XENON

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
Paertje
Berichten: 135
Lid geworden op: di feb 26, 2008 3:29 pm
Locatie: Sint-Eloois-Winkel, Belgium
Contacteer:

XENON

Bericht door Paertje » vr dec 19, 2008 12:00 am

Hallo iedereen,
en
Laatst zag ik in een winkel hier in de buurt xenon-lampen te koop hangen. Wat wil dit eigenlijk precies zeggen. Is dat xenon-like en kan je de originele lamp in je BB gewoon vervangen door zo'n lamp? Net zoals je zou doen met een peertje bij je thuis in het plafond. Zonder je BB helemaal om te bouwen zoals bij Bi-xenon.

Kan er mij iemand antwoord geven aub?

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Re: XENON

Bericht door Medic-XX » vr dec 19, 2008 9:21 am

Paertje schreef:Hallo iedereen,
en
Laatst zag ik in een winkel hier in de buurt xenon-lampen te koop hangen. Wat wil dit eigenlijk precies zeggen. Is dat xenon-like en kan je de originele lamp in je BB gewoon vervangen door zo'n lamp? Net zoals je zou doen met een peertje bij je thuis in het plafond. Zonder je BB helemaal om te bouwen zoals bij Bi-xenon.

Kan er mij iemand antwoord geven aub?
Het zal geen echte Xenon zijn maar Xenon look. Dus bv iets meer licht en blauw/wit van kleur. Het nooit echt met de real Xenon te vergelijken. Als het H7 lampen zijn kun je ze gewoon vervangen met je eigen lamp. Maar pas op met wattage van de lamp. tot 70 watt kan je hebben 100 watt word te warm en kan je reflector beschadigen.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Re: XENON

Bericht door Frank Switser » vr dec 19, 2008 10:00 am

Paertje schreef:Hallo iedereen,
en
Laatst zag ik in een winkel hier in de buurt xenon-lampen te koop hangen. Wat wil dit eigenlijk precies zeggen. Is dat xenon-like en kan je de originele lamp in je BB gewoon vervangen door zo'n lamp? Net zoals je zou doen met een peertje bij je thuis in het plafond. Zonder je BB helemaal om te bouwen zoals bij Bi-xenon.

Kan er mij iemand antwoord geven aub?
Blijkbaar heb je de topics die daarover gaan niet (goed) gelezen. Dat is jammer, er stta veel nuttige info in......
Bi-xenon KAN NIET in de Blackbird. Wij hebben H7 lampen, en die estaan niet in Bi-Xenon. Dat betekend namelijk zowel grootlicht als dimlicht in 1 lamp, en dat kan niet bij H7.

Of jouw winkel xenon-lampen verkoopt, of dat het xenon look-alikes zijn, kan ze simpel zien. Zit er een transformatorkastje (ook wel ballast genoemd) van minimaal zo groot als een dun pakje sigaretten bij, dan is het xnon. Zit dat er niet bij, dan is het een look-alike.
Die kunnen qua kleur wel redelijk op xenon lijken, maar hebben niet 3x zo veel licht en ook niet een veel grotere levensduur.

Ombouwen bij xenon montage? Je hoeft NIETS om te bouwen, maar alleen het kastje te plaatsen. De bekabeling blijft hetzelfde, er komt alleen iets bij....
Montage is afhankelijk van de methode tussen 1 en 1,5 uur werk. Ik prefereer de topkuip te demonteren, je kan er dan goed bij.
Denk er wel even aan dat je het stadslicht door een LED-je moet vervangen, anders is het geen gezicht.
De xenonsets worden trouwens steeds goedkoper. Een echt goede set waar de meeste BOC-ers nu mee rijden kost nu slechts 99 Euro (merk Pilot).

Paertje
Berichten: 135
Lid geworden op: di feb 26, 2008 3:29 pm
Locatie: Sint-Eloois-Winkel, Belgium
Contacteer:

Re: XENON

Bericht door Paertje » vr dec 19, 2008 11:42 am

Bedankt MedicXX en Frank, inderdaad Frank, ik had niet goed gekeken naar de topics over het onderwerp. Ik had echter op de zoekrobot bij het forum tuning het woord XENON getypt en ik kreeg enkele berichten maar deze waren allemaal van gasten die xenon bij hun mods hadden staan. Daar was ik dus niet echt veel mee.
Ik zal dus waarschijnlijk iets verkeerd ingedrukt hebben of op de verkeerde plaats.

Terloops Frank, alles is hier deze morgen keurig verpakt aangekomen, waarvoor dank trouwens, had het niet zo snel verwacht. Ik hoop dat de betaling even snel doorkomt of is doorgekomen?

Tja Xenon, het heeft wel iets en 99euro is niet zo heel veel geld maar dan komt er nog het werk bij om te monteren want zelf pruts ik daar liever niet aan. Als die XENON-look al een klein beetje de indruk geeft dat het xenon is, dan begin ik misschien eerst daar mee. Ik denk dat de lampen per twee verpakt zijn, waarschijnlijk voor de auto dus. Ik zal dus zeker rekening moeten houden met je tips Frank, zodanig dat het geen problemen oplevert.

In ieder geval bedankt.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Re: XENON

Bericht door Frank Switser » vr dec 19, 2008 12:10 pm

Paertje schreef:Bedankt MedicXX en Frank, inderdaad Frank, ik had niet goed gekeken naar de topics over het onderwerp. Ik had echter op de zoekrobot bij het forum tuning het woord XENON getypt en ik kreeg enkele berichten maar deze waren allemaal van gasten die xenon bij hun mods hadden staan. Daar was ik dus niet echt veel mee.
Ik zal dus waarschijnlijk iets verkeerd ingedrukt hebben of op de verkeerde plaats.
We hebben nu een storing op de site waardoor je veel topics niet kan lezen en/of vinden. Dat is hopelijk snel verholpen.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten