OSCO op z'n plekkie

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

OSCO op z'n plekkie

Bericht door BlauweEngel » zo aug 09, 2009 2:11 pm

Zo, was ff knutselen, maar de OSCO zit op z'n plek. Niet aan de linkerkant zoals bij de meesten, (wat ik gezien heb dan) maar volgens voorschrift aan de rechter kant. Slangetje is net lang genoeg om op z'n plekkie te krijgen. Gaatje geboord in ketting beschermer en klaro!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd naar de resultaten!
New Zealand and Australia..awesome nature

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OSCO op z'n plekkie

Bericht door RRon » zo aug 09, 2009 5:46 pm

Netjes, zit er ook nog steeds aan te denken er 1 aan te schaffen!
Waarom eigenlijk niet onder de kettingbeschermer langs??
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Re: OSCO op z'n plekkie

Bericht door Medic-XX » zo aug 09, 2009 8:41 pm

Arna waarom aan de rechterkant en niet links. Ivm dat het slangetje nu de oversteek moet maken

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: OSCO op z'n plekkie

Bericht door BlauweEngel » ma aug 10, 2009 8:07 am

1. Niet onder de kettingbeschermer omdat ik geen 2 componenten epoxy lijm heb..... en omdat ik het geen bezwaar vindt om dit in het zicht te hebben.
2. Aan de rechterkant omdat ik nu mijn koppeling kan inknijpen en dus door kan rollen om de ketting te smeren, links kan ook, maar ik vond rechts handiger ivm de bediening. Bevalt trouwens goed so far. Gisteren ff 100 km gereden, en bij thuiskomst met één trekkie klaar! dit had ik eerder moeten hebben... ben niet lui, maar met een bus vet en een kartonnetje elke keer ****** om je ketting te smeren is voor mij voltooid verleden tijd!
New Zealand and Australia..awesome nature

BenXXBird
Berichten: 188
Lid geworden op: di mei 30, 2006 6:53 am
Locatie: Dodewaard
Contacteer:

Re: OSCO op z'n plekkie

Bericht door BenXXBird » za aug 15, 2009 2:21 pm

en als mosterd na de maaltijd .....

aan de binnekant van de ketting laten druppelen dus bovenop het onderste kettingdeel, zorgt ervoor dat er minder olie eraf vliegt.
Gaat dan van binnen naar buiten i.p.v. van buiten eraf bij passeren van je tandwiel.

Ben
Speed is my need

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: OSCO op z'n plekkie

Bericht door BlauweEngel » ma aug 17, 2009 10:06 am

BenXXBird schreef:en als mosterd na de maaltijd .....

aan de binnekant van de ketting laten druppelen dus bovenop het onderste kettingdeel, zorgt ervoor dat er minder olie eraf vliegt.
Gaat dan van binnen naar buiten i.p.v. van buiten eraf bij passeren van je tandwiel.

Ben
Helemaal mee eens Ben, dat had ik ookal bedacht. Echter, volgens OSCO is de gedane montage de juiste. Bovendien had er dan een langer slangetje in de set moeten zitten (plus een centimeter of 30), plus een beugeltje om dit om je achterbrug te kunnen bevestigen. Wellicht een gaatje in de markt? ombouwset voor de OSCO per motor type te leveren? in aluminimum buis met binnendiam. van 4. buisje buigen, slangetje erdoorheen.....hmmmm. heb nu toch vakantie, dus zal er eens over denken...
New Zealand and Australia..awesome nature

M.E.B.
Berichten: 73
Lid geworden op: di apr 21, 2009 10:23 am
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: OSCO op z'n plekkie

Bericht door M.E.B. » ma aug 17, 2009 8:22 pm

wie weet waar je het goedkoopst de olie koop ???? ik verbruik namelijk 2 busjes per jaar.


gr, michel

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: OSCO op z'n plekkie

Bericht door BlauweEngel » ma aug 17, 2009 9:18 pm

heb geen idee,,, maar als je het weet mag je het hier vertellen
New Zealand and Australia..awesome nature

M.E.B.
Berichten: 73
Lid geworden op: di apr 21, 2009 10:23 am
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: OSCO op z'n plekkie

Bericht door M.E.B. » di aug 18, 2009 6:39 pm

deze heeft voor 5€ een navulflesje van 100ml http://www.kommermotorparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit goedkoop ???

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: OSCO op z'n plekkie

Bericht door Ankertje » di aug 18, 2009 6:53 pm

Dat is een normale prijs.

Als je 5000 km per jaar op de klok zet kan je twee jaar met een flesje doen.

8)

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

caradoc
Berichten: 733
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:54 am
Contacteer:

Re: OSCO op z'n plekkie

Bericht door caradoc » zo aug 30, 2009 9:24 pm

BenXXBird schreef:en als mosterd na de maaltijd .....

aan de binnekant van de ketting laten druppelen dus bovenop het onderste kettingdeel, zorgt ervoor dat er minder olie eraf vliegt.
Gaat dan van binnen naar buiten i.p.v. van buiten eraf bij passeren van je tandwiel.

Ben
Nee Ben geen mosterd, maar heb jij weleens osco-olie tussen je vingers gehad en dan de vingers ca 1 cm uit elkaar gedaan? Nee, dacht ik wel, het een een zeer kleverig goedje osco olie is namelijk een variant op kettingzaag olie, maar met een speciale toevoeging, en de hoeveelheid die je op de ketting trekt is 2cc (dus HH heren niet het slangetje afknippen) en als je volgens voorschrift na een rit je motor ( de ketting is dan lekker warm) vlak bij huis in de 1e versnelling rijd en dan 1 (lees EEN) keer trekt zal het niet spetteren, en ja als je toch de behoefte aan poetsen heb (ik niet, heb er een bloedhekel aan) dan trek je gewoon 3 keer of zo.
Oh ja voor de centenn... onder ons: een flesje osco kost ca 4,5 a 5 euro, een ketting met een set tandwielen veul meer, en wil je toch geld over de balk gooien gebruik dan gewone motorolie of kettingzaagolie (die is op organische basis en vreet lekker aan je o-ringen)

@ Blauwe Engel: mooie oplossing, ik heb hem juist aan de andere zijde

D'adda

Wim

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten