Electronisch probleem???
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:26 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Electronisch probleem???
Mijn BB uit 2005 heeft 5 weken stil gestaan ivm vakantie en het weer. Afgelopen zondag moest ik op visite en besloot met de BB te gaan. Ik haalde de BB van zijn alarm af, deed het contact aan, dus lichten gingen aan e.d., maar toen ik op de startknop drukte gebeurde er niets. Er was niets hoorbaar, geen klik, geen ratel, geen vermoeide accu, niets.
Ik snapte er niets van, maar aangezien ik ook geen startmotor hoorde, bedacht ik mij wel eens gelezen te hebben dat een startmotor kan blijven hangen (in een auto wil een slag met een hamer nog wel eens helpen). Ik dacht, kan het altijd proberen, ben op de BB geklommen en heb mezelf erg hard in het zadel laten ploffen. Dit hielp, want na starten hoorde ik de startmotor ronddraaien en de juiste kliks en ratels hoorde ik, alleen was de accu toch nagenoeg leeg en er zat te weinig prik in om de BB te starten.
Accu eruit en een nacht laten opladen en de volgende dag was er geen vuiltje aan de lucht, mee naar mijn werk gereden en weer terug. Op de terugweg ben ik even gaan tanken en na het afrekenen wilde ik de BB weer starten en toen begon het alarm te loeien wat niet meer uit te zetten was met de AB. Al even geprobeerd het alarm te resetten door de accu te ontkoppelen, maar het alarm heeft zijn eigen batterij. Ik heb zo een kwartier zitten rommelen met de BB en dacht toen mogelijk aan een slecht contact ergens, dus probeerde dezelfde tactiek als de dag ervoor, mezelf laten ploffen op het zadel. Ook dit keer werkte het. Alarm was er af en de rest van de dag geen probleem meer.
Ik zit dus nu te denken aan of een draadbreuk of corrosie op een contact en dat de accu (die goed opgeladen was) leegloopt in 5 weken heb ik ooit nog niet eerder meegemaakt. Ik weet dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg (zeker als er een draadbreuk is), Heeft iemand een suggestie waar ik moet beginnen met zoeken? Is het bijvoorbeeld te meten dat de BB stroom verbruikt in ruststand (iets zal het altijd zijn ivm de klok en alarm, maar wat is normaal). Het alarm is van Acumen en heeft nooit problemen gegeven.
Suggesties zijn dus welkom, thx.
Ik snapte er niets van, maar aangezien ik ook geen startmotor hoorde, bedacht ik mij wel eens gelezen te hebben dat een startmotor kan blijven hangen (in een auto wil een slag met een hamer nog wel eens helpen). Ik dacht, kan het altijd proberen, ben op de BB geklommen en heb mezelf erg hard in het zadel laten ploffen. Dit hielp, want na starten hoorde ik de startmotor ronddraaien en de juiste kliks en ratels hoorde ik, alleen was de accu toch nagenoeg leeg en er zat te weinig prik in om de BB te starten.
Accu eruit en een nacht laten opladen en de volgende dag was er geen vuiltje aan de lucht, mee naar mijn werk gereden en weer terug. Op de terugweg ben ik even gaan tanken en na het afrekenen wilde ik de BB weer starten en toen begon het alarm te loeien wat niet meer uit te zetten was met de AB. Al even geprobeerd het alarm te resetten door de accu te ontkoppelen, maar het alarm heeft zijn eigen batterij. Ik heb zo een kwartier zitten rommelen met de BB en dacht toen mogelijk aan een slecht contact ergens, dus probeerde dezelfde tactiek als de dag ervoor, mezelf laten ploffen op het zadel. Ook dit keer werkte het. Alarm was er af en de rest van de dag geen probleem meer.
Ik zit dus nu te denken aan of een draadbreuk of corrosie op een contact en dat de accu (die goed opgeladen was) leegloopt in 5 weken heb ik ooit nog niet eerder meegemaakt. Ik weet dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg (zeker als er een draadbreuk is), Heeft iemand een suggestie waar ik moet beginnen met zoeken? Is het bijvoorbeeld te meten dat de BB stroom verbruikt in ruststand (iets zal het altijd zijn ivm de klok en alarm, maar wat is normaal). Het alarm is van Acumen en heeft nooit problemen gegeven.
Suggesties zijn dus welkom, thx.
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: wo okt 08, 2008 10:24 am
- Contacteer:
Re: Electronisch probleem???
hallo
ik heb een bb uit 2000 en die had ook van die kuren ,vaak gewoon starten en een enkele keer niet
nou zit er bij mijn bb een kontaktendoosje aan de linkerkant ongeveer ter hoogte van je zitvlak ,het zit gewoon gewikkeld in die dikke kabelboom die achter het subframe naar achter loopt
ik heb het doosje los gemaakt en kontakten schoon gemaakt, ingevet en weer goed dicht gewikkeld met tape en daarna was probleem over.
als ik de motor op kontakt zette begon de benzinepomp niet te draaien, je hoort dan niks en het gebeurde zowel met koude als warme motor
ik heb een bb uit 2000 en die had ook van die kuren ,vaak gewoon starten en een enkele keer niet
nou zit er bij mijn bb een kontaktendoosje aan de linkerkant ongeveer ter hoogte van je zitvlak ,het zit gewoon gewikkeld in die dikke kabelboom die achter het subframe naar achter loopt
ik heb het doosje los gemaakt en kontakten schoon gemaakt, ingevet en weer goed dicht gewikkeld met tape en daarna was probleem over.
als ik de motor op kontakt zette begon de benzinepomp niet te draaien, je hoort dan niks en het gebeurde zowel met koude als warme motor
-
- Berichten: 3171
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
- Contacteer:
Re: Electronisch probleem???
blackbonkie schreef:hallo
ik heb een bb uit 2000 en die had ook van die kuren ,vaak gewoon starten en een enkele keer niet
nou zit er bij mijn bb een kontaktendoosje aan de linkerkant ongeveer ter hoogte van je zitvlak ,het zit gewoon gewikkeld in die dikke kabelboom die achter het subframe naar achter loopt
ik heb het doosje los gemaakt en kontakten schoon gemaakt, ingevet en weer goed dicht gewikkeld met tape en daarna was probleem over.
als ik de motor op kontakt zette begon de benzinepomp niet te draaien, je hoort dan niks en het gebeurde zowel met koude als warme motor
Daar heeft een 2005 type BB geen last van !alleen 1999 en 2000 type BB
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:26 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Electronisch probleem???
Morgen heb ik een ritje en de BB heeft weer even een tijdje stil gestaan, dus vandaag even naar de BB toe om te kijken of hij wilde starten. Dat deed hij gelukkig en toen ik weg wilde lopen sprong het alarm (Acumen) aan en was niet meer uit te krijgen. Hij reageerde niet op de AB of de reserve AB. Er is wel een truc voor, maar daarvoor moet je de zekering van het alarm even eruithalen. Deze is ergens verstopt in de motor, maar op het montageblad staat vermeld waar. Je raad het al, bij deze tweede hands BB heb ik geen montageblad gekregen, dus heb geen idee waar de zekering zit. Op geen enkele andere manier is het alarm uit te zetten dan de accu los te koppelen m.a.w. ik kan de BB voor nu niet meer gebruiken voordat het alarmprobleem is opgelost. Alarm losknippen gaat mij niet helpen aangezien deze gekoppeld is aan de startonderbreker. Iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen??????
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: Electronisch probleem???
Meestal geven alarmsystemen problemen op een motorfiets.
Ik vrees dat je moet beginnen met zoeken naar de zekering. Ik zou beginnen bij het kastje van het alarm zelf.
Ik weet dat als je een aantal draden verbind dat je dan het alarm omzeilt, ik heb echter geen idee welke. Misschien kan je wat vinden op internet
Suc6
Ik vrees dat je moet beginnen met zoeken naar de zekering. Ik zou beginnen bij het kastje van het alarm zelf.
Ik weet dat als je een aantal draden verbind dat je dan het alarm omzeilt, ik heb echter geen idee welke. Misschien kan je wat vinden op internet
Suc6
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:26 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Electronisch probleem???
Thx, was ik al bang voor. Ik google me gek momenteel
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:26 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Electronisch probleem???
Thx, deze manual heb ik er inderdaad nog wel bij, maar er zit geen pincode op bij mijn weten. Daarom wilde ik de procedure doorlopen om de pincode te wijzigen (als dat gaat werken) en dan krijg je de opdracht de zekering te verwijderen, die ik tot nu toe niet heb kunnen lokaliseren en hij zit niet bij de alarmunit zelf, heb ik al gezien.
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:26 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Electronisch probleem???
Thx, deze info had ik niet. Nu kan ik in ieder geval wat gerichter zoeken
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: do jan 11, 2007 11:37 am
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Re: Electronisch probleem???
Kan misschien toch je accu zijn, als de spanningsval te groot zoals bij het starten schiet de startblokkering erop.
Zeker als de motor een tijdje stil staat en de accu niet meer zo fit is kan dit ook een oorzaak zijn (uit ervaring)
Succes!
Groeten Dik
Zeker als de motor een tijdje stil staat en de accu niet meer zo fit is kan dit ook een oorzaak zijn (uit ervaring)
Succes!
Groeten Dik
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
Re: Electronisch probleem???
Trek anders even voor 5 min de hoofdzekering eruit 30 amp
nr.12
nr.12
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:26 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Electronisch probleem???
Ik heb ondertussen contact gehad met een dealer van Acumen en die zit in Hoorn (ik in Amsterdam). Hij wil mij wel helpen, maar dan moet de BB naar Hoorn komen (lastig, aanhanger huren om weg te brengen en iemand mee regelen om hem weer op te halen). Ik heb vervolgens contact gezocht met de importeur en die antwoordde meteen dat waarschijnlijk de bewegingssensor kapot is. Dit zou voor mij veel verklaren, want deze gaf wel vaker vage problemen. En ze boden me aan om me een nieuwe sensor te sturen. Dat vind ik nog eens service .
Nu veranderdt mijn vraag dus eigenlijk naar , is er een logische of vaste plek op de BB waar deze sensors meestal ingebouwd worden, want ook hiervoor heb ik geen idee waar ik moet zoeken of hoe die eruit ziet (als de nieuwe sensor van hetzelfde type is, kan ik vergelijken, is het een ander dan ben ik even lost).
Alvast bedankt
Nu veranderdt mijn vraag dus eigenlijk naar , is er een logische of vaste plek op de BB waar deze sensors meestal ingebouwd worden, want ook hiervoor heb ik geen idee waar ik moet zoeken of hoe die eruit ziet (als de nieuwe sensor van hetzelfde type is, kan ik vergelijken, is het een ander dan ben ik even lost).
Alvast bedankt
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten