route probleem.

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Nightwish
Berichten: 240
Lid geworden op: za mei 27, 2006 1:47 pm
Locatie: den helder
Contacteer:

route probleem.

Bericht door Nightwish » ma apr 18, 2011 6:07 pm

Ik heb de zumo 660 met lifetime update. Ik heb de laatste kaarten erop staan en mapsource is ook helemaal up to date.
Nu heb ik de route voor het k&k gedownload en in mapsource gedupliceerd, herberekend en waar nodig aangepast.

Als ik nu de routes naar mijn zumo stuur, krijg ik de melding op de zumo wanneer ik deze loskoppel van de pc, dat de (basis)kaarten niet overeen komen met de geimporteerde route en vraagt of ze herberekend moeten worden. Als ik laat herberekenen door de zumo, kloppen de routes niet meer.

Hoe kan het dat ik deze melding krijg? De kaarten zijn helemaal up to date...............
Het zou fijn zijn als ik zondag met de juiste route kan rijden.....

Mapsource: 6.16.3
Zumo: CN Europe NT 2011.40
Afbeelding

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: route probleem.

Bericht door Motorpsycho » ma apr 18, 2011 6:28 pm

Ik ben bang dat je toch iets verkeert doet Alexander.
Ik heb die melding ook wel eens gehad en vond het ook vreemd.
Ik heb toen de gedownloade route opnieuw gedupliceerd, herberekend en aangepast indien nodig, weer in de zumo geladen en toen werkte het wel.

Als je gaat herberekenen in jou eigen mapsource is het wel van belang dat je de gedupliceerde route berekend en niet de originele, want dan kan er idd wat mis gaan.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Nightwish
Berichten: 240
Lid geworden op: za mei 27, 2006 1:47 pm
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: route probleem.

Bericht door Nightwish » ma apr 18, 2011 6:31 pm

hey Jochem,
ik heb het nu al 3 keer geprobeerd, maar lukt steeds niet. Uiteraard heb ik de gedupliceerde route herberekend en aangepast. erg vreemd.
Afbeelding

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: route probleem.

Bericht door Motorpsycho » ma apr 18, 2011 6:44 pm

Erg vreemd idd.

Dacht eigenlijk al dat de uitleg overbodig was.

Ik heb je de route even gemailt naar je hotmail. Misschien dat het dan werkt.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Nightwish
Berichten: 240
Lid geworden op: za mei 27, 2006 1:47 pm
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: route probleem.

Bericht door Nightwish » ma apr 18, 2011 7:46 pm

helaas, heb verschillende dingen geprobeerd.
- de route ingeladen zonder iets te veranderen.
- de route gedupliceerd en herberekend.
- de route gedupliceerd, herberekend en aangepast waar de route veranderd was na het herberekenen.

geen van deze manieren heeft geholpen. Ik krijg elke keer als ik de zumo van de computer loskoppel en opstart: de geimporteerde route(s) zijn berekend op basis andere kaarten. Wilt u de route(s) opnieuw laten berekenen?

Als ik ja aan tik worden ze herberekend, alleen klopt de route dan niet helemaal meer.
Afbeelding

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: route probleem.

Bericht door Motorpsycho » ma apr 18, 2011 7:59 pm

:think:

Erg vreemd, ik weet zo ook niet waar het mis gaat.
Wat je nog kunt proberen is de route zelf in mapsource overtekenen.
Mocht dat ook niet werken kunnen we altijd nog iemand hier vragen of hij jou de route wil mailen in de zelfde versie als jij gebruikt.
Er kunnen dan echter nog steeds verschillen ontstaan door de instellingen in jou mapsource en zumo.

Zijn er nog meer mensen die dit probleem ondervinden met de route voor het K&K :?:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: route probleem.

Bericht door RRon » ma apr 18, 2011 8:22 pm

Ik heb inderdaad de route gedupliceerd en laten herberekenen, zag wel wat verschillen, maar heb daar niets mee gedaan! Heb in Garmin nu gewoon jouw route gezet+ dezelfde route maar dan zonder de tussenpunten, zal zo die route weer eens terug in MS zetten en kijken of er verschillen zijn!
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Nightwish
Berichten: 240
Lid geworden op: za mei 27, 2006 1:47 pm
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: route probleem.

Bericht door Nightwish » ma apr 18, 2011 8:34 pm

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb.
Dit is de eerste keer dat ik de nieuwe lifetime gebruik. Je kan nu aangeven in de setup of je de kaarten alleen op je toestel, alleen op de pc of op beide wilt updaten. Dit wist ik niet.

Even op het gps forum gekeken en daar kwam ik het tegen. Bij mij was alleen mijn toestel bijgewerkt en mapsource niet. Ik dacht dat als je in mapsource controleert op updates dat je kaarten in mapsource ook bijgewerkt worden. Dit is dus niet zo? Ik heb de laatste mapsource versie, maar dat heeft dus niks met de kaarten te maken. Alleen de programma software wordt bijgewerkt.

Ik heb dus op mijn toestel de nieuwste kaarten staat terwijl mapsource oudere kaarten heeft. Ben nu de kaarten aan het downloaden voor mapsource. Even afwachten dus of dat het probleem is.

Zal morgen wel worden, want moet vroeg op.
Afbeelding

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: route probleem.

Bericht door Motorpsycho » ma apr 18, 2011 8:40 pm

Ik denk dat je het probleem gevonden hebt. Kaart versie moet in mapsource en je zumo het zelfde zijn anders krijg je een conflict :D

Ik ben blij dat je het gevonden hebt en lekker onbezorgd de route mee kan rijden :]
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: route probleem.

Bericht door RRon » ma apr 18, 2011 8:45 pm

Goed dat je het hebt gevonden!! Was er al druk mee, heb de route gedupliceerd, daarna opnieuw laten herberekenen. Dat scheelde niet veel maar heb de herberekende route aangepast aan die van Jochem en hem daarna in Zumo gezet, geen problemen! :wink:

Die versie die jij opgeeft is inderdaad van mapsource maar zegt niets over je kaarten, kaarten altijd via mygarmin updaten! Aan het begin van je update kiezen wat je wilt updaten, PC/Zumo/PC en Zumo!
Ikzelf doe alleen PC updaten en dan de kaarten vanaf mapsource op een sd kaart zetten, voordeel is dat Zumo snel blijft en je heel Europa op je SD kaart kwijt kan, dat lukt vaak niet in Zumo! Succes!! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Nightwish
Berichten: 240
Lid geworden op: za mei 27, 2006 1:47 pm
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: route probleem.

Bericht door Nightwish » ma apr 18, 2011 8:45 pm

Ik denk het ook ja. Is nog even afwachten, maar zal wel goed gaan. Ik wil Zondag eventueel voor of achter rijden als het nodig is, dus is het wel handig als je de juiste route hebt.

Ron, de 660 heeft een groot geheugen dus heel europa past gewoon in het toestel. Het is wel weer typisch Garmin dat je daar zelf achter moet komen en dat ze de opties niet gewoon in het scherm zetten.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Alexander
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten