Voorstellen (UPDATE over Marktplaats BB)

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor, oefen het plaatsen van berichten en lees belangrijke informatie over het forum.
BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Voorstellen (UPDATE over Marktplaats BB)

Bericht door BBen » zo sep 05, 2010 3:55 pm

Goedendag, mijn naam is wel te raden denk ik B(Ben).
Ik heb echter nog geen BB, maar ben al wel een tijdje stiekem verliefd op de BB. (voor ik deze RF kocht heb ik op een nieuwe BB proefrit gedaan maar toen was dat voor mij niet de juiste keuze, ik kwam van een RF600 en overstap vond ik toen niet verstandig)
Ik rij nu al bijna 11 jaar (met heel veel plezier) op een RF900 en ben gisteren bij een BB wezen kijken.

Een zwarte uit 2003 met 14.000 km, ziet er netjes uit. Heeft alleen een slippende koppeling in alle versnellingen, gaan ze naar kijken en als het opgelost is ga ik weer kijken. Verder zitten er hele vervelende hevels op Afbeelding echt niet mee te rijden. En de oranje knippers in de spiegels zullen er bij mij niet lang in zitten, witte zijn mooier vind ik.

Slippende koppeling is toch vreemd met 14.000km maar in het ergste gevel moeten ze er nieuwe platen en veren in doen zou ik denken.

Dus het zou kunnen dat ik deze week de overstap maak (kom ik niet op de Rf naar de MFMM maar de BB :lol: ), zo niet dan gaat dit wel gebeuren. Ik was het afgelopen jaar steeds meer aan het twijfelen, omdat de RF mij al 11 jaar niet in de steek laat en erg lekker rijdt. Maar de knop is om er komt een BB.

Iemand nog tips waar ik op moet letten bij de volgende proefrit?
Laatst gewijzigd door BBen op di sep 07, 2010 3:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Evelakes » zo sep 05, 2010 4:19 pm

Hoi Ben

Welkom op het Forum
Heb wel een paar keer op een RF mogen rijden, maar een BB is wel hele andere koek.
DAt je koppeling slipt bij die KM stand baart wel zorgen, volgens mij duidt dat aan op
zeer ruw gebruik. Heb je wat geschiedenis kunnen achterhalen van die BB?

Tips :
Speling op de balhoofdlagers.
Ratelen bij 3500/4500 toeren Nokkenaskettingspanner.
Remmen blokjes hoeveel nog over. Remschijven 5 mm dikte nieuw 4 mm limiet
Ketting speling en tandwielen slijtage.
Bokken bij oprijden (versleten dempingsrubbers)

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door YO » zo sep 05, 2010 4:26 pm

Welkom Ben.

Veel plezier met ons en met je toekomstige blackbird en op het forum.

Als je betalend lid wordt heb je toegang tot heel veel voordelen oa. een uitgebreide technische bibliotheek van de Blackbird, samengesteld door de rijders zelf. :wink:

Slippende koppeling zou ook kunnen zijn dat er te snel vol-synthetische olie is ingegooid. Hij heeft pas 14000 km. gelopen.



Afbeelding

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Ankertje » zo sep 05, 2010 4:32 pm

Welkom en veel plezier hier en met ons.
Een BB is veel meer motor dan een RF. Hij doet het ook veel beter.

Een slippende koppeling bij 14000 km is wel een beetje raar. Kijkt uit wat je daarmee doet.
Koppelingsproblemen komen eigenlijk zelden voor.

Succes.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door MarcB » zo sep 05, 2010 4:35 pm

Hi Ben,

Welkom op het forum en veel plezier hier! Wellicht is de Bird van een clublid geweest, zit er toevallig geen BOC sticker achterop geplakt?
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » zo sep 05, 2010 5:16 pm

Hoi allemaal, wat een snelle reply's. Ik ben inderdaad erg voorzichtig met deze BB kopen. Mijn zwager heeft ook een BB (op mijn advies :D ) al een jaartje nu, ook eerst RF900 gereden. Daar heb ik ook een paar keer op gereden en ook gisteren even tijdens de proefrit motorwissel zodat hij ook op "mijn" BB kon testen.

Ik zag zo snel geen stikker, maar dit is m http://link.marktplaats.nl/370421018

Ik ben zelf van bouwjaar 1971 en heb al een motor sinds ik 18 ben dus heb al wat ervaring, bij twijfel koop ik hem zeker niet.
Weet er iemand nog iets te melden over deze "dealer/handelaar/..."? Lijkt mij wel een geschikte vent.

Dinsdag bel ik hem, dan heeft zijn monteur ernaar gekeken. Ik heb ook 3 maanden garantie.

En betalend lid was ik inderdaad wel van plan, maar dan moet ie wel eerst hier voor mijn deur staan :lol: .

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Evelakes » zo sep 05, 2010 5:47 pm

Op de foto van marktplaats zie ik zwarte velgen, na weten zitten er alleen zilveren velgen onder bouwjaar 2001/2005
ik vermoed dat het een import is van bj 2000 op nieuwkenteken gezet in 2003.

John
Berichten: 101
Lid geworden op: do aug 17, 2006 8:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door John » zo sep 05, 2010 6:02 pm

Evelakes schreef:Op de foto van marktplaats zie ik zwarte velgen, na weten zitten er alleen zilveren velgen onder bouwjaar 2001/2005
ik vermoed dat het een import is van bj 2000 op nieuwkenteken gezet in 2003.
Een BB van 2000 heeft toch andere snelheidsmeters.

Buddy
Berichten: 258
Lid geworden op: wo okt 28, 2009 8:59 pm
Locatie: Oss ( Noord-Brabant)
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Buddy » zo sep 05, 2010 6:05 pm

I.d een 2003 heeft andere velgen, raar ? Dat deze jonge motor al andere verlgen heeft. Misschien heeft deze motor
toch meer gelopen. Kijk eens naar de uitlaten ( bij het blok) en de radiator, daar is ook altijd veel aan te zien.
Kijk meteen eens of het wel een full power motor is.

Succes met je keus, twijfel niet kopen ... er staan er nog genoeg te koop.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Evelakes » zo sep 05, 2010 6:11 pm

John schreef:
Evelakes schreef:Op de foto van marktplaats zie ik zwarte velgen, na weten zitten er alleen zilveren velgen onder bouwjaar 2001/2005
ik vermoed dat het een import is van bj 2000 op nieuwkenteken gezet in 2003.
Een BB van 2000 heeft toch andere snelheidsmeters.
Latere versies eind 2000 hebben een digiklok

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Ankertje » zo sep 05, 2010 6:16 pm

Deze is geimporteert. Er mist een stikker op het frame ( HECS3 )

Kijk even goed naar het kentekenbewijs.


:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » zo sep 05, 2010 6:25 pm

Evelakes schreef:Op de foto van marktplaats zie ik zwarte velgen, na weten zitten er alleen zilveren velgen onder bouwjaar 2001/2005
ik vermoed dat het een import is van bj 2000 op nieuwkenteken gezet in 2003.
Das een hele goeie, heeft idd zwarte velgen. Aan de papieren kan ik dat niet zien toch dat het import is. Als dat zo is dan gaat deze het niet worden, ik betaal liever wat meer dan een kat (BB) in de zak.

Ik denk even hardop;
ik koop in 2003 deze BB in Duitsland met 10.000km op de teller en is dan 3 jaar oud. Ik zet de teller terug naar 1500 km en importeer hem dan als nieuw/showmodel. Of kan dat niet? Ik ben niet zo thuis in het importverhaal.
Dan in Nl lekker rijden en zelf onderhoud doen, dan weer teller terugzetten op 13.500 en inruilen.....

Edit
@FilaMenT
Nou scheurt mijn zwager op zijn BB net 10 min geleden weg, waar moet die stikker dan zitten en heb je iets meer info daarover. Ik denk als ik het nu zo allemaal lees dat ik niet eens meer ga kijken. Of ik moet deze week even voor mijn werk een klant in die hoek pakken voor mijn werk, dan kost het me geen tijd/geld.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Evelakes » zo sep 05, 2010 6:31 pm

Wij geven alleen advies in deze malafide constructies zoals boven genoemd worden in de praktijk wel uitgevoerd. Maar in dit
geval blijft het speculatief, confronteer deze info met de verkoper en kijk of die zijn verhaal goed op een rijtje heeft.
Waarschijnlijk heeft hij deze motor ook zo ingekocht niets vermoedend, en dan is het lullig als hij al bijvoorbaat wordt veroordeeld.

Buddy
Berichten: 258
Lid geworden op: wo okt 28, 2009 8:59 pm
Locatie: Oss ( Noord-Brabant)
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Buddy » zo sep 05, 2010 6:43 pm

BBen schreef:
Evelakes schreef:Op de foto van marktplaats zie ik zwarte velgen, na weten zitten er alleen zilveren velgen onder bouwjaar 2001/2005
ik vermoed dat het een import is van bj 2000 op nieuwkenteken gezet in 2003.
Das een hele goeie, heeft idd zwarte velgen. Aan de papieren kan ik dat niet zien toch dat het import is. Als dat zo is dan gaat deze het niet worden, ik betaal liever wat meer dan een kat (BB) in de zak.

Ik denk even hardop;
ik koop in 2003 deze BB in Duitsland met 10.000km op de teller en is dan 3 jaar oud. Ik zet de teller terug naar 1500 km en importeer hem dan als nieuw/showmodel. Of kan dat niet? Ik ben niet zo thuis in het importverhaal.
Dan in Nl lekker rijden en zelf onderhoud doen, dan weer teller terugzetten op 13.500 en inruilen.....

Edit
@FilaMenT

de sticker HECS3 zit op het frame aan de voorkant van de budy.
Nou scheurt mijn zwager op zijn BB net 10 min geleden weg, waar moet die stikker dan zitten en heb je iets meer info daarover. Ik denk als ik het nu zo allemaal lees dat ik niet eens meer ga kijken. Of ik moet deze week even voor mijn werk een klant in die hoek pakken voor mijn werk, dan kost het me geen tijd/geld.
De sticker HECS3 zit op het frame aan de voorkant van de budy ( aan beide zijden)

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » zo sep 05, 2010 6:44 pm

Evelakes schreef:Wij geven alleen advies in deze malafide constructies zoals boven genoemd worden in de praktijk wel uitgevoerd. Maar in dit
geval blijft het speculatief, confronteer deze info met de verkoper en kijk of die zijn verhaal goed op een rijtje heeft.
Waarschijnlijk heeft hij deze motor ook zo ingekocht niets vermoedend, en dan is het lullig als hij al bijvoorbaat wordt veroordeeld.
Dat begrijp ik, maar die koppeling vond ik al "vreemd" met deze km stand. Maar goed zou kunnen en is voor weinig geld op te lossen.
Maar als ik alles bij elkaar optel.
Mijn gevoel.
Diverse BB "kenners" die al gelijk alert zijn.
Velgen.
Hecs.

Ik denk ook niet dat hij deze motor bewust zo verkoopt, wat ik eerder al zei lijkt hij wel ok en over het algemeen is mijn "mensenkennisradar" wel goed afgesteld :lol:
Ik bel hem dinsdag gewoon op en wacht eerst even af en dan vraag ik inderdaad waarom die velgen zwart zijn en of hij geïmporteerd is/kan zijn.

Edit: ik google nu even op honda blackbird > 2MP afbeelding en zie er meer zonder hecs stikker met zilveren velgen. Stikkers zouden er natuurlijk afgehaald kunnen zijn.
Edit2 : en ik zie ook zwarte velgen maar wel hecs stikkers..

Of ik deze nu wel of niet koop ik ben wel alweer een stuk wijzer geworden dus das best goed aangezien ik net pas aangemeld ben.

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Mr. Blue » zo sep 05, 2010 7:22 pm

Welkom Ben,
Op dit forum van Blackbird fanaten. Je ervaart al direct hoeveel kennis hier aanwezig is. Succes naar het zoeken naar de perfecte Bird.

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » zo sep 05, 2010 7:41 pm

Mr. Blue schreef:Welkom Ben,
Op dit forum van Blackbird fanaten. Je ervaart al direct hoeveel kennis hier aanwezig is. Succes naar het zoeken naar de perfecte Bird.
Dit is precies wat ik denk. Ik had ook niet anders verwacht! Ik had hier uiteraard al wat als gast rondgekeken in het verleden, maar kennis zit hier zeker dat had ik al gezien.
Als het de 12e droog is kom ik naar de MFMM en iedere BB rijder krijgt van mij een schouderklopje :lol:

Ik bel hem op en vraag het gewoon, ik denk namelijk dat hij het niet weet als het al import zou zijn. Maar aan chassienr is toch wel een bouwjaar te achterhalen.

Een BB komt er zeker, die knop heb ik nu wel om. Ik heb mijn RFje nog dus ik kom nog steeds voorruit.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door YO » zo sep 05, 2010 8:21 pm

Hier een handig tooltje.

als je het framenummer intikt zie je het type en bouwjaar.

http://translate.google.nl/translate?hl ... IN_M20.php

en voor alle motorfietsen (naar beneden scrollen voor link Motoverse vin decoder.)

http://translate.google.nl/translate?hl ... e-vin.html

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » zo sep 05, 2010 8:56 pm

YO schreef:Hier een handig tooltje.

als je het framenummer intikt zie je het type en bouwjaar.

http://translate.google.nl/translate?hl ... IN_M20.php

en (naar beneden scrollen voor link Motoverse vin decoder.)

http://translate.google.nl/translate?hl ... e-vin.html
TNX, ik ben benieuwd. Dinsdag aan t eind van de dag bel ik hem even. Ik laat die avond even wat weten.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Ankertje » zo sep 05, 2010 9:25 pm

BBen schreef:
@FilaMenT
Nou scheurt mijn zwager op zijn BB net 10 min geleden weg, waar moet die stikker dan zitten en heb je iets meer info daarover. Ik denk als ik het nu zo allemaal lees dat ik niet eens meer ga kijken. Of ik moet deze week even voor mijn werk een klant in die hoek pakken voor mijn werk, dan kost het me geen tijd/geld.
Op het frame net onder het zadel.

Afbeelding

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » ma sep 06, 2010 9:14 am

FilaMenT schreef:
BBen schreef:
@FilaMenT
Nou scheurt mijn zwager op zijn BB net 10 min geleden weg, waar moet die stikker dan zitten en heb je iets meer info daarover. Ik denk als ik het nu zo allemaal lees dat ik niet eens meer ga kijken. Of ik moet deze week even voor mijn werk een klant in die hoek pakken voor mijn werk, dan kost het me geen tijd/geld.
Op het frame net onder het zadel.

Afbeelding

:idea:
ff offtopic
[kwijlmodus]
Ik vind de zwarte BB zelf het mooiste maar deze ziet er toch ook erg strak uit, dat "gaas" in je kuip is ook heel mooi. (maar ik hou het zelf toch bij een zwarte).
[/kwijlmodus uit]

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door YO » ma sep 06, 2010 9:20 am

Hier nog een zwarte van een BOC-lid met heel veel extras.

http://blackbirdownersclub.eu/phpBB3/vi ... f=4&t=6961

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » ma sep 06, 2010 9:30 am

YO schreef:Hier nog een zwarte van een BOC-lid met heel veel extras.

http://blackbirdownersclub.eu/phpBB3/vi ... f=4&t=6961
Is heel mooi, maar ik wil eigenlijk een wat jongere met lage km stand. Betaal je uiteraard weer meer voor.. Aan de andere kant weet je wel weer bij een lid wat je koopt....

Ik ga er zo eens rustig voor zitten.

jorrin76
Berichten: 942
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm

Re: Voorstellen

Bericht door jorrin76 » ma sep 06, 2010 10:48 am

Welkom op t forum en succes met de zoektocht, en tot ziens op een rit of treffen.
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Evelakes » ma sep 06, 2010 11:39 am

Voor die prijs wat je bij Blauw motoren ervoor betaald heb je ook deze ingevoerd en op naam je moet alleen wat tijd hebben voor de invoer.
Is net 100 km over de grens vanaf arnhem.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Afbeelding

Bouwjaar 09/2006

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten