Kuipscheurtje

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
iddqd
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 8:04 pm
Contacteer:

Kuipscheurtje

Bericht door iddqd » wo okt 12, 2011 5:54 pm

Winterprojectje!
Heb een klein scheurtje in de kuip van mijn BB welke ik wil repareren. Ik heb al wat rondgesnuffeld op internet en op deze site, maar kan niet echt een goede how-to vinden. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand een goede handleiding hiervoor?
De kuip is van ABS toch?

Groet,

Bart

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Kuipscheurtje

Bericht door Motorpsycho » wo okt 12, 2011 9:27 pm

Oude soldeerbout, 'n strookje kuipdeel van een schade brommer en dan kan je gaan kunststof lassen :wink:

Eerst de verf rond de scheur weg schuren en van het strookje waar je mee wil gaan lassen.

Met de soldeerbout smelt je precies in in de scheur het bestaande materiaal, om dan geen geul te krijgen voeg je met het strookje nieuw materiaal toe.
Je dient zo veel nieuw materiaal in te smelten dat het een rups word, dus de scheur word dan een bultje.
Deze schuur je dan vlak en verder dien je de kuip voor te werken net als men dat normaal doet voor men een kuipdeel wil gaan spuiten.

Als je wil kan ik je wel een strookje meesturen als je besluit de overigen onderdelen van me over te nemen.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Kuipscheurtje

Bericht door gerkenator » do okt 13, 2011 3:54 pm

aan de achterkant van de kuip deel, is het daar niet verstandig voor de stevigheid om daar een harslaag matje vast te plakken ( weet even niet hoe dat precies heet )
Afbeelding

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Kuipscheurtje

Bericht door Motorpsycho » do okt 13, 2011 5:56 pm

Nee, dat blijft niet zitten.

Als het kuipdeel goed gelast wordt is deze weer net zo stevig als hij was voor de scheur er in kwam :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten