Nieuw en vraagje over BB

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor, oefen het plaatsen van berichten en lees belangrijke informatie over het forum.
Plaats reactie
Steef79
Berichten: 10
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 9:22 am
Contacteer:

Nieuw en vraagje over BB

Bericht door Steef79 » wo aug 18, 2010 10:06 am

Hallo allemaal,

Stefan is de naam, al 31 jaartjes nu en rij sinds me 18e motor. Woonachtig: Zuid Holland
Ik ben misschien voornemens om een BB aan te schaffen en heb eigenlijk een vraagje. Hopelijk kan/wil iemand mij hierop antwoorden.
Wat was de nieuwprijs van zo'n BB eigenlijk en dan bedoel ik niet de catalogusprijs maar echt wel een beetje een gerichte verkoopprijs waarvoor de BB (nieuw) bij de dealer de winkel uitging.

Alvast bedankt.

Gr.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door Ankertje » wo aug 18, 2010 10:13 am

Even boven de €14000,-

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Steef79
Berichten: 10
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 9:22 am
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door Steef79 » wo aug 18, 2010 10:26 am

Oké,

Dan valt mij het volgende op.
Ik maak, althans dat probeer ik, een vergelijking tussen de BB en een FJR1300.
Wat mij nu opvalt is dat een FJ1300 met een nieuwprijs van zo'n 20.000euro gebruikt nagenoeg hetzelfde kost als een gebruikt BB welke een nieuwprijs heeft van zo'n 14.000 euro. Een verschil van zo'n 6.000 euro maar dit zie ik vooralsnog niet terug in de vraagprijs van de gebruikte motorfietsen.
Ik snap wel dat dit nooit exacte wetenschap is, ik stel dit alleen maar vast dat het mij alleen opgevallen is.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door Ankertje » wo aug 18, 2010 10:40 am

De eerste FJR koste maar €18000,- dus zonder ABS enz.
Daar komt bij dat de FJR veel later in de markt is gezet.
Dus een goed vergelijk is er daardoor niet te maken. Een BB met een FJR vergelijken kan ook niet echt want ze rijden werkelijk geheel anders. Gebruiken andere oplossingen en technieken. Als langereizenmotor zijn ze beiden wel zeer geschikt. Al ze doen ze het op heel verschillende wijze. Probeer beide motoren eens te rijden dan begrijp je precies wat er hier wordt bedoelt.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door Evelakes » wo aug 18, 2010 11:07 am

Het komt door dit unieke forum dat de restwaarde van een BB zo aanzienlijk hoog ligt.. :wink:

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door HHBBXX » wo aug 18, 2010 3:27 pm

En terecht!! :twisted:
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door YO » wo aug 18, 2010 5:13 pm

Welkom.

Veel plezier met ons en op het forum. Hoop dat je snel een BB kunt rijden.

Als je betalend lid wordt heb je toegang tot heel veel voordelen oa. een uitgebreide technische bibliotheek van de Blackbird, samengesteld door de rijders zelf. :wink:


Afbeelding

Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door motorrijder_2000 » wo aug 18, 2010 7:52 pm

Zoals anderen al schreven: het zijn twee heel verschillende motoren.
Toen ik in 2001 een [nieuwe] BB kocht, heb ik ook proefgereden op een [nieuwe] FJR
Wat een dweil van een motor was dat toen.
De FJR is veel strakker geworden en inmiddels uitontwikkeld, maar de BB was al strak, en moet nog verder worden uitontwikkeld, dat willen wij althans, maar Honda snapt dit niet [hebben ze iets goeds!!!!!!!!!!!]
Daarrrrrr ........ het verschil .................en dan praten we nog niet over de emotie: het verschil had veel groter moeten zijn :mrgreen:
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door Motorpsycho » wo aug 18, 2010 8:39 pm

Welkom op ons forum :typing:

Een BB en een FJR vergelijken is eigenlijk een appels en peren verhaal :wink:

Ik zou op allebei de fietsen gaan rijden, en dan je besluit nemen :]
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Steef79
Berichten: 10
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 9:22 am
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door Steef79 » do aug 19, 2010 8:10 am

Bedankt allemaal voor de reacties.

Uiteraard snap ik dat het twee verschillende motoren zijn. En ik ga ze ook zeker beide proberen.
Maar ik trok ook geen vergelijking tussen de motoren qua rijgedrag/comfort, uitrusting etc. maar de waardedaling (kost/vraagprijs) van deze 2e-hands motoren.
Nu blijkt dat de BB's dus gewoon veel waardevaster zijn dan de FJR's. Daar kunnen we niet omheen als je de 2e hands markt bekijkt.

Wat betreft de markt qua Super-sport/Tour machines zoals een BB vind ik de keuze maar erg summier. Ik snap ook niet waarom Honda niet nog zo'n vergelijkbaar model produceert. Na 2008 worden de BB's niet meer gemaakt, maar wat is er nou voor terug gekomen???? Ja oké nu heb je de nieuwe VFR maar dat is het volgens mij ook nog net niet helemaal. Althans ik vind er geen zak aan.
Dan heb je van Kawa de zzr1400, maar verder...??? Yamaha?? Suzuki?? Niks wat op een Super-sport/tourder zoals de BB lijkt.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door Evelakes » do aug 19, 2010 8:25 am

Steef79 schreef: Niks wat op een Super-sport/tourder zoals de BB lijkt.
Ik denk dat je in je hoofd al een keuze hebt gemaakt. Vergeet niet dat je met bv. Hyperpro vering er een hele andere BB voor terug krijgt.

In feite hoeft het model niet te veranderen , alleen ABS, minder gewicht, instelbare vering, betere remmen, meer grondspeling, 180/200 PK met hogere rev limiet.
een beetje een crossover naar de fireblade!

Steef79
Berichten: 10
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 9:22 am
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door Steef79 » do aug 19, 2010 8:40 am

Haha, ja in me hoofd is de BB gewoon DE motor waar mijn hart naar uit gaat. Op een FJR gaat het erop lijken dat ik al me wilde haren kwijt ben.....en da's dus niet zo. Wil heus zo op zijn tijd nog wel eens ff flink doortrappen, zeg maar. Toch blijft het wel leuk om in het echt de verschillen te ondervinden.

En verder...ja nou kijk eens aan precies wat je zegt over de doorontwikkeling....waarom na 2008 stoppen met de BB en er verder niks voor in de plaats terug zetten? (VFR vind ik geen vergelijkbaar model) Ik zeg niet dat er een complete nieuwe 'BB' moet komen maar was wel leuk geweest als Honda de BB nóg verder had doorontwikkeld met de verbeterpunten die zojuist genoemd zijn. Dan had ik ook nog de keuze gehad om er zo een nieuw te kopen. Nu ben ik gebonden aan de 2e hands markt. Maar gaat vast allemaal goed komen denk ik hoor. :wink:

Blackmetal
Berichten: 1389
Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
Locatie: betuwe

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door Blackmetal » do aug 19, 2010 8:44 am

Steef79 schreef: Dan heb je van Kawa de zzr1400, maar verder...??? Yamaha?? Suzuki?? Niks wat op een Super-sport/tourder zoals de BB lijkt.
Welkom,.....ik zou gaan voor een mooie :black

Maaruh....is een Triumph sprint ST niks :?:
Afbeelding .

Steef79
Berichten: 10
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 9:22 am
Contacteer:

Re: Nieuw en vraagje over BB

Bericht door Steef79 » do aug 19, 2010 9:52 am

Blackmetal schreef:
Steef79 schreef: Dan heb je van Kawa de zzr1400, maar verder...??? Yamaha?? Suzuki?? Niks wat op een Super-sport/tourder zoals de BB lijkt.
Welkom,.....ik zou gaan voor een mooie :black

Maaruh....is een Triumph sprint ST niks :?:
Thnx,

Ja da's ook een mogelijkheid, heb geen idee hoe dat rijdt maar is in ieder geval wel het onderzoeken waard. Bedankt voor deze (onpartijdige :) ) tip!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten