Diverse storingen

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
Echo Delta
Berichten: 27
Lid geworden op: di jul 10, 2012 8:39 pm
Locatie: Burgum
Contacteer:

Diverse storingen

Bericht door Echo Delta » vr okt 12, 2012 7:57 pm

Ik ben net twee maanden de "gelukkige" eigenaar van een Blackbird uit 1999. Maar nu beginnen er zich toch een aantal storingen voor te doen, gelukkig heb ik nog garantie. Ben wel benieuwd of iemand dit vaker heeft meegemaakt.

Allereerst de NAKS, daar zit plots veel speling op. Ik ben bekend met het feit dat dit een veel voorkomend probleem is, is dus op te lossen.

Het remlicht werkt niet als ik de voorrem gebruik, wel bij gebruik van de achterrem.

Bij een lange rit (meer dan 1,5 uur) begint op een gegeven moment het FI-lampje te branden en gaat dan niet meer uit. Als ik de motor dan de volgende dag weer start, is er niets meer aan de hand.

Vandaag rijd ik in een forse regenbui, als plots mijn toerenteller het niet meer doet, de naald zakt naar de O. Na twintig kilometer doet alles het weer.

Langzaam begin ik mijn vertrouwen in deze motor kwijt te raken.vBetrouwbaarheid is gewoon een belangrijke eis voor me, omdat ik elke dag op de motor zit.

Heeft iemand bovengenoemde storingen al eens meegemaakt?

John
Berichten: 101
Lid geworden op: do aug 17, 2006 8:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Diverse storingen

Bericht door John » vr okt 12, 2012 8:49 pm

Ik denk dat de stekker uit elkaar moet en schoongemaakt moet worden. Zie http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... r+solderen. Ik heb de draden zelf aan elkaar gesoldeerd en daarmee het probleem definitief opgelost.

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: Diverse storingen

Bericht door Gerrit XX-L » vr okt 12, 2012 9:17 pm

Hallo Echo Delta

Het verhaal van de FI lamp komt me bekent voor van het Bj 1999.
ook dit probleem er mee gehad (was het net voor) de storing
Zie http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... r+solderen

Als het remlicht via de voorrem niet werkt, dan verwacht ik dat de schakelaar vast zit of is versleten.
spuit er eens WD40 bij de schakelaar, kan zijn dat hij na inwerking er van weer gaat doen.

Gr Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten