Howto: opstartscherm 2610/2720/2820 veranderen

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Nightwish
Berichten: 240
Lid geworden op: za mei 27, 2006 1:47 pm
Locatie: den helder
Contacteer:

Howto: opstartscherm 2610/2720/2820 veranderen

Bericht door Nightwish » za feb 02, 2008 11:33 pm

Ik wilde mijn opstartscherm van de 2720 veranderen. Met het programma Ximage van Garmin kan je dit doen.

Download het programma hier: http://www.garmin.com/software/xImage_23.exe Na het instaleren start je het programma op. (zorg dat je Garmin op de computer is aangesloten en aan staat.)

Klik op volgende,

Nu zal het programma je Garmin detecteren, klik op volgende.

Klik "Get images from GPS" aan en klik op volgende.

In het bovenste vakje moet nu "opstartscherm staan en in het onderste grote witte vak ook. Klik op volgende.

Nu selecteer je waar je het originele opstartscherm wilt plaatsen. (bijv. buroblad) en klik op volgende.

Het opstartscherm is nu op je computer geplaatst. Klik op voltooien.
Wijzig de naam van de afbeelding in bijv. "oudopstartscherm.bmp"

Nu kan je het originele opstartscherm gaan wijzigen met bijvoorbeeld paint of photoshop. Ik heb het gedaan met paint en een hele andere foto geplaatst.

LET OP: je mag de afmetingen niet wijzigen. De afmetingen moeten zijn 454X240 pixels en de bestandsextentie moet .bmp zijn.

Als je je opstartscherm gewijzigd hebt sla je deze op als Opstartscherm.bmp. Let op de afmetingen. De afbeelding moet in een map staan, dus maak een map aan met bijv. de naam "opstartscherm" en plaats daar je afbeelding in.

Start nu weer Ximage op en doorloop dezelfde procedure als de eerste keer alleen selecteer je nu de optie "Send images to the GPS" en klik op volgende.

Klik weer op volgende, In dit scherm navigeer je naar de map waar je de afbeelding hebt opgeslagen en klik op OK, daarna klik je op volgende.

Nu word je afbeelding naar de Garmin gestuurd. Als dit gebeurd is zet je je Garmin uit en weer aan. Nu moet je als het goed is je nieuwe afbeelding zien als opstarscherm.

Nogmaals: verander NIKS aan de verhoudingen 454X240 en de nieuwe afbeelding MOET een .bmp extentie hebben. Dus geen jpeg o.i.d. en moet de naam Opstartscherm.bmp hebben


Dit was mijn opstartscherm:
Afbeelding

En dit is het nu (sorry Marcel):
Afbeelding
Afbeelding

XX-fiets
Berichten: 90
Lid geworden op: do nov 02, 2006 10:45 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door XX-fiets » do feb 07, 2008 4:47 pm

Leuk platje die zou ik ook wel willen hebben waar heb jij hem gedownload?? :lol:

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » do feb 07, 2008 8:14 pm

Afbeelding

deze vond ik heel mooi Alex!!

LeoFric
Berichten: 1526
Lid geworden op: do mei 31, 2007 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door LeoFric » do feb 07, 2008 10:35 pm

Wel leuk maar op een 2610 een plaatje zetten?


Volgens mij werkt dat niet of ik zit er heel erg naast...

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » do feb 07, 2008 11:44 pm

Je zit er geen haar naast :wink:

Plaatje van 2610 aanpssen gaat nie :n
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Nightwish
Berichten: 240
Lid geworden op: za mei 27, 2006 1:47 pm
Locatie: den helder
Contacteer:

Bericht door Nightwish » vr feb 08, 2008 2:31 am

Motorpsycho schreef:Je zit er geen haar naast :wink:

Plaatje van 2610 aanpssen gaat nie :n
volgens een topic op het forum van notter volgens mij wel. maar ik kan het fout hebben. zal het nog eens opzoeken.


@ XXfiets, je kan deze foto gewoon opslaan op je computer. rechter muisknop en dan afbeelding opslaan.

@evelakes ja dat is een erg mooie foto. heb ik wel aan gedacht maar ben bang dat ie niet mooi wordt met de verhoudingen 454X240 maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten