Kabel

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Paertje
Berichten: 135
Lid geworden op: di feb 26, 2008 3:29 pm
Locatie: Sint-Eloois-Winkel, Belgium
Contacteer:

Kabel

Bericht door Paertje » wo mar 12, 2008 5:28 pm

Hallo iedereen,

Ik raak stilaan verslaafd aan deze site. Van het moment dat er een tijdje vrij is, betrap ik mezelf aan de pc en blijf ik er ook zitten om allerlei vragen te stellen. Waarvoor mijn excuses trouwens.

Ik heb een vraagje ivm gps.

Ik heb een Mio 168 PDA en gebruik deze al geruime tijd voor mijn werk. in afwachting van het dalen van de prijzen van de reguliere motor-GPSen zou ik eventueel dus die MIO gebruiken.

Het grote probleem is echter dat er voor de mio geen voeding is. Ik zou de gps in een binnenzak steken en door middel van een oortje meeluisteren naar de gesproken instructies. Heb dat al eens gedaan en dat lukt eigenlijk wel.

Maar zoals ik al eerder zei, er is geen voeding voor de GPS waardoor hij maar een drietal uren te gebruiken is. Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Misschien zou ik proberen om via de motorbatterij een voeding te voorzien. Misschien een kabel aan de batterij hangen en op die manier de kabel dan onder het zadel bewaren zodat deze uit het zicht is. van zodra ik de gps gebruik, zou ik deze dan uithalen en aan mijn Mio hangen.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit moet aanschakelen. ik ken eigenlijk niets van elektriciteit maar ik veronderstel dat het eigenlijk wel zou voldoen om zo'n autoladerkabel te strippen en één draad te verbinden met plus en de andere met min. Weet er iemand of dit kan?

Robird
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 19, 2007 7:18 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Robird » wo mar 12, 2008 5:54 pm

Je kan een waterdichte sigaretten plug aansluiting proberen.en deze onder je zadel verbergen.,ik heb er ook eén en deze ligt rechts voor in mij kuip kan hem zo pakken als ik hem nodig heb.

Wel een zekering ertussen monteren.

Je kan deze kopen in een autoshop zoals halfords.
Groet Rob

I'm not antisocial, society is anti me.
Afbeelding
BBXX1100

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Kabel

Bericht door Ankertje » wo mar 12, 2008 8:04 pm

Paertje schreef:Hallo iedereen,

Ik raak stilaan verslaafd aan deze site. Van het moment dat er een tijdje vrij is, betrap ik mezelf aan de pc en blijf ik er ook zitten om allerlei vragen te stellen. Waarvoor mijn excuses trouwens.

Ik heb een vraagje ivm gps.
Van PDA's en MIO's heb ik geen verstand. Maar je Avatar vind ik mooi :D


:idea:
Laatst gewijzigd door Ankertje op do mar 13, 2008 6:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door stanley » wo mar 12, 2008 11:35 pm

:} :} :} :} :} :} :} zeer mooi zelfs
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten