Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
-
derkan
-
Contacteer:
Bericht
door derkan » zo sep 10, 2006 11:30 am
Ik heb sinds 4 maanden een sb uit 1999. 26000km op de teller en rijdt als nieuw.
Enige probleem die ik heb is als ik de snelheid opvoer vanaf 120km/u dat ik zoveel windkracht moet verwerken dat je geen lange afstanden kan rijden zonder moe te worden. Ik ben niet al te lang, 185cms.
Ik heb bij de forums niets kunnen vinden...
Zijn er andere mensen die hier problemen mee hebben & zijn er mensen die een andere merk windscherm hebben met betere windbescherming ?
Groetjes,
Dave

Laatst gewijzigd door
derkan op ma sep 11, 2006 10:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Frank Switser
Bericht
door Frank Switser » zo sep 10, 2006 11:36 am
Welkom Derkan!
Plaats eens een foto van je BB, dan kunnen we eens zien wat voor ruitje jij er op hebt. Wat je beschrijft is zeker niet gebruikelijk.... De meesten met jouw lengte halen zeer langdurig 150 km/u, zonder moe te worden...
Of kom eens langs op een treffen of toerrit, dan zie je ook gelijk de andere ruit-modellen.....
-
Hertog Jan
Bericht
door Hertog Jan » zo sep 10, 2006 5:24 pm
Euhm ik zou gewoon eens gaan zitten. En niet blijven staan zoals op een off-road.
Groeten, Hertog Jan

-
The Doctor
-
Contacteer:
Bericht
door The Doctor » zo sep 10, 2006 5:57 pm
-
Ankertje
-
Contacteer:
Bericht
door Ankertje » zo sep 10, 2006 6:01 pm
Ik ben net zo lang. Heb geen last. Maar heb een BB van 2001 en die heeft een wat hogere ruit. Probeer dat ook eens. MMZ heeft het ook gedaan een 2001 ruit gemonteerd en is zeer tevereden.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
-
YO
-
Contacteer:
Bericht
door YO » zo sep 10, 2006 6:01 pm
Welkom Derkan bij het forum en de B.O.C.!
Rij je met een origineel ruitje of met een vervangingsruitje?
-
Ti-BB
-
Contacteer:
Bericht
door Ti-BB » zo sep 10, 2006 6:57 pm
Hoi Derkan,
Ik heb er net 500 km opzitten (waarvan 300 km Duitse snelweg) met mijn BB met orginele ruit. Ondanks mijn lengte van ruim 2 mtr. heb ik rechtop zittend geen moeite met snelheden tot zo'n 160 km/h. Daarboven laat ik mijn neus een beetje zakken...
Ik ben nu inderdaad welbenieuwd naar jouw ruitje. Ik gok op een flip-up versie, waardoor je helm net in de turbulentie komt.
gr,
Arthur
Laatst gewijzigd door
Ti-BB op zo sep 10, 2006 9:07 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Motorpsycho
-
Contacteer:
Bericht
door Motorpsycho » zo sep 10, 2006 8:07 pm
Welkom derkan.
Zo als vele al gezegd hebben heb ik ook geen enkel probleem met de orginele ruit mijn Bird is van 97 en ik ben 1.95 lang maar 200 km/h recht op is geen enkel probleem. Kan ik uren vol houden
post ff een foto of kom 24 sept naar het K&K treffen linkie -->
Klik hier om je aan te melden of voor meer info

-
Aiki
-
Contacteer:
Bericht
door Aiki » zo sep 10, 2006 8:31 pm
-
Blackmetal
Bericht
door Blackmetal » zo sep 10, 2006 10:12 pm
Gewoon zitten tot +/- 150 gaat nog wel, maar vanaf 170
begint het lastig te worden en heb ik het gevoel aan 't
headbangen te zijn.
Zou het misschien ook iets te maken hebben met een bepaald
type/merk helm?
.
-
Jur
Bericht
door Jur » zo mar 02, 2008 1:00 pm
Hoi BB-vrienden,
Ik ben 202 cm lang en rijdt met een flip-up van MRA op een BB uit '99. Toch wordt ik gek van de turbulentie rond mijn helm. Als ik mijn nek intrek is het goed. Ik zit nu te twijfelen over het volgende:
- 1. Het plaatsen van een orginele ruit;
- 2. Het plaatsen van een Variotour van MRA.
In het eertse geval verwcht ik van de turbelentie rond mijn helm af te zijn maar met hoge snelheden een flinke tegenwind te moeten verwerken, en in het tweede geval verwacht ik lekker uit de wind te zitten.
Wie (evt met mijn lengte) heeft ervaringen met de voornoemde opties? Laat eens wat horen svp.
Groet Jur

-
Medic-XX
-
Contacteer:
Bericht
door Medic-XX » zo mar 02, 2008 1:15 pm
Jur schreef:Hoi BB-vrienden,
Ik ben 202 cm lang en rijdt met een flip-up van MRA op een BB uit '99. Toch wordt ik gek van de turbulentie rond mijn helm. Als ik mijn nek intrek is het goed. Ik zit nu te twijfelen over het volgende:
In het eertse geval verwcht ik van de turbelentie rond mijn helm af te zijn maar met hoge snelheden een flinke tegenwind te moeten verwerken, en in het tweede geval verwacht ik lekker uit de wind te zitten.
Wie (evt met mijn lengte) heeft ervaringen met de voornoemde opties? Laat eens wat horen svp.
Groet Jur

@ Derkan probeer idd eens een ander ruitje Touring of flip up. Het zal een stuk verbeteren. Ik ben 178 cm en had eerst een touring dat gaf voor mij te veel turbelentie rond de helm. Ik rij nu met een Flip-up en heb nergens geen last meer van.
@ Jur Kijk idd eens met jouw lengte naar een vario of Touring ruitje. Het zal je een hoop ellende besparen
-
Hans
-
Contacteer:
Bericht
door Hans » zo mar 02, 2008 4:09 pm
Hoi,
Ik heb mijn originbele ruit vervangen door een GIVI-ruit. Die staat iets rechter op en is wat breder. Kijk maar op de volgende link.
http://www.givi.it/caschi_borse_bauli_a ... ?CO_ID=553
Het scheelt aanmerkelijk in winddruk. Ik ben er erg tevreden over.
Als je echt hard gaat moet je bukken of naar de sportschool
Hans
-
Medic-XX
-
Contacteer:
Bericht
door Medic-XX » zo mar 02, 2008 4:14 pm
Sorry vrienden met de post van Derkan heb ik niet op de Datum gelet

. Maar hoop dat Jur er wel wat aan heeft.
-
jorrin76
Bericht
door jorrin76 » vr apr 25, 2008 9:13 pm
Heb zojuist na teruggekomen te zijn van een klein ritje rotterdam antwerpen rotterdam toch maar weer mijn MRA Buble ruitje vervangen door de originele.
Misschien met mijn 1.98 en lichtelijk fors gebouwd

toch beter.....
-
Raptor
-
Contacteer:
Bericht
door Raptor » vr apr 25, 2008 9:29 pm
Jur schreef:Hoi BB-vrienden,
Groet Jur

Ik ga om dezelfde reden weer terug naar een origineel ruitje, naast dat dit, op enkele uitzonderingen na, ook mooier is, krijg ik op deze wijze ook weer rust rond mijn kop....
of doe net zoals sommigen hier en bouw er een goldwing van

...hoewel ik nog geen een heb gezien met verwarming...behalve in de handvatten...

-
The Doctor
-
Contacteer:
Bericht
door The Doctor » za apr 26, 2008 11:33 am
Raptor schreef:Jur schreef:Hoi BB-vrienden,
Ik ben 202 cm lang en rijdt met een flip-up van MRA.............
................... Wie (evt
met mijn lengte) heeft ervaringen met de voornoemde opties? Laat eens wat horen svp.
Groet Jur

Ik ga om dezelfde reden weer terug naar een origineel ruitje, naast dat dit, op enkele uitzonderingen na, ook mooier is, krijg ik op deze wijze ook weer rust rond mijn kop....
Jij wel, jij opgeschoten kabouter!!!

-
petje02
-
Contacteer:
Bericht
door petje02 » za apr 26, 2008 12:05 pm
Raptor schreef:Jur schreef:Hoi BB-vrienden,
Groet Jur

of doe net zoals sommigen hier en bouw er een goldwing van

...hoewel ik nog geen een heb gezien met verwarming...behalve in de handvatten...

ach ja bij k en k had ik mijn koffers eraan hangen toen leek ik al een goldwing. Thuis gekomen meteen eraf gegooid en duitsland ingegaan voor ff te turbulentie te testen. Ik krijg boven de 180 last van veel windgeruis in mijn Uvex helm.
druk op het lichaam valt ook wel mee vond ik.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten