Buddy slot

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
iddqd
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 8:04 pm
Contacteer:

Buddy slot

Bericht door iddqd » vr dec 30, 2011 9:25 pm

Ben vandaag bezig geweest het buddy slot te plaatsen. Het is redelijk gelukt behalve dan het volgende: er zit een soort bladveertje bij dat ik volgens mij niet correct geplaatst krijg. Deze moet volgens mij aan de binnenzijde van houder geplaatst worden, over de afgevlakte delen van de slotcilinder heen. De volgorde wordt dan: kunststof achterzijde, eerste zijde van de U vormige houder waar de rest van het mechaniek aan hangt en de genoemde veer die een en ander dan samendrukt. Ik krijg de veer er alleen niet overheen gedrukt omdat de ruimte die ik overhoud op de afgevlakte delen van het slot te krap is. Dus of ik heb de volgorde van de onderdelen verkeerd, of mijn techniek is verkeerd. Heeft iemand wellicht een afbeelding van het gemonteerde slot of andere tips en tricks?

Groet,

Bart

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Buddy slot

Bericht door Motorpsycho » za dec 31, 2011 3:16 am

Hoi Bart.

Ik heb het vermoeden dat je de borgclip (veer) verkeert om probeert te plaatsen. Probeer het eens anders om.

Juiste volgorde: Slot door gat in het kuipdeel, gebogen plaatjes waar het kabeltje aankomt er over en dan de borgclip.

Als het nog niet lukt horen we het wel weer :wink:

Suc6
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

iddqd
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 8:04 pm
Contacteer:

Re: Buddy slot

Bericht door iddqd » za dec 31, 2011 10:10 am

Dat is inderdaad hoe ik het al probeer :)
Vermoedelijk moet ik dan toch wat meer geweld gebruiken.

Tankdop was wel gelukt trouwens :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten