routes op de Garmin

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

routes op de Garmin

Bericht door YO » wo apr 30, 2008 8:06 am

Ik ben natuurlijk druk aan het spelen met de Mapsource en mijn Zumo. :P

Nu vraag ik me af: Hoeveel routes kun je kwijt op de Zumo?

En MOET je ze gelijk importeren?

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: routes op de Garmin

Bericht door Barry » wo apr 30, 2008 8:10 am

YO schreef:Ik ben natuurlijk druk aan het spelen met de Mapsource en mijn Zumo. :P

Nu vraag ik me af: Hoeveel routes kun je kwijt op de Zumo?

En MOET je ze gelijk importeren?
1) Volgens mij zoveel als je geheugen het toe laat.

2) Hoeft niet. Via Mapsource kun je alleen de routes importeren die je geselecteerd hebt en dan worden vervolgens de eerder geimporteerde routes overschreden in de Zumo. Ik doe het anders; ik sla vanuit Mapsource de route op als een GPX bestand en deze kopieer ik via de verkenner naar de map Garmin\GPX\ op de Zumo of SD kaart. Op deze manier kun je routes blijven pompen. 8)

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » wo apr 30, 2008 8:37 am

Bedankt voor de tip Barry.

Ik heb 8 routes gezet in de GPX.

als ik de zumo dan aanzet zie ik ze allemaal staan in Routes maar ik importeer ze niet.

ga ik dan terug naar Menu en ik klik weer routes aan dan staan ze er niet meer in maar ze staan nog wel in de map GPX.

wat doe ik verkeerd? Hoe krijg ik nu toegang tot de routes want ze staan wel in de map GPX. (btw alle bestanden zijn GPX. (zonder de dubbele punt :wink: )

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » wo apr 30, 2008 8:40 am

Heb het al gevonden! :lol:
Laatst gewijzigd door YO op wo apr 30, 2008 8:45 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » wo apr 30, 2008 8:42 am

YO schreef:Heb het al gevonden! :lol:
Geimporteerd op de Zumo zeker? Daar is niets mis mee. :)

Wel met het importeren/exporteren vanuit Mapsource naar de Zumo. Nou ja, er is niets mis mee, tenzij je gewoon iedere keer de routes erbij wilt zetten. :roll:

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » wo apr 30, 2008 8:46 am

Gebruikers gegevens en importeer gegevens.

Nu staat bij de favorieten wel heel veel waypoints. Is dat normaal dat die daar staan want die kun je niet wissen en wel importeren. Wat moet ik daarmee doen met die waypoints?

thx Birdies. :wink:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » wo apr 30, 2008 9:07 am

Minder waypoints in je routes opnemen :lol:

Ik weet het niet, ik heb diverse routes in de Zumo staan maar bij favorieten staat alleen 'thuis' :?

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » wo apr 30, 2008 9:08 am

Overigens kun je wel als je op de favoriet klikt, dan op 'wijzig' en dan naar beneden scrollen op 'wis' drukken. :wink:

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » wo apr 30, 2008 9:36 am

Barry schreef:Minder waypoints in je routes opnemen :lol:

Ik weet het niet, ik heb diverse routes in de Zumo staan maar bij favorieten staat alleen 'thuis' :?
Bij mij ook maar bij de favorieten bij "importeer gegevens" staan de waypoints en die kun je alleen maar importeren. Ik vraag me af waarvoor dat dient :?

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » wo apr 30, 2008 10:52 am

YO schreef:Bij mij ook maar bij de favorieten bij "importeer gegevens" staan de waypoints en die kun je alleen maar importeren. Ik vraag me af waarvoor dat dient :?
Dat zijn de waypoints die in de geladen routes opgenomen zijn. Heb je niet nodig volgens mij, ik heb er nooit wat mee gedaan. :lol:

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » wo apr 30, 2008 11:10 am

Je kunt de waypoints importeren, dan zie je ze ook op de route (afbeelding+naam) in de Zumo, maar als je ze weglaat blijft de route gewoon intact. Het is maar wat je wilt.

Zelf maak ik bijna nooit waypoints aan, maar werk ik alleen met routepunten.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » wo apr 30, 2008 11:54 am

Barry schreef:
YO schreef:Bij mij ook maar bij de favorieten bij "importeer gegevens" staan de waypoints en die kun je alleen maar importeren. Ik vraag me af waarvoor dat dient :?
Dat zijn de waypoints die in de geladen routes opgenomen zijn. Heb je niet nodig volgens mij, ik heb er nooit wat mee gedaan. :lol:
Ti-BB schreef:Je kunt de waypoints importeren, dan zie je ze ook op de route (afbeelding+naam) in de Zumo, maar als je ze weglaat blijft de route gewoon intact. Het is maar wat je wilt.

Zelf maak ik bijna nooit waypoints aan, maar werk ik alleen met routepunten.
Thx voor de tips Ti-BB en Barry. De rest van het apparaat snap ik wel omdat Annemiek de Nüvi 660 heeft. Alleen het met de routes is weer even zoeken. maar ik ben er erg blij met mijn Zumo. Het opent weer een heel ander perspectief voor mijn trip.:wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten