Routes Eifel gevraagd

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Routes Eifel gevraagd

Bericht door Barry » di mar 11, 2008 1:43 pm

Ik ga binnenkort een dagje met de motor naar de Eifel met mijn vader. Ik ben alleen nog op zoek naar leuke/mooie routes voor de Zumo. Ik weet dat ik ze her en der wel kan vinden op internet, maar het blijft moeilijk inschatten vanaf een kaartje.

Misschien dat iemand hier routes heeft liggen en deze zelf ook gereden heeft?? Dat maakt het voor mij wat makkelijker om te geloven dat het inderdaad een mooie route is. :)

Ik zoek een route voor 1 dag, zo rond de 600/700km (totaal) rekeninghoudend met een afstand van 300 km in Nederland (Breda > Maastricht/Venlo en v.v.). Blijft er dus 300/400km over voor buitenlandse kilomters. Een route van rond de 200km lijkt mij een mooie afstand om te rijden.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » di mar 11, 2008 3:19 pm

De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » di mar 11, 2008 11:19 pm

Bedankt, ik ga eens vogelen ermee 8)

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » wo mar 12, 2008 9:23 am

Ik heb inmiddels wel wat gevonden en heb eigenlijk de volgende (globale) routes uitgetekend. Ik kan nu niet met onRoute aan de slag, aangezien dat programma niet op het werk is geinstalleerd. :lol:

Dag 1:
Afbeelding

Over Maastricht/Aachen en bij Düren de Eifel in. Door de Vulkaaneifel richting de Ring (Adenau). Via Mayen richting Cochem en een stuk langs de Moezel cruisen naar Wittich. Via Irrel (jeugdsentiment) en Bitburg naar Gerolstein en vervolgens stoppen in Prüm. Tijd voor een biertje en een hotel!

Dag 2:
Afbeelding

Vanuit Prüm naar Echternach en via Diekirch door Luxemburg richting Houffalize (wellicht omweg via Goufy, wederom jeugdsentiment). Vervolgens via La Roche en Durbuy naar Coo. Achtereenvolgens Malmedy, Spa, Aywaille, Remouchamps naar de Nederlandse grens. Over Slenaken (lekkere pannekoeken!!!) en Margraten terug naar Maastricht en naar huis...

Ik schat zo in dat de routes tussen de 250 en 350km lang zijn. Inclusief een aanrijafstand van plm. 150km heb je wel een mooi aantal km voor een dag.

Flink stuk autobahn hoeft van mij niet, aangezien ik dan mijn vader kwijt raak die met zn R1150RT volgt. :wink:

Als jullie nog suggesties, toevoegingen of plekken die ik écht moet zien hebben, dan laat het maar weten. :idea:

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » wo mar 12, 2008 9:49 am


Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » do mar 13, 2008 8:47 am

Klopt het dat de wegen rond de Rurstausee in het weekend voor ons zijn afgesloten? :cry:

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » do mar 13, 2008 3:53 pm

Ja daar moet je mee opletten, het zijn meestal die mooie wegen waar je goed in de bocht kan gaan, je moet goed kijken bij een kruispunt, want daar kan een bord staan "verboden voor motoren ", je weet wel ik bedoel dus het teken, maar deze tellen van zaterdag tot zondag 00.00 hr. Maar er zijn nog veeeeeeeel andere wegen daar hoor.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » do mar 13, 2008 4:27 pm

Burtonman schreef:Ja daar moet je mee opletten, het zijn meestal die mooie wegen waar je goed in de bocht kan gaan, je moet goed kijken bij een kruispunt, want daar kan een bord staan "verboden voor motoren ", je weet wel ik bedoel dus het teken, maar deze tellen van zaterdag tot zondag 00.00 hr. Maar er zijn nog veeeeeeeel andere wegen daar hoor.
Ik doe de Noord Eifel dan wel op vrijdag en op zaterdag de Zuid Eifel / Luxemburg :wink:

Maar dan kan ik er in ieder geval rekening mee houden.

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » do mar 13, 2008 5:02 pm

veel :] gewenst.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » do mar 13, 2008 6:49 pm

Duurt nog wel even hoor, ik ga pas in mei. Als het weer goed is :oops: :oops: :oops: :oops:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » do mar 13, 2008 8:56 pm

Ik heb weer even iets gemaakt. Goh, spelen met Mapsource en Onroute is bijna net zo leuk als het rijden zelf. Goed voor de voorpret :lol: :lol: :lol:

Link naar mijn gpx bestand

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » do mar 13, 2008 9:26 pm

Ziet er goed uit. Gegarandeerd plezier :] :] :] *-*
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » wo apr 30, 2008 11:46 am

Iemand die goed bekend is in de Eifel;

Is onderstaande gele route gewoon te rijden?? Ik hoor soms wel eens berichten over afgesloten wegen in de Eifel voor motoren? :(

Afbeelding

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » wo apr 30, 2008 2:03 pm

Moeilijk te zien van hieruit, je moet goed op de verkeersborden opletten, naar het schijnd bestaan er ook kaarten met deze verboden wegen, maar heb ze nog nooit gezien, wij zijn zeer veel in die speeltuin, het is er echt prachtig, opletten deze verboden wegen tellen alleen in het week-end (zat-zondag) veel plezier :]

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » wo apr 30, 2008 2:13 pm

Ik heb inmiddels gehoord dat ik iets te driftig wegen heb aangeklikt, aangezien veel van de door mij geselecteerde wegen goed begaanbaar zijn,.......per mountainbike :lol: :lol: :lol: :lol:

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » wo apr 30, 2008 5:42 pm

Hij Barry, ik ken die streek redelijk. Stuur me je rit maar eens door, zal ik ze eens bekijken. Van wat ik op de foto kan zien weet ik dat de L128(Steckenbom) in de weekenden is afgesloten.
Ik weet daar in de buurt ook een leuk plaatsje om je rit te beginnen en te eindigen.

Als ik je kan helpen geef je maar een seintje :wink:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » wo apr 30, 2008 5:53 pm

Je hebt mail :wink:

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » do mei 01, 2008 9:23 pm

Barry schreef:Je hebt mail :wink:
Joe toe!! :wink: :lol:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » za mei 03, 2008 10:30 pm

Ik heb vandaag de route gerede, super!!! :lol:

Dit is de route die we uiteindelijk gereden hebben. 279km. Dit is toch wel een lange route om te rijden, omdat in deze route de gemiddelde snelheid niet zo hoog ligt. We hebben het laatste stuk van de route ook niet meer gereden en zijn bij Spa de snelweg op gegaan. 14 uur onderweg is lang genoeg (incl. ellende maar daar later meer over :wink: )

Afbeelding

Met 2 birds gaan we op pad vandaag. Een zwarte en een blauwe. 8)

*hmmm de foto van de andere rijder bleef niet plakken op het forum*

Onze eerste koffiestop in Slenaken bij 't Brugske. De bediening is kut, maar de locatie is uitstekend en de pannekoeken zijn erg lekker 8)

Afbeelding

Vanuit Slenaken lekker binnendoor de Eifel in gereden en weer even gestopt bij de Bikers Ranch. Wat een drukte zeg. :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog even kennis gemaakt met de lokale bevolking. :p

Afbeelding

Heerlijk die bochtjes :+:

Afbeelding

En daar komt mn maat aan! :black Ik zei toen nog tegen hem, je moet geen straatje keren tegen een helling op. Dat is vragen om problemen, hij hield zn bird maar net op tijd. :?

Afbeelding

En daar rij ik wel : :blue2t

Afbeelding

En toen kwam ik al weer terug :lol:

Afbeelding

Blijft een heerlijke omgeving om te rijden. :idea:

Afbeelding

Even tijd om een beetje peut in de fietsen te gooien!

Afbeelding

Afbeelding

Pauze in Monschau! : :D :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Hmmmm lekker 8) 8) 8)

Afbeelding

En dan zeg je eerder op de dag dat iemand niet moet straatje keren tegen een helling op. Wat denk je dan zelf??? Ach, ik ga het zelf gewoon proberen op een smallere weg tegen een erg steile helling bij Malmedy. Hoe stom kun je zijn |(

Afbeelding

|B |B

Afbeelding

|B |B |B |B

Afbeelding

Maar goed, zonde van het geld, maar ik laat er mijn dag niet om verpesten. Het weer was super en de route was top! Zo, de bird staat weer op zn bandjes. Met behulp van een aantal aardige Belgen. :D :D :D

Afbeelding

Even tijd voor een bakje koffie op de terugweg :coffee:

Afbeelding

En de een na laatste stop. Weer koffie en ff lekker uitrusten. :z

Afbeelding

Helaas eindigt het niet nog. Bij de laatste tankstop wil ik na het tanken mn sleutel in het contactslot steken, blijkt de sleutel ineens helemaal krom te zijn. Zowel krom langs de dunne zijde, maar ook langs de brede zijde. Hoe dat kan?????? :W

Maar goed, was nog maar een paar kilometer van huis, moeders gebeld en die heeft de reserve sleutel gebracht. :_-

Al met al was het een heeeerlijke dag. Mooie route, leuke bochtjes, super weer!!! Jammer van de schade, maar dat mag mijn humeur niet verpesten. Hooguit mn bankrekening. :lol: :lol: :lol:

Spuitwerk wordt voor na het seizoen. Koppelingsdeksel pak ik wel mee bij de oliewissel. Eerst maar op zoek naar een nieuwe hendel, spiegel en een demper. :roll: :roll:

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » za mei 03, 2008 11:03 pm

Leuke foto's en verhaal :D

Beetje jammer alleen van je schade *-0

Suc6 met herstel :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » ma mei 05, 2008 9:34 am

Jammer van de schade.
De demper hoef je zo te zien niet te vervangen, maar alleen de mantel. Dat kan Laser (op afspraak) voor je regelen, en dat kost je ca. 150 Euro.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » ma mei 05, 2008 3:13 pm

Frank Switser schreef:Jammer van de schade.
De demper hoef je zo te zien niet te vervangen, maar alleen de mantel. Dat kan Laser (op afspraak) voor je regelen, en dat kost je ca. 150 Euro.
Die alu dingen aan de zijkant zijn ook beschadigd. :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten