Camera systeem

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
Spike
Berichten: 22
Lid geworden op: di nov 23, 2010 8:49 pm
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Camera systeem

Bericht door Spike » do mei 05, 2011 7:18 pm

Ga dus in Juni een weekje naar het Peak district in Engeland en ben van plan een camera systeem aan te schaffen zodat ik wat mooie beelde heb als ik terug ben.
Heeft iemand ervaring met een camera op een motor en waar moet ik op moet letten :]]]
Evt. ervqaring met het monteren en de plaats is ook erg welkom.

http://www.motor-video.nl/motorproducten.htm heb ik gevonden op google!

Alle tips en raadgevingen zijn welkom.

Bedankt alvast voor een evt. reactie,

Groeten,
Beter met je motor op pad dan thuis zitten op je gat.

BB-Rob
Berichten: 250
Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door BB-Rob » vr mei 06, 2011 12:03 pm

Als je de beelden op een (grote tv) wilt gaan bekijken is het uiteraard belangrijk om een camera met een hoge resolutie te nemen.
Wat nog belangrijker is, is het aantal beelden per seconde.
Bij voorkeur 50 of 60 beelden per seconde, de meeste hebben 25 of 30 beelden per seconde en dat kijkt erg onprettig omdat bewegingen in het beeld niet soepel verlopen.
Er zijn inmiddels sportcamera's die 60 hele beelden per seconde kunnen bij een resolutie van 720p.
Dit kijkt een stuk prettiger dan 30 hele beelden per seconde bij een resolutie van 1080p.
Het mooiste zou natuurlijk zijn 60 hele beelden per seconde bij een resolutie van 1080p maar ik weet niet of die al bestaan als sportcamera (als normale homevideocamera zijn ze er wel).
De homevideocamera's hebben over het algemeen wel een betere beeldkwaliteit maar dat komt vooral door de grote/kwaliteit van de lens en de grote/kwaliteit van de beeldchip.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door gerkenator » vr mei 06, 2011 6:55 pm

wat is nou een mooie plek voor een camera systeem?

ik heb een kleine sport camera de tachyon xc micro, maar weet eigenlijk niet eens wat nou de beste plek is.
op mijn tankring kan hij niet vanwege de tanktas.
en ik heb een ram mount in mijn stuurgat dus dat word ook moeilijk als ik daar de navi op heb.

iemand ideeen?

sorry dat ik het in dit topic post.
Afbeelding

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door Motorpsycho » vr mei 06, 2011 7:22 pm

Onder je spiegel.

Boutje er uit halen en vervangen voor een draadeind met een moertje om de boel weer vast te zetten.
Aan het draadeind monteer je de camera eventueel met een rammountbol :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door gerkenator » vr mei 06, 2011 7:50 pm

ik zat laatst al boven op de spiegel te denken en dan op de bout, maar er zitten wat vreemde bouten in, zal eens aan de onderkant kijken of dat beter is.
hangt ie dan niet op de kop? want onder mijn camera heb ik wel bevestiging maar erbovenop niet.

bedankt voor de hint.

misschien dat er nog wel een geschikt plekje is, misschien heeft iemand een foto van zijn of haar opstelling?
Afbeelding

Spike
Berichten: 22
Lid geworden op: di nov 23, 2010 8:49 pm
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door Spike » vr mei 06, 2011 9:17 pm

Nou ben vandaag bij Motor-video.nl geweest in dodewaard.
Echt geweldig nou ja.... overdrijven is ook een vak, voor wat het waard is, kijk maar eens op de site "www.motor-video.nl" stond ook op de beurs.
Toevallig was er iemand van de rijopleiding er ook met een BMW .
Het trillen van de BMW was en is een probleem (voor volgens mij elke camera met een boxermotor) maar zij waren de hele morgen bezig om een oplossing te vinden die op elke BMW vanzelfsprekend passend zou zijn.

Heb de verschillende mogelijkheden bekeken en gekozen voor de Eagle Eye Sport DV 1080i ( HD119)
standaard 2 batterijen erbij 1300 mAh en afhankelijk van de instelling het aantal beelden per seconde.
Ook een demo gezien van de opname en het gratis mediaplayer site ontvangen; http://kmplayer.en.softonic.com/download waar je de film eenvoudig en uitstekend mee kunt afspelen.

Ga morgen naar de VFR sleuteldag in gasselternijveen (mijn vrouw heeft een v(i)f(f)r zoals zij dat noemen) en zal de camera uitvoerig uittesten.

Het mooie van deze zaak was dat hij zelf eigenlijk ook niet tevreden was over de bevestigingen van het standaard pakket. (op het stuur of de moter) te veel trillingen etc. vandaar dat hij een geheel eigen bevestigings steun met drie industriele zuignappen heeft ontwikkeld die je op elke plaats op de fiets kunt bevestigen.
Op de helm ben ik zelf niet zo'n voorstander maar kan het wel eens uit proberen.
Om toch het gevoel van zekerheid niet helemaal los te laten heb ik hem ook nog met een koord aan de speigel bevestigd dit wanneer hij toch onverhoopt los mocht laten. :]]]
Laat jullie nog wel weten wat mijn ervaringen zijn.

gr.
Peter
Beter met je motor op pad dan thuis zitten op je gat.

Sid3ways n-h
Berichten: 230
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 9:22 pm
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door Sid3ways n-h » vr mei 06, 2011 9:51 pm

als je budget heb 100 % een GoPro dan

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door ReeF » ma mei 09, 2011 12:53 pm

Heb zelf zo een trutteschuddert, maar mijn Oregon ATC9K werkt probleemloos en trillingsvrij.

Je hebt dan een allroad HD cam, die waterproof is tot 20mtr met een LCD scherm en 5mp camera voor +/- 250€
Proud member of the Adventure Chaptor

BB-Rob
Berichten: 250
Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door BB-Rob » ma mei 09, 2011 5:13 pm

ReeF schreef:Heb zelf zo een trutteschuddert, maar mijn Oregon ATC9K werkt probleemloos en trillingsvrij.

Je hebt dan een allroad HD cam, die waterproof is tot 20mtr met een LCD scherm en 5mp camera voor +/- 250€


Voor dat geld heb je ook een Gopro!

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door Evelakes » ma mei 09, 2011 6:28 pm

het meeste wat je op zo'n camera nodig hebt is een goeie UV filter om het zonlicht te blokken, voor de meeste camera's zijn die wel te koop.
bij de meeste lenzen krijg je veel blur rondom het opname veld, omdat de lenzen te weinig licht krijgen (te klein) vooral op bewegende beelden.
deze is opgenomen met een normale full HD camcorder op de tanktas.



daarintegen is deze opgenomen met een contour 720 HD
tijdens een bestuursritje.

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door ReeF » ma mei 09, 2011 6:48 pm

BB-Rob schreef:
ReeF schreef:Heb zelf zo een trutteschuddert, maar mijn Oregon ATC9K werkt probleemloos en trillingsvrij.

Je hebt dan een allroad HD cam, die waterproof is tot 20mtr met een LCD scherm en 5mp camera voor +/- 250€


Voor dat geld heb je ook een Gopro!
Mooi :D
Proud member of the Adventure Chaptor

Burrito
Berichten: 563
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 3:31 pm
Locatie: Almere, NL
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door Burrito » ma jun 20, 2011 12:35 pm

je kan ook eens kijken bij bv http://www.x-sportscam.nl die hebben van heel veel merken...

De BulletHD, zal binnenkort ook in de Moto73 en Motor staan... leuk systeem voor minder geld dan GoPro...

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door gerkenator » ma jun 20, 2011 7:24 pm

ik heb de tachyon xc micro, voor zo'n 90 euro heb je voor dat bedrag redelijk beeld. en er passen tot 32gb kaarten in.
Afbeelding

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door Evelakes » za jul 02, 2011 9:27 am

zag laatst een filmpje met het verschil tussen de Vholdr GPS 1080i en de nieuwe Contour Plus.
dat is het verschil wel het wachten waard, alleen 500 + euro is wel een hoop geld even wachten dat die
weer in de aanbieding komt.
[youtube][/youtube]

Burrito
Berichten: 563
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 3:31 pm
Locatie: Almere, NL
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door Burrito » za jul 02, 2011 9:52 am

hier nog een vergelijk tussen de contour en de bullethd... ik had laatst een andere vergelijk met meerdere cams... kan ik nu even niet vinden, maar als ik hem tegen kom zal ik hem posten.

[youtube][/youtube]
Laatst gewijzigd door Burrito op za jul 02, 2011 10:59 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door Evelakes » za jul 02, 2011 10:34 am

filmpje komt niet verder als 360 p HD begint bij 720P beetje moeiliijk te vergelijken.

Burrito
Berichten: 563
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 3:31 pm
Locatie: Almere, NL
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door Burrito » za jul 02, 2011 10:59 am

ik heb mijn post aangepast, ander filmpje wel tot 720p, alleen weer maar 2 cams, contour en bullethd

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door RRon » ma jul 18, 2011 6:36 pm

Ben mij ook eens aan het verdiepen in een camaraatje! Vind het beeld van die Contour toch echt wel een stukje beter!
Twijfel zelf tussen een GoproHD, Contour HD/GPS of een POV 1.5 (de HD is mij te duur)! Allemaal voor en nadelen aan het overwegen! :?
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door Evelakes » ma jul 18, 2011 8:07 pm

RRon schreef:Ben mij ook eens aan het verdiepen in een camaraatje! Vind het beeld van die Contour toch echt wel een stukje beter!
Twijfel zelf tussen een GoproHD, Contour HD/GPS of een POV 1.5 (de HD is mij te duur)! Allemaal voor en nadelen aan het overwegen! :?
Bij de nieuwe Contour + heb je een nog breder bereik op de lens. Zelfs met bluetooth zodat je de live beelden kunt zien op je mobiel via een app.
Als je goed op ebay.com kijkt kun je een 1080 contour al scoren voor 160/180 euro inclusief verscheping
http://cgi.ebay.com/CONTOUR-HD-1080P-HE ... 231wt_1159

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Camera systeem

Bericht door RRon » ma jul 18, 2011 8:26 pm

De Contour+ is me net even te duur! Met de Contour GPS kan je ook op je smartphone een APP zetten, heeft ook Bleutooth!
En die link is een " normale" HD geen + of GPS, en ik betwijfel of die wel een 32 GB kaart kan bevatten, volgens mij alleen de GPS en de +!
Eerst bedenken welke ik hebben wil en daarna zoeken welke prijsjes er zijn!! Momenteel overweeg ik de GPS!
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten