Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door HHBBXX » ma jun 07, 2010 7:03 pm

Heeft iemand ervaring met het bijwerken van kaarten op Roadtrip?
Ik heb de lifetime update van de Zumo 660 en nu is er zaterdag met de update van de firmware meteen nieuw kaartmateriaal op de zumo gezet. De route die ik met Roadtrip had gemaakt deed het zondag niet goed.

Ik kreeg alleen aanwijzingen als 'ga naar Worp 43' of 'ga naar Rotonde' en meldingen 'U nadert Worp 43'. Niks geen aanwijzingen die ik graag wil en normaal ook krijg over hoeveel meter naar links en zo. Ligt het aan het kaartmateriaal op de Mac die afwijkt van dat op de zumo? Is er een instelling die ik anders moet zetten (ik heb herberekenen uit gezet om de route niet aan te passen)?

Als ik op de Garminsite zoek zie ik ook geen manier op kaarten op Roadtrip te verversen.. :cry: Ik wordt er heel erg verdrietig van en de lol gaat er zo wel een beetje van af. Kan iemand mij verder helpen??? :()

Groeten,
Harry.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door Ankertje » ma jun 07, 2010 7:12 pm

Wat is Roadtrip? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door Motorpsycho » ma jun 07, 2010 8:26 pm

:^

Is dat enkel en alleen voor de mac :?:
Ik denk dat iedereen hier op windhoos draait dus mapsource gebruikt. Probeer het anders hier eens te vragen :arrow: http://forum.gps.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door Ankertje » ma jun 07, 2010 8:38 pm

Ben even aan het spitten geweest mbv google maar je probleem is me duidelijk. De kaartversie op je Mac en je Garmin 660 komen niet overeen. Je moet de kaartupdate ook op je Mac ( Roadtrip) zetten. En met die versie je route herberekenen. Dan werkt het wel.

Succes.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door HHBBXX » ma jun 07, 2010 8:40 pm

Motorpsycho schreef::^

Is dat enkel en alleen voor de mac :?:
Ik denk dat iedereen hier op windhoos draait dus mapsource gebruikt. Probeer het anders hier eens te vragen :arrow: http://forum.gps.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Yep, voor de Mac. Ik heb ook gezocht op gps.nl, maar wilde het eerst hier even checken.
Ik zal de vraag daar ook stellen, weer een kans meer op een goed antwoord.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door HHBBXX » ma jun 07, 2010 8:42 pm

FilaMenT schreef:Ben even aan het spitten geweest mbv google maar je probleem is me duidelijk. De kaartversie op je Mac en je Garmin 660 komen niet overeen. Je moet de kaartupdate ook op je Mac ( Roadtrip) zetten. En met die versie je route herberekenen. Dan werkt het wel.

Succes.

:idea:
Daar was ik al bang voor... Ik moet nu dus uitvogelen hoe ik de juiste kaartupdate op Roadtrip kan zetten.
Heeft iemand daar ervaring mee? Maar in elk geval bedankt voor jouw antwoord.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door Ankertje » ma jun 07, 2010 8:47 pm

De zipfile die je voor kaartupdate die hebt gedownload unzippen en de de kaarten eerst op je Mac zetten. Dat is ook de volgorde die ooit bedacht is door Garmin. Met de laatste update is het ook mogelijk de kaarten direct naar je Zumo te brengen.

Even goed het menuutje lezen. Er zijn nu meerdere mogelijkheden.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door HHBBXX » di jun 08, 2010 9:13 am

Oke, bedankt. Ik zal eens gaan zoeken, want ik heb geen zipfile opgehaald, maar toen ik op de Garminsite kwam werd me gemeld dat ik mijn lifetime update moest activeren en toen ging de Mac zelf aan de slag met van alles en nog wat. Het resultaat was een bijgewerkte zumo een geen bijgewerkte Roadtrip. Ergens heeft hij vast het bestand opgeslagen en die moet ik dan dus in roadtrip plaatsen. Doe ik dat met Mapupdater of zo?

Zoals je al zult merken is het allemaal nieuwe materie voor mij en ik ben geen systeembeheerder en zo, dat was ook de reden om voor een Mac te kiezen. :typing: Dan gaat alles veel simpeler en hoef je niet zoveel kennis te hebben van instellingen en zo. Dat is nu dus helaas niet het geval. :cry:

Vanavond zal ik eens een poging wagen. In elk geval bedankt voor de tijd die je hierin hebt willen steken. (y)
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door Ankertje » di jun 08, 2010 10:07 am

Ik denk dat je nu een probleem hebt omdat je die file maar een keer kan ophalen.
Het menu dat op Windows draait vgraagt duidelijk of je deze file op wilt slaan. Je kan ook kiezen om het niet te doen. Ik ben bang dat dit nu je probleem is.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door HHBBXX » di jun 08, 2010 6:59 pm

Klopt, ik zie de file ook niet staan op de mac.
Ik vind het ook prima om op de zumo terug te gaan naar de kaarten die ik in Roadtrip heb zitten (City Navigator NT 2010.3) en dan de volgende update wel goed te doen.
Is het genoeg om de kaarten vanuit Roadtrip naa de zumo te zenden? Zal dat genoeg zijn en werken?
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door HHBBXX » di jun 08, 2010 7:40 pm

Nou dat werkt dus niet. Via mapinstaller geprobeerd om de kaarten vanuit Roadtrip op de zumo te zetten, maar hij geeft daar nog steeds aan dat hij de kaarten 2011.10 gebruikt. Er staat ook een 2010.31 bij, maar dat is volgens mij ook een nieuwere dan op de Mac.
Hmmm, schiet niet echt op dus.

En ik heb inderdaad geen duidelijke optie gezien om ook de kaarten op de pc bij te werken, wel vreemd want de 1e keer die gratis update die je krijgt bij de aanschaf deed het wel op beide apparaten. :(
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door HHBBXX » wo jun 09, 2010 8:06 pm

Ik heb net de kaarten opnieuw kunnen installeren en ook op de Mac! Gelukkig kon ik de hele procedure nogmaals uitvoeren en op een scherm voordat de download startte aangeven dat ik ook de Mac wilde updaten :)
Dat zat weer verscholen achter een 'Geavanceerd' knopje, niet echt voor de hand liggend vind ik maar goed.

Het is gelukt!! En daar gaat het om. :+: *-*
Bedankt voor de hulp.

Groeten,
Harry.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Bijwerken kaart-update op Roadtrip

Bericht door Ankertje » wo jun 09, 2010 8:09 pm

:D

Graag gedaan.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten