Michelin Pilot Road 3

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Michelin Pilot Road 3

Bericht door Mr. Blue » wo jan 26, 2011 6:59 pm

Op Nieuwsmotor.nl is weer een artikel verschenen over de nieuwe Pilot Road 3:
Afbeelding

sportmotorbanden.nl
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 23, 2009 10:35 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door sportmotorbanden.nl » wo jan 26, 2011 9:41 pm

Klopt er zijn inmiddels een aantal maten te koop in de web side
Afbeelding

killermot
Berichten: 119
Lid geworden op: di mar 16, 2010 6:32 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door killermot » wo jan 26, 2011 11:10 pm

was op zoek naar een goeie band, uiteindelijk gekozen voor de pilot 2....
nu twijwel ik weer, zal ik dan toch de pilot 3 doen???.

slechte timing michelin :roll: :roll:

killermot
http://www.killermot.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door stanley » do jan 27, 2011 8:02 am

Timing van Michelin is juist wel erg goed, ze zijn de andere merken een slag voor en daar is het om te doen.
Jij heb zelf een goede band gekozen en daar zal de 3 geen meerwaarde aan geven, de 2 is een band die het heel erg goed doet onder een BB dat moeten we nog maar afwachten met de 3. Eerst zelf testen en dan weten we meer en testen zal ik hem zeker gaan doen.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Mr. Blue » do jan 27, 2011 9:24 am

stanley schreef:Timing van Michelin is juist wel erg goed, ze zijn de andere merken een slag voor en daar is het om te doen.
Jij heb zelf een goede band gekozen en daar zal de 3 geen meerwaarde aan geven, de 2 is een band die het heel erg goed doet onder een BB dat moeten we nog maar afwachten met de 3. Eerst zelf testen en dan weten we meer en testen zal ik hem zeker gaan doen.
Dat testen wil ik ook wel voor je doen. :wink:

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door stanley » do jan 27, 2011 9:28 am

Mr. Blue schreef:
stanley schreef:Timing van Michelin is juist wel erg goed, ze zijn de andere merken een slag voor en daar is het om te doen.
Jij heb zelf een goede band gekozen en daar zal de 3 geen meerwaarde aan geven, de 2 is een band die het heel erg goed doet onder een BB dat moeten we nog maar afwachten met de 3. Eerst zelf testen en dan weten we meer en testen zal ik hem zeker gaan doen.
Dat testen wil ik ook wel voor je doen. :wink:
:hug:
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Mr. Blue » do jan 27, 2011 10:02 am

stanley schreef: :hug:
Zie het maar als een vriendendienst. :lol:

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door BBen » do jan 27, 2011 12:24 pm

Ik had op mijn RF de PILOT ROAD 2 die vond ik echt super, als de metzeler bandjes van de bird op zijn komen de PR2 ook onder de bird. Maar ik wil inderdaad wel eerst even de testen afwachten van de 3 voor ik die eronder zou gooien. Dus kom maar op met het voorjaar :) en wie weet is het setje na de PR2 wel een PR3
:black

Gebruikersavatar
Drover
Berichten: 458
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:08 pm
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Drover » vr jan 28, 2011 12:46 am

Michelin is ook altijd mijn voorkeur geweest; misschien iets duurder maar ook meer kwaliteit.....

Waar letten jullie op bij het uitkomen van een nieuw soort band?
Merk? Loopvlak? Levensduur ( maar dat weet je van te voren niet ), Design ( interesseerd mij geen r##t; rij eigenschappen zijn veel belangrijker ), prijs.....???

Ik heb nou iets van Continetal eronder liggen, Contimotion???? Bevalt eigenlijk ook best goed maar heb geen ervaring met deze banden. Het zijn twee nieuwe ( achterband zga nieuw ) maar ik zit toch ook te zoeken op Metzler / Michelin....

Belangrijke punten voor mij zijn een goede wegligging bij regen, ben geen "racer" maar goed gedrag in bochten, niet blokkerig worden bij langer gebruik. Slijtvastheid en prijs komen daarna. ( Geldt ook allemaal bij gebruik door twee personen )

Aanraders?????
:?:

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door stanley » vr jan 28, 2011 6:55 am

Metzeler Sportec M5 Interact
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Ankertje » vr jan 28, 2011 7:19 am

stanley schreef:Metzeler Sportec M5 Interact
:y

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door BBen » vr jan 28, 2011 8:54 am

Ik wil een band waar ik een goed gevoel bij heb, er zitten nu Metzeler Sportec M3 op maar ik kan alleen vergelijken met mijn vorige motor (RF900) daar ging ik van pirelli naar Michelin PR2 en ik ging voor mijn gevoel ipv een amateur als Rossi over de weg zoveel meer grip en gevoel.

Nu zijn de banden die ik nu onder de bird zitten (zaten er al op bij de koop) voor op 2 mm en achter op 4 mm en achter begin je al een recht vlak te zien (ik moet nog wat meer aan de bochten werken :lol: ) Dus elke nieuwe zal wel beter voelen.

Hoelang ze meegaan ligt helemaal aan je rechterhand dus dat blijft lastig om te vergelijken hoelang ze meegaan.

Ik lees hier veel goede ervaringen over de M5 maar eigenwijs als ik ben wil ik toch eerst de Michelin PR2 even testen, maar zou best kunnen dat ik de M5 ook eens probeer.

Mijn goede voornemen van 2011 is veel meer gaan motorrijden dan de afgelopen +/- 8 jaar (reden van minder rijden is kleine kindertjes) dus ik hoop je in november meer te kunnen vertellen. Ik heb nu pas iets van 1700km op de bird gereden dus zoveel (bird) ervaring als de heren boven mij heb ik niet :D

ps Stanley, de prijzen op jouw site is dat incl monteren en exclusief boc korting?
:black

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Ankertje » vr jan 28, 2011 10:19 am

De M5 staat voor heel veel rijplezier met belachelijk veel grip. Een band waar niet eens aan hoeft te wennen. Vraag maar aan Super-Bird :wink:

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door YO » vr jan 28, 2011 12:17 pm

FilaMenT schreef:De M5 staat voor heel veel rijplezier met belachelijk veel grip. Een band waar niet eens aan hoeft te wennen. Vraag maar aan Super-Bird :wink:

:idea:
En hoe lang doe jij met een setje? Want ik ken jouw rijstijl een beetje :wink:

heb je wel eens MPR2 gereden?


Zelf ben ik overgestapt van Metzeler Z6 interact naar de Michelin PR2 en dat vond ik een verademing.

Moet ook binnenkort weer rubber dus ik twijfel over de M5. Met de PR2 doe ik steevast 10.000 km en bij regen voelen ze heel vertrouwd aan. Beter als de Z6 die de neiging had om een beetje te fiedelen..

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door BBen » vr jan 28, 2011 12:28 pm

YO schreef:
En hoe lang doe jij met een setje? Want ik ken jouw rijstijl een beetje :wink:
lol, das wel waar. Hoe hij in Zeeland (met de 3 okt rit) de boggies deed (soms met slik) leek inderdaad wel erop dat zijn banden aan de weg geplakt zaten. Dat ging redelijk vlotjes maar erg cool om te zien.
:black

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Ankertje » vr jan 28, 2011 1:02 pm

Ik zou ook 10.000 km met een band kunnen doen als ik me een beetje zou kunnen inhouden. Helaas ben ik niet zo sterk.
Meestal zijn ze bij op tussen 6000 en 7000 km. Het komt ook wel eens voor dat de achterband nog geen 4000 km mee gaat.
In vergelijk met de oude M1 en de M3 is de verbetering toch een paarduizend km.
Het veschil tussen M3 en de M5 schat ik ook zoiets in en dat met een nog betere grip.
Op Michelin banden rij ik niet graag. Ik voel me daar niet zo vertrouwd mee. De Metzelers rijden echt heel anders.
Het grootse veschil is dat ik de Michelins tot over rand rijd en dat overkomt mij met de Metzelers niet.
En daar komt bij dat ik met Pirelli's en Metzelers ben opgegroeid. Deze merken maken gebruik van de zelfde bandenbedenkers.
Ook het kiezen van een band heeft met rijstijl en nog veel belangrijker met een tussen de oren goed gevoel te maken.
Ik ben gek van Metzelers maar een Michelin kan voor een ander een veel betere band zijn.
Ook denk ik dat de meeste BB rijders meer hebben aan sporttourband dan aan een sportband. Een sporttouband is namelijk sneller op bedrijfstemperatuur dan een sportband. En geeft dus eerder een maximale grip.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Ankertje » vr jan 28, 2011 2:45 pm

Waar je even bij stil moet staan bij het vergelijken van banden!
Vaak maken wij een vergelijk met een oude versleten band met een nieuwe band.
Ik kan je met grote zekerheid zeggen dat je dan appels met peren aan het vergelijken bent.
De nieuwe band ongeacht welk merk of type zal altijd beter aan voelen en lekkerder rijden dan de oude.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

killermot
Berichten: 119
Lid geworden op: di mar 16, 2010 6:32 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door killermot » vr jan 28, 2011 4:18 pm

dus dan toch maar de pilot 2???

moeilijk moeilijk

killermot
http://www.killermot.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Super-bird
Berichten: 1862
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:19 pm
Locatie: Graft-de Rijp
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Super-bird » vr jan 28, 2011 5:21 pm

Ben het helemaal met FilaMenT eens, bandenkeuze is erg persoonlijk. Ik heb jaren op de Michelin gereden .Eerst de road daarna de pilot road 2 altijd perfect.

Maar je gaat ook steeds beter sturen, vorig jaar met mijn maatje naar Duitsland geweest voor een rondje +/- 4000 kilometer. De Michelin deed het perfect altijd grip maar bij thuiskomst was deze enorm gecupt.

Tja slechte band, ik vind van niet. Het ging gewoon erg lekker daar in Duitsland.

"Nieuw tijdperk" even naar Stan de bandenman voor een setje Metzeler sportec M5. En weer een rondje rubberen in Duitsland dit keer met twee maatjes. Niet zo veel kilometers +/- 2000 maar genoeg om een oordeel te kunnen geven.

Mijn conclusie, deze band is echt FUN. Grip grip en nog eens grip. Oké 12000 kilometer ga ik nooit halen met deze set. Maar dat vind ik minder belangrijk. Voor mij is het een hobby en die mag wel wat kosten. :oops:

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Ti-BB » vr jan 28, 2011 5:53 pm

Nadat ik een setje MPRII versleten had heb ik de Roadsmart en de Z6 Interact geprobeerd. Beiden gaven mij niet het gevoel dat ik met de MPRII had, dus ik ben weer terug bij Michelin. Deze 'valt' zo lekker in de bocht :D

Ik vond de Z6 wat emotieloos en ik ben bang dat Z5 ongeveer hetzelfde gevoel geeft. Daarom neig ik naar de MPRIII
Laatst gewijzigd door Ti-BB op di feb 15, 2011 10:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door YO » ma feb 14, 2011 11:53 am

Hier wat meer (summiere) info over de MPR3.

Ik heb nog geen tests kunnen vinden op het IN.

In de USA betaal je voor een setje MPR3 270 dollar. Dat is 199 Eurie. :shock:

120 Dollar voor en 150 achter. Tenminste, dat zegt ie in de video.

http://www.revzilla.com/motorcycle-gear ... 93,692,691

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door BBen » ma feb 14, 2011 12:33 pm

Ship them for free :roll: (plaatst gelijk een bestelling) Waarom zijn ze hier dan zo duur vraag je je af :?:

Maar hier kan je wel wat mee met deze uitleg, zitten toch een paar leuke ++ op t.o.v. de 2. Regengroefje en ze gaan langer mee beweerd hij ook door de andere compound op loopvlak en de rand.
:black

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Ankertje » ma feb 14, 2011 1:08 pm

Hierdoor zijn ze zo duur: http://www.douane.nl/particulier/intern ... .html#P0_0

Pas er maar mee op. Je zal de eerste niet zijn die een extra rekening krijgt.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door BBen » ma feb 14, 2011 1:52 pm

Ja ik weet het, was ook met een :wink: Afschaffen die belastingen en mijn kwartje van Kok terug :evil:
:black

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door YO » ma feb 14, 2011 4:02 pm

YO schreef:In de USA betaal je voor een setje MPR3 270 dollar. Dat is 199 Eurie. :shock:

120 Dollar voor en 150 achter. Tenminste, dat zegt ie in de video.
Ik bedenk me idd om iets te bestellen uit de USA.

Ooit heb ik de MagneticBra besteld uit de USA.

Kostte me 25,-- eurie extra vanwege douane kosten. :|

Wat ik alleen wil zeggen is dat het allemaal niet zo duur is zoals in Nederland.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten