plakkende achterrem

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
wolfjack
Berichten: 6
Lid geworden op: zo jun 25, 2006 3:53 pm
Locatie: Tongeren
Contacteer:

plakkende achterrem

Bericht door wolfjack » do jun 29, 2006 5:28 pm

Hallo iedereen

Ik heb een probleem met mijn bb de achterrem blijft aanslepen enkel als ik enkele kilometers heb gereden . de remschijf en remklauw zijn dan gloeiend heet . maar als ik enkele minuten wacht beterd het en komt de rem weer los en als hij helemaal is afgekoeld gaat het weer prefect
weet iemand raad of heeft ervaring met dit probleem
groetjes
wolfjack

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » do jun 29, 2006 5:51 pm

Klauw loshalen en je geleidebussen even invetten. Die blijven waarschijnlijk hangen

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » do jun 29, 2006 6:20 pm

Gewoon alles eens lekker schoon maken en hier en daar wat van het juiste vet smeren doet wonderen.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » do jun 29, 2006 6:56 pm

FilaMenT schreef:Gewoon alles eens lekker schoon maken en hier en daar wat van het juiste vet smeren doet wonderen.

is hier echt van belang!!!!
:idea:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » do jun 29, 2006 7:01 pm

Kopervet werkt goed

Je kunt ook je schijf insmeren met kopervet, dan zat het aanlopen ook minder zijn, maar is niet aan te raden :wink:
Laatst gewijzigd door Barry op do jun 29, 2006 7:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » do jun 29, 2006 7:01 pm

Het hoeft niet perse van de achterrem af te komen. Het kan ook zijn dat de hevel van het DCBS aan jouw voorvork blijft hangen, waardoor de achterrem aangesproken wordt (lekker handig, zo'n gecombineerd remsysteem).
Als je niet zo handig bent: geen risico lopen en even naar je dealer gaan. Zeer waarschijnlijk een vrij klein klusje....
Als je ermee door blijft rijden kunnen je remschijven door de hitte verglazen..... Dan kan je ze weggooien....

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Faster » do jun 29, 2006 7:20 pm

Frank Switser schreef:Het hoeft niet perse van de achterrem af te komen. Het kan ook zijn dat de hevel van het DCBS aan jouw voorvork blijft hangen, waardoor de achterrem aangesproken wordt (lekker handig, zo'n gecombineerd remsysteem).
Als je niet zo handig bent: geen risico lopen en even naar je dealer gaan. Zeer waarschijnlijk een vrij klein klusje....
Als je ermee door blijft rijden kunnen je remschijven door de hitte verglazen..... Dan kan je ze weggooien....
Maar de remblokken komen toch altijd een beetje tegen de schijf aan of niet ?

jonkheer
Berichten: 204
Lid geworden op: di mei 30, 2006 9:46 pm
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Bericht door jonkheer » do jun 29, 2006 9:19 pm

Een fractie net niet...

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Faster » do jun 29, 2006 9:30 pm

jonkheer schreef:Een fractie net niet...
Ik heb mijn wiel er vandaag terug opgezet en bij mij komt hij er net wel tegen. :?
Wat nu?

wolfjack
Berichten: 6
Lid geworden op: zo jun 25, 2006 3:53 pm
Locatie: Tongeren
Contacteer:

Bericht door wolfjack » do jun 29, 2006 10:10 pm

de geleibussen zijn nagekeken en lopen gesmeerd en de blokjes zijn aan de achterzijde van kopervet voorzien maar er is nog steeds geen betering maar wat nog niet is nagekeken is het dual break systeem .
Kan iemand mij nader uitleg geven over dit systeem en hoe na te kijken.
groetjes
wolfjack

Dirko
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Dirko » do jun 29, 2006 10:41 pm

als je op je rechter vorklpoot kijkt zij je daar de gorte aluminium bracket zitten deze bracket zit op twee punten gelasgerd omdat dit de DCBS bediend door middel van een kantelbeweging de plunjer in te drukken waarna de achterrem gaan werken . het onderste scharnier punt is een naaldlager en een stalen bis waaribj de naaldhuls lekker in het vet hoort te zitten .

Het bovenste punt is een stalen busje wat in een soort fiber materiaal heen en weer draait en die gaat dus vaak vast zitten en klemmen dit wirdt namelijk vaak vergeten om in te vetten bij een beurt oid .

Dus even loshalen dit vermikkie en goed invetten en dan maar es weer kijken.

Kijk ook even of er niet veel te veel remvloeistof in zit waardoor de vloeistof niet snel genoeg terug kan stromen .

Suc 6

Dirko
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

wolfjack
Berichten: 6
Lid geworden op: zo jun 25, 2006 3:53 pm
Locatie: Tongeren
Contacteer:

Bericht door wolfjack » do jun 29, 2006 10:48 pm

ok ik zal morgen avond alles nazien en controleren en laat jullie iets weten hoe het eruit ziet.kun je eventueel ook zeggen hoe groot de slag van de plunjer moet zijn zo dat ik deze ook even kan controleren :roll: en het olie niveau is juist heb remmen onlangs vervangen en olieniveau gecontroleerd

groetjes
wolfjack

Dirko
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Dirko » do jun 29, 2006 10:54 pm

geen idee wat de slag moet zijn, maar ik weet nog wel van iemand hier die zelf aan de plunjer heeft zitten draaien en dat toen ook het hele spul ontregeld was .....
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » vr jun 30, 2006 12:32 am

Stom vraagje mischien, maar heb je de remmen eerst warm laten lopen voor dat je alles nakeek?
Warneer het problem niet in een van de klauwen ligt kan het ergenlijk ook geen versgil maken of de remmen warm zijn of niet, dan moet de agter rem ook ardig aanlopen als de remmen kouwd zijn. Aangezien jij zegt dat alles goed lijkt warneer de remmen kouwd zijn moet er tog een geleidbus zijn die niet goed terug loopt of het dcbs system.
Hier een link naar een goede verklaring van het system: http://bb.superblackbird.info/viewtopic ... ght=remmen
N.B. Warm lopende remmen zijn levens gevaarlijk!!!

wolfjack
Berichten: 6
Lid geworden op: zo jun 25, 2006 3:53 pm
Locatie: Tongeren
Contacteer:

Bericht door wolfjack » vr jun 30, 2006 11:07 pm

Ik heb het doc systeem gecontroleerd en deze zat muur vast heb het systeem nagekeken en nu werkt het naar behoren .
dank jullie voor jullie goede raad .
kan nu met gerust hard rijden
groetjes wolfjack :lol: :lol: :lol:

caradoc
Berichten: 733
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:54 am
Contacteer:

Bericht door caradoc » vr jun 30, 2006 11:49 pm

Hai Birdies:
wolfjack schreef:Ik heb het doc systeem gecontroleerd en deze zat muur vast heb het systeem nagekeken en nu werkt het naar behoren .
dank jullie voor jullie goede raad .
kan nu met gerust hard rijden
groetjes wolfjack :lol: :lol: :lol:
Kijk dit is nu het verschil tussen de BOC en een motorzaak, bijna alle problemen worden door de leden opgelost, en als het moet komen ze nog helpen ook...........

Hulde aan allen zou ik zeggen :} :}

@Wolfjack: en nu weer "gummen" *-*

Xieje Wim

Gregor
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
Contacteer:

Bericht door Gregor » za jul 01, 2006 9:18 am

Gelukkig weer in orde Wolfjack:wink:. Heb het al verschillende X gezegd dat in het BOC een aantal ferme technische krakken zitten. :lol:
Als ze in een garage moeten zoeken achter zulk probleempje kan het inderdaad een duur zaakje worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten