motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
robert-peters
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:08 am
Contacteer:

motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Bericht door robert-peters » do sep 06, 2012 11:00 pm

Hallo,
ik heb jullie hulp nodig om mijn zieke blackbird weer beter te maken.
ik heb een blackbird uit 2000. Het volgende is het probleem. na een kwartiertje rijden begon de motor in een keer te stotteren en
pakt hij het gas slecht op. Als ik dan ontkoppel en een dot gas geef doet hij dat wel. Als ik dan de koppeling weer loslaat stottert hij nog
een stukje verder. Daarna was het voorbij en ben ik doorgereden. op de terugweg geen problemen.
2 dagen later weer hetzelfde probleem alleen begon het f1 lampje ook te branden terwijl hij toen even weer goed reed. toch maar even gestopt en
opnieuw gestart. f1 lampje was weer uit en ben naar huis gereden.
Nadat ik even op het net had gekeken staat op de site dat je de motor op de zijstander moet zetten en dan starten, dan geeft het f1 lampje een code aan door lang of kort te branden. Dit gebeurde dus niet.
Vandaag weer even gereden en toen deet hij het een straat voor mijn huis weer, het f1 lampje bleef uit.
Wie kan mij helpen,ik voel me zo niet lekker op de blackbird.

Groetjes Robert

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Re: motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Bericht door newborn » vr sep 07, 2012 8:21 am

Hallo robert-peters,

Stel je eerst even voor vóórdat je hier zo komt binnenvallen omdat je vindt dat je een probleem hebt wat je snel en goedkoop op zou willen lossen.

Dit hier is een club van liefhebbers en je zult zien dat, wanneer je je hebt voorgesteld in de betreffende rubriek van dit forum, of beter nog wanneer je lid bent geworden voor het luttele bedrag van eur 15,-, men jou met plezier met raad en daad zal willen bijstaan.

robert-peters
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:08 am
Contacteer:

Re: motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Bericht door robert-peters » vr sep 07, 2012 9:37 am

Hallo,

Zo een heftige reactie had ik niet verwacht. Ik heb mij ongeveer een half jaar geleden op dit forum al een keer voorgesteld. allen ben ik op een of ander manier mijn activatie kwijt geraakt. Maar goed ik wil me wel een keer weer voorstellen.
Mijn n aam is Robert Peters.
Ik woon in het hoge noorden in het plaatsje Bedum.
Ik ben de trotse eigenaar van een mooie blackbird uit het jaar 2000
De motor heeft nu 71000 kilometer gedraaid en ik heb hem in maart 2012 gekocht met 64000 kilometer.
ik heb er een bagster zadel op gekocht en het stuur verhoogd. daarnaast heb ik een verhoogd ruitje van mra erop gezet. een flipup.

Nu heb ik dus een probleem met de motor en zou graag van jullie ervaring gebruik willen maken. Het is niet mijn bedoeling om mensen
op hun edele delen te trappen.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij willen helpen. de crissis heeft van mij ook een slachtoffer gemaakt waardoor de motorzaak eigenlijk geen optie is.

Met vriendelijke Groet,

Robert Peters

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Bericht door Man in Black-Bird » vr sep 07, 2012 12:26 pm

lees dit maar eens > http://blackbirdownersclub.eu/phpBB3/vi ... =kabelboom


Een oorzaak bij 1999 en 2000 type Blackbirds



En als je weer je wachtwoord kwijt bent gewoon een nieuwe aanvragen ipv als nieuw lid aanmelden . :wink:

grMiBB

robert-peters
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:08 am
Contacteer:

Re: motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Bericht door robert-peters » vr sep 07, 2012 6:13 pm

Hallo man in black-bird,

Hartelijk dank voor de reactie. Ga er zeker even naar kijken. Als er meer mensen zijn die ook suggesties hebben
zijn deze meer dan welkom.

Met vriendelijke Groet,

Robert

robert-peters
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:08 am
Contacteer:

Re: motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Bericht door robert-peters » za sep 08, 2012 12:53 pm

Hallo Allemaal,
even een update van mijn probleem. ik heb net een stukje gereden en na een tijdje begon het f1 lampje weer te branden en
even later begon hij weer even te stotteren. toen gestopt op de pakeerplaats terwijl het lampje nog brandde.
de motor op de zijstander gezet en toen begon het f1 lampje te knipperen. aan het tellen geweest maar ik ben na 40 keer knipperen
maar opgehouden.
iemand nog suggesties?? Woont er ook iemand dieop de site kijkt in de buurt van groningen???

Groetjes Robert.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Bericht door Ankertje » za sep 08, 2012 1:21 pm

Wat is de staat van onderhoud. Lang stil gestaan.
Roest in de tank. Bougies ok. Luchtfiler ok.
Heb je die bewuste stekker sl nagekeken.
Als je zoekt naar een storing moet je alles nalopen.
Succes.

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Bericht door Ti-BB » za sep 08, 2012 1:40 pm

robert-peters schreef:Hallo Allemaal,
even een update van mijn probleem. ik heb net een stukje gereden en na een tijdje begon het f1 lampje weer te branden en
even later begon hij weer even te stotteren. toen gestopt op de pakeerplaats terwijl het lampje nog brandde.
de motor op de zijstander gezet en toen begon het f1 lampje te knipperen. aan het tellen geweest maar ik ben na 40 keer knipperen
maar opgehouden.
iemand nog suggesties?? Woont er ook iemand dieop de site kijkt in de buurt van groningen???

Groetjes Robert.
Ik weet niet of Dirko het forum nog bezoekt, maar Dirk is een goede monteur uit stadsksnaal met erg veel ervaring en kennis van de BB. Misschien kan je hem een pb of mail sturen.

robert-peters
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:08 am
Contacteer:

Re: motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Bericht door robert-peters » za sep 08, 2012 2:51 pm

Hallo ankertje,
Staat van onderhoud is goed. ik heb olie en oiliefilter ververst en het luchtfilter ook vervangen. ik ben net terug vanuit de moezel waar we 1500 kilometer hebben gereden zonder problemen. alleen de bougies zijn nog niet vervangen. Kan daar de storing ook vandaan komen.
Heb de bewuste stekker nog niet losgehad. Hoe kom ik daar het makkelijkste bij en waarmee tape ik hem het beste weer vast. toevallig zag ik dat het
electronicablok achter in het kontje niet meer vast zit met een rekker, kan dat het ook nog zijn?
het zijn wel weer veel vragen maar ik hoop dat jullie daar weer antwoordt op hebben.
In elk geval al weer hartelijk bedankt voor de hulp.

vriendelijke groet,

Robert.

robert-peters
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:08 am
Contacteer:

Re: motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Bericht door robert-peters » vr sep 14, 2012 2:38 pm

Hallo allemaal,
Ik zag op internet dat motoport een najaarsactie had waar je motor op 50 punten wordt gecontroleerd. Daar ook even over het probleem met de motor gepraat. Gevraagd of hij de motor kon uitlezen en dat ik daar wel voor wilde betalen. de chef werkplaat zei, dat kan nu niet maar ik kijk wel even of ik snel wat kan vinden. Na een half uurtje was de check gebeurd. helemaal goedgekeurd, geen problemen met de motor verder.
Hij heeft voor mij de de computer gereset. hij gaf iets aan met mapsource?????. Ik moest eerst maar weer gaan rijden en als het nog weer gebeurde een afspraak maken, zodat ze dan het probleem konden uispitten.
Tot mijn verbazing is het probleem nu weg.
Met dank aan Wim chefmonteur motoport leek.

Weet iemand van jullie wat mapsource is en hoe je de computer moet resetten?? ( ik bedoel natuurlijk niet mapsource van Garmin).

Blij dat de BlackBird weer goed rijd,

Robert.

Edjuh Vollegas
Berichten: 21
Lid geworden op: do okt 25, 2012 2:08 pm
Contacteer:

Re: motor pakt niet meer op en draait stationiar te laag

Bericht door Edjuh Vollegas » vr aug 09, 2013 1:05 pm

Als je het "workshop manual"' van de BB downloads van internet als PDF bestand staat daarin precies wat wat is en hoe je moet resetten.

Mvg Edjuh vollegas

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten