plakkende achterrem
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo jun 25, 2006 3:53 pm
- Locatie: Tongeren
- Contacteer:
plakkende achterrem
Hallo iedereen
Ik heb een probleem met mijn bb de achterrem blijft aanslepen enkel als ik enkele kilometers heb gereden . de remschijf en remklauw zijn dan gloeiend heet . maar als ik enkele minuten wacht beterd het en komt de rem weer los en als hij helemaal is afgekoeld gaat het weer prefect
weet iemand raad of heeft ervaring met dit probleem
groetjes
wolfjack
Ik heb een probleem met mijn bb de achterrem blijft aanslepen enkel als ik enkele kilometers heb gereden . de remschijf en remklauw zijn dan gloeiend heet . maar als ik enkele minuten wacht beterd het en komt de rem weer los en als hij helemaal is afgekoeld gaat het weer prefect
weet iemand raad of heeft ervaring met dit probleem
groetjes
wolfjack
-
- Berichten: 761
- Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
- Contacteer:
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
Het hoeft niet perse van de achterrem af te komen. Het kan ook zijn dat de hevel van het DCBS aan jouw voorvork blijft hangen, waardoor de achterrem aangesproken wordt (lekker handig, zo'n gecombineerd remsysteem).
Als je niet zo handig bent: geen risico lopen en even naar je dealer gaan. Zeer waarschijnlijk een vrij klein klusje....
Als je ermee door blijft rijden kunnen je remschijven door de hitte verglazen..... Dan kan je ze weggooien....
Als je niet zo handig bent: geen risico lopen en even naar je dealer gaan. Zeer waarschijnlijk een vrij klein klusje....
Als je ermee door blijft rijden kunnen je remschijven door de hitte verglazen..... Dan kan je ze weggooien....
-
- Berichten: 1863
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
- Locatie: Budel
- Contacteer:
Maar de remblokken komen toch altijd een beetje tegen de schijf aan of niet ?Frank Switser schreef:Het hoeft niet perse van de achterrem af te komen. Het kan ook zijn dat de hevel van het DCBS aan jouw voorvork blijft hangen, waardoor de achterrem aangesproken wordt (lekker handig, zo'n gecombineerd remsysteem).
Als je niet zo handig bent: geen risico lopen en even naar je dealer gaan. Zeer waarschijnlijk een vrij klein klusje....
Als je ermee door blijft rijden kunnen je remschijven door de hitte verglazen..... Dan kan je ze weggooien....
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: di mei 30, 2006 9:46 pm
- Locatie: Klarenbeek
- Contacteer:
-
- Berichten: 1863
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
- Locatie: Budel
- Contacteer:
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo jun 25, 2006 3:53 pm
- Locatie: Tongeren
- Contacteer:
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
als je op je rechter vorklpoot kijkt zij je daar de gorte aluminium bracket zitten deze bracket zit op twee punten gelasgerd omdat dit de DCBS bediend door middel van een kantelbeweging de plunjer in te drukken waarna de achterrem gaan werken . het onderste scharnier punt is een naaldlager en een stalen bis waaribj de naaldhuls lekker in het vet hoort te zitten .
Het bovenste punt is een stalen busje wat in een soort fiber materiaal heen en weer draait en die gaat dus vaak vast zitten en klemmen dit wirdt namelijk vaak vergeten om in te vetten bij een beurt oid .
Dus even loshalen dit vermikkie en goed invetten en dan maar es weer kijken.
Kijk ook even of er niet veel te veel remvloeistof in zit waardoor de vloeistof niet snel genoeg terug kan stromen .
Suc 6
Dirko
Het bovenste punt is een stalen busje wat in een soort fiber materiaal heen en weer draait en die gaat dus vaak vast zitten en klemmen dit wirdt namelijk vaak vergeten om in te vetten bij een beurt oid .
Dus even loshalen dit vermikkie en goed invetten en dan maar es weer kijken.
Kijk ook even of er niet veel te veel remvloeistof in zit waardoor de vloeistof niet snel genoeg terug kan stromen .
Suc 6
Dirko
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo jun 25, 2006 3:53 pm
- Locatie: Tongeren
- Contacteer:
ok ik zal morgen avond alles nazien en controleren en laat jullie iets weten hoe het eruit ziet.kun je eventueel ook zeggen hoe groot de slag van de plunjer moet zijn zo dat ik deze ook even kan controleren en het olie niveau is juist heb remmen onlangs vervangen en olieniveau gecontroleerd
groetjes
wolfjack
groetjes
wolfjack
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
-
- Berichten: 725
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
- Locatie: Noorwegen
- Contacteer:
Stom vraagje mischien, maar heb je de remmen eerst warm laten lopen voor dat je alles nakeek?
Warneer het problem niet in een van de klauwen ligt kan het ergenlijk ook geen versgil maken of de remmen warm zijn of niet, dan moet de agter rem ook ardig aanlopen als de remmen kouwd zijn. Aangezien jij zegt dat alles goed lijkt warneer de remmen kouwd zijn moet er tog een geleidbus zijn die niet goed terug loopt of het dcbs system.
Hier een link naar een goede verklaring van het system: http://bb.superblackbird.info/viewtopic ... ght=remmen
N.B. Warm lopende remmen zijn levens gevaarlijk!!!
Warneer het problem niet in een van de klauwen ligt kan het ergenlijk ook geen versgil maken of de remmen warm zijn of niet, dan moet de agter rem ook ardig aanlopen als de remmen kouwd zijn. Aangezien jij zegt dat alles goed lijkt warneer de remmen kouwd zijn moet er tog een geleidbus zijn die niet goed terug loopt of het dcbs system.
Hier een link naar een goede verklaring van het system: http://bb.superblackbird.info/viewtopic ... ght=remmen
N.B. Warm lopende remmen zijn levens gevaarlijk!!!
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo jun 25, 2006 3:53 pm
- Locatie: Tongeren
- Contacteer:
-
- Berichten: 733
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:54 am
- Contacteer:
Hai Birdies:
Hulde aan allen zou ik zeggen
@Wolfjack: en nu weer "gummen"
Xieje Wim
Kijk dit is nu het verschil tussen de BOC en een motorzaak, bijna alle problemen worden door de leden opgelost, en als het moet komen ze nog helpen ook...........wolfjack schreef:Ik heb het doc systeem gecontroleerd en deze zat muur vast heb het systeem nagekeken en nu werkt het naar behoren .
dank jullie voor jullie goede raad .
kan nu met gerust hard rijden
groetjes wolfjack
Hulde aan allen zou ik zeggen
@Wolfjack: en nu weer "gummen"
Xieje Wim
-
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten