Michelin Pilot Road 3

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Gebruikersavatar
Golliwog
Berichten: 630
Lid geworden op: di okt 09, 2007 9:14 am
Locatie: Nederhorst den Berg
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Golliwog » do mei 19, 2011 2:46 pm

Je kan het treffen. Ik heb ook (al jaren) roadsmarts en er eigenlijk nooit problemen mee gehad integendeel, ik vond het best een prettige band. Dat neemt niet weg dat mijn volgende nieuwe set ook PR3 van Michelin zal zijn. Eerst echter nog even een sportmax weggummen. :lol:
Afbeelding
beam me up, there is no intelligent life down here

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Man in Black-Bird » do mei 19, 2011 3:20 pm

Golliwog schreef:Je kan het treffen. Ik heb ook (al jaren) roadsmarts en er eigenlijk nooit problemen mee gehad integendeel, ik vond het best een prettige band. Dat neemt niet weg dat mijn volgende nieuwe set ook PR3 van Michelin zal zijn. Eerst echter nog even een sportmax weggummen. :lol:

Die PR3 heb ik gisteren ook onder de CBR600 van je vriendin Karin mogen bewonderen :wink:


En ik vond de Dunlop road smart met mijn rijstyl gewoon lekker sturen !! maar wat nu blijkt ben ik zeker niet de enige met

problemen met de road smart !!

Gebruikersavatar
Golliwog
Berichten: 630
Lid geworden op: di okt 09, 2007 9:14 am
Locatie: Nederhorst den Berg
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Golliwog » do mei 19, 2011 3:24 pm

Man in Black-Bird schreef:
Golliwog schreef:Je kan het treffen. Ik heb ook (al jaren) roadsmarts en er eigenlijk nooit problemen mee gehad integendeel, ik vond het best een prettige band. Dat neemt niet weg dat mijn volgende nieuwe set ook PR3 van Michelin zal zijn. Eerst echter nog even een sportmax weggummen. :lol:

Die PR3 heb ik gisteren ook onder de CBR600 van je vriendin Karin mogen bewonderen :wink:
Klopt Paul, en ze is er erg tevreden over. Ik heb ze zelf ook uitgeprobeerd op de 600 en ze plakken behoorlijk en geven daardoor meer vertrouwen dan de RS.
Afbeelding
beam me up, there is no intelligent life down here

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door BBen » zo mei 22, 2011 9:48 am

Ik heb ze er nu een paar dagen onder en zijn werkelijk geweldig (elke nieuwe band is uiteraard beter dan een versleten set) maar alles wat al gemeld is klopt. Strepen op de weg voel je niet, blijft mooi in het spoor.
Motor wil nu vanzelf de bocht in en uit, reageert dus erg goed op bewegingen van je lichaam.
Lijkt geen einde te komen aan de band, ben nu veel schuiner dan met de oude bandjes.

Nu dus afwachten hoe dit over ...km is als ze op het eind komen..

Kan natuurlijk niet zeggen dat de Metzelers M3 slechter/minder zijn want die heb ik niet vanaf nieuw gereden. Blijft persoonlijk en een gevoel wat je erbij hebt.
:black

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door BBen » do jun 09, 2011 7:06 pm

YO schreef:Ik heb nu 1000 km. gereden met de MPR3 en ik vind het een heel prettige band.

had wat rare slijtage in het begin op de profielgroeven aan beide kanten maar dat is door een Michelin-medewerker verklaard als "rijden in erg koud weer met een nieuwe band" en dan ook nog stevig rijden.

Vandaag weer gereden en de slijtage wordt al minder. Een soort rulling was het.

zie foto. (band 250km. oud)

Hier het relaas van de Michelin-Expert.

Pilot Road 3
73W
DOT-nummer: DOT HB7D 00EX 0611

Zie foto's
Eindgebruiker Dhr. Yoan Warmerdam is lid van de Blackbird Owners-club (PR-team).
Heeft de band gekocht en laten monteren bij sportmotorbanden.nl.
Na 250km heeft klant ons gemaild met verontrustheid omtrent een vreemde slijtage op de randen van de
profielgroeven (schouders). Hier was repetatief het rubber 'weggeschuurd'. Klant gaf aan meer vertrouwen
in de nieuwe banden te hebben (PR3 geeft meer vertrouwen dan de PR2) Heeft bij -3 graden Celsius met
de banden gereden. Bij deze temperatuur zit het wel goed met de grip van de band, maar de elasticiteit
van de compound kan in dergelijke gevallen te gering zijn, met name wanneer er goed wordt doorgereden.
Dit hangt tevens af van de staat van het wegdek maar verklaart 't 'oprullen' van de compound op de profielranden.
Na controle van de band, bleek er geen gevaar voor de veiligheid.
Consument kan met de band probleemloos doorrijden. Het slijtagebeeld zal zelfs na een aantal kilometers
beter worden. Er is afgesproken met de consument dat:
Indien de slijtage toch erger wordt hij contact met ons moet opnemen.



Afbeelding
Nu was ik gisteren even aan het poetsen na de Duitsland trip en ik heb die slijtage ook, en het was alles behalve koud (25 tot 30 gr) Heb er nu ongeveer 2000 km op gereden (waarvan 1700 met de vakantie) Bandjes om de dag gecheckt 2.9 bar, wel veel bochtenwerk en vlot gereden maar niet echt heel erg hard.

Ik merk er overigens niets van.
:black

neBBreg
Berichten: 131
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:38 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door neBBreg » vr jun 10, 2011 4:54 pm

Ik heb de PRIII er nu 6000 km opliggen, en vind het een prima band. Droog nat warm en koud, maakt allemaall niks uit. Die van mij vertoont ook deze slijtage, maar aan het loopvlak zie je nog niets. Als dat zo door gaat, kan ik er wel 20.000 km mee doen

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door gerkenator » vr jun 10, 2011 5:02 pm

vind die nieuwe michelin maar een vreemde band om te zien, niet evht mijn smaak.
maar zal vast wel goed zijn.
mijn enigste ervaring met een michelin is de pilot power, maar ik hou het denk ik toch bij metzeler lekker neutraal en goed of heeeel misschien de roadsmart.
Afbeelding

ruud05
Berichten: 122
Lid geworden op: vr jun 03, 2011 12:58 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door ruud05 » wo jul 27, 2011 12:58 pm

ik heb sinds een week ook de michelin pilot road 3 erop liggen ben er al mee naar oosterijk gereden ik had in twee dagen
1800km erop zitten waarvan een gedeelte in de regen moet zeggen dat hij er heerlijk mee rijd heb in de regen makkelijk op tempo door gereden,ik heb ze gekocht bij motor huis venlo voor 260 euro per set een kennis van me is voor zich zelf aan het beginnen vroeg 20euro voor ze erop te leggen (twee stuks)was dus voor 280 klaar.
Groetjes Ruud.

barbancourt
Berichten: 169
Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door barbancourt » wo jul 27, 2011 9:03 pm

Gisteren mijn tweede set Michelin Power Pilot 2CT erop laten zetten. Was echt wel tevreden van de eerste set, en zodoende geen zin om verder te experimenteren.

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Gerrit XX-L » wo jul 27, 2011 11:18 pm

barbancourt schreef:Gisteren mijn tweede set Michelin Power Pilot 2CT erop laten zetten. Was echt wel tevreden van de eerste set, en zodoende geen zin om verder te experimenteren.
Ik heb pressies het zelfde gedaan. nog een set MPP2CT :D

Ik hou deze Topic dan ook in de gaten wat de ervaringen zijn over deze nieuwe band.

Gr Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

barbancourt
Berichten: 169
Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door barbancourt » do jul 28, 2011 7:00 am

Een collega had een setje Michelin Pilot Road 3 op zijn RSV4 liggen, maar hij zou ze zeker niet meer nemen. Volgens hem voelden ze niet helemaal lekker, wetende dat dit laatste meer een persoonlijk gevoel is.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Man in Black-Bird » do jul 28, 2011 10:36 am

barbancourt schreef:Een collega had een setje Michelin Pilot Road 3 op zijn RSV4 liggen, maar hij zou ze zeker niet meer nemen. Volgens hem voelden ze niet helemaal lekker, wetende dat dit laatste meer een persoonlijk gevoel is.

Weet wel dat ze onder mijn BB perfect rijden en er zijn meer die het als een fijne band ervaren !! en onder een RSV4 verwacht je toch eerder een Michelin Pilot Power

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door stanley » do jul 28, 2011 11:27 am

Dit is geen persoonlijk gevoel, dit noem ik gewoon een domme actie.
Onder een RSV4 mag geen MPR3 daar hoort de Power, Power 2ct, Power One of de Pure onder, de motorzaak had dit moeten weten of ze zijn zelf besteld en dan vind ik dat je niet goed bezig bent.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

barbancourt
Berichten: 169
Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door barbancourt » do jul 28, 2011 11:49 am

Hij heeft er die maar even onder gehad. Enkel om te proberen. Zoals gezegd, die waren er terug snel af!!

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door gerkenator » di aug 02, 2011 3:35 pm

heeft de mpr3 ook de neiging om in de bocht te vallen net als de mpp die ik vroeger op de zzr1100 had??
band cupte snel en viel me iets te makkelijk de bocht in, heb er wel 10.000km mee gehaald.

ik lees ook veel verhalen over de roadsmart dat je die zomaar over de rand rijd, of dat mij lukt weet ik niet.

heb nu de metzeler z8 en bevallen goed, zit er aan te denken om die weer te doen, of toch de mpr2 of 3 of roadsmart of m5
Laatst gewijzigd door gerkenator op wo aug 03, 2011 4:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Golliwog
Berichten: 630
Lid geworden op: di okt 09, 2007 9:14 am
Locatie: Nederhorst den Berg
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Golliwog » di aug 02, 2011 7:12 pm

Ik heb nu de roadsmart voor en de sportmax achter en dat bevalt, na 5 dagen Schwarzwald en 2500 km uitstekend. Maar waarom slijten ze toch zo hard. Maar goed Stan dat dat nieuwe voorbandje er op zit, dat had ik anders nooit gered daar :mrgreen: :mrgreen:
Kortom, het Schwarzwald in één woord WOW.....
Afbeelding
beam me up, there is no intelligent life down here

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door BBMW » di aug 02, 2011 10:21 pm

gerkenator schreef:heb nu de metzeler z8 en bevallen goed, zit er aan te denken om die weer te doen, of toch de mpp2 of 3 of roadsmart of m5
kijk gewoon wat je portemonnee jouw toelaat hoeveel je voor een band kan of wilt uitgeven en maak dan je keuze :wink:
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door gerkenator » di aug 02, 2011 10:49 pm

zijn allemaal even duur als ik internet moet geloven. scheelt vaak niet meer dan 10 tot 20 euro per set, dus dat is het niet.
Afbeelding

neBBreg
Berichten: 131
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:38 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door neBBreg » di aug 02, 2011 11:19 pm

Ik ben net terug van een weekje Franse Alpen en heb daar 1800 km bochtjes mogen nemen :D, waarvan ook enkelen in het nat. Ik blijf zeer tevreden over de MPRIII, heeft me nog geen één keer verrast en heb bijna het randje gehaald. Ze zitten er totaal nu 9000 km onder en aan het resterende profiel te zien, lijkt het erop dat ik op de helft ben...

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Man in Black-Bird » wo aug 03, 2011 1:05 am

BBMW Peet schreef:
gerkenator schreef:heb nu de metzeler z8 en bevallen goed, zit er aan te denken om die weer te doen, of toch de mpp2 of 3 of roadsmart of m5
kijk gewoon wat je portemonnee jouw toelaat hoeveel je voor een band kan of wilt uitgeven en maak dan je keuze :wink:
:idea:

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door stanley » wo aug 03, 2011 4:00 pm

gerkenator schreef:heeft de mpp3 ook de neiging om in de bocht te vallen net als de mpp die ik vroeger op de zzr1100 had??
band cupte snel en viel me iets te makkelijk de bocht in, heb er wel 10.000km mee gehaald.

ik lees ook veel verhalen over de roadsmart dat je die zomaar over de rand rijd, of dat mij lukt weet ik niet.

heb nu de metzeler z8 en bevallen goed, zit er aan te denken om die weer te doen, of toch de mpp2 of 3 of roadsmart of m5
mpp3 bestaat niet denk dat jij de MPR3 bedoeld
Nee deze is ronder dus heeft geen punt zoals de MPP 2ct
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door gerkenator » wo aug 03, 2011 4:08 pm

ik bedoelde de road versies 2 en 3 ja.

heb die post even aangepast
Afbeelding

mr.blackbird
Berichten: 155
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 12:28 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door mr.blackbird » vr okt 28, 2011 8:50 pm

"Helaas" moet ik ook over naar nieuwe banden.
Heb er nu de dunlops smart road onder liggen maar reed gister helaas over een parker kruiskopschroef en nu is de achterband lek. :(
Wel voorlopig met een "veter" gerepareerd en is wel dicht maar vind het niet fijn om met zo'n band te rijden.
Heb er nu 15.000 km mee weg en nog niet versleten.
Gezien de "slechte??" ervaringen met de voorband van dunlop wil ik weer terug naar de michelin en nu de pr3.
Helaas moet er dan ook maar de voorband aan geloven en er weer een paar extra euries tegenaan gooien.
Dus morgen maar een setje Michelin PR3 erop laten leggen.
Hoop er wel wat langer meer te doen.

Grtz mr.Blackbird

30-10
Ze zitten erop hoor. Nu maar weer even wennen aan deze banden. Ze "vallen mijns inziens wat meer in de bocht"t.o.v. de dunlops. Maar dit went ook wel weer.

Pelek
Berichten: 5
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 8:08 am
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Pelek » za nov 19, 2011 9:46 pm

Heren even een vraagje: wat is de maximale breedte band die je kwijt kan op de standaard achtervelg?
Misschien een stomme vraag maar ik wil de achterband zo breed mogelijk?/

Ik heb een blackbird uit 2006 als dat wat uitmaakt.

BVD Patrick.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door gerkenator » za nov 19, 2011 9:55 pm

190 paste met gemak op die van mij. maar word door diverse bb rijders afgeraden omdat dat "minder" goed rijd in de bochten

ik zelf voelde niet veel verschil tussen 180 standaard en 190

@mr.blackbird wat zijn de slechte ervaringen van een dulop voorband?
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten