lifetime update

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Gebruikersavatar
Golliwog
Berichten: 630
Lid geworden op: di okt 09, 2007 9:14 am
Locatie: Nederhorst den Berg
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Golliwog » di mei 03, 2011 11:46 am

Je hoeft het niet te doen Mark, het MAG
Afbeelding
beam me up, there is no intelligent life down here

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ankertje » di mei 03, 2011 11:51 am

Golliwog schreef:Je hoeft het niet te doen Mark, het MAG
Weet ik. :lol:

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Cactus
Berichten: 33
Lid geworden op: vr jan 01, 2010 11:01 pm
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Cactus » di mei 03, 2011 6:47 pm

is dit ook met dat irritante photoreal junction view?
sinds 2011.4 heeft garmin dit zonder dat ik dit wist aangepast. ik zou graag de oude junction view terug hebben. iemand een idee
Cactus / BOC Ondersteuning
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door RRon » di mei 03, 2011 7:25 pm

Cactus schreef:is dit ook met dat irritante photoreal junction view?
sinds 2011.4 heeft garmin dit zonder dat ik dit wist aangepast. ik zou graag de oude junction view terug hebben. iemand een idee

Geen idee, even speuren op gps.nl!

Ik wacht nog even met de update, houd eerst het forum tegenwoordig even in de gaten om reakties af te wachten!
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Gebruikersavatar
JaBo
Berichten: 276
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 7:38 pm
Locatie: Zuidhorn
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door JaBo » wo mei 04, 2011 8:33 pm

http://www.amazon.de/Garmin-Lifetime-Ka ... 143&sr=8-1

Voor €65 heb je een lifetime update.
Is niet duur dacht ik dus besteld.
En inderdaad, ik heb hem voor €65 thuis en werkt goed.

Even zoeken hoe ik het nu moest doen en heb het als volg gedaan.

-Alleen kaarten van MapSource geupdate.
-Kaartmateriaal op de zume verwijderd.
-SD kaart van 4Gb in de zumo geschoven.
-Kaarten vanuit MapSource op de SD kaart geïnstalleerd.
en klaar was ik (nu 6 uur prutsen)
Van een coole rit, krijg je het warm.

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ti-BB » do mei 05, 2011 7:22 am

Ik heb de update nog gewoon op de laptop en Zumo geinstalleerd. West Europa past er nog net op.

Gisterenavond aangezet, vanochtend was het klaar.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ankertje » wo aug 03, 2011 9:42 am

Kaartupdate 2012.2 is beschikbaar.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door stanley » wo aug 03, 2011 3:57 pm

Heb ik gekocht en deze geeft bij mij een fout melding, intal is dus ook niet gelukt maar heb wel moeten betalen. :evil:
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door RRon » vr aug 05, 2011 6:32 pm

Het verschil zal niet zo groot zijn maar heb de routes etc al klaar voor de vakantie, dus wacht met de update tot na de vakantie!
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Niels
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 31, 2009 6:53 pm
Locatie: Zuid Scharwoude
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Niels » do nov 03, 2011 10:12 pm

Kaart update 2012.30 is beschikbaar.
Gister om 20.00 uur begonnen en om 0.30 uur klaar, het is dan een hard gelag als de wekker om 04.15 rammelt.
:D

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ankertje » za nov 05, 2011 10:24 am

Ik heb hem er ook opgezet maar was wat eerder klaar.
Dit keer heb ik niet al het kaart materiaal gebruikt. Alleen dat deel waar ik de komende periode denk te komen. Dat scheelt je heel veel tijd bij het installeren maar ook bij het opstarten van je Zumo.
Ik zet het kaartmateriaal eerst op de PC en maak pas later de keuze welke kaarten ik werkelijk wil gaan gebruiken.

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Niels
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 31, 2009 6:53 pm
Locatie: Zuid Scharwoude
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Niels » za nov 05, 2011 1:11 pm

Bij controle kaartinfo van de Zumo blijkt dat er nu plotseling 2 kaarten op staan, 2012.2 EN 2012.3. Gekeken op de Zumo, de gmapprom is bij mij niet aanwezig. Wel de gmapsupp.img waar 1.8 gb aan info op stond. Ik heb de Zumo 2e hands gekocht bij Waypoint Notter, en de vorige eigenaar heeft de gmapprom waarschijnlijk verwijderd. Omdat ik vlakbij Waypoint Heerhugowaard woon daar gevraagd hoe ik de map gmapprom er weer op kan zetten. Na uitleg de de gmapsupp.img gekopieerd en op de computer gezet, daarna de gmapsupp.img verwijderd. Nu heb ik heel veel ruimte, de Zumo is nagenoeg leeg. Daarna heb ik weer de update uitgevoerd en voor optie 2 gekozen, deze wordt ook behandeld door Waypoint. Op het moment dat je bij "selekteer regio" komt, staat wordt de volledige dekking Europa al in het rood aangegeven, tekort ruimte. Hier gekozen voor West Europa en dit geinstalleerd op Zumo en computer. Na ongeveer 2 uur was alles geinstalleerd, en inderdaad dit staat in de gmapprom en ik heb nog maar 62mb aan ruimte over. Bij de Zumo kaartinfo staat nu: CN Europa NT 2012.30 [1] Western Europa. Ik heb het ook, weet dit bijna zeker, op de computer geinstalleerd maar kan dat niet terug vinden. Omdat 62 mb aan ruimte niet echt veel is, zit ik te denken om het geheel nog eens over te doen, dus gmapprom kopieren naar computer en deze van de Zumo te verwijderen. Daarna weer de update uitvoeren en alleen Benelux op de Zumo zetten. Als ik dan de gmapprom op een sd kaart zet moet dit volgens mij kunnen werken?

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ankertje » za nov 05, 2011 1:46 pm

De kaarten op de SD kaart zetten die je in je Zumo hebt zitten gaat ook heel goed. Maar zorg wel dat je minimaal 4G er in hebt zitten. Dan kunnen alle kaarten er in en heb je nog wat ruimte voor MP3tjes.

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Niels
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 31, 2009 6:53 pm
Locatie: Zuid Scharwoude
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Niels » zo nov 06, 2011 1:11 am

Ik heb de kaart gekopieerd naar sd-kaart (sandisk ultra sdhc 20 mb/s 8 gb) en naar een Transcend micro sdhc class 2 waarop de motorkaart Benelux al staat.
In de Zumo 550 wordt de kaart 2012.3 niet gezien (gmapprom.img) de exstensie veranderd in gmapsupp.img en geen resultaat.
Wat doe ik verkeerd??

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Evelakes » zo nov 06, 2011 9:51 am

Niels schreef:Ik heb de kaart gekopieerd naar sd-kaart (sandisk ultra sdhc 20 mb/s 8 gb) en naar een Transcend micro sdhc class 2 waarop de motorkaart Benelux al staat.
In de Zumo 550 wordt de kaart 2012.3 niet gezien (gmapprom.img) de exstensie veranderd in gmapsupp.img en geen resultaat.
Wat doe ik verkeerd??
het simpelweg kopieren naar je SD kaart gaat niet daar je GMA code ook overgedragen moet worden de GMA code is uniek voor jouw toestel. de kaarten worden dan niet
ontgrendeld.Dus de kaarten die jij wilt overzetten naar je SD kaart moet je dan ook via Mapsource of mapinstall over brengen naar je SD kaart.
Als je de kaarten op mapsource kunt ontgrendelen (zichtbaar maken) is de gma code ook overgedragen.

Niels
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 31, 2009 6:53 pm
Locatie: Zuid Scharwoude
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Niels » zo nov 06, 2011 4:52 pm

Evelakes schreef:
Niels schreef:Ik heb de kaart gekopieerd naar sd-kaart (sandisk ultra sdhc 20 mb/s 8 gb) en naar een Transcend micro sdhc class 2 waarop de motorkaart Benelux al staat.
In de Zumo 550 wordt de kaart 2012.3 niet gezien (gmapprom.img) de exstensie veranderd in gmapsupp.img en geen resultaat.
Wat doe ik verkeerd??
het simpelweg kopieren naar je SD kaart gaat niet daar je GMA code ook overgedragen moet worden de GMA code is uniek voor jouw toestel. de kaarten worden dan niet
ontgrendeld.Dus de kaarten die jij wilt overzetten naar je SD kaart moet je dan ook via Mapsource of mapinstall over brengen naar je SD kaart.
Als je de kaarten op mapsource kunt ontgrendelen (zichtbaar maken) is de gma code ook overgedragen.
Het is gelukt, bedankt voor de hulp

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Evelakes » zo nov 06, 2011 5:54 pm

mooi, leuk he zo'n forum zo kun je ervaringen met elkaar delen.

Niels
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 31, 2009 6:53 pm
Locatie: Zuid Scharwoude
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Niels » zo nov 06, 2011 6:02 pm

Evelakes schreef:mooi, leuk he zo'n forum zo kun je ervaringen met elkaar delen.
Ik vind dit heerlijk, heb nu op zumo alleen Benelux, en op SD de rest. Nu ongeveer 1.6 gb ruimte. Zal mij benieuwen hoe dit gaat werken. Simulatie gaat goed, dus ik heb er alle vertrouwen in. Nogmaals bedankt voor de hulp.

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door RRon » ma nov 07, 2011 3:25 pm

Ik zie nog niets in MyGarmin, kan geen 2012.3 binnenhalen! :?

Lees op gps forum dat ik niet de enige ben.



Edit, moest gewoon op het knopje downloaden drukken dat staat bij 2012,2, hij gaat dan downloaden en geeft aan dat hij 2012.3 download!
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ankertje » ma nov 07, 2011 5:37 pm

Daar had ik ook last van. Als het je het oude Garmin Life Update programma van de vorige update van je pc verwijdert dan lukt het wel.


:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten