Verlagen voetsteunen

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
BB-Rob
Berichten: 250
Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
Locatie: Twente
Contacteer:

Verlagen voetsteunen

Bericht door BB-Rob » wo sep 09, 2009 8:36 am

Heeft iemand dit setje op de bird gemonteerd:
http://www.mfw-wolf.de/de/produkte/fuss ... rioplatten" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben namelijk benieuwd of de 50 mm versie gaat passen en of er goed mee te rijden is.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Verlagen voetsteunen

Bericht door Evelakes » wo sep 09, 2009 10:08 am

zie alleen geen slijttpennen op de voetsteunen !

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Verlagen voetsteunen

Bericht door Motorpsycho » wo sep 09, 2009 11:18 am

Als je 50 mm gaat verlagen verwacht ik een probleem met je rempedaal, deze kan je nooit zo ver naar beneden stellen. Of je met je schakelpedaal wel genoeg kan stellen dot je een fijne stand hebt gevonden durf ik ook aan te twijfelen. Dit door dat de voetsteunen niet alleen naar beneden gaan maar ook verder van je motor af komen te staan. De grond speling wordt natuurlijk ook een stuk minder.

Als je echt goed de stand van je voetsteunen wil veranderen kan je beter kijken naar een compleet rem / schakel setje.
Dan heb je al bovenstaande problemen niet. Kost natuurlijk wel erg veel meer centjes dat snap ik :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: Verlagen voetsteunen

Bericht door Gerrit XX-L » wo sep 09, 2009 4:32 pm

BB-Rob schreef:Heeft iemand dit setje op de bird gemonteerd:
http://www.mfw-wolf.de/de/produkte/fuss ... rioplatten" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben namelijk benieuwd of de 50 mm versie gaat passen en of er goed mee te rijden is.

Mail TIBB even, :!: want die heeft ook verlaagde voetsteunen.

Gr Gerrit
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Verlagen voetsteunen

Bericht door Ti-BB » wo sep 09, 2009 5:34 pm

Ik heb de Buell steppies en die bevallen me best. Ik heb het voordeel dat de voeten in verhouding zijn met mijn lengte dus de extra afstand naar het schakel- en rempedaal is voor mij geen probleem. Het was wel een weekje wennen aan de gewijzigde positie maar nu merk ik er niets meer van, ook niet als ik van een andere motor af kom.

MMZ
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
Locatie: Alkmaar (Holland)
Contacteer:

Re: Verlagen voetsteunen

Bericht door MMZ » wo sep 09, 2009 7:48 pm

Ik heb ooit een setje getest.
Beviel mij goed. Ik heb er een test voor geschreven en die hier (ergens) op t forum gepost. Ik kan 'm alleen zo gauw niet terugvinden.
Geen idee wat die dingen moeten kosten, dan zou je ze moeten bellen

BB-Rob
Berichten: 250
Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Verlagen voetsteunen

Bericht door BB-Rob » do sep 10, 2009 7:21 am

Allemaal bedankt voor de reacties maar ik heb al een tijd Buell-stepjes en die bevallen inderdaad een stuk beter dan origineel.
Van het rempedaal heb ik ook geen last want die gebruik ik niet.
Ik vroeg me gewoon af of ik nog lager kon gaan dan ik nu al heb en eventueel iets meer naar voren.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Verlagen voetsteunen

Bericht door Motorpsycho » do sep 10, 2009 11:24 am

Gebruik jij je achterrem niet :?:

Oké, ik gebruik bij normaal dagelijks gebruik de achterrem ook bijna niet. Ik denk dat, dat voor de meeste van ons geld. Maar als je harder moet remmen omdat er zich bijvoorbeeld een nood situatie voordoet, scheelt het toch wel erg veel meters remweg als je de achterrem er wel bij gebruikt. Ik gebruik de achterrem ook op een krappe rotonde, krappe haarspeldbocht of met straatje keren. Dan kan je de BB toch wat soepeler de bocht om helpen.

Als je dan je voetsteunen zo hebt staan dat je niet bij je rempedaal kan, lijkt mij niet dat niet echt prettig :think: misschien zelfs wel gevaarlijk.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

BB-Rob
Berichten: 250
Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Verlagen voetsteunen

Bericht door BB-Rob » do sep 10, 2009 12:59 pm

Motorpsycho schreef:Gebruik jij je achterrem niet :?:

Oké, ik gebruik bij normaal dagelijks gebruik de achterrem ook bijna niet. Ik denk dat, dat voor de meeste van ons geld. Maar als je harder moet remmen omdat er zich bijvoorbeeld een nood situatie voordoet, scheelt het toch wel erg veel meters remweg als je de achterrem er wel bij gebruikt. Ik gebruik de achterrem ook op een krappe rotonde, krappe haarspeldbocht of met straatje keren. Dan kan je de BB toch wat soepeler de bocht om helpen.

Als je dan je voetsteunen zo hebt staan dat je niet bij je rempedaal kan, lijkt mij niet dat niet echt prettig :think: misschien zelfs wel gevaarlijk.

Daar ging het topic eigenlijk niet over maar ik gebruik inderdaad de achterrem niet, en al helemaal niet op de bb omdat er dcbs op zit.
Ik heb het in het begin wel eens geprobeerd bij het oefenen van een noodstop maar dat haalt volgens mij niks uit als je al zo hard remt dat het voorwiel bijna blokkeert omdat er dan toch bijna geen druk meer op het achterwiel staat.
In de bochten rem ik gewoon met de voorrem als dat nodig is, geen enkel probleem.
En bij krappe haarspeldbochten in de Alpen rem ik de bocht in met de voorrem en vervolgens het gas er weer op.
Als er iemand voor me zit in een krappe haarspeldbocht die niet opschiet moet ik weleens de koppeling gebruiken zodat ie niet begint te bokken, maar dan moet je ook al bijna stilstaan.
Overigens kan ik wel bij het rempedaal alleen moet ik dan eerst m'n voet optillen.

Slump
Berichten: 61
Lid geworden op: vr jun 19, 2009 6:39 pm
Contacteer:

Re: Verlagen voetsteunen

Bericht door Slump » do nov 19, 2009 10:10 pm

Ti-BB schreef:Ik heb de Buell steppies en die bevallen me best. Ik heb het voordeel dat de voeten in verhouding zijn met mijn lengte dus de extra afstand naar het schakel- en rempedaal is voor mij geen probleem. Het was wel een weekje wennen aan de gewijzigde positie maar nu merk ik er niets meer van, ook niet als ik van een andere motor af kom.

Hoi Ti-BB,
Zijn deze stepjes ook van een bepaald type Buell? Passen ze een beetje fatsoenlijk of moet er driftig aan gesleuteld worden.
Ik heb trouwens laarsmaat 46 moet gaan toch?

Bij voorbaat dank voor je antwoord,

Hartelijke groet,

Slump

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Verlagen voetsteunen

Bericht door Ti-BB » do nov 19, 2009 11:49 pm

Als het goed is vind je via deze link alle gevraagde info. Ik heb zelf maat 45.

http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... ilit=buell" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten