van VFR naar blackbird

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor, oefen het plaatsen van berichten en lees belangrijke informatie over het forum.
fastbird
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 30, 2010 12:04 pm

van VFR naar blackbird

Bericht door fastbird » do sep 30, 2010 9:13 pm

hallo mede blackbird rijders

ik zal me even voorstellen ik ben sander, ik ben 31 jaar en woonachtig in lelystad
voor dat ik vertel wat voor blackbird ik rij zal ik even in het kort vertellen wat ik heb gereden,in mijn 8 jaar dat ik mijn motorrijbewijs heb, te beginnen met een honda 500 XL een ouwtje dus erg leuk 1 cilinder daarna een 600 XL ,vervolgens de overstap gemaakt naar een Kawasaki ZZR 600, leuk maar zeker geen Honda,toen het wat serieuzere werk een
Suzuki Gsxr 750 K2 , leuk en erg snel maar de zithouding beviel me niet en ging me tegen staan op de lange termijn, Toen een Honda Vfr 750f aangeschaft de beste motor die ik tot nu toe hebt gereden, erg sportief te berijden en veel comfort en veel koppel onderin dankzij het V4 blok,Maar toch miste ik iets JUIST Vermogen wat een Vfr toch helaas mist ,de oudere modellen dan he. dus toen ben ik is gaan rond kijken naar een blackbird en ik was meteen verkocht wat een uitstraling heeft deze fiets , gewoon brute kracht.

Het is uiteindelijk een Carb voering geworden van 1998, met veel achterstalig onderhoud maar daar was de prijs ook naar, en de kleur is ook niet helemaal mijn ding, bordo rood mettalic, maar dat is iets voor latere zorg eerst maar is de fiets tip top in orde brengen en alles wat nodig is te vervangen.

ik zal regelmatig op dit forum zitten want er is veel bruikbare informatie te vinden,
en ook gewoon leuk,mijn dank hier alvast hiervoor

groeten van een tevreden blackbird rijder
Laatst gewijzigd door fastbird op do okt 07, 2010 8:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door Ankertje » do sep 30, 2010 9:25 pm

Welkom en veel plezier hier en met ons.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

jorrin76
Berichten: 942
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door jorrin76 » do sep 30, 2010 10:03 pm

Welkom op t forum en tot ziens op een rit of treffen.
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!

Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door motorrijder_2000 » do sep 30, 2010 10:17 pm

Welkom Fastbird.
De carb-uitvoering heeft de meeste pk's, en naar mijn mening het mooiste geluid [ als je dat tenminste niet verknoeit door de originele uitlaten te vervangen!!!!!!!!!!!!!!!!!!]
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door Motorpsycho » vr okt 01, 2010 12:41 am

Welkom op ons forum :typing:

Veel plezier hier en tot ziens op een treffen of rit :]
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door YO » vr okt 01, 2010 6:24 am

Welkom.

Veel plezier met ons en op het forum.

Als je betalend lid wordt heb je toegang tot heel veel voordelen oa. een uitgebreide technische bibliotheek van de Blackbird, samengesteld door de rijders zelf. :wink:


Afbeelding

M.E.B.
Berichten: 73
Lid geworden op: di apr 21, 2009 10:23 am
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door M.E.B. » vr okt 01, 2010 9:37 am

hallo mede lelystedeling,


welkom hier op het BOC forum.

ik heb jou een pb gestuurd 8)

gr, michel

Gebruikersavatar
Dopey
Berichten: 1519
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:52 pm
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door Dopey » vr okt 01, 2010 10:53 am

Welkom op het forum, en veel plezier met ons :lol:
Lukt het vandaag niet, dan komt het morgen, of overmorgen

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door Evelakes » vr okt 01, 2010 11:22 am

Welkom alhier op dit forum, heb ook een VFR gehad maar kon me niet bekoren, dat geluid moet je erg aan wennen als je veel 4 in lijn hebt gereden.
Ben niet zo wilde rijder, maar op de VFR had je zo spontaan de steppies aan de grond. Ik wens je alvast veel veilige km toe en misschien tot een treffen.

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door Mr. Blue » vr okt 01, 2010 11:53 am

Welkom Sander
Op dit forum van Blackbird fanaten.

fastbird
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 30, 2010 12:04 pm

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door fastbird » vr okt 01, 2010 12:34 pm

bedankt voor de leuke reactie,s mede blackbird rijders

ik ga me zeker vermaken hier op het forum en ik heb al een hoop geleerd over mijn nieuwe fiets
volgende week krijgt hij een beurt waaronder de banden BT 023 nieuw worden gemonteerd , ook worden de balhoofdlagers vervangen ,en een kleine beurt verder kijkt de motorzaak de motor verder nog even na, ik wil zelf in de toekomst zoveel mogelijk onderhoud zelf gaan doen,en heb al een werkplaatshandboek gekocht, dus ik wil in het voorjaar zelf een grote beurt doen, volgens mij is de blackbird goed zelf aan te sleutelen, ik heb het dashbord al los gehad en nieuwe led lampjes geplaats,wat een verschil zeg een bak meer licht , in plaats van die waxina lampjes, word vervolgd....

Groeten van een tevreden blackbird rijder

jorrin76
Berichten: 942
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door jorrin76 » vr okt 01, 2010 1:03 pm

fastbird schreef:bedankt voor de leuke reactie,s mede blackbird rijders

ik ga me zeker vermaken hier op het forum en ik heb al een hoop geleerd over mijn nieuwe fiets
volgende week krijgt hij een beurt waaronder de banden BT 023 nieuw worden gemonteerd , ook worden de balhoofdlagers vervangen ,en een kleine beurt verder kijkt de motorzaak de motor verder nog even na, ik wil zelf in de toekomst zoveel mogelijk onderhoud zelf gaan doen,en heb al een werkplaatshandboek gekocht, dus ik wil in het voorjaar zelf een grote beurt doen, volgens mij is de blackbird goed zelf aan te sleutelen, ik heb het dashbord al los gehad en nieuwe led lampjes geplaats,wat een verschil zeg een bak meer licht , in plaats van die waxina lampjes, word vervolgd....

Groeten van een tevreden blackbird rijder
Weet je het zeker van die BT 023, ik ken dit type niet maar in het verleden waren de bridgestone`s niet de beste banden voor onder een Bird.
Lees het forum er even op na met als search options : metzler (3c alswel de 5), michelin power / road combinatie, roadsmart.....
Blijft natuurlijk een persoonlijke keuze en zoals ik al zei ik ken de 023 niet......
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!

fastbird
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 30, 2010 12:04 pm

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door fastbird » vr okt 01, 2010 2:40 pm

banden blijven altijd een kwestie van smaak, en ik weet de ouwe BT,s waren snel op met een sportieve rijstijl, maar over deze nieuwe band heb ik veel goede verhalen gehoord het blijft altijd afwachten natuurlijk,maar het schijnt echt een goede band te zijn zoal om sportief me te rijden of om te touren, het schijnt een redelijke slijtvaste band te zijn

jorrin76
Berichten: 942
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door jorrin76 » vr okt 01, 2010 2:51 pm

fastbird schreef:banden blijven altijd een kwestie van smaak, en ik weet de ouwe BT,s waren snel op met een sportieve rijstijl, maar over deze nieuwe band heb ik veel goede verhalen gehoord het blijft altijd afwachten natuurlijk,maar het schijnt echt een goede band te zijn zoal om sportief me te rijden of om te touren, het schijnt een redelijke slijtvaste band te zijn
Het had meer te maken met het karkas van de band (voor) die niet sterk genoeg zou zijn voor de bird. T gewicht ligt namelijk ver voorin.
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door Ankertje » vr okt 01, 2010 3:56 pm

fastbird schreef:banden blijven altijd een kwestie van smaak
Ja die met aardbeiensmaak schijnen het erg goed te doen. :wink:


:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door stanley » ma okt 04, 2010 6:01 pm

Welkom en veel plezier met jou BB
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

sportmotorbanden.nl
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 23, 2009 10:35 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door sportmotorbanden.nl » ma okt 04, 2010 6:11 pm

fastbird schreef:banden blijven altijd een kwestie van smaak, en ik weet de ouwe BT,s waren snel op met een sportieve rijstijl, maar over deze nieuwe band heb ik veel goede verhalen gehoord het blijft altijd afwachten natuurlijk,maar het schijnt echt een goede band te zijn zoal om sportief me te rijden of om te touren, het schijnt een redelijke slijtvaste band te zijn
Ik hoop dat je weet wat je doet, moet het nog posten maar heb de BT023 getest op een blackbird (dat doe ik met alle banden) na 1000 km gereden te hebben zijn de 023 te vergelijken met de 021 dusssssssss onvoorspelbaar onder een BB
Afbeelding

fastbird
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 30, 2010 12:04 pm

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door fastbird » ma okt 04, 2010 7:31 pm

oke , maar welke band raad je mij dan wel aan? ik kan kiezen uit metzeler z8,dunlop roadsmart, of die BT 23 die heeft hij zo op voorraad andere banden moeten besteld worden ,graag een snelle reactie en een onderbouwing waarom wel en niet voor een bepaalde band aangezien ik woensdag de afspraak heb staan en zo nodig , even moet doorgeven dat hij andere banden zou moeten monteren

Groeten Fastbird

jorrin76
Berichten: 942
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door jorrin76 » ma okt 04, 2010 7:39 pm

fastbird schreef:oke , maar welke band raad je mij dan wel aan? ik kan kiezen uit metzeler z8,dunlop roadsmart, of die BT 23 die heeft hij zo op voorraad andere banden moeten besteld worden ,graag een snelle reactie en een onderbouwing waarom wel en niet voor een bepaalde band aangezien ik woensdag de afspraak heb staan en zo nodig , even moet doorgeven dat hij andere banden zou moeten monteren

Groeten Fastbird
Uit deze opties...de roadsmarts, daar hoor ik een hoop goede ervaringen over hier op t forum.
T blijft altijd een kwestie van smaak maar t moet ook bij de soort motor passen.
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door stanley » ma okt 04, 2010 7:51 pm

fastbird schreef:oke , maar welke band raad je mij dan wel aan? ik kan kiezen uit metzeler z8,dunlop roadsmart, of die BT 23 die heeft hij zo op voorraad andere banden moeten besteld worden ,graag een snelle reactie en een onderbouwing waarom wel en niet voor een bepaalde band aangezien ik woensdag de afspraak heb staan en zo nodig , even moet doorgeven dat hij andere banden zou moeten monteren

Groeten Fastbird
Je hebt een PB
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

jorrin76
Berichten: 942
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door jorrin76 » ma okt 04, 2010 9:31 pm

Laat nog even weten wat het geworden is en hoe t bevalt ;)
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!

RML
Berichten: 184
Lid geworden op: do jun 11, 2009 8:21 pm
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door RML » di okt 05, 2010 12:09 am

motorrijder_2000 schreef:Welkom Fastbird.
De carb-uitvoering heeft de meeste pk's, en naar mijn mening het mooiste geluid [ als je dat tenminste niet verknoeit door de originele uitlaten te vervangen!!!!!!!!!!!!!!!!!!]
Zit er geluid in dan op deze manier???


Het BB muziekorkest komt tot leven met hotcams op het achtersteven.... :wink: 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door Ti-BB » di okt 05, 2010 8:44 am

Ik heb ervaring met de Roadsmart en de Z6 Interact (voorloper van de Z8). Ik ken je rijstijl natuurlijk niet, maar als je wat sportiever rijdt en ook zo nu en dan naar een speeltuin zoals bv de Eifel gaat, kan ik je aanraden om ook de Roadsmart niet te monteren. Bij grotere hellingshoeken wil met name de achterband graag een stap opzij zetten en dat is niet bevordelijk voor het vertrouwen.

De Z6 interact vond ik een stuk beter. Hij deed eigenlijk niets fout, maar persoonlijk vind ik het lichtelijk in de bocht vallen van de Michelin Pilot Road II fijner dan het neutrale gedrag van de Z6. De Z8 heeft ook een uitvoering voor zwaardere motoren. (C label?) Als je voor deze band gaat zou ik hier wel op letten.

Verder heb ik geen idee wat Stanley in zijn PM heeft gezet, maar hij is de deskundige, dus ik adviseer je om zijn raad op te volgen :wink:

jorrin76
Berichten: 942
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door jorrin76 » di okt 05, 2010 9:49 am

Ti-BB schreef: Verder heb ik geen idee wat Stanley in zijn PM heeft gezet, maar hij is de deskundige, dus ik adviseer je om zijn raad op te volgen :wink:
Ik sluit me daar bij aan ! :} :y
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!

cock
Berichten: 146
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 8:50 am
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: van VFR naar blackbird

Bericht door cock » di okt 05, 2010 7:52 pm

welkom op het forum ,en weer een bird in Lelystad hoe komt het dat ik ze nooit zie rijden :D ,zelf rij ik ook niet veel op de bird door lelystad maar pak ik de motorscooter een rooie :doh:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten