voorstellen

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor, oefen het plaatsen van berichten en lees belangrijke informatie over het forum.
Plaats reactie
2meter
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jul 25, 2011 7:18 pm
Locatie: Staphorst
Contacteer:

voorstellen

Bericht door 2meter » ma jul 25, 2011 7:56 pm

Hallo collega motorrijders,

Sinds zaterdag ben ik in bezit van een BB, afgelopen jaar heb ik op een Ducati 916 gereden en de 4 jaren hiervoor op zowel een Suzuki GSXR 1100 als op een YAMAHA V-Max.

Ik hoop veel plezier te beleven aan mijn BB.

Wel moet ik een nieuwe achterband, er ligt nu een 180 op, dit kan toch net zo goed een 190 worden??

Welke dempers moet ik aanschaffen om er toch wat geluid in te krijgen??

O ja ik woon tussen Meppel en Staphorst, 50 mtr van de snelweg, dus ik kan zo af entoe mijn BB goed uitproberen.

groeten 2meter

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door Mr. Blue » ma jul 25, 2011 7:59 pm

Welkom 2meter
Op dit forum van Blackbird fanaten.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door YO » ma jul 25, 2011 8:01 pm

Welkom.

Veel plezier met ons en met je blackbird en op het forum.

En een 190 is niet geschikt voor de Bird. En wat uitlaten betreft...Neus een beetje rond op het forum dat krijg je antwoord op al je vragen. :wink:

Afbeelding

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door Ankertje » ma jul 25, 2011 8:26 pm

Welkom en veel plezier hier en met ons.

Doe er nooit een 190 band op. Het rijdt echt voor geen meter. Had je net zo goed die stukgaatie kunnen houden of die V-Max :wink:

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door Man in Black-Bird » ma jul 25, 2011 9:11 pm

Welkom 2METER veel fun op de site en veel veilige km gewenst op je BB !!

mvgr van 1.80 meter :) MiBB

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door Motorpsycho » ma jul 25, 2011 9:26 pm

Welkom op ons forum :typing:

Een 190 band monteren raden we je allemaal te zeerste af. Stuurt voor geen meter, het rijd echt niet lekker.

Veel plezier hier en tot ziens op een treffen of rit :]
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door motorrijder_2000 » ma jul 25, 2011 10:13 pm

Welkom 2meter, je hebt eindelijk een echte motor gekocht :wink:
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door stanley » di jul 26, 2011 7:57 am

Welkom 2meter op het forum.

nee zou ik niet doen een 190 band rijd kl....... onder een BB
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door motorrijder_2000 » di jul 26, 2011 10:56 am

stanley schreef:Welkom 2meter op het forum.

nee zou ik niet doen een 190 band rijd kl....... onder een BB
Stuurt voor geen 2meter :mrgreen:
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door gerkenator » wo aug 24, 2011 7:18 pm

ik rij wel op een 190-55 ( even tijdelijk ), maar vind het best goed rijden, wel moet je iets meer je best doen om de schaamrand eraf te rijden.
maar misschien maakt het ook wel wat uit hoe rond of spits een band is en welk merk en type band.

voor de looks een 180 of 190 maakt mij geen ene reet uit trouwens, volgens mij zie je amper verschil, en by the way je zit toch op de motor?

zijn ook wel nadelen van een bredere band, band raakt de grond wanneer ik hem op de bok zet. ( achterkant bij mij is verhoogd met ringetjes. ) en je rijd iets sneller op teller omdat de band ook wat hoger is ( zit nu bij mij iets minder snelheids verschil in als ik op gps kijk ), tenminste dat viel mij als eerste op, en bij sommige motoren kunnen ze de ketting raken of de hugger.
Afbeelding

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door Motorpsycho » wo aug 24, 2011 8:13 pm

gerkenator schreef:ik rij wel op een 190-55 ( even tijdelijk ), maar vind het best goed rijden, wel moet je iets meer je best doen om de schaamrand eraf te rijden.
maar misschien maakt het ook wel wat uit hoe rond of spits een band is en welk merk en type band.

voor de looks een 180 of 190 maakt mij geen ene reet uit trouwens, volgens mij zie je amper verschil, en by the way je zit toch op de motor?

zijn ook wel nadelen van een bredere band, band raakt de grond wanneer ik hem op de bok zet. ( achterkant bij mij is verhoogd met ringetjes. ) en je rijd iets sneller op teller omdat de band ook wat hoger is ( zit nu bij mij iets minder snelheids verschil in als ik op gps kijk ), tenminste dat viel mij als eerste op, en bij sommige motoren kunnen ze de ketting raken of de hugger.
Beste gerkenator,

Als je een 190 band op een velg monteert die tot maximaal 180 banden geschikt is, dan kan dat nooit goed rijden.
De 190 band is te breed voor de velg waardoor je een ballon effect krijgt en de motor over de band gaat rollen in de bochten.
In mijn ogen gewoon gevaarlijk dus :wink:

Dat jij het prima vind rijden mag, je mag en moet natuurlijk doen waar je zelf zin in hebt.

Ik zou iedereen met klem willen adviseren om geen 190 band te monteren, dus gerkenator zijn posting maar te vergeten.
Adviezen zijn altijd mooi mee genomen, echter kunnen verkeerde adviezen simpelweg gevaarlijk zijn.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door gerkenator » za sep 03, 2011 2:12 pm

ik geef en gaf geen advies.

en ik rij ze ook niet over de rand.

ik zei alleen dat ik er best wel goed mee kan rijden. thats it. en ik heb het niet voor de looks gedaan. en ik heb ook de nadelen genoemd.

er zijn meer mensen die het gedaan hebben, en ik geef toe de meesten zeggen dat 180 beter rijd, en daar ben ik het ook mee eens.

ik zei alleen dat ik het ook niet slecht vind rijden.



"en degene die zeggen dat het klote rijd, die hebben dus zelf ook met 190 gereden met een reden, al dan niet gewild, dus mij nou niet er op aanvallen, en dat ik sommige rijders zoek rijd in de bochten met een 190 zegt misschien ook wel wat over jullie rijkunsten ( no offence ) en nee ik ben absoluut geen rossi, heb er nog geen angstig moment mee gehad.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten