Zumo 660

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Zumo 660

Bericht door martin » wo jan 07, 2009 5:52 pm

De nieuwe zumo 660 is een feit.

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22599

Afbeelding

Marc1100xx
Berichten: 327
Lid geworden op: do jun 01, 2006 3:51 pm
Locatie: bleiswijk
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Marc1100xx » wo jan 07, 2009 6:15 pm

Mooi ding, maar zoals in een ander topic: Blijf ik naast de XX ook deze Zumo 550 nog even houden. :roll:
www.heelsbergen.nl
Iron Butt Association member #15502

It's not about the destination, it's about the journey

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door BBMW » wo jan 07, 2009 7:57 pm

Ben benieuwd wat het verschil is met de 550.
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Marc1100xx
Berichten: 327
Lid geworden op: do jun 01, 2006 3:51 pm
Locatie: bleiswijk
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Marc1100xx » wo jan 07, 2009 8:03 pm

BB Peet schreef:Ben benieuwd wat het verschil is met de 550.
Op de Garminsite kan je vergelijken in een keuze menu.
https://buy.garmin.com/shop/compare.do? ... roduct=414
Hij is wel goedkoper als de 550 in de US.
www.heelsbergen.nl
Iron Butt Association member #15502

It's not about the destination, it's about the journey

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door BBMW » wo jan 07, 2009 10:05 pm

Tkx Marc!!

Niet echt schokkende verbeteringen.
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Ankertje » wo jan 07, 2009 10:33 pm

Je kan maar 10 routes laden in de 660 ipv 50 in de 550. Belangrijk minpuntje.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Evelakes » do jan 08, 2009 2:30 pm

En Micro SD is minder compatible.. en flink duurder..

MMZ
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
Locatie: Alkmaar (Holland)
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door MMZ » do jan 08, 2009 7:11 pm

Mirco SD klasse 4 8Gb voor €18 valt toch wel mee?

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Evelakes » do jan 08, 2009 8:31 pm

Miep Miep Zoeffff schreef:Mirco SD klasse 4 8Gb voor €18 valt toch wel mee?
Das een mooie prijs, maar let er wel op dat Garmin niet met alle Sd/Micro kaartjes goed om kan gaan.

Duke
Berichten: 63
Lid geworden op: zo okt 21, 2007 11:48 pm
Locatie: Baarle-Hertog (B)
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Duke » ma feb 23, 2009 7:43 pm

Ik zou willen weten wat die nieuwe Zumo ongeveer gaat kosten. Wie kan mij verder helpen? Of is het toch beter om nog 'een oude' Zumo 500 of 550 aan te schaffen?

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Medic-XX » di feb 24, 2009 7:04 pm

Garmin zumo 660 voor motorrijders geintroduceerd - 23-02-2009

Navigatiefabrikant Garmin heeft de zumo 660 aangekondigd; een nieuw, compact navigatiesysteem dat speciaal is ontworpen door en voor motorrijders.

Het nieuwe model is gebaseerd op de succesvolle zumo 550-serie en combineert een 11 cm groot aanraakscherm met een 'handschoenvriendelijk' design, zoals extra grote bedienings­knoppen. De zumo 660 is te zien op de MOTORbeurs, die van 26 februari tot en met 1 maart wordt gehouden in de Jaarbeurs te Utrecht.
De Garmin zumo 660 kan ook linkshandig bediend worden en het scherm is ook bij fel zonlicht goed af te lezen. Verder helpen de nieuwe rijbaanassistent en het knooppuntbeeld motorrijders om veilig en tijdig de juiste rijbaan te kiezen bij een opkomende bocht of afslag. De realistische weergave van verkeersborden en kruispunten op de route maken het geheel nog duidelijker.

Het robuuste en waterbestendige toestel is voorzien van gedetailleerde wegenkaarten van Europa, met onder andere ruim 1,5 miljoen nuttige punten, inclusief benzinestations, hotels, restaurants, beziens­waardigheden en meer. In de meeste grote steden worden de gebouwen langs de route weergegeven in 3D-beeld. Je kunt voor de start van de rit kiezen voor uit de snelste route, de kortste route en een off-road route. De zumo 660 ondersteunt ruim 200 van Bluetooth voorziene GSM's, zodat de je handsfree kan bellen aan de hand van de telefoonlijst in de GSM of vanuit de belhistorie.

De zumo 660 is naar verwachting beschikbaar in de lente van 2009, voor € 599,99.

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Medic-XX » di feb 24, 2009 7:07 pm


Duke
Berichten: 63
Lid geworden op: zo okt 21, 2007 11:48 pm
Locatie: Baarle-Hertog (B)
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Duke » di feb 24, 2009 11:50 pm

MedicXX schreef:Garmin zumo 660 voor motorrijders geintroduceerd - 23-02-2009

Navigatiefabrikant Garmin heeft de zumo 660 aangekondigd; een nieuw, compact navigatiesysteem dat speciaal is ontworpen door en voor motorrijders.

Het nieuwe model is gebaseerd op de succesvolle zumo 550-serie en combineert een 11 cm groot aanraakscherm met een 'handschoenvriendelijk' design, zoals extra grote bedienings­knoppen. De zumo 660 is te zien op de MOTORbeurs, die van 26 februari tot en met 1 maart wordt gehouden in de Jaarbeurs te Utrecht.
De Garmin zumo 660 kan ook linkshandig bediend worden en het scherm is ook bij fel zonlicht goed af te lezen. Verder helpen de nieuwe rijbaanassistent en het knooppuntbeeld motorrijders om veilig en tijdig de juiste rijbaan te kiezen bij een opkomende bocht of afslag. De realistische weergave van verkeersborden en kruispunten op de route maken het geheel nog duidelijker.

Het robuuste en waterbestendige toestel is voorzien van gedetailleerde wegenkaarten van Europa, met onder andere ruim 1,5 miljoen nuttige punten, inclusief benzinestations, hotels, restaurants, beziens­waardigheden en meer. In de meeste grote steden worden de gebouwen langs de route weergegeven in 3D-beeld. Je kunt voor de start van de rit kiezen voor uit de snelste route, de kortste route en een off-road route. De zumo 660 ondersteunt ruim 200 van Bluetooth voorziene GSM's, zodat de je handsfree kan bellen aan de hand van de telefoonlijst in de GSM of vanuit de belhistorie.

De zumo 660 is naar verwachting beschikbaar in de lente van 2009, voor € 599,99.
Klinkt allemaal goed! Ik ga er van uit dat je ook weer routes kunt laden die ook geschikt zijn voor de 500/550. Mijn Tomtom heeft de geest gegeven dus ik ben dringend aan vervanging toe, dus dan maar meteen een navi voor motor en auto. Ik ga hem op de beurs eens bekijken.
Bedankt voor de info!
:D

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Medic-XX » wo feb 25, 2009 7:37 am

Graag gedaan. Waypoint Notter heeft hem al op de site staan voor 595 euro. Vanaf April denken hun hem te hebben.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Ankertje » za feb 28, 2009 9:20 am

In Utrecht op de stand van Notter hebben we hem even mogen aanraken de nieuwe Zumo 660.
De eerste indruk.
Het is net een platte televisie. Het beeldscherm is groter. Maar dan. De omkasting is niet nieuw. Dezelfde kast wordt gebruikt voor de Nuvi. En daar is volgens notter ook niets aan verbeterd of veranderd. Laat je de nieuwe 660 vallen is hij ook echt kapot. De 550 met zijn speciaal ontwikkelde kast blijft gewoon heel en je hoeft niet bang te zijn voor een storing in je wegwijspiet. Verder is de software toch wat anders. Je hebt wat leuke instellingen die je op de 550 niet hebt. Op een detail na werk alles hetzelfde. Dat de 66o goedkoper is dan de 550 heeft volgens Notter allles te mmaken met de goedkopere omkasting. Hun advies was. Kijk de kat even uit de boom voor je er een koopt. De ervaring die een ander voor je opdoet kan je een teleurstelling voorkomen.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Ti-BB » za feb 28, 2009 10:42 am

Gisteren heb ik een soortgelijk gesprek gehad met een jongedame van Garmin.

Als verschil gaf zij aan dat de Zumo 660 bedoeld is als autonavigatie die ook op de motor gebruikt kan worden en de Zumo 550 is voor de motor ontwikkeld, maar kan natuurlijk ook in een auto functioneren.

Verder bevestigde ze dat het inmiddels mogelijk is om herberekenen in de 660 uit te zetten.

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door martin » za feb 28, 2009 10:52 am

ECM schreef:Ik heb net een serie foto's geplaatst op het Zumo forum.

De belangrijkste zal ik ook hier erbij zetten:

Afbeelding

Om het mysterie van de 2 versies op te lossen:
Waypoint heeft firmware BETA 0.55 versie geladen (zonder herberekenen uit)
Garmin/Sailtron heeft firmware BETA 2.55 geladen (met herberekenen uit)
Maar ach.. De man op de Garmin stand was daar ook nog niet van op de hoogte en overtuigd dat de Waypoint versie dezelfde was (want hij had hem zelf afgeleverd... )

Afbeelding

De mount is fraai en compact

Afbeelding

Afbeelding

Vastzetten van de Zumo in de mount is gewoon er schuin inzetten en klikken. Loshalen is even simpel als doeltreffend: Knoppie aan de zijkant indrukken.
Ik heb er wel vertrouwen in dat dit stevig genoeg is!
Helaas is hiermee het "zumo schroefjes" tijdperk ten einde :wink:

Afbeelding

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Re: Zumo 660

Bericht door Burtonman » za feb 28, 2009 10:59 am

bij mijn weten kun je in de 660 ook minder routes opslaan

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Ti-BB » za feb 28, 2009 12:09 pm

Jip, "maar" 20.

Lijkt me voldoende voor een vakantie, maar als je meer wilt kan je er oneindig veel meenemen op SD kaartjes. :wink:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Ankertje » za feb 28, 2009 12:26 pm

Burtonman schreef:bij mijn weten kun je in de 660 ook minder routes opslaan
Dat klopt helemaal en daar is een reden voor. Routes op een SD kaart opslaan is beter omdat deze door overschrijving door bv herberekening op de SD kaart in tact blijven. Bovendien zijn er veel mensen die niet goed weten hoe je routes moet laden zonder de gehele Garmin in verwarring te brengen. Deze gaan eerst van alles proberen dan klagen dat niet werkt om er vervolgens achter te komen dat ze de gebruiksaanwijzing niet hebben gelezen of begrepen hebben.

Bovenstaande gaat ook op voor de Zumo 550.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Motorpsycho » za feb 28, 2009 5:29 pm

Ikke heb afgelopen vrijdag de Zumo 660 ook even vast gehad op de motorbeurs. Ik kan je wel vertellen dat ik die never voor me Zumo 550 zou willen ruilen. Ik vind die Zumo 660 er maar fragiel uit zien :shock:

Ik twijfel ook ernstig aan de waterdichtheid van de afdek rubbertjes. De 660 heeft de onderwater test wel doorstaan maar toch. Ik vind de constructie van de 550 gewoon fraaier :D

Nog een min punt (vind ik) de 660 heeft ook geen bedieningsknoppen meer op de kast, dus zal je altijd het hele menu moeten doorlopen. Niet handig tijdens het rijden.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Re: Zumo 660

Bericht door Burtonman » zo mar 01, 2009 3:54 am

Ti-BB schreef:Jip, "maar" 20.

Lijkt me voldoende voor een vakantie, maar als je meer wilt kan je er oneindig veel meenemen op SD kaartjes. :wink:
. Filament zegt: Je kan maar 10 routes laden in de 660 ipv 50 in de 550. Belangrijk minpuntje.

Wie heeft er gelijk.

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Ti-BB » zo mar 01, 2009 8:58 am

Dat is het leuke van de waarheid. Er kunnen best meerdere waarheden zijn :D :wink:

Toen Mark het schreef was de info dat er 10 routes in konden. Door voortschrijdend inzicht (lees: na klachten van potentiele klanten) heeft Garmin de software toch meer naar de voorkeur van motorrijders aangepast. Het zal me niet verbazen als de 660 tegen april hetzelfde kan (qua software) dan de 550.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door Evelakes » zo mar 01, 2009 4:05 pm

Ti-BB schreef:Dat is het leuke van de waarheid. Er kunnen best meerdere waarheden zijn :D :wink:

Toen Mark het schreef was de info dat er 10 routes in konden. Door voortschrijdend inzicht (lees: na klachten van potentiele klanten) heeft Garmin de software toch meer naar de voorkeur van motorrijders aangepast. Het zal me niet verbazen als de 660 tegen april hetzelfde kan (qua software) dan de 550.
zoals ik begrepen had op de beurs is de zumo 660 geboren uit de Nuvi serie voor de 4 wiellers, dus van A naar B navigatie. Dat de 660 niet zoveel
routes kan laden op zijn eigen geheugen is dan ook te begrijpen, en misschien hebben ze bij Garmin geleerd dat er alleen maar ellende van komt als er
te grote hoeveelheden data wordt bijgevoegd op het vaste geheugen. Het scheelt Garmin natuurlijk bakken met geld als ze een univorm toestel kunnen
maken.
Het grote pluspunt vond ik de lane assist, zodat je niet op het laatste moment verrast wordt.
Toch heb ik nog niks gehoord over het onderscheid tussen amerikaanse wegen en europese wegen, waar volgens mij toch nog een groot
probleem ligt, doordat de zumo verschillende type wegen niet goed genoeg kan onderscheiden (Autowegen vooral)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten