Zumo

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
indyfix
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 10:22 am
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Zumo

Bericht door indyfix » wo sep 17, 2008 5:18 pm

hoi ik heb een headset gekocht de bekende Scala Rider Q2 de intercom werkt het bellen via bleutooth werkt, alleen de navigatie en mp3 wil nog niet lukken krijg geen contakt de Zumo geeft wel koppel headset aan en staat ook op het scherm maar wil niet werken , het lukt dus niet wie heeft enig idee of ervaring met dit probleempje
gr fred (hij wil dus niet koppelen en geeft mislukt aan ) :?
Afbeelding

indyfix
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 10:22 am
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: Zumo

Bericht door indyfix » wo sep 17, 2008 6:15 pm

hij doet het inmiddels alleen een heel blikkerig geluid is iet aan te horen dus de muziek maar niet meer gebruiken zelfs clair is niet aan te horen ligt waarschijnelijk aan de speakertjes vrees ik
gr fred
Afbeelding

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Re: Zumo

Bericht door Frank Switser » wo sep 17, 2008 10:36 pm

Een goede headset is het allerbelangrijkst.
Als je een blikkerig geluid hebt, kan de speaker ook te ver van je oor afzitten. Haal hem eens los, en druk hem tegen je oor. Verbeterd dat?

indyfix
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 10:22 am
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: Zumo

Bericht door indyfix » do sep 18, 2008 9:13 am

via de telefoon en intercom klinkt het puur gaaf maar alleen niet met navigatie en mp3

gr fred
Afbeelding

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Zumo

Bericht door Ankertje » do sep 18, 2008 9:20 am

Ti-BB heeft aardig wat ervaring met deze materie.

Ik denk dat je verkeerd aan het paren bent geweest.

Je moet je telefoon met je Zumo paren en niet met je headset. Dan hou je een kanaal over om je Zumo te kunnen paren met je headset.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Re: Zumo

Bericht door Frank Switser » do sep 18, 2008 12:10 pm

FilaMenT schreef:
Ik denk dat je verkeerd aan het paren bent geweest.
Zal ik.....???? :roll:



Neuhhhh, lama.... :D

indyfix
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 10:22 am
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: Zumo

Bericht door indyfix » do sep 18, 2008 12:26 pm

volgens mij is mijn mobiel al gepaard met mijn zumo omdat ik wel kan bellen via mijn zumo en de intercom werkt ook naar behoren dus ??
:?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zumo

Bericht door Ti-BB » do sep 18, 2008 6:46 pm

Om te beginnen zou ik eerst naar de positie van de luidsprekers kijken want 1 a 2 cm verschil kan heel veel uitmaken.

Verder vrees ik dat ik je niet echt verder kan helpen want ik heb een Camos BT headset ipv de Scala. Op het GPS forum kan je veel informatie vinden over de scala en via deze link kan je een vrij uitgebreide test vinden.

http://www.motocare.be/pvdk/joomla/inde ... &Itemid=76

Zover ik op het GPS forum gevonden heb moet het geluid best redelijk zijn maar ontvang je mono geluid over twee speakers. De Camos ontvangt stereo, maar de Zumo zend BT in monokwaliteit. Om toch stereogeluid te ontvangen heb ik een Jabra BT zender aan de Zumo gemonteerd en dat bevalt uitstekend. Naast de geuidskwaliteit heb je ook nog het voordeel dat het volume via de Zumo is af te stellen (moet anders via de headset)

Laatst deed de Jabra het ff niet lekker en toen viel me op dat het BT geluid dat rechtstreeks van de Zumo kwam niet alleen mono is maar ook belabberd van kwaliteit. Het volume wisselde per woord en het klonk zowel dof (mono) als blikkerig.

Nu zal je met de Jabra-scala combinatie nog steeds geen stereo ontvangen, maar wellicht wordt het geuid wel beter. Ik weet niet of je dit weekend bij Piet komt, maar anders mag je de scala best ff met de jabra pairen en dan hoor je het snel genoeg.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Zumo

Bericht door Evelakes » do sep 18, 2008 7:23 pm

Frank Switser schreef:
FilaMenT schreef:
Ik denk dat je verkeerd aan het paren bent geweest.
Zal ik.....???? :roll:



Neuhhhh, lama.... :D
noem het maar pairen voorkomt ..... :wink:

indyfix
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 10:22 am
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: Zumo

Bericht door indyfix » do sep 18, 2008 7:30 pm

ik kan het volume ook via zowel de headset als de Zumo regelen , maar nog maals de intercom en de telefoon klinkt gaaf maar gaat meer om de navigatie (clair) :lol: die niet echt klinkt zoals het was en de mp3 klinkt blikkerig nu vind ik de muziek niet echt belangrijk want dat luister ik thuis wel , het zal wel iets simpels zijn het is overgings een gave headset
ik moet a.s zondag werken dus dat lukt niet ga wel even zoeken bedankt voor de info.
gr fred
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten