Reis naar monteux

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Paertje
Berichten: 135
Lid geworden op: di feb 26, 2008 3:29 pm
Locatie: Sint-Eloois-Winkel, Belgium
Contacteer:

Reis naar monteux

Bericht door Paertje » zo apr 26, 2009 5:41 pm

Dag iedereen,

Hier ben ik er nog eens mee. Zoals jullie ondertussen wel al weten, ben ik van plan om met mijn beestje naar Monteux te rijden rond 16/07/2009. Het plan is (als het weet wat meewil) om naar daar te rijden in 4 dagen. Dat zou betekenen een 250tal km per dag. Dat lijkt me best wel te doen op een relaxte manier.

Nu is er natuurlijk het probleem van het plannen van de route.

Ik heb twee opties.
1. Ik plan de route via routeyou.com om deze dan in te laden in mijn zumo.
2. Ik plan de route via mijn mapsource programma en laad deze dan in mijn Zumo.

Beide opties brengen echter enkele problemen met zich mee.

Optie 1. Routeyou:
Ik heb reeds een route gepland via routeyou en kon deze ook via sattelieten bekijken. Deze route lijkt me wel leuk en deze neemt in feite wel de schoonste route. MAAR een eerdere reis met de zumo en een route van routeyou heeft me geleerd dat de twee niet altijd overéénkomen en dat de route aangepast wordt als ik ze inlaad. Dat is dus wel een probleem.

Optie 2. Mapsource:
Ook een route gepland en bekeken via google earth. Bij de voorkeuren ingesteld dat er voorkeur gegeven moet worden aan andere wegen dus niet aan snelwegen. Verder ook de rijsnelheden wat aangepast en daarnaast ook aangeduid dat hij kortste route moet nemen en tolwegen moet vermijden.
MAAR als ik kijk op google earth dan zie ik dat hij wel een groot aantal kilometers autosnelweg neemt, L'autoroute de l'est en autoroute des anglais. Ik vermoed trouwens dat dit tolwegen zijn.

Wat zijn julllie ervaringen en zijn er tips die mij gegeven kunnen worden om deze problemen op te lossen? Laat mij iets weten aub. Wat doe ik verkeerd?

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Reis naar monteux

Bericht door YO » ma apr 27, 2009 8:33 pm

Paertje schreef:Optie 2. Mapsource:
Ook een route gepland en bekeken via google earth. Bij de voorkeuren ingesteld dat er voorkeur gegeven moet worden aan andere wegen dus niet aan snelwegen. Verder ook de rijsnelheden wat aangepast en daarnaast ook aangeduid dat hij kortste route moet nemen en tolwegen moet vermijden.
MAAR als ik kijk op google earth dan zie ik dat hij wel een groot aantal kilometers autosnelweg neemt, L'autoroute de l'est en autoroute des anglais. Ik vermoed trouwens dat dit tolwegen zijn.

Wat zijn julllie ervaringen en zijn er tips die mij gegeven kunnen worden om deze problemen op te lossen? Laat mij iets weten aub. Wat doe ik verkeerd?
Met mapsource kun je de gemaakte route maar eigen inzicht wijzigen door te route te verleggen naar de wegen die jij wil rijden.

-Klik de route aan zodat hij geel wordt.

-Klik bovenaan in de balk het pijltje aan.

-Ga nu op het stuk weg staan wat je NIET wil rijden en klik en dan verleg de weg (elastiekje) naar de weg die je WEL wilt rijden.

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Reis naar monteux

Bericht door Ti-BB » ma apr 27, 2009 9:54 pm

Ik had nog een half uurtje over dus ik heb je en route toegemaild.

dag 1 Naar Luxemburg
dag 2 Naar Dijon
dag 3 Naar Annecy
dag 4 Naar Monteux

Iedere dag ongeveer 330 km en een reistijd van ruim 4 uur.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten