat de Cracks blijkbaar specifiek op de "nieuwe" NT kaarten van toepassing zijn.
Garmin is tot voor kort onkraakbaar geweest, ik vermoed dat met nieuwe kaart (opbouw)technieken een deel van de beveiliging verloren is gegaan.

Hopelijk vinden ze snel een oplossing ze verdienen het niet de zelfde problemen te krijgen als TomTom al jaren heeft mbt kraken.
Proud member of the Adventure Chaptor

Nightwish
Berichten: 240
Lid geworden op: za mei 27, 2006 1:47 pm
Locatie: den helder
Contacteer:

Bericht door Nightwish » di jan 29, 2008 11:23 pm

op mijn pc werk ik al jaren met gekraakte software maar zou het niet aandurven met mn garmin. Mapsource op de pc zou ik nog wel aandurven maar de kaarten overzetten op mn 2720 niet.

als het toch fout gaat of de unlock niet werkt heb je een groot probleem. je kan dan niet terug naar de oude versie omdat de kaarten op de 2720 voorgeinstaleerd zijn. (als ik het goed heb)
Afbeelding

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » di jan 29, 2008 11:26 pm

ReefeR schreef:
marcelcbrxx schreef:We leven in 2008, de beveiliging van Garmin is gewoon niet meer uptodate. Dat zullen ze dan wel weer gaan veranderen als ze het beter kunnen.
Wat mij wel opvalt is dat de Cracks blijkbaar specifiek op de "nieuwe" NT kaarten van toepassing zijn.
Garmin is tot voor kort onkraakbaar geweest, ik vermoed dat met nieuwe kaart (opbouw)technieken een deel van de beveiliging verloren is gegaan.

Hopelijk vinden ze snel een oplossing ze verdienen het niet de zelfde problemen te krijgen als TomTom al jaren heeft mbt kraken.
Goedemorgen, zou het zin hebben oude kaarten te unlocken als je nieuwe kan krijgen. :wink:

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » di jan 29, 2008 11:27 pm

Duhuh, toen ik in de markt was voor een Garmin kraakje waren de nu oude kaarten nog nieuw :lol:

En ik heb niet goed opgelet maar de NT's werken toch niet op een 2610 ?
Proud member of the Adventure Chaptor

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » di jan 29, 2008 11:46 pm

ReefeR schreef: En ik heb niet goed opgelet maar de NT's werken toch niet op een 2610 ?
In de computer wereld wordt iets met de leeftijd van een 2610 als antiek beschouwd. Maar daar zijn ook cracks voor, echt alles hebben ze te pakken. Garmin zal heus wel met een antwoord komen.

Gebeurt ze zoiets net als de strijd om de kaartenmakers aktueel is (was).

Op deze kraak zit ik ook niet te wachten, ik wacht op de kraak van tetra, c2000 en dect! Freedom for all.

MMZ
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
Locatie: Alkmaar (Holland)
Contacteer:

Bericht door MMZ » wo jan 30, 2008 1:07 pm

Is er ook een kraak te krijgen voor mijn vreselijk bejaarde SPIII ?

Oja: C2000 is al gekraakt, maar kost ook iets. Ik heb mij laten vertellen dat dit tenminste € 20.000 kost. In de VS schijnt t gelukt te zijn.

Maar JONKHEER kan je daar vast meer over vertellen.

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » wo jan 30, 2008 1:26 pm

Miep Miep Zoeffff schreef:Is er ook een kraak te krijgen voor mijn vreselijk bejaarde SPIII ?

Oja: C2000 is al gekraakt, maar kost ook iets. Ik heb mij laten vertellen dat dit tenminste € 20.000 kost. In de VS schijnt t gelukt te zijn.

Maar JONKHEER kan je daar vast meer over vertellen.
In de VS is het voor een goede scanner en 125 dollar al gekraakt. Alleen daar zit ik niet. Moet hier zijn.

Ik weet niet of het op een SP3 lukt, verder heb ik mij er niet in verdiept. Zoals gezegd dit was te kennis geving. Ik kijk wel uit om er iets mee te doen. Als ze hier binnen komen is ALLES legaal. Dat mag ook wel als Microsoft partner. Wat vrienden van mij doen heb ik geen grip op. :wink:

bluebird71
Berichten: 136
Lid geworden op: za jun 03, 2006 4:40 pm
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

Bericht door bluebird71 » wo jan 30, 2008 8:05 pm

mib schreef:werkt deze versie dan ook als je m naar je GPS upload?
Normaal is het zo dat je wel onder windows in Mapsource de kaarten kan bekijken maar het niet doen in je Garmin GPS.
Heb de software (gedownload via news-servers), geinstalleerd op m'n peecee, de instructies gevolgd hoe je moet handelen, via mapsource de versie op een sd-kaart gezet (om te voorkomen dat m'n zumo raar kon gaan doen) en gekeken of het werkt.

Nou................. het werkt!
Laatst gewijzigd door bluebird71 op wo jan 30, 2008 8:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » wo jan 30, 2008 8:33 pm

Gezien het feit dat deze site is verbonden met een officiele club lijkt het mij niet handig om dit soort informatie publiekelijk op het forum te zetten. Dit in verband met aansprakelijk stelling.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

jonkheer
Berichten: 204
Lid geworden op: di mei 30, 2006 9:46 pm
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Bericht door jonkheer » wo jan 30, 2008 8:42 pm

marcelcbrxx schreef:
Miep Miep Zoeffff schreef:Is er ook een kraak te krijgen voor mijn vreselijk bejaarde SPIII ?

Oja: C2000 is al gekraakt, maar kost ook iets. Ik heb mij laten vertellen dat dit tenminste € 20.000 kost. In de VS schijnt t gelukt te zijn.

Maar JONKHEER kan je daar vast meer over vertellen.
In de VS is het voor een goede scanner en 125 dollar al gekraakt. Alleen daar zit ik niet. Moet hier zijn.
Ben ff blokkie om.....woehaaha. Een Amerkaanse scanner die een europees protocol begrijpt. Neuuu

Gaat voorlopig echt ff niet lukken.
Tsjing Tsjing

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten