Sinds 2009 geen enkele reactie meer op dit topic.
Dat komt omdat een zichzelf respecterend BOC-er rijder [ hé wat een kl-te woord
, het zou natuurlijk Blackbird rijder moeten zijn
] nu alles weet, en rijdt als 'de gesmeerde bliksem'.
]
Maarrrrrrr, zo vlak voor het motor seizoen en de motorbeurs toch maar even een opfrisser, jullie kennen ze al, zo maar.............................
Motorwijsheden voor het nieuwe motor- jaar: ]]
Tegensturen
Als je op het linker handvat drukt, gaat de motor links.
Druk je op het rechter handvat, dan gaat de motor rechts.
Dat wil zeggen, tenzij je constant op het rechter handvat drukt,
dan ga je waarschijnlijk links terwijl de motor onder je uit schiet.
Crashen
Bedenk dat motorrijden niet per se gevaarlijk is...
crashen wel...
De zijlijn
Het is altijd beter om aan de zijlijn te staan en te wensen dat je op de baan stond
dan op de baan en te wensen dat je aan de zijlijn stond.
Brandstof
De enige keer dat je te veel brandstof hebt is wanneer je in brand staat.
Het achterwiel
Het achterwiel is niks anders dan een grote ventilator om de rijder fris te houden en zijn achterwerk relaxed. Twijfel? Kijk dan maar eens goed. Als het blokkeert of uitzwenkt zie je de rijder zweten en er blijven kreukels in het zadel achter.
Te langzaam
Niemand heeft ooit iets te langzaam geraakt.
Ritjes
Een goede rit is er een waar je bij vandaan kunt lopen.
Een fantastische rit is er een waar je bij vandaan kunt lopen en je motor weer kunt gebruiken.
Geraakt worden
Je kunt niet geraakt worden als je er simpelweg niet bent.
Fouten
Leer van de fouten van anderen. Je leven is niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Middensteun
Je weet dat je middensteun naar beneden staat als je met een topsnelheid met 4000 rpm nergens komt.
Grip
Als er weinig grip is, zijn je overlevingskansen omgekeerd evenredig aan je hellingshoek. Grote hellingshoek, weinig overlevingskansen en vice versa.
Je hersenen
Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Mist
Blijf uit de mist. Het rode achterlichtje voor je,
waarvan je denkt dat die van een andere motorrijder is die je in kunt halen,
kan het rode stuurboordlichtje zijn van een aangemeerde boot.
Parkeren
Probeer altijd het aantal keren dat je je motor parkeert gelijk te doen zijn aan het aantal keren dat je hem gereden hebt.
Spiegels
Als het enige dat je in je spiegels kan zien de richting is vanwaar je komt,
opgevuld met vonkjes,
en het enige dat je kan horen geagiteerde woorden van je duopassagier,
dan gaat er iets niet goed.
Beslissingen
Een goede beslissing neem je door ervaring.
Jammer genoeg komt ervaring meestal door verkeerde beslissingen.
Geduld
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien terwijl je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
Vooruitgaan
Het is altijd een goed plan het uiteinde van je koplamp zo veel mogelijk vooruit te laten gaan.
Kijken
Kijk om je heen. Er is altijd iets dat je gemist hebt.
Wetten
Onthoud dat zwaartekracht en centrifugaalkracht elkaars tegenovergestelden zijn.
Spot er dus niet mee.
Er zijn maar drie sporten: bergbeklimmen, stierenvechten en motorrijden.
Al die andere zijn slechts spelletjes.
'stay on two wheels'