SW-MOTECH alu topcasedrager.

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
barbancourt
Berichten: 169
Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
Contacteer:

SW-MOTECH alu topcasedrager.

Bericht door barbancourt » ma okt 05, 2009 3:05 pm

Ik heb mijn bird nog geen week, en was aan het uitkijken naar een elegante manier om een topcase te monteren. Daarbij kwam ik uit bij de aluminium drager van SW-MOTECH. Mooi en elegant, maar had mijn twijfels over de draagkracht van deze drager. Heb dan maar een mailtje gestuurd naar de firma zelf in Duitsland, en, tot mijn verwondering, snel een antwoord gekregen. Mijn vermoedens werden bevestigd. De totale max draagkracht bedraagt 7kg. Als je daar het gewicht van je basisplaat en de koffer aftrekt, schiet er niet veel gewicht meer over om in je koffer te steken.

Voilà, wou toch even deze informatie meegeven, voor het geval er nog birdholders zouden zijn die overleggen om dit type drager aan te aanschaffen.
Zal verder moeten zoeken naar een alternatief.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: SW-MOTECH alu topcasedrager.

Bericht door Evelakes » ma okt 05, 2009 4:43 pm

die info was al bekend vele hebben al scheuren in hun achterste kuipdeel, bij givi /krauser wordt die op meerdere punten op het subframe ondersteunt.
en 7 kg is niks aan gewicht, met een beetje reisgewicht zit je zo boven de 10 kg.

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: SW-MOTECH alu topcasedrager.

Bericht door stanley » ma okt 05, 2009 5:34 pm

Heb dit systeem ook op mijn brommer top koffer is 55 ltr wat doe ik er in gewoon van alles, zit daardoor ook ruim boven de 10 kilo en nog steeds geen scheurtje te zien. :D komt nog wel denk ik of niet :roll:
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: SW-MOTECH alu topcasedrager.

Bericht door MXXL » ma okt 05, 2009 7:20 pm

Ik heb hem er ook al bijna drie jaar opzitten, bij mij is er (als je heel goed kijkt) een heel miniscuul scheurtje te zien die er vrijwel direct inzat deze is nooit verder gescheurd. Ik vind de koffer (givi) er mooi stevig opzitten en daarnaast is het van alle rekken absoluut de mooiste. Ik weeg mijn koffer overigens nooit en heb hem ook regelmatig boven de 7 kilo gehad.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: SW-MOTECH alu topcasedrager.

Bericht door Evelakes » ma okt 05, 2009 7:31 pm

stanley schreef:Heb dit systeem ook op mijn brommer top koffer is 55 ltr wat doe ik er in gewoon van alles, zit daardoor ook ruim boven de 10 kilo en nog steeds geen scheurtje te zien. :D komt nog wel denk ik of niet :roll:

Als je wheelient door de straten rijdt is de gewichtsverdeling ook niet eerlijk.. :lol:

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: SW-MOTECH alu topcasedrager.

Bericht door stanley » ma okt 05, 2009 7:39 pm

Evelakes schreef:
stanley schreef:Heb dit systeem ook op mijn brommer top koffer is 55 ltr wat doe ik er in gewoon van alles, zit daardoor ook ruim boven de 10 kilo en nog steeds geen scheurtje te zien. :D komt nog wel denk ik of niet :roll:

Als je wheelient door de straten rijdt is de gewichtsverdeling ook niet eerlijk.. :lol:
:twisted: :nono: :nono: :wistle: maak geen wheelie, kan wel voorkomen dat ik jullie laat zien dat mijn onderkant gepoetst is :wink:
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: SW-MOTECH alu topcasedrager.

Bericht door BlauweEngel » ma okt 05, 2009 7:39 pm

Heb om deze reden dan ook het givi rek gemonteerd. Geen scheurtje te bekennen, op meerdere punten bevestigd en een grondplaat "handmade" proof tot ruim boven de 200. plof er altijd alles in wat ik wil en zit dan ook ruim boven de 7 kilo. Nog nooit gewogen, maar ook de flaptop + tas en berg papier is goed mogelijk. Eens, het is net het meest elegante, maar wel praktisch. Op locatie: hup, spullen eruit, ketting slot eruit, helm erin en klaro. T is maar wat je wilt: elegant of praktisch...

Sucses met de keuze
New Zealand and Australia..awesome nature

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: SW-MOTECH alu topcasedrager.

Bericht door Motorpsycho » ma okt 05, 2009 8:17 pm

stanley schreef: :twisted: :nono: :nono: :wistle: maak geen wheelie, kan wel voorkomen dat ik jullie laat zien dat mijn onderkant gepoetst is :wink:
Zeg eh Stan, ik hoef niet zo nodig te zien dat jij je aan de onderkant gepoetst heb :shock:


:wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
JaBo
Berichten: 276
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 7:38 pm
Locatie: Zuidhorn
Contacteer:

Re: SW-MOTECH alu topcasedrager.

Bericht door JaBo » ma okt 05, 2009 8:22 pm

Bij 280 blijft hij gewoon zitten.
Afbeelding

Ook als hij helemaal vol zit met bagage van 5 dagen Oostenrijk.
Van een coole rit, krijg je het warm.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten