How to? Lak bijwerken?
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 6:33 pm
- Locatie: Bleiswijk
- Contacteer:
How to? Lak bijwerken?
Heb al heel veel kunnen leren hier op't forum.
Kan alleen helemaal niets vinden over 'lakbeschadigingen'
Laten jullie ze zitten? Of werk je ze bij/weg? En dan de hamvraag natuurlijk? HOE???
Mijn zwarte 2001 Bird die ik een half jaartje heb, heeft de nodige vakanties ge-leden... en er zitten de nodige krasjes waar ik me aan stoor. Vandaar mijn vraag. Hoe werk ik ze weg? Zonder gelijk hele delen kuipwerk naar de spuiter te moeten brengen, want daar zit ik niet op te wachten.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Groet, Peter
Kan alleen helemaal niets vinden over 'lakbeschadigingen'
Laten jullie ze zitten? Of werk je ze bij/weg? En dan de hamvraag natuurlijk? HOE???
Mijn zwarte 2001 Bird die ik een half jaartje heb, heeft de nodige vakanties ge-leden... en er zitten de nodige krasjes waar ik me aan stoor. Vandaar mijn vraag. Hoe werk ik ze weg? Zonder gelijk hele delen kuipwerk naar de spuiter te moeten brengen, want daar zit ik niet op te wachten.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Groet, Peter
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
-
- Berichten: 3794
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
- Locatie: thuis
- Contacteer:
-
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
- Contacteer:
-
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 6:33 pm
- Locatie: Bleiswijk
- Contacteer:
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 6:33 pm
- Locatie: Bleiswijk
- Contacteer:
-
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
-
- Berichten: 3794
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Als je een heel fijn penseeltje gebruikt in plaats van die kwast die erbij zit zou het zonder polishen al een deftig resultaat moeten geven.DeBaas schreef:Die lakstift had ik ook bedacht maar daarna? een een of ander polish-goedje? welke? en wat is de meest veilige methode?philipXX schreef:Lakstiftje bestellen in jou kleur en dan kan je met een heel fijn penseeltje al veel weggewerkt krijgen.
-
- Berichten: 725
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
- Locatie: Noorwegen
- Contacteer:
Krasjes en krassen heb ik regelmatig
Ik windt het weg werken een altijdt even ingewikelde zaak.
Die kleine kvastjes die je kant en klaar kunt kopen verlijden vaak tot een oppervlakkig werk dat er vaak (Vindt ik dan) heel lelijk er uit ziet. Meestal geloov ik dat het komt om dat je dan zo duidelijk ziet dat er geen glans lakk opp deze plekken zit.
Het best resultat vindt ik dat je berijkt door na het vullen van de krass heel voorzigtig met heel heel heel fijn "schuur papir" een grotere omgeving rondt de kras af te schuren en daar na met glans lakk over spuiten.
Daarna een paar dagen wagten dan weer afschuren om het mooi egaal te krijgen en dan voorzigtig rubben.
Warneer ik de hele kuip zouw omspuiten zouw ik er meteen 3 lagen glans lakk opp doen zo dat ik later genoeg dikte had om de krasjes te rubben. Dat heb ik met mijn bensine tank gedaan en dat is wel heeeeeel mooi
Ik windt het weg werken een altijdt even ingewikelde zaak.
Die kleine kvastjes die je kant en klaar kunt kopen verlijden vaak tot een oppervlakkig werk dat er vaak (Vindt ik dan) heel lelijk er uit ziet. Meestal geloov ik dat het komt om dat je dan zo duidelijk ziet dat er geen glans lakk opp deze plekken zit.
Het best resultat vindt ik dat je berijkt door na het vullen van de krass heel voorzigtig met heel heel heel fijn "schuur papir" een grotere omgeving rondt de kras af te schuren en daar na met glans lakk over spuiten.
Daarna een paar dagen wagten dan weer afschuren om het mooi egaal te krijgen en dan voorzigtig rubben.
Warneer ik de hele kuip zouw omspuiten zouw ik er meteen 3 lagen glans lakk opp doen zo dat ik later genoeg dikte had om de krasjes te rubben. Dat heb ik met mijn bensine tank gedaan en dat is wel heeeeeel mooi
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
Wat ik vaak doe is een kleurmatch kopen van een wasko stift deze
haaks op de kras inkleuren/vullen en dan met een doek de rest
weg vegen/poetsen en daarna met wax polishen.
De lakstiften zijn vaak te dik deze moet je eerst verdunnen en dan
aanbrengen met de dunste penceel (dat kwaste in dat postje is te dik)
dan goed laten drogen, daarna met scrubbing compound polijsten vlak maken. En daarna de wax aanbrengen...
haaks op de kras inkleuren/vullen en dan met een doek de rest
weg vegen/poetsen en daarna met wax polishen.
De lakstiften zijn vaak te dik deze moet je eerst verdunnen en dan
aanbrengen met de dunste penceel (dat kwaste in dat postje is te dik)
dan goed laten drogen, daarna met scrubbing compound polijsten vlak maken. En daarna de wax aanbrengen...
-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: vr mei 26, 2006 9:54 am
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Lakstift kopen deze op een oud koffiezet apparaat verwarmen hierdoor gaat de lak al meer vloeien. Het deel wat je wil bewerken daarna met een fohn verwarmen. Met een dun kwastje dekkend aanbrengen de lak vloeit nu makkelijker. In laten drogen en daarna overtollig met een grof niet pluizige doek haaks op het oppervlak wrijven. Daarna met een compound de rest wegwerken.
Moet ook nog steeds mijn spiegel doen zal inderdaad eens een lakstift gaan kopen. Voorzichtig langs een muur gehaald - stom!
Moet ook nog steeds mijn spiegel doen zal inderdaad eens een lakstift gaan kopen. Voorzichtig langs een muur gehaald - stom!
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 6:33 pm
- Locatie: Bleiswijk
- Contacteer:
Die klinkt helemaal naar mijn smaak.... een handige en simpele manier..Evelakes schreef:Wat ik vaak doe is een kleurmatch kopen van een wasko stift deze
haaks op de kras inkleuren/vullen en dan met een doek de rest
weg vegen/poetsen en daarna met wax polishen.
De lakstiften zijn vaak te dik deze moet je eerst verdunnen en dan
aanbrengen met de dunste penceel (dat kwaste in dat postje is te dik)
dan goed laten drogen, daarna met scrubbing compound polijsten vlak maken. En daarna de wax aanbrengen...
Wasko... nooit aan gedacht
We gaan 'm proberen
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
Slijtplekken is wat moeilijker maar te doen..FilaMenT schreef:Krassen ed bijwerken dat snap ik wel hoe je dat moet doen. Je blijft het wel altijd zien. Maar ach soms moet je wel. Maar dan die slijtplekken in de lak. Wat kan je daar nog aan doen?
alleen heb je er een airbrush installatie voor nodig.
De truc is altijd iets verder dan de slijtplek te spuiten. Natuurlijk eerst het voorwerk natuurlijk (schuren primen ect.)
Dus licht aanzetten net voor de slijtageplek en dan in dunne lagen
de plek ontzichtbaar maken. (voor rode en blauwe is dit niet haalbaar vanwege de opbouw). en niet te vergeten de blanke laag op het einde.
Als de slijtage plekken te groot zijn dan moet je overwegen om te laten
spuiten.
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Ik heb van die plekken op mijn tank zitten. De kleur is er nog. Het is daar alleen dof. Kan je dan alleen met blanke werken?Evelakes schreef:Slijtplekken is wat moeilijker maar te doen..FilaMenT schreef:Krassen ed bijwerken dat snap ik wel hoe je dat moet doen. Je blijft het wel altijd zien. Maar ach soms moet je wel. Maar dan die slijtplekken in de lak. Wat kan je daar nog aan doen?
alleen heb je er een airbrush installatie voor nodig.
De truc is altijd iets verder dan de slijtplek te spuiten. Natuurlijk eerst het voorwerk natuurlijk (schuren primen ect.)
Dus licht aanzetten net voor de slijtageplek en dan in dunne lagen
de plek ontzichtbaar maken. (voor rode en blauwe is dit niet haalbaar vanwege de opbouw). en niet te vergeten de blanke laag op het einde.
Als de slijtage plekken te groot zijn dan moet je overwegen om te laten
spuiten.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
-
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
-
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
-
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za jun 24, 2006 11:04 am
- Locatie: Meppel
- Contacteer:
Tijd voor cursus nederlands...hahaXXviking schreef:Krasjes en krassen heb ik regelmatig
Ik windt het weg werken een altijdt even ingewikelde zaak.
Die kleine kvastjes die je kant en klaar kunt kopen verlijden vaak tot een oppervlakkig werk dat er vaak (Vindt ik dan) heel lelijk er uit ziet. Meestal geloov ik dat het komt om dat je dan zo duidelijk ziet dat er geen glans lakk opp deze plekken zit.
Het best resultat vindt ik dat je berijkt door na het vullen van de krass heel voorzigtig met heel heel heel fijn "schuur papir" een grotere omgeving rondt de kras af te schuren en daar na met glans lakk over spuiten.
Daarna een paar dagen wagten dan weer afschuren om het mooi egaal te krijgen en dan voorzigtig rubben.
Warneer ik de hele kuip zouw omspuiten zouw ik er meteen 3 lagen glans lakk opp doen zo dat ik later genoeg dikte had om de krasjes te rubben. Dat heb ik met mijn bensine tank gedaan en dat is wel heeeeeel mooi
Groeten Albert
Lidnummer #160
Lidnummer #160
-
- Berichten: 3128
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
- Locatie: XX-city
- Contacteer:
hij komt uit NOORWEGEN ,eerst LEZEN voordat je wat post !!!!!Albert schreef:Tijd voor cursus nederlands...hahaXXviking schreef:Krasjes en krassen heb ik regelmatig
Ik windt het weg werken een altijdt even ingewikelde zaak.
Die kleine kvastjes die je kant en klaar kunt kopen verlijden vaak tot een oppervlakkig werk dat er vaak (Vindt ik dan) heel lelijk er uit ziet. Meestal geloov ik dat het komt om dat je dan zo duidelijk ziet dat er geen glans lakk opp deze plekken zit.
Het best resultat vindt ik dat je berijkt door na het vullen van de krass heel voorzigtig met heel heel heel fijn "schuur papir" een grotere omgeving rondt de kras af te schuren en daar na met glans lakk over spuiten.
Daarna een paar dagen wagten dan weer afschuren om het mooi egaal te krijgen en dan voorzigtig rubben.
Warneer ik de hele kuip zouw omspuiten zouw ik er meteen 3 lagen glans lakk opp doen zo dat ik later genoeg dikte had om de krasjes te rubben. Dat heb ik met mijn bensine tank gedaan en dat is wel heeeeeel mooi
Ik wil jouw Noors wel eens zien hoe jij dat schrijft!!!
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Albert schreef:
Tijd voor cursus nederlands...haha
RK schreef: hij komt uit NOORWEGEN ,eerst LEZEN voordat je wat post !!!!!
Ik wil jouw Noors wel eens zien hoe jij dat schrijft!!!
En daar komt bij dat ik het niet vind kunnen om iemand op het forum voor schut te zetten Er zijn ook mensen die dislecties zijn. Die moeten ook gewoon hun zegje kunnen doen op ons forum. Dus al barst een posting van de schrijf fouten. Dan dienen we nog :respect: voor elkaar te hebben. En hou je er rekening mee. Ik neem aan dat jij het ook niet leuk zou vinden als we jou belachelijk zitten te maken
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten