Verlagen voetsteunen
-
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Verlagen voetsteunen
Heeft iemand dit setje op de bird gemonteerd:
http://www.mfw-wolf.de/de/produkte/fuss ... rioplatten" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben namelijk benieuwd of de 50 mm versie gaat passen en of er goed mee te rijden is.
http://www.mfw-wolf.de/de/produkte/fuss ... rioplatten" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben namelijk benieuwd of de 50 mm versie gaat passen en of er goed mee te rijden is.
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: Verlagen voetsteunen
Als je 50 mm gaat verlagen verwacht ik een probleem met je rempedaal, deze kan je nooit zo ver naar beneden stellen. Of je met je schakelpedaal wel genoeg kan stellen dot je een fijne stand hebt gevonden durf ik ook aan te twijfelen. Dit door dat de voetsteunen niet alleen naar beneden gaan maar ook verder van je motor af komen te staan. De grond speling wordt natuurlijk ook een stuk minder.
Als je echt goed de stand van je voetsteunen wil veranderen kan je beter kijken naar een compleet rem / schakel setje.
Dan heb je al bovenstaande problemen niet. Kost natuurlijk wel erg veel meer centjes dat snap ik
Als je echt goed de stand van je voetsteunen wil veranderen kan je beter kijken naar een compleet rem / schakel setje.
Dan heb je al bovenstaande problemen niet. Kost natuurlijk wel erg veel meer centjes dat snap ik
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
- Locatie: Zelhem
Re: Verlagen voetsteunen
BB-Rob schreef:Heeft iemand dit setje op de bird gemonteerd:
http://www.mfw-wolf.de/de/produkte/fuss ... rioplatten" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben namelijk benieuwd of de 50 mm versie gaat passen en of er goed mee te rijden is.
Mail TIBB even, want die heeft ook verlaagde voetsteunen.
Gr Gerrit
Iedereen hoort wat hij begrijpt.
- Ti-BB
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
- Locatie: Zeddam
- Contacteer:
Re: Verlagen voetsteunen
Ik heb de Buell steppies en die bevallen me best. Ik heb het voordeel dat de voeten in verhouding zijn met mijn lengte dus de extra afstand naar het schakel- en rempedaal is voor mij geen probleem. Het was wel een weekje wennen aan de gewijzigde positie maar nu merk ik er niets meer van, ook niet als ik van een andere motor af kom.
-
- Berichten: 1205
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
- Locatie: Alkmaar (Holland)
- Contacteer:
Re: Verlagen voetsteunen
Ik heb ooit een setje getest.
Beviel mij goed. Ik heb er een test voor geschreven en die hier (ergens) op t forum gepost. Ik kan 'm alleen zo gauw niet terugvinden.
Geen idee wat die dingen moeten kosten, dan zou je ze moeten bellen
Beviel mij goed. Ik heb er een test voor geschreven en die hier (ergens) op t forum gepost. Ik kan 'm alleen zo gauw niet terugvinden.
Geen idee wat die dingen moeten kosten, dan zou je ze moeten bellen
-
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Verlagen voetsteunen
Allemaal bedankt voor de reacties maar ik heb al een tijd Buell-stepjes en die bevallen inderdaad een stuk beter dan origineel.
Van het rempedaal heb ik ook geen last want die gebruik ik niet.
Ik vroeg me gewoon af of ik nog lager kon gaan dan ik nu al heb en eventueel iets meer naar voren.
Van het rempedaal heb ik ook geen last want die gebruik ik niet.
Ik vroeg me gewoon af of ik nog lager kon gaan dan ik nu al heb en eventueel iets meer naar voren.
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: Verlagen voetsteunen
Gebruik jij je achterrem niet
Oké, ik gebruik bij normaal dagelijks gebruik de achterrem ook bijna niet. Ik denk dat, dat voor de meeste van ons geld. Maar als je harder moet remmen omdat er zich bijvoorbeeld een nood situatie voordoet, scheelt het toch wel erg veel meters remweg als je de achterrem er wel bij gebruikt. Ik gebruik de achterrem ook op een krappe rotonde, krappe haarspeldbocht of met straatje keren. Dan kan je de BB toch wat soepeler de bocht om helpen.
Als je dan je voetsteunen zo hebt staan dat je niet bij je rempedaal kan, lijkt mij niet dat niet echt prettig misschien zelfs wel gevaarlijk.
Oké, ik gebruik bij normaal dagelijks gebruik de achterrem ook bijna niet. Ik denk dat, dat voor de meeste van ons geld. Maar als je harder moet remmen omdat er zich bijvoorbeeld een nood situatie voordoet, scheelt het toch wel erg veel meters remweg als je de achterrem er wel bij gebruikt. Ik gebruik de achterrem ook op een krappe rotonde, krappe haarspeldbocht of met straatje keren. Dan kan je de BB toch wat soepeler de bocht om helpen.
Als je dan je voetsteunen zo hebt staan dat je niet bij je rempedaal kan, lijkt mij niet dat niet echt prettig misschien zelfs wel gevaarlijk.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Verlagen voetsteunen
Motorpsycho schreef:Gebruik jij je achterrem niet
Oké, ik gebruik bij normaal dagelijks gebruik de achterrem ook bijna niet. Ik denk dat, dat voor de meeste van ons geld. Maar als je harder moet remmen omdat er zich bijvoorbeeld een nood situatie voordoet, scheelt het toch wel erg veel meters remweg als je de achterrem er wel bij gebruikt. Ik gebruik de achterrem ook op een krappe rotonde, krappe haarspeldbocht of met straatje keren. Dan kan je de BB toch wat soepeler de bocht om helpen.
Als je dan je voetsteunen zo hebt staan dat je niet bij je rempedaal kan, lijkt mij niet dat niet echt prettig misschien zelfs wel gevaarlijk.
Daar ging het topic eigenlijk niet over maar ik gebruik inderdaad de achterrem niet, en al helemaal niet op de bb omdat er dcbs op zit.
Ik heb het in het begin wel eens geprobeerd bij het oefenen van een noodstop maar dat haalt volgens mij niks uit als je al zo hard remt dat het voorwiel bijna blokkeert omdat er dan toch bijna geen druk meer op het achterwiel staat.
In de bochten rem ik gewoon met de voorrem als dat nodig is, geen enkel probleem.
En bij krappe haarspeldbochten in de Alpen rem ik de bocht in met de voorrem en vervolgens het gas er weer op.
Als er iemand voor me zit in een krappe haarspeldbocht die niet opschiet moet ik weleens de koppeling gebruiken zodat ie niet begint te bokken, maar dan moet je ook al bijna stilstaan.
Overigens kan ik wel bij het rempedaal alleen moet ik dan eerst m'n voet optillen.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr jun 19, 2009 6:39 pm
- Contacteer:
Re: Verlagen voetsteunen
Ti-BB schreef:Ik heb de Buell steppies en die bevallen me best. Ik heb het voordeel dat de voeten in verhouding zijn met mijn lengte dus de extra afstand naar het schakel- en rempedaal is voor mij geen probleem. Het was wel een weekje wennen aan de gewijzigde positie maar nu merk ik er niets meer van, ook niet als ik van een andere motor af kom.
Hoi Ti-BB,
Zijn deze stepjes ook van een bepaald type Buell? Passen ze een beetje fatsoenlijk of moet er driftig aan gesleuteld worden.
Ik heb trouwens laarsmaat 46 moet gaan toch?
Bij voorbaat dank voor je antwoord,
Hartelijke groet,
Slump
- Ti-BB
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
- Locatie: Zeddam
- Contacteer:
Re: Verlagen voetsteunen
Als het goed is vind je via deze link alle gevraagde info. Ik heb zelf maat 45.
http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... ilit=buell" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... ilit=buell" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten