Toekomstige BB-owner heeft wat vraagjes

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor, oefen het plaatsen van berichten en lees belangrijke informatie over het forum.
Plaats reactie
Mr.Purple
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 05, 2010 6:50 am
Locatie: Mol, Belgie
Contacteer:

Toekomstige BB-owner heeft wat vraagjes

Bericht door Mr.Purple » ma jul 05, 2010 9:59 am

Hallo,

Na enkele jaren te hebben gereden met ZX9R ben ik omwille van familiale omstandigheden gestopt met rijden.
Dit jaar begon het weer te kriebelen en heb ik mij een ZX6R aangeschaft, maar na amper 2 maand rijden begint deze me tegen te vallen.

-ik dacht dat een 600cc wel voldoende zou zijn, maar ik mis dat 'beetje' extra toch wel
-touren met een duo achterop op een supersport is niet leuk (zowel voor bestuurder als duo)

Daarom denk ik dat een BB de ideale oplossing zou zijn.
Comfortabel touren en ook sportieve capaciteiten wanneer het eens wat heftiger mag :D

Heb mijn oog laten vallen op een BB van 2000 met 60d km op de teller.

Het aantal km mag normaal geen probleem zijn bij dit type motor denk ik. (of wel?)
Zijn er bepaalde punten waar ik aandacht aan moet besteden wanneer ik hem ga testen?
Wat zijn de minpunten van dit type?
Welke onderdelen zouden al vervangen moeten geweest zijn?

De banden liggen er een 10d km op, dus deze zullen wel al vernieuwd mogen worden denk ik. (heb de motor nog niet gezien).

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Toekomstige BB-owner heeft wat vraagjes

Bericht door Ankertje » ma jul 05, 2010 10:39 am

Welkom en heel veel plezier hier en met ons.

Een BB van 2000 kan een heel groot probleem hebben. Kijk de stekker na van de spanningsregelaar naar de kabelboom. Deze kan gecorrodeerd zijn en wel zo erg dat zelfs de kabelboom schade heeft. Een 2001 model heeft dat niet.
Banden van 10.000 km oud moet je vervangen.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Toekomstige BB-owner heeft wat vraagjes

Bericht door Motorpsycho » ma jul 05, 2010 6:22 pm

:^

Welkom op ons forum :typing:

FilaMenT heeft het zwakke punt van een 2000 BB al genoemd, hier onder de algemene (Honda) Blackbird kwalen.
Zwakke punten: Balhoofdlagers, spanningsregelaar, en CCT (nokkenas ketting spanner)

Met 60000km op de teller is de originele vering waarschijnlijk ook niet meer echt geweldig. Binnen de BOC zijn veel BB's voorzien van hyperpro vering.
Is het een BB die hier bekent is waar je gaat kijken :?:

Suc6 met je bezichtiging en probeer met je verstand in plaats van je hart te denken. Als je met je hart gaat denken ben je na 100 meter rijden verkocht :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Mr.Purple
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 05, 2010 6:50 am
Locatie: Mol, Belgie
Contacteer:

Re: Toekomstige BB-owner heeft wat vraagjes

Bericht door Mr.Purple » ma jul 05, 2010 6:50 pm

Hij staat bij een Honda-dealer in mijn buurt. (Turnhout, Belgie).
Mss dat de vorige eigenaar hier wel lid is (geweest).

Het is een blauwe BB 2000, volledig in originele staat.
12m garantie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten