Noorwegen (Harmen) Here we come

Hier worden de aan- en afmeld topics geopend, en de vragen over de Tour en meeting agenda beantwoord.
RiRoJ
Berichten: 638
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:03 pm
Contacteer:

Noorwegen (Harmen) Here we come

Bericht door RiRoJ » vr okt 20, 2006 4:55 pm

op VOORHAND................................,


Ik ben druk bezig de reis naar Noorwegen voor juni 2007 te organiseren. De organisatie zelf is mede afhankelijk van het aantal deelnemers en de wensen van diezelfde deelnemers.

Daarom............, wil ik graag weten wie:

Er zo snel mogelijk naar de uiteindelijke bestemming (locatie Harmen) toe wil (recht toe, recht aan via de kortste route).

Er voor voelt om via de "brug" naar Harmen toe gaat (is 800 km om maar ó zo mooi om te rijden).

Er bij Harmen genoegen neemt met een (zelf meegebrachte) tent.

Er de voorkeur aan geeft in een appartement/hotel te overnachten.

Er mee gaat op deze rit.

Er nog speciale wensen heeft en......, welke wensen dan.

er ..................., noem maar op, ik weet het niet maar verras me.



Ik zal proberen om rekening te houden met alle wensen en ideëen. Binnenkort zullen jullie ook de verschillende routes naar en van Harmen kunnen zien in het daar voor bestemde topic.

De route er naar toe via de BRUG zal 3 dagen in beslag nemen en ook het één en ander kosten. Zo gauw ik in kan schatten hoeveel er meegaan kan ik ook iets zeggen over de kosten. Dus daarom MELD JE AAN EN GEEF JE WENSEN DOOR!!!!!!!!!!!!!

RiRoJ

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » vr okt 20, 2006 5:08 pm

De lange heenreis over de brug.

Onderweg een hotelletje voor het gemak en bij Harmen in een tent.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gregor
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
Contacteer:

Bericht door Gregor » vr okt 20, 2006 5:35 pm

ik neem hetzelfde als onze voorzitter :lol: vind ik persoonlijk de leukste optie

De lange heenreis over de brug.

Onderweg een hotelletje voor het gemak en bij Harmen in een tent.

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » vr okt 20, 2006 8:15 pm

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE OOOOKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!


Heen via de brug, terug via de grote witte pont, tussendoor lekker in 't tentje!
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » vr okt 20, 2006 8:44 pm

FilaMenT schreef:De lange heenreis over de brug.

Onderweg een hotelletje voor het gemak en bij Harmen in een tent.

:idea:
:^ :y

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » vr okt 20, 2006 10:10 pm

JA, JA, JA, JA, JA, JA, JA, IK WIL.

Het lijkt erop dat ik m'n vrouw lief moet aankijken want tot nu toe heb ik het over drie a vier dagen in totaal gehad!!!

Om eerlijk te zijn maakt het me weinig uit of ik drie dagen onderweg ben naar Harmen of 1 dag en daarna samen in Noorwegen op pad. Zover ik in eerdere topics gelezen heb is de streek waar Harmen woont helemaal niet verkeerd en Harmen heeft ongetwijfeld routesuggesties :wink:

Ik vind kamperen zo zijn charmes hebben (en de kosten blijven daardoor ook een beetje binnen de perken) dus zou ik in scandinavie ook tijdens het reizen voor een tent kiezen. Als de meerderheid in een hotel wil pas ik me natuurlijk aan.

Kortom, ik pas me aan de meerderheid aan en ben heel blij dat het erop gaat lijken dat mijn eerste motorvakantie een feit gaat worden. Wel wil ik benadrukken dat het nog niet zeker is of ik in deze week vakantieverlof kan regelen.

RK
Berichten: 3128
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
Locatie: XX-city
Contacteer:

Re: Noorwegen (Harmen) Here we come

Bericht door RK » vr okt 20, 2006 10:18 pm

RiRoJ schreef:op VOORHAND................................,


Ik ben druk bezig de reis naar Noorwegen voor juni 2007 te organiseren. De organisatie zelf is mede afhankelijk van het aantal deelnemers en de wensen van diezelfde deelnemers.

Daarom............, wil ik graag weten wie:

Er zo snel mogelijk naar de uiteindelijke bestemming (locatie Harmen) toe wil (recht toe, recht aan via de kortste route). nee liever via de dolomieten!! :wink:

Er voor voelt om via de "brug" naar Harmen toe gaat (is 800 km om maar ó zo mooi om te rijden). lijkt ons een mooie route!! :+:

Er bij Harmen genoegen neemt met een (zelf meegebrachte) tent. hellaas ik kan niet alles meenemen met jeannette achterop!

Er de voorkeur aan geeft in een appartement/hotel te overnachten. jazeker :+:

Er mee gaat op deze rit. ja wij |(

Er nog speciale wensen heeft en......, welke wensen dan.

er ..................., noem maar op, ik weet het niet maar verras me.



Ik zal proberen om rekening te houden met alle wensen en ideëen. Binnenkort zullen jullie ook de verschillende routes naar en van Harmen kunnen zien in het daar voor bestemde topic.

De route er naar toe via de BRUG zal 3 dagen in beslag nemen en ook het één en ander kosten. Zo gauw ik in kan schatten hoeveel er meegaan kan ik ook iets zeggen over de kosten. Dus daarom MELD JE AAN EN GEEF JE WENSEN DOOR!!!!!!!!!!!!!

RiRoJ
MvG RK!

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » vr okt 20, 2006 11:36 pm

Ik opteer overigens zelf ook voor campings op de heenreis. Denemarken, zweden en noorwegen hebben mooie campings. En inderdaad kan ik op die manier de kosten nog een beetje drukken.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

langen
Berichten: 895
Lid geworden op: do aug 03, 2006 2:23 pm
Locatie: Oostakker

Bericht door langen » za okt 21, 2006 7:28 pm

Dit is wel heel erg op voorhand.
Maar als mijn werk en mijn madam het toelaat, ben ik zeker van de party.
Ik zie de charme van het camperen ook wel volledig zitten.
Al was het maar omdat ik de helft van het jaar al op hotel leef.

Lijkt me leuk zo een paar dagen weg met de bike.....
If you got nothing decent to say!!!

SHUT THE F*** UP WILL YA!!!

caradoc
Berichten: 733
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:54 am
Contacteer:

Bericht door caradoc » za okt 21, 2006 8:16 pm

Ja wij (Caradoc en Caradin) gaan mee, alleen nemen we de brug op de terugreis, hadden we toch doorgesproken Rick, weet je nog :?: :?: Staat nu niet vermeld, zonder een heel vermanend epistel van je te moeten lezen want Gerda zou toch met Silvia in een busje gaan alszijnde bezemwagen en als nu iedereen verschillende route's er naar toe rijd ben ik benieuwd hoe de dames met de "bezem" dit gaan flikken *-0 *-0 *-0

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » za okt 21, 2006 11:14 pm

Terug via de brug is ook goed!
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » ma okt 23, 2006 5:35 pm

Ik heb vandaag even contact opgenomen met een Deense en Noorse collega en zij geven beiden aan dat de route via de brug nogal saai is.

Volgens de dames rij je na de brug honderden kilometers relatief rechtdoor en is er ook weinig hoogteverschil. Ondanks dat je in de buurt van de zee rijdt zie je er ivm een supergroot naaldbomenbos niets van en het ergste is: Je mag maar 100 km/h :!:

De Noorse collega gaf aan dat we het beste vanaf Denemarken met de ferry een combiticket kunnen aanschaffen van de heenweg via Larvik (na aankomst mooie route langs de kust) en retour via Kristiansand. (relatief korte route) Of andersom natuurlijk. :wink:

Ik heb het natuurlijk ook maar van horen zeggen, maar misschien dat Harmen raad weet :?:

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » ma okt 23, 2006 7:05 pm

Bij ons staat het ook op de planning, maar hoe of wat daar kom ik nog op terug!!

XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » vr okt 27, 2006 8:41 am

caradoc schreef:Ja wij (Caradoc en Caradin) gaan mee, alleen nemen we de brug op de terugreis, hadden we toch doorgesproken Rick, weet je nog :?: :?: Staat nu niet vermeld, zonder een heel vermanend epistel van je te moeten lezen want Gerda zou toch met Silvia in een busje gaan alszijnde bezemwagen en als nu iedereen verschillende route's er naar toe rijd ben ik benieuwd hoe de dames met de "bezem" dit gaan flikken *-0 *-0 *-0
Ik ben het met Caradoc eens dat het mischien wel verstandig is om samen heen met de boot te gaan, en mischien in twee ploegen terug (een over de brug en een met de boot)
Warneer de genen die niet over de brug willen een dagje wagten met hun vertrekk, en de bezem wagen over de brug gaat, kunnen jullie elkaar weer tegen komen in het zuiden van Denemarken. Denemarken door zonder bezem wagen (4-5 uur rijden) moet geen probleem zijn.

Nightwish
Berichten: 240
Lid geworden op: za mei 27, 2006 1:47 pm
Locatie: den helder
Contacteer:

Bericht door Nightwish » vr okt 27, 2006 10:05 am

ik vind het ook erg interessant. alleen ik wil zeker niet in een tent. ik kampeer het hele jaar al :wink: :wink: dus als ik op vakantie ga wil ik toch wel enige luxe.

ik wacht het verder wel af tot er meer gegevens zijn omtrend wanneer precies en hoelang. ik wil toch ook wel graag weer naar de dollies of in die omgeving.
Afbeelding

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Bekeuring

Bericht door Man in Black-Bird » vr nov 10, 2006 6:51 pm

Afbeelding


Zo doen ze dat daar in Noorwegen dus :shock: :wink:

XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » ma nov 20, 2006 7:40 pm

Om eventjes verder te kunnen komen met het plannen een paar woortjes.

Zo als al eerder vermeldt zijn de straffen voor snelheids overtredingen hier heeeeeeel hoog. (Zie ook het verhaal van MIBB)
Je bent hier goed gek als je even zondermeer te hardt gaat rijden. Dat betekent niet dat wij geen rij plezier hebben, maar je moet wel zorgen dat je weet waar je het gas open trekt. :wink:
Maar ter zaken:
Ik begin een overzigt te krijgen van de mogelijkheden en van wat betreft wie welk comfort wil hebben.
Bij mij tenten is gratis, maar de ander opplossingen varieren in prijs al nagelang wij de eene of de andere opplossing kiezen.
Omdat sommige opplossingen niet euwig vrij blijven begint het zo langsamerhand tijdt te worden om een bestelling te maken. Hoe eerder wij weten hoeveel mensen er in een egt bed willen liggen hoe goedkoper kunnen wij dat dan ook organiseren. Er zijn namelijk meerdere alternativen: Hotel, Groote hut huren, kleine hutjes op een camping enz.

De volgende vraag is: gaan wij hier van uit dagtogten maken of gaan wij een langere togt van een paar dagen naar b.v. het westen maken? In dat geval moeten wij op deze roete ook bestellingen maken.
De keuze ligt dus een beetje tussen dagroetes of 2-3dagen roete?

Volgens mij een heel mooi reis doel met 1-2 overnachtingen (c.a. 270 km= 5 uur effectief rijden)

:idea: Geef hier maar weer wat kommentaren op dan kunnen wij weer wat verder. :idea:

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » ma nov 20, 2006 8:22 pm

JA ik wil.

Ik heb vandaag zo'n 220 km in de regen gereden en als ik dit zie krijg ik spontaan weer zin in motorrijden.

Als ik die foto's goed bekijk is het bij de fjorden lastig genoeg om 80 km/h te halen :wink:

Mijn voorkeur gaat uit naar kamperen. Hierbij maakt het me niet veel uit of het in een tentje is of een (berg)hut).

Ik weet niet of er iemand bij is die mondharmonica kan spelen (een gitaar en/of drumstel (Yo) is wat lastig meenemen. :wink: ), maar in gedachten zie ik ons zo bij een kampvuurtje zitten. :wink:.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » ma nov 20, 2006 8:36 pm

XXviking schreef:Om eventjes verder te kunnen komen met het plannen een paar woortjes.

Zo als al eerder vermeldt zijn de straffen voor snelheids overtredingen hier heeeeeeel hoog. (Zie ook het verhaal van MIBB)
Je bent hier goed gek als je even zondermeer te hardt gaat rijden. Dat betekent niet dat wij geen rij plezier hebben, maar je moet wel zorgen dat je weet waar je het gas open trekt. :wink:
Maar ter zaken:
Ik begin een overzigt te krijgen van de mogelijkheden en van wat betreft wie welk comfort wil hebben.
Bij mij tenten is gratis, maar de ander opplossingen varieren in prijs al nagelang wij de eene of de andere opplossing kiezen.
Omdat sommige opplossingen niet euwig vrij blijven begint het zo langsamerhand tijdt te worden om een bestelling te maken. Hoe eerder wij weten hoeveel mensen er in een egt bed willen liggen hoe goedkoper kunnen wij dat dan ook organiseren. Er zijn namelijk meerdere alternativen: Hotel, Groote hut huren, kleine hutjes op een camping enz.

De volgende vraag is: gaan wij hier van uit dagtogten maken of gaan wij een langere togt van een paar dagen naar b.v. het westen maken? In dat geval moeten wij op deze roete ook bestellingen maken.
De keuze ligt dus een beetje tussen dagroetes of 2-3dagen roete?

Volgens mij een heel mooi reis doel met 1-2 overnachtingen (c.a. 270 km= 5 uur effectief rijden)

:idea: Geef hier maar weer wat kommentaren op dan kunnen wij weer wat verder. :idea:

:^ Mooie foto's maar die text snap er geen reet van :? :W

Dit begrijp ik wel *-* :arrow: Afbeelding

BOCHIES *-* :] *-* :] *-* :] :] :] :] :} :} :}

Maar eh MP heeft nie zo veel centjes dus voor mij zouden dag routes heel goed uit komen :wink:

Tentje bij Harmen in de tuin en daar vandaan mooie route's rijden. Hebben we ook niet elke keer dat gezeur van tent afbreken, inpakken, mee zeulen, weer opbouwen, afbreken .............. enz, enz.

Op de heen reis naar Noorwegen zullen we ook moeten overnachten dat kan dan wel in goedkope hotels, motels of hutten.

Ik heb er erg veel zin in :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » ma nov 20, 2006 9:33 pm

Of je gaat regelregt!!! :wink:
Meer tijdt hier! vindt ik beter!!!!!!!!

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » ma nov 20, 2006 10:19 pm

XXviking schreef:Of je gaat regelregt!!! :wink:
Meer tijdt hier! vindt ik beter!!!!!!!!
Wij houden nie zo van de snelweg Harmen. 't zal wel deels over de snel weg worden maar toch ook zeker grote delen via secundaire wegen :] :] :] *-*
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Burrito
Berichten: 563
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 3:31 pm
Locatie: Almere, NL
Contacteer:

Bericht door Burrito » di nov 21, 2006 9:51 am

mits mijn baan en sociale leven het toelaat ben ik ook van de partij.... lekker vaag... maar ik ben niet goed in plannen... ik weet zelfs nog niet of ik zondag ook kom.

XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » di nov 21, 2006 1:03 pm

Motorpsycho schreef:
XXviking schreef:Of je gaat regelregt!!! :wink:
Meer tijdt hier! vindt ik beter!!!!!!!!
Wij houden nie zo van de snelweg Harmen. 't zal wel deels over de snel weg worden maar toch ook zeker grote delen via secundaire wegen :] :] :] *-*
Zodra je hier bent zijn er ergenlijk geen snel wegen meer.
De keuze is dan meer: ekstra dag onderweg om minder snelwegen te rijden of, even snel door Denemarken rijden om een ekstra dag met van die lekkere bogtjes hier te hebben + natuur (+ gratis kamperen)!
(Denemarken doe ik in 3 uur met mijn koekblikk)

Henny
Berichten: 387
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:11 pm
Locatie: Brummen
Contacteer:

Bericht door Henny » di nov 21, 2006 6:28 pm

interesse zeker aanwezig,
hangt af van de datum en tijdsduur

als ik alleen meega dan vindt ik de tent prima.
met zijn tweetjes ben ik bang dat wat ruimte te kort kom.
snel heen of lang heen maakt mij niets uit alleen telkens tent op en afbreken vindt ik minder dus gaat mijn voorkeur dan uit naar een hotel oid overnachting

henny en evt leonie

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » di nov 21, 2006 11:13 pm

Henny schreef:interesse zeker aanwezig,
hangt af van de datum en tijdsduur

als ik alleen meega dan vindt ik de tent prima.
met zijn tweetjes ben ik bang dat wat ruimte te kort kom.
snel heen of lang heen maakt mij niets uit alleen telkens tent op en afbreken vindt ik minder dus gaat mijn voorkeur dan uit naar een hotel oid overnachting

henny en evt leonie
Hier vind je alle data voor 2007: http://www.blackbirdownersclub.nl/phpBB ... .php?t=709
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten