Voorstellen

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor, oefen het plaatsen van berichten en lees belangrijke informatie over het forum.
iddqd
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 8:04 pm
Contacteer:

Voorstellen

Bericht door iddqd » ma mei 23, 2011 8:50 pm

Ook ik stel mij even voor.
Import-noorderling, 33 jaar oud en mijn lievelingseten is pannenkoeken. Oh ja, ik heb ook reeds jaren een Suzuki Bandit 600N.

Inmiddels dus naar een blackbird aan het kijken. De reden hiervoor is dat ik graag wat sportiever wil rijden, en vaker grote afstanden wil rijden. Met de bandit is 140 a 7000 toeren vol in de wind niet iets dat je langer dan 2 uur vol houdt.
Maar.
Dergelijke grote uitgaven gaan bij mij altijd gepaard met de nodige aankooponzekerheden. De meeste zijn inmiddels via Google beantwoord, maar er knaagt toch nog het een en ander. Vandaar dat ik hier nu meteen een aantal vragen wil gaan stellen want jullie zijn vast geheel onbevooroordeeld.

Enig idee van de kosten aan onderhoud? Ik las dat achterbanden redelijk rap gaan, wat kost een harde band voor een BB? Ketting en tandwielen?
Kost het veel moeite om je een beetje in te houden aan het gas, kortom hoe is de ervaring van snelheid? Met mijn huidige fiets vermaak ik mij uitstekend op 80 km wegen, 2 a 3 keer geschakeld, veel herrie en een hoop wind. Ik kan me voorstellen dat dit met een BB minder het geval is.

Bedankt.

Bart.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Man in Black-Bird » ma mei 23, 2011 9:04 pm

Welkom Bart en veel fun en nuttige info op de BOC site


ps : de meeste vragen zul je beantwoord krijgen want die staan al op de site l !! en helemaal als je betalent lid word :wink:



vgr MiBB

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » ma mei 23, 2011 9:19 pm

iddqd schreef: Import-noorderling,

Enig idee van de kosten aan onderhoud? Ik las dat achterbanden redelijk rap gaan, wat kost een harde band voor een BB? Ketting en tandwielen?
Kost het veel moeite om je een beetje in te houden aan het gas, kortom hoe is de ervaring van snelheid? Met mijn huidige fiets vermaak ik mij uitstekend op 80 km wegen, 2 a 3 keer geschakeld, veel herrie en een hoop wind. Ik kan me voorstellen dat dit met een BB minder het geval is.

Bedankt.

Bart.
Welkom Bart, import??? leg eens uit.

Kosten onderhoud, hoe handig ben je zelf? (of wil je zelf zijn)
Banden ligt eraan hoe je met je rechter hand omgaat (op de motor)
Prijzen van onderdelen zijn overal te vinden op internet, als je betalend lid bent krijg je op veel dingen korting.

Kruissnelheid ligt heel makkelijk een stuk hoger dan eigenlijk mag maar dat is prima te doseren hoor.
Ik vermaak mij zo goed op de blackbird dat ik wel kan zeggen dat het virus is toegeslagen.

En zoals Man in Black-Bird al zei, genoeg info om weken zoet te zijn op het forum.
:black

Darkie
Berichten: 110
Lid geworden op: wo apr 20, 2011 11:05 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Darkie » ma mei 23, 2011 9:39 pm

Welkom hier iddqd :D

Ik lift er even een klein stukje van je vragen tussenuit .... maar ik kan je meedelen dat de BB behoorlijk zuinig kan rijden als jij je in kan houden :D
Mijn beschermengel kan gelukkig zwemmen!

BB-Spot
Berichten: 105
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 10:19 pm
Locatie: BETUWE
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BB-Spot » ma mei 23, 2011 10:28 pm

Een Blackbird ZUINIG jazeker,

Mijn CarB 1998 versie haald 1:20 bij netjes toeren en onder de 5500RPM blijven en max 130km
Prima toeren op 80 wegen dus.
Het is namelijk veel moeilijker al die power niet te gebruiken maar de motor is erg gemakkelijk in de hoogste versnelling bij b.v 80km
en lager dan moet je haast milimeteren met je hand op het gasgeven.
Ben verbaasd hoe soepel dit blok zich laat dwingen tot laagtoerig vermogen doseren dat gaat heel vloeiend zonder bokken.
Tenzij je hard aan het gas plotseling gaat dan wel een of twee tandjes terug :]]

Er prettig om een BB te temmen in lage snelheden in 4 5 of 6 gear het geeft ook een mooie donkere bassige sound.

Echter veel makkelijker is gewoon de sporen geven en flink aan dat gas gaan hangen doorjagen in die toeren en versnellingen
(met een geheel ander verbruik .(1:11.5-1:14.5 ) en daarna weer lekker terug in de lowdown mode zoals
hierboven beschreven: Het temmen van je bird :]

Dus het ligt echt aan je pols en gemoedsrust om zuinig met je bird te rijden (denk ik)

En ook Birds van 100.000km PLUS hoeven geen oliezuipers te zijn integendeel,
Beslist een gemoedig maar erg sterk blok.

Mijn eigen oude Bird is van een setje hyperpro wel veel nauwkeurig en preciser te sturen mescherp ,
Dus dat kan ik zeker aanbevelen .

Voor de rest heeft iedereen hier zijn banden voorkeuren en uitlaat voorkeur ,
De Dunlop roadsmarts doen het goed onder de BB en Michelin ook aanbeveelbaar.

Succes met zoeken en hier op het gezeligge forum lezen veel lezen zo ben ik ook pas begonnen.

Lid worden heeft veel voordelen en je verdiend het terug als je echt een BB zoekt.

\veel plezier dus,

De beste Spot is de :love: BB-spot daar ben ik vaak te vinden.
:BOC
Veel Veilige BB KM voor 2012

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Man in Black-Bird » ma mei 23, 2011 10:33 pm

Die 1op20 en Dunlop road smarts zijn zeker een typfout ?

Darkie
Berichten: 110
Lid geworden op: wo apr 20, 2011 11:05 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Darkie » di mei 24, 2011 7:10 am

Ik red ook 1 op 20 \o/
Mijn beschermengel kan gelukkig zwemmen!

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Evelakes » di mei 24, 2011 10:26 am

BB-Spot schreef:Een Blackbird ZUINIG jazeker,

Mijn CarB 1998 versie haald 1:20 bij netjes toeren en onder de 5500RPM blijven en max 130km

:BOC
goh dat deel van het toerenbereik heb ik nog steeds niet kunnen vinden, misschien heb ik hem stationair te hoog afgesteld. :lol:

maar ehh welkom Bart en gewoon kopen zo'n BB spijt krijg je later in je flappentapper met de aankoop van mods. maar wel een big smile op je gezicht. :wink:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Ankertje » di mei 24, 2011 10:48 am

Wekom Bart,

Veel plezier hier en met ons.

Zoek je een goede BB. Ik heb er een voor je met een aantal mooie Mod's.

Zie: http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... f=4&t=7742

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

barbancourt
Berichten: 169
Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door barbancourt » di mei 24, 2011 11:01 am

1:20 ???????? Vraag mij af hoe je dat moet doen. Is mij nog nooit gelukt. En indien het toch maar eens zou lukken, kan ik mij inbeelden dat het niet prettig rijden is.

In elk geval, wat hij ook moge verbruiken, het is een geweldig machien om mee te rijden. Je gaat er nog fun aan beleven, zeker als je merkt dat je nog veel van die moderne "racers" achter je kan laten! ;-)

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Ankertje » di mei 24, 2011 11:11 am

De tellers van de BB kunnen nogal wat afwijken.
Als je met de GPS kilometers rekend dan kom je op behoorlijke verschillen.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

iddqd
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 8:04 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door iddqd » di mei 24, 2011 11:51 am

@ Bben: Import noorderling: voor studie naar Groningen verhuisd en aan een lokale schone blijven hangen...
@ FilaMenT: Ik had m inderdaad al gezien, ziet er goed uit en de kleur is ook de juiste. Helaas zijn zowel de kilometers als de prijs boven begroot...

Kunnen jullie nog een indicatie geven van de ervaring van snelheid? Ik ben wel gehecht aan mijn roze papiertje namelijk. Is het rijden in NL met een blackbird leuk als je je aan de snelheid houd? Ben ooit met een vriend met een Hayabusa wezen rijden namelijk, die wist op een gegeven moment een leuke bochtige route. Tsja, tegen 170 km/u wordt elke weg bochtig, maar dat is dus iets wat ik liever niet wil.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Man in Black-Bird » di mei 24, 2011 12:35 pm

Daarom is de Blackbird ook een TOURSPORT motor die ook bij lagere snelheden zeer relax rijd !

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » di mei 24, 2011 1:14 pm

Ik denk dat de busa veel meer een scheurmonster is, weet het niet want heb er nooit op gereden maar kan ook zijn doordat als ik een busa zie er meestal iemand op zit die vlotjes gas geeft zeg maar.

Er is prima normaal te rijden op een blackbird, dus daar zou ik me niet druk om maken. Op elke motor kun je dat roze papiertje kwijtraken toch... genoeg verhalen op internet met 25KW rijbewijs kwijt.

Maar even een vraag, de bird van Filament is boven jouw budget. Als ik zo op marktplaats kijk zijn de 97érs allemaal rond de 3000/4000 euro en dan vaak standaard uitgevoerd.
Als je dan een selectie doet op 2001 zijn ze bijna allemaal duurder dan die van Filament op 1 enkele na en die is dan of helemaal standaard maar wel minder kilometers of weer met schade. Maar dat maakt niet zo heel veel uit als de motor maar goed onderhouden is.

Ik heb vorig jaar ook voor het dilemma gestaan een 97 of een 2001. Pas toen ik mij een beetje meer in de bird ging verdiepen en doorkreeg dat (bijna) iedereen wel de vering had aangepast en wat meer info kreeg van BB Peet wat dit allemaal inhield was ik overtuigd.

Dus als je gewoon een blackbird wil voor weinig en niets geeft om de mod's dan kun je een 97ér kopen, waar uiteraard niets mis mee is. Maar ga eens proefrijden en probeer dat dan te doen op een standaard bird en een met hyperpro, heb ik ook gedaan en verschil is goed merkbaar. Je merkt dan ook dat er heel goed mee te toeren is. Of kom eens kijken bij een treffen om al dat moois te bewonderen.
:black

iddqd
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 8:04 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door iddqd » di mei 24, 2011 2:03 pm

Overweging was in eerste instantie idd bij mij ook carb of injectie. ik heb begrepen dat de carb versie een aantal voordelen heeft, en dat de nadelen weg te modden zijn. Een ouder type voldoet dan voor mij.
Wat betreft budget, mijn huidige bandit heeft wat achterstallig onderhoud. Ik vrees voor problemen als ik m particulier ga verkopen. Plan is dus om m in te ruilen tegen een BB met bijbetaling. Budet is ca 3000 + 1750 inruil (hopelijk). Particulier 5000 red ik dan dus niet.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Ankertje » di mei 24, 2011 2:07 pm

Vertel eens wat meer over die bandit en laat wat plaatjes zien..

Wie weet kan ik er wel wat mee.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Darkie
Berichten: 110
Lid geworden op: wo apr 20, 2011 11:05 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Darkie » di mei 24, 2011 2:08 pm

Om eerlijk te zijn vindt ik je inruil prijs aan de optimistische kant . . . zeker op een 2e hands motor welke 3000 moet kosten is de inruil veelal veel lager dan je verwacht.

Maar! Hoop doen leven natuurlijk :mrgreen:
Mijn beschermengel kan gelukkig zwemmen!

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Evelakes » di mei 24, 2011 2:59 pm

wat is achterstallig onderhoud, vloeistoffen verversen filtertjes verversen en je bent al een eind en dat is misschien net rond de honderd euro, maar je hebt wel gelijk een andere fiets.
Bij de handelaren/bedrijven krijg je wel een BB voor jouw prijs die je ingedachten hebt maar niet de inruilwaarde die je ingedachten hebt.
Let wel er zitten genoeg schade birds tussen dus let goed op of alles wel klopt, (kleur,stickers,wielen, of de naden goed aansluiten op de panelen ect.)

iddqd
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 8:04 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door iddqd » di mei 24, 2011 4:40 pm

Bandit is van '97, ca 47500km. British racing green, dus niet het standaard rood.
Achterstallig onderhoud: Accu defect, achterband bijna op, keerring linkervoorpoot is lek, overgang uitlaat naar demper is doorgeroest (wel mooi geluid!!). Laatste grote beurt bij Boonstra ca 2 jaar geleden, daarna bijna niet meer mee gereden. Scottoiler aan boord, kleine smoke knippers en nieuwe reserve set tandwielen/ketting. Behalve een nieuwe startmotor verder nooit iets mee gehad

Heb een bod gekregen van 1250, bij inruil op deze:
http://www.motorplazagroningen.nl/index ... &Itemid=23
(zou dit een injectiemodel zijn??)
Das sowieso te laag. Ben nu een beetje in dubio of ik m toch via marktplaats zal doen, maar dat gaat waarschijnlijk vrij lang duren. En als ik iets wil, dan wil ik het NU! Dus das een probleem.

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » di mei 24, 2011 4:59 pm

iddqd schreef:Bandit is van '97, ca 47500km. British racing green, dus niet het standaard rood.
Achterstallig onderhoud: Accu defect, achterband bijna op, keerring linkervoorpoot is lek, overgang uitlaat naar demper is doorgeroest (wel mooi geluid!!). Laatste grote beurt bij Boonstra ca 2 jaar geleden, daarna bijna niet meer mee gereden. Scottoiler aan boord, kleine smoke knippers en nieuwe reserve set tandwielen/ketting. Behalve een nieuwe startmotor verder nooit iets mee gehad

Heb een bod gekregen van 1250, bij inruil op deze:
http://www.motorplazagroningen.nl/index ... &Itemid=23
(zou dit een injectiemodel zijn??)
Das sowieso te laag. Ben nu een beetje in dubio of ik m toch via marktplaats zal doen, maar dat gaat waarschijnlijk vrij lang duren. En als ik iets wil, dan wil ik het NU! Dus das een probleem.
Je linkt naar een wrapper ipv de advertentie van de motor, ik denk dat je deze bedoelt http://www2.motorplazagroningen.nl/infr ... id=3057274
Merk: Honda
Serie/Model: CBR 1100 XX SUPER BLACKBIRD
Segment: Overig
Bouwjaar: juli 1999
Kleur: Titanium
Tellerstand: 38.154 km
€ 4.950,-
:black

iddqd
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 8:04 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door iddqd » di mei 24, 2011 5:05 pm

klopt

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » di mei 24, 2011 5:25 pm

Als ik het zo zie is het een 99 injectie met analoge cockpit, info op http://www.blackbirdownersclub.eu/ klik op evolutie en specs.

Maar die is duurder dan die van Filament. en die titaan is standaard uitvoering, als de rem en koppelingsleidingen vervangen moeten worden (kans is groot want die zijn nog van rubber zo te zien) tel dat er nog bij op. Ik weet niet of je zelf kan/wil sleutelen maar dat kan aardig in de papieren lopen als je dat laat doen.
:black

Gebruikersavatar
Super-bird
Berichten: 1862
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:19 pm
Locatie: Graft-de Rijp
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Super-bird » di mei 24, 2011 5:41 pm

BBen schreef:Als ik het zo zie is het een 99 injectie met analoge cockpit, info op http://www.blackbirdownersclub.eu/ klik op evolutie en specs.

Maar die is duurder dan die van Filament. en die titaan is standaard uitvoering, als de rem en koppelingsleidingen vervangen moeten worden (kans is groot want die zijn nog van rubber zo te zien) tel dat er nog bij op. Ik weet niet of je zelf kan/wil sleutelen maar dat kan aardig in de papieren lopen als je dat laat doen.
Het is zeker geen injectie-fiets maar een carburateur uitvoering. Volgens mij nooit geleverd in titanium kleur met het bouwjaar 1999.

iddqd
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 8:04 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door iddqd » di mei 24, 2011 5:45 pm

BBen schreef:Als ik het zo zie is het een 99 injectie met analoge cockpit, info op http://www.blackbirdownersclub.eu/ klik op evolutie en specs.

Maar die is duurder dan die van Filament. en die titaan is standaard uitvoering, als de rem en koppelingsleidingen vervangen moeten worden (kans is groot want die zijn nog van rubber zo te zien) tel dat er nog bij op. Ik weet niet of je zelf kan/wil sleutelen maar dat kan aardig in de papieren lopen als je dat laat doen.
Hoezo moeten die vervangen worden? En wat kost dat dan?
Klopt verder maar, is hier vlakbij, minder km's en ben ik meteen van mijn bandit af.
Analoge tellers is een dikke plus trouwens naar mijn mening.

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BBen » di mei 24, 2011 5:56 pm

Moet elke 5 jaar vervangen worden. prijzen kun je zo on internet vinden. Zou kunnen dat ze in 2004 en 2009 vervangen zijn als de vorige eigenaar dat trouw heeft gedaan maar meestal gooi je er dan gelijk stalen leidingen op.
:black

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten