[How-to]Je eigen POIsmaken

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

[How-to]Je eigen POIsmaken

Bericht door YO » zo jan 16, 2011 11:57 am

He Birdies,

Ik was al een tijdje op zoek om zelf mappen te maken met je favouriete POIs maar het was onduidelijk.

Ik wilde nl. alle snackbars van Gelderland in een POImap hebben. Veel info over pois maken op het internet maar weinig duidelijkheid en omslachtige werkwijzes.

Maar ik heb het gevonden van de hoed en de rand. :P

Waypoints maken:

-Open Mapsource.
-Mbv "adres" zoek je je favoriete waypoints op. Zet bij commentaar de plaats van het waypoint en vink “symbool en commentaar” aan.
-Heb je alle waypoints op de kaart sla dan deze op als GPX bestand.
-Maak een mapje, in dit geval "snackbars Gelderland" en plaats de GPX.

Icoontje maken:

Is natuurlijk leuk als je eigen icoontje maakt voor de waypoints.

-Zoek een plaatje wat je leuk vindt
-Met een fotopragrammaatje verklein je het icoontje tot 22x22 px en sla op als BMP.
-Sla dit BMP op in je gemaakte mapje, in dit geval "snackbars Gelderland" en plaats de BMP bij de GPX.
-Belangrijk!!! Geef deze BMP de zelfde naam als je GPX bestand.


-Plaats deze map (de GPX en de BMP) in je totaalmap POIs en via de POI loader naar je GPS.

Klaar!! 8)

Als je nu voorbij het waypoint komt zie je je zelfgemaakte icoontje op het scherm. (in mijn geval een milkshake)


Natuurlijk staat de map ook in de “Extras” ..

Gelderland had 372 snackbars. En dan heb ik plaatsen met meer dan 10 snackbars niet gedaan. Ondertussen ben ik ook klaar met Brabant. Binnen een paar maanden heb ik heel Nederland. (6532) :mrgreen:

Veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten