lichtbundel verstellen.

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

lichtbundel verstellen.

Bericht door gerkenator » zo jul 17, 2011 4:58 pm

hallo.

ik was laatst in het donker aan het rijden, en het zicht op zich prima bij nacht.maar de lichtbundel mocht nog wel ietsje verder.
als ik groot licht aan doe dan heb ik niet een verdere lichtbundel, wel heb ik witter licht op de grond maar niet veel verder.

hoe kan ik de lichtbundel instellen, ik kon nergens een draaiknop ofzo vinden.

ik vond het niet bij de how to's
Afbeelding

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door Man in Black-Bird » zo jul 17, 2011 5:31 pm

Heb je xenon ??

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door gerkenator » zo jul 17, 2011 5:38 pm

nee
Afbeelding

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door Man in Black-Bird » zo jul 17, 2011 5:42 pm

Als je dat monteert dan weet je niet wat je overkomt kwa verbetering van je lichtopbrengst en voor de prijs hoef je het niet telaten !!

vele BB rijders zijn jou al voorgegaan !! en als je goed kijkt zie je de koplamp stelschroevenn gewoon zitten

http://blackbirdownersclub.eu/phpBB3/vi ... =45&t=7938

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door gerkenator » zo jul 17, 2011 5:52 pm

ik heb een pilot 6000k en een 8000k xenon set gehad op de zzr, en ja dat was een heel groot verschil, je word ook eerder gezien door tegenliggers.

maar ik wil hier geen xenon op hebben denk ik, aangezien er wel eens storingen kunnen optreden flikkeren en trillen.
of simpelweg niet aangaan vanwege lage spanning.

ik vind gewoon halogeen goedkoper en betrouwbaarder op een motor, vooral op de bb omdat ook meteen de lichten zelfs 2x aangaan. ( bij contact en bij starten )



ik zal nog eens goed kijken, ik kon de schroeven in ieder geval niet voelen.
Afbeelding

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door Man in Black-Bird » zo jul 17, 2011 5:54 pm

gerkenator schreef:ik heb een pilot 6000k en een 8000k xenon set gehad op de zzr, en ja dat was een heel groot verschil, je word ook eerder gezien door tegenliggers.

maar ik wil hier geen xenon op hebben denk ik, aangezien er wel eens storingen kunnen optreden flikkeren en trillen.
of simpelweg niet aangaan vanwege lage spanning.

ik vind gewoon halogeen goedkoper en betrouwbaarder op een motor, vooral op de bb omdat ook meteen de lichten zelfs 2x aangaan. ( bij contact en bij starten )

Jij praat in het verleden !! ik in het heden !!
Laatst gewijzigd door Man in Black-Bird op ma jul 18, 2011 11:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door Evelakes » zo jul 17, 2011 5:56 pm

als je achter je kroonplaat richting de koplamp kijkt/ voelt dan zie/voel je twee draaiknoppen zie foto. Boven voor dimlicht
onder voor grootlicht.

Afbeelding

Blacky
Berichten: 189
Lid geworden op: do sep 06, 2007 10:59 am
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door Blacky » wo jul 27, 2011 9:47 am

Nu we het er toch over hebben, mijn lichtbundel is enorm breed terwijl de andere motors een gewone hebben die recht uit schijnt. (min of meer). Bij elke bocht zie je dat brede schijnsel dan ook altijd meebuigen. Dus naar b.v. rechts gaat de brede band rechs naar onder en links naar boven. Hebben anderen dat ook of heb ik het lampje niet goed verwisseld????
Blacky

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door Evelakes » wo jul 27, 2011 11:06 am

het fenomeen strooilicht is bekend bij Xenon. Waar je wel kans op hebt is dat je niet genoeg vulling hebt bij de bevestigings clip achter dan wiebelt de lamp idd. Meestal kun het oplossen door de clip
iets door te buigen, of een foam ring erachter te plaatsen. Controleer maar of je de lamp kan bewegen bij de clip en of de lamp er strak inzit aan de voorkant.

Blacky
Berichten: 189
Lid geworden op: do sep 06, 2007 10:59 am
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door Blacky » zo aug 07, 2011 12:39 pm

Evelakes schreef:het fenomeen strooilicht is bekend bij Xenon. Waar je wel kans op hebt is dat je niet genoeg vulling hebt bij de bevestigings clip achter dan wiebelt de lamp idd. Meestal kun het oplossen door de clip
iets door te buigen, of een foam ring erachter te plaatsen. Controleer maar of je de lamp kan bewegen bij de clip en of de lamp er strak inzit aan de voorkant.
Ik heb geen xenon. Hebben anderen het ook of alleen ik. Heb laatst lampje vervangen, misschien toch niet goed gedaan.
Blacky

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door YO » zo aug 07, 2011 1:35 pm

Blacky schreef:Ik heb geen xenon. Hebben anderen het ook of alleen ik. Heb laatst lampje vervangen, misschien toch niet goed gedaan.
Blacky
Gewoon idd ff checken of de clip goed vastzit en dat de lamp goed sluit. En de afstelling checken. Volgens mij ligt het daar aan..

Hier wat meer info.

http://www.motorforumbrabant.nl/orion/k ... rticle&k=7



En hier uitleg hoe het bij de blackbird werkt.

klik op het plaatje

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Blacky
Berichten: 189
Lid geworden op: do sep 06, 2007 10:59 am
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door Blacky » ma aug 08, 2011 11:09 am

YO schreef:
Blacky schreef:Ik heb geen xenon. Hebben anderen het ook of alleen ik. Heb laatst lampje vervangen, misschien toch niet goed gedaan.
Blacky
Gewoon idd ff checken of de clip goed vastzit en dat de lamp goed sluit. En de afstelling checken. Volgens mij ligt het daar aan..

Hier wat meer info.

http://www.motorforumbrabant.nl/orion/k ... rticle&k=7



En hier uitleg hoe het bij de blackbird werkt.

klik op het plaatje


Heb precies volgens instructies lamp afgesteld. Stond nagenoeg goed. Alleen blijft mijn bundel altijd breed. Sta ik op een donkere weg, dan verlicht ik de hele breedte hiervan. Met mijn andere motor schijnt het licht meer als een bundel naar voren. Lampje zit ook prima. Maarre, ik heb een lampje van de aldi erin, het zou best kunnen dat het daaraan ligt. dus weer de zaak openschroeven en ander lampje erin zetten.
Bedankt voor de adviezen.
Blacky


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: lichtbundel verstellen.

Bericht door YO » ma aug 08, 2011 11:33 am

Zet er dan maar gelijk xenon in. Bij sponsor xenonlamp is een setje te koop voor 25,--..

ff melden dat je BOC lid bent bij de bestelling.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten