Scala Rider G4!

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Scala Rider G4!

Bericht door RRon » vr mar 12, 2010 7:33 pm

Is er toevallig hier al iemand die de nieuwe Scala rider G4 heeft? Ben nieuwsgierig naar ervaringen omdat ik er over na zit te denken ook deze set aan te schaffen voor ons!
Reden is oa dat Heidi der nieuwe brommert weinig bergruimte heeft om de portofoon kwijt te raken en ik hem niet bij haar op het stuur ofzo wil plaatsen, daar is ook weinig ruimte en dat wil ze ook niet!
De nieuwe set heeft een bereik van 1,6km, effectief natuurlijk de helft ofzo maar dat is voor ons genoeg! :wink:

Moet zeggen dat ik wel tevreden ben met huidige spul, autocom 200 met PTT knop, gekoppeld aan Zumo en daar hangt dan weer een 5W TTI tx1446 aan! Maar goed dat verkoop ik dan wel weer! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Dreetje
Berichten: 35
Lid geworden op: do jun 18, 2009 4:57 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Scala Rider G4!

Bericht door Dreetje » vr mar 12, 2010 9:54 pm

Ik weet dat het niet over de G4 gaat maar misschien heb je er toch wat aan ;-)

Heb zelf de scala Q2 xl (stereo+radio)

En ben er zelf erg tevreden mee, mensen hebben soms niet door dat ik de telefoon opneem tijdens het motor rijden, en dat met een gangetje van 100-120 :shock:

De communicatie onderling is ook zeer duidelijk, maar ik hou het erop dat het over 500 mtr nog werkt, daarboven is niet acceptabel te noemen.

De radio is erg lekker om te hebben. maar het ontvangst is niet al te sterk (gebrek aan antenne denk ik), en het vinden van zenders is lastig, ik zou daar ff goed op letten!

Het geluid had wel wat harde gekund, maar als je de speakers goed voor de oren krijgt, moet het goed zijn (en ik ben waarschijnlijk een beetje doof ;-)).

Als ik rij heb ik trouwens ook oordoppen in (opmaat gemaakt met een filter), dit neemt de ruis goed weg, en daardoor hoor je elkaar nog beter.



Greets

Dreetje

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Scala Rider G4!

Bericht door Evelakes » za mar 13, 2010 9:58 am

Ron heb je geen last van anderen (babyfoon,bouwvakkers ect.) die de lijn overbelasten of blokken, daarom heb ik hem graag op het stuur dan kan ik van frequentie
wisselen als het te erg word. Op de snelweg heb je soms ook km,s lang kinderkamers op kanaal 3.. :(

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Scala Rider G4!

Bericht door RRon » za mar 13, 2010 3:51 pm

Evelakes schreef:Ron heb je geen last van anderen (babyfoon,bouwvakkers ect.) die de lijn overbelasten of blokken, daarom heb ik hem graag op het stuur dan kan ik van frequentie
wisselen als het te erg word. Op de snelweg heb je soms ook km,s lang kinderkamers op kanaal 3.. :(
Lachen man, terug praten tegen die kids!!
Ik ken die problemen, maar ons cockpitje is niet zo groot als bij de BB, mijn Zumo neemt al wat ruimte in en als daar de portofoon ook nog bij komt zie ik niets meer op dashbord. Ik weet dat ik niets aan mijn 5Watt heb onder de buddy, maar Heidi heeft toch een gewone Alan en het bereik is dan toch al beperkt.
We kunnen er nu wel mee uit de voeten en sinds ik vorig jaar al mijn bekabeling heb vervangen door autocom ben ik op zich wel blij met de kwaliteit, maar Heidi heeft nog die simpele dunne bekabeling van Alan. Als ik dat ook wil vervangen door autocom gat me dat ook wat centjes kostten, vandaar dat ik overweeg om zo'n powerset (= dubbele set) van die G4 aan te schaffen.
Maar eerst maar eens zien wat ik in haar motor kwijt kan, maandag gaan we hem ophalen. Daarbij moet ik die G4 eerst in het echt zien, Heidi heeft haar helm namelijk naar Frans van der Weerdt in Utrecht gebracht om de print van haar leren pakkie ook op de helm te laten spuiten en of ze daar dan weer zo'n kastje op wil hebben........................
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Scala Rider G4!

Bericht door Evelakes » za mar 13, 2010 4:00 pm

Heidi heeft haar helm namelijk naar Frans van der Weerdt in Utrecht gebracht om de print van haar leren pakkie ook op de helm te laten spuiten en of ze daar dan weer zo'n kastje op wil hebben........................


Ja soms is de handleiding van je motor makkelijker te begrijpen en aan te passen.. :wink: :lol:
oeps over op kanaaltje 6 Ron

indyfix
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 10:22 am
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: Scala Rider G4!

Bericht door indyfix » ma mar 15, 2010 1:56 pm

heb de scala rider carlo werkt zeer goed maar kan echter geen sterio muziek luistern maar helaas mono en dat klinkt voor geen meter, intercom navigatie en bellen zeer duidelijk en ruis vrij maar tja geen muziek en dat is erg jammer , is mij ook niet verteld bij de aanschaf :|
Afbeelding

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Scala Rider G4!

Bericht door RRon » di mar 16, 2010 8:02 am

indyfix schreef:heb de scala rider carlo werkt zeer goed maar kan echter geen sterio muziek luistern maar helaas mono en dat klinkt voor geen meter, intercom navigatie en bellen zeer duidelijk en ruis vrij maar tja geen muziek en dat is erg jammer , is mij ook niet verteld bij de aanschaf :|
Ik heb begrepen dat de G4 wel stereo is maar muziek via Zumo zal mono blijven!!
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

indyfix
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 10:22 am
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: Scala Rider G4!

Bericht door indyfix » di mar 16, 2010 3:25 pm

best jammer toch want dit klinkt voor geen meter :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Golliwog
Berichten: 630
Lid geworden op: di okt 09, 2007 9:14 am
Locatie: Nederhorst den Berg
Contacteer:

Re: Scala Rider G4!

Bericht door Golliwog » wo mar 17, 2010 10:00 am

De radio ontvangst is wel stereo. Vanaf de zumo is het mono. Nadeel is alleen dat hij de zenders niet vasthoudt (Q2) Ik heb begrepen dat de nieuwe set dat wel doet.
Afbeelding
beam me up, there is no intelligent life down here

indyfix
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 10:22 am
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: Scala Rider G4!

Bericht door indyfix » wo mar 17, 2010 12:54 pm

luister wel in de auto naar sterio hahahah het geluid van de machine lijkt ook wel muziek dus !!! :violin:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Scala Rider G4!

Bericht door Ti-BB » wo mar 17, 2010 1:40 pm

de zumo 660 zend wel in stereo. De 5xx serie niet. Als oplossing gebruik ik een Jabra dongel die wel een stereo BT signaal zend. Werkt perfect!

barbancourt
Berichten: 169
Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
Contacteer:

Re: Scala Rider G4!

Bericht door barbancourt » wo mar 24, 2010 8:50 pm

Heb zelf de Zumo 660 en de scala rider. Is inderdaad in stereo. Werkt perfect, ook de in en uitgaande gesprekken verlopen vlekkeloos, op voorwaarde natuurlijk dat men niet tegen 150 over de autostrade scheurt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten