Lekke kleppen?

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
antwan
Berichten: 53
Lid geworden op: di apr 14, 2009 7:20 pm
Contacteer:

Lekke kleppen?

Bericht door antwan » zo aug 28, 2011 3:21 pm

Beste medebirds,
Omdat ik nog steeds last heb van backfire,de plof onder de tank, heb ik de motor na laten kijken bij motoport in zelhem, tevens grote beurt. Conclusie daar de kop moet er af, want ik heb lekke kleppen. Kosten €1200. Dit is toch best veel geld, dus ging ik eens verder kijken, en kwam terecht bij Eric van Lent. Doet alleen motorkeuringen. Daar heb ik op zijn advies de compressie laten meten, zodat hij de afwijking ook kon zien. Cil1 14.5 ,cil2 14.25 ,cil3 14.75 ,cil4 14.75 volgens hem is alles boven de 13bar goed. Ben benieuwd wat jullie hier van vinden?
Groetjes Antwan.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Lekke kleppen?

Bericht door Man in Black-Bird » zo aug 28, 2011 5:26 pm

Het onderlinge conmpressie verschil is weinig en geeft volgens mij geen lekke kleppen aan ! zijn de kleppen ook gestelt ? hoeveel km heeft jou bird gelopen ? en bouwjaar ? daarbij komt het weingvoor zover ik weet dat een BB lekke kleppen heeft !

Inlaat spruitstuk pakking ok ?

MiBB
Laatst gewijzigd door Man in Black-Bird op zo aug 28, 2011 5:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

antwan
Berichten: 53
Lid geworden op: di apr 14, 2009 7:20 pm
Contacteer:

Re: Lekke kleppen?

Bericht door antwan » zo aug 28, 2011 5:41 pm

Man in Black-Bird schreef:Het onderlinge conmpressie verschil is weinig en geeft volgens mij geen lekke kleppen aan ! zijn de kleppen ook gestelt ? hoeveel km heeft jou bird gelopen ? en bouwjaar ? daarbij komt het weingvoor zover ik weet dat een BB lekke kleppen heeft !

MiBB
Kleppen stellen was niet nodig, wel gecontroleerd, terwijl ze volgens motoport wel lek zijn. Dat snap ik ook niet, want als er een klep lek is dat staat deze toch niet goed? Bouwjaar 1997, km st 25400.
En dank voor je reactie.
Groet Antwan

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Lekke kleppen?

Bericht door Man in Black-Bird » zo aug 28, 2011 5:52 pm

De (uitlaat)klep kan verbrand zijn terwijl de speling wel goed was !!

Inlaat spruitstuk pakking ok ?

antwan
Berichten: 53
Lid geworden op: di apr 14, 2009 7:20 pm
Contacteer:

Re: Lekke kleppen?

Bericht door antwan » zo aug 28, 2011 6:34 pm

Man in Black-Bird schreef:De (uitlaat)klep kan verbrand zijn terwijl de speling wel goed was !!

Inlaat spruitstuk pakking ok ?
Inlaat spruitstuk? Geen idee wat dat is, ik ben totaal niet technisch!! Ik probeer al een hele tijd te achterhalen wat de backfire nou veroorzaakt. De hoest onder de tank of de plof, anders kan ik het niet omschrijven. Ben ook al in goes geweest bij tovami, daar was alles prima volgens Ruud.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Lekke kleppen?

Bericht door Man in Black-Bird » zo aug 28, 2011 10:06 pm

Mischien een tip om een paar keer een clean toevoeging voor klepzittingen en carb bij je benzine tedoen !! gezien je km stand van 25000km voor een BB van 1997 zou er best is heel veel vuil en aanslag kunnen zijn !

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Lekke kleppen?

Bericht door stanley » zo aug 28, 2011 10:06 pm

Ik wil er deze winter wel naar kijken als jij dat zou willen, mooie compressie er is niets mis met de kleppen.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

antwan
Berichten: 53
Lid geworden op: di apr 14, 2009 7:20 pm
Contacteer:

Re: Lekke kleppen?

Bericht door antwan » ma aug 29, 2011 4:23 pm

stanley schreef:Ik wil er deze winter wel naar kijken als jij dat zou willen, mooie compressie er is niets mis met de kleppen.
Stanley, hier kom ik zeker op terug!!
Heren dank voor de moeite!
Groet Antwan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten