How to? Lak bijwerken?

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
DeBaas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 6:33 pm
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

How to? Lak bijwerken?

Bericht door DeBaas » za jun 03, 2006 6:49 pm

Heb al heel veel kunnen leren hier op't forum.
Kan alleen helemaal niets vinden over 'lakbeschadigingen'
Laten jullie ze zitten? Of werk je ze bij/weg? En dan de hamvraag natuurlijk? HOE???

Mijn zwarte 2001 Bird die ik een half jaartje heb, heeft de nodige vakanties ge-leden... en er zitten de nodige krasjes waar ik me aan stoor. Vandaar mijn vraag. Hoe werk ik ze weg? Zonder gelijk hele delen kuipwerk naar de spuiter te moeten brengen, want daar zit ik niet op te wachten.

Alvast bedankt voor jullie tips.
Groet, Peter

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » za jun 03, 2006 6:54 pm

Je had gewoon rood moeten nemen. Die lak beschadigd namelijk veel minder makkelijk..... (is geen geintje, maar echt waar!).

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » za jun 03, 2006 7:05 pm

Lakstiftje bestellen in jou kleur en dan kan je met een heel fijn penseeltje al veel weggewerkt krijgen.

Gregor
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
Contacteer:

Bericht door Gregor » za jun 03, 2006 8:39 pm

Als het veel is gewoon opnieuw laten spuiten :lol: is het mooiste en toch niet zo duur als je de juiste adresjes weet :idea:

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » za jun 03, 2006 8:43 pm

Zwarte auto was gebruiken, werkt al een heleboel kleine krasjes weg :y

DeBaas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 6:33 pm
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door DeBaas » za jun 03, 2006 8:46 pm

philipXX schreef:Lakstiftje bestellen in jou kleur en dan kan je met een heel fijn penseeltje al veel weggewerkt krijgen.
Die lakstift had ik ook bedacht maar daarna? een een of ander polish-goedje? welke? en wat is de meest veilige methode?

DeBaas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 6:33 pm
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door DeBaas » za jun 03, 2006 8:47 pm

martin schreef:Zwarte auto was gebruiken, werkt al een heleboel kleine krasjes weg :y
Klinkt goed... is er nog een speciaal merk?

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » za jun 03, 2006 9:02 pm

Maakt niet zo veel uit,op het ogenblik gebruik ik Sonax.Liefst zonder siliconen.

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » za jun 03, 2006 9:25 pm

DeBaas schreef:
philipXX schreef:Lakstiftje bestellen in jou kleur en dan kan je met een heel fijn penseeltje al veel weggewerkt krijgen.
Die lakstift had ik ook bedacht maar daarna? een een of ander polish-goedje? welke? en wat is de meest veilige methode?
Als je een heel fijn penseeltje gebruikt in plaats van die kwast die erbij zit zou het zonder polishen al een deftig resultaat moeten geven.

XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » zo jun 04, 2006 1:51 am

Krasjes en krassen heb ik regelmatig :evil:
Ik windt het weg werken een altijdt even ingewikelde zaak.
Die kleine kvastjes die je kant en klaar kunt kopen verlijden vaak tot een oppervlakkig werk dat er vaak (Vindt ik dan) heel lelijk er uit ziet. Meestal geloov ik dat het komt om dat je dan zo duidelijk ziet dat er geen glans lakk opp deze plekken zit.
Het best resultat vindt ik dat je berijkt door na het vullen van de krass heel voorzigtig met heel heel heel fijn "schuur papir" een grotere omgeving rondt de kras af te schuren en daar na met glans lakk over spuiten.
Daarna een paar dagen wagten dan weer afschuren om het mooi egaal te krijgen en dan voorzigtig rubben.
Warneer ik de hele kuip zouw omspuiten zouw ik er meteen 3 lagen glans lakk opp doen zo dat ik later genoeg dikte had om de krasjes te rubben. Dat heb ik met mijn bensine tank gedaan en dat is wel heeeeeel mooi :P

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » zo jun 04, 2006 11:15 am

Wat ik vaak doe is een kleurmatch kopen van een wasko stift deze
haaks op de kras inkleuren/vullen en dan met een doek de rest
weg vegen/poetsen en daarna met wax polishen.
De lakstiften zijn vaak te dik deze moet je eerst verdunnen en dan
aanbrengen met de dunste penceel (dat kwaste in dat postje is te dik)
dan goed laten drogen, daarna met scrubbing compound polijsten vlak maken. En daarna de wax aanbrengen...

PikiPikiKubwa
Berichten: 493
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 9:54 am
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door PikiPikiKubwa » zo jun 04, 2006 11:35 am

Lakstift kopen deze op een oud koffiezet apparaat verwarmen hierdoor gaat de lak al meer vloeien. Het deel wat je wil bewerken daarna met een fohn verwarmen. Met een dun kwastje dekkend aanbrengen de lak vloeit nu makkelijker. In laten drogen en daarna overtollig met een grof niet pluizige doek haaks op het oppervlak wrijven. Daarna met een compound de rest wegwerken.

Moet ook nog steeds mijn spiegel doen zal inderdaad eens een lakstift gaan kopen. Voorzichtig langs een muur gehaald - stom!

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » zo jun 04, 2006 9:19 pm

Krassen ed bijwerken dat snap ik wel hoe je dat moet doen. Je blijft het wel altijd zien. Maar ach soms moet je wel. Maar dan die slijtplekken in de lak. Wat kan je daar nog aan doen?
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

DeBaas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 6:33 pm
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door DeBaas » zo jun 04, 2006 9:33 pm

Evelakes schreef:Wat ik vaak doe is een kleurmatch kopen van een wasko stift deze
haaks op de kras inkleuren/vullen en dan met een doek de rest
weg vegen/poetsen en daarna met wax polishen.
De lakstiften zijn vaak te dik deze moet je eerst verdunnen en dan
aanbrengen met de dunste penceel (dat kwaste in dat postje is te dik)
dan goed laten drogen, daarna met scrubbing compound polijsten vlak maken. En daarna de wax aanbrengen...
Die klinkt helemaal naar mijn smaak.... een handige en simpele manier..
Wasko... nooit aan gedacht :lol:
We gaan 'm proberen :D

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » zo jun 04, 2006 9:46 pm

FilaMenT schreef:Krassen ed bijwerken dat snap ik wel hoe je dat moet doen. Je blijft het wel altijd zien. Maar ach soms moet je wel. Maar dan die slijtplekken in de lak. Wat kan je daar nog aan doen?
Slijtplekken is wat moeilijker maar te doen..
alleen heb je er een airbrush installatie voor nodig.
De truc is altijd iets verder dan de slijtplek te spuiten. Natuurlijk eerst het voorwerk natuurlijk (schuren primen ect.)
Dus licht aanzetten net voor de slijtageplek en dan in dunne lagen
de plek ontzichtbaar maken. (voor rode en blauwe is dit niet haalbaar vanwege de opbouw). en niet te vergeten de blanke laag op het einde.
Als de slijtage plekken te groot zijn dan moet je overwegen om te laten
spuiten.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » zo jun 04, 2006 10:01 pm

Evelakes schreef:
FilaMenT schreef:Krassen ed bijwerken dat snap ik wel hoe je dat moet doen. Je blijft het wel altijd zien. Maar ach soms moet je wel. Maar dan die slijtplekken in de lak. Wat kan je daar nog aan doen?
Slijtplekken is wat moeilijker maar te doen..
alleen heb je er een airbrush installatie voor nodig.
De truc is altijd iets verder dan de slijtplek te spuiten. Natuurlijk eerst het voorwerk natuurlijk (schuren primen ect.)
Dus licht aanzetten net voor de slijtageplek en dan in dunne lagen
de plek ontzichtbaar maken. (voor rode en blauwe is dit niet haalbaar vanwege de opbouw). en niet te vergeten de blanke laag op het einde.
Als de slijtage plekken te groot zijn dan moet je overwegen om te laten
spuiten.
Ik heb van die plekken op mijn tank zitten. De kleur is er nog. Het is daar alleen dof. Kan je dan alleen met blanke werken?
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » zo jun 04, 2006 10:13 pm

Zitten die aan de zijkant waar normaal je knieen tegenaan rusten.
In dat geval is het een terugkerend probleem. Dan zou ik die transparante
folie gebruiken. Of als het je stoort naar een spuiter te brengen en te
laten voorzien van een Blank lak laag (dus de harde duurzame)

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » zo jun 04, 2006 10:17 pm

Of een Bagster tankcover gebruiken. Mijn tank is na bijna 7 jaar en 80.000km nog als nieuw!

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » zo jun 04, 2006 10:17 pm

Comandant nr 5 en dan met kleur was werkt perfekt. :y :y

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » zo jun 04, 2006 10:18 pm

Frank Switser schreef:Of een Bagster tankcover gebruiken. Mijn tank is na bijna 7 jaar en 80.000km nog als nieuw!
Die zit er nu op om die plekken aan het zicht te ontrekken. :cry:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » zo jun 04, 2006 10:21 pm

Frank Switser schreef:Of een Bagster tankcover gebruiken. Mijn tank is na bijna 7 jaar en 80.000km nog als nieuw!
Alleen met een bagster zie je de lak van de tank niet meer :wink:

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » ma jun 05, 2006 8:53 am

Een goed adres is:

Kees Vreemann,
Harperinkskamp 6
Borculo

0545-274078.

Kees is een BOC lid (geweest of nog steeds). Is gespecialiseerd in spuitwerk van motoren.

Aardige gast met hart voor het werk.

Albert
Berichten: 663
Lid geworden op: za jun 24, 2006 11:04 am
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Albert » ma jul 03, 2006 3:30 pm

XXviking schreef:Krasjes en krassen heb ik regelmatig :evil:
Ik windt het weg werken een altijdt even ingewikelde zaak.
Die kleine kvastjes die je kant en klaar kunt kopen verlijden vaak tot een oppervlakkig werk dat er vaak (Vindt ik dan) heel lelijk er uit ziet. Meestal geloov ik dat het komt om dat je dan zo duidelijk ziet dat er geen glans lakk opp deze plekken zit.
Het best resultat vindt ik dat je berijkt door na het vullen van de krass heel voorzigtig met heel heel heel fijn "schuur papir" een grotere omgeving rondt de kras af te schuren en daar na met glans lakk over spuiten.
Daarna een paar dagen wagten dan weer afschuren om het mooi egaal te krijgen en dan voorzigtig rubben.
Warneer ik de hele kuip zouw omspuiten zouw ik er meteen 3 lagen glans lakk opp doen zo dat ik later genoeg dikte had om de krasjes te rubben. Dat heb ik met mijn bensine tank gedaan en dat is wel heeeeeel mooi :P
Tijd voor cursus nederlands...haha :lol: :lol: :lol:
Groeten Albert

Lidnummer #160

RK
Berichten: 3128
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
Locatie: XX-city
Contacteer:

Bericht door RK » ma jul 03, 2006 3:43 pm

Albert schreef:
XXviking schreef:Krasjes en krassen heb ik regelmatig :evil:
Ik windt het weg werken een altijdt even ingewikelde zaak.
Die kleine kvastjes die je kant en klaar kunt kopen verlijden vaak tot een oppervlakkig werk dat er vaak (Vindt ik dan) heel lelijk er uit ziet. Meestal geloov ik dat het komt om dat je dan zo duidelijk ziet dat er geen glans lakk opp deze plekken zit.
Het best resultat vindt ik dat je berijkt door na het vullen van de krass heel voorzigtig met heel heel heel fijn "schuur papir" een grotere omgeving rondt de kras af te schuren en daar na met glans lakk over spuiten.
Daarna een paar dagen wagten dan weer afschuren om het mooi egaal te krijgen en dan voorzigtig rubben.
Warneer ik de hele kuip zouw omspuiten zouw ik er meteen 3 lagen glans lakk opp doen zo dat ik later genoeg dikte had om de krasjes te rubben. Dat heb ik met mijn bensine tank gedaan en dat is wel heeeeeel mooi :P
Tijd voor cursus nederlands...haha :lol: :lol: :lol:
hij komt uit NOORWEGEN ,eerst LEZEN voordat je wat post !!!!! :shock: :shock:

Ik wil jouw Noors wel eens zien hoe jij dat schrijft!!!
:roll: :roll: :roll:

:snoot:

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » ma jul 03, 2006 5:08 pm

Albert schreef:
Tijd voor cursus nederlands...haha :lol: :lol: :lol:
RK schreef: hij komt uit NOORWEGEN ,eerst LEZEN voordat je wat post !!!!! :shock: :shock:

Ik wil jouw Noors wel eens zien hoe jij dat schrijft!!!
:roll: :roll: :roll:

:snoot:

:^ En daar komt bij dat ik het niet vind kunnen om iemand op het forum voor schut te zetten :twisted: Er zijn ook mensen die dislecties zijn. Die moeten ook gewoon hun zegje kunnen doen op ons forum. Dus al barst een posting van de schrijf fouten. Dan dienen we nog :respect: voor elkaar te hebben. En hou je er rekening mee. Ik neem aan dat jij het ook niet leuk zou vinden als we jou belachelijk zitten te maken :wink:

:w:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten