Motorsportschool Zolder Circuit training niveau 1
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Motorsportschool Zolder Circuit training niveau 1
Gregor en ik hebben ons aangemeld voor een dagje circuit les op zolder en wel op vrijdag 06-04-2007. Zie de link. http://www.motorsportschool.be/nl/ShowT ... aspx?cat=2
We willen graag wat circuitervaring opdoen en omdat het ons leuk lijkt een keer op Zolder te rijden. Voor ons is het ook redelijk in de buurt.
Zin om mee te gaan? Opgeven kan je via de bovenstaande link.
We willen graag wat circuitervaring opdoen en omdat het ons leuk lijkt een keer op Zolder te rijden. Voor ons is het ook redelijk in de buurt.
Zin om mee te gaan? Opgeven kan je via de bovenstaande link.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
-
- Berichten: 5848
- Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
- Locatie: Schoten - Belgium
- Contacteer:
De prijsFrank Switser schreef:Wat kost het? Ik kan geen prijzen vinden.....
Kan je de motor ook verzekeren?
http://www.motorsportschool.be/nl/ShowT ... k=1&type=5
Enne:
Tevens niet meer dan 95db, en alleen originele uitlaten of sportuitlaten met DB killers toe gestaanDe organisatie is niet verantwoordelijk voor ongevallen.
Proud member of the Adventure Chaptor
-
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
6 jaar geleden heb ik diezelfde dag ook gedaan (op mijn toemalige fireblade) en heb echt genoten.
Je rijdt achter de instructeur je rondjes in een groepje. Als die instructeur merkt dat iedereen goed zijn lijnen rijdt, een compacte groep blijft en er dus geen gaten vallen in de groep, dan gaat het gas er snel op.
Aan het einde van de dag nog een paar rondjes vrij gereden
Echt heel leuk om te doen
Minder was dat er wel een aantal mannen onderuit gingen, maar hoe ze de schade geregeld hadden.... dat weet ik niet
Je rijdt achter de instructeur je rondjes in een groepje. Als die instructeur merkt dat iedereen goed zijn lijnen rijdt, een compacte groep blijft en er dus geen gaten vallen in de groep, dan gaat het gas er snel op.
Aan het einde van de dag nog een paar rondjes vrij gereden
Echt heel leuk om te doen
Minder was dat er wel een aantal mannen onderuit gingen, maar hoe ze de schade geregeld hadden.... dat weet ik niet
-
- Berichten: 765
- Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
- Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
- Contacteer:
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:38 am
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
-
- Berichten: 3794
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
- Locatie: thuis
- Contacteer:
-
- Berichten: 1863
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
- Locatie: Budel
- Contacteer:
-
- Berichten: 3794
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
- Locatie: thuis
- Contacteer:
-
- Berichten: 1863
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
- Locatie: Budel
- Contacteer:
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: za mei 27, 2006 7:53 pm
- Locatie: Oudenaarde
- Contacteer:
2 jaar geleden met Blackbirds Belgium op Zolder gereden en de één vond het super goed, de ander héél wat minder.
Pluspunten zijn dat het een héél tof circuit is met de BB(is wel wat veranderd sinds kort en nog niet op gereden), redelijke snelheden, toffe bochten met BB, goeie instructeurs, enz.
Minder bij ons was dat we met véél te veel op het circuit zaten. De ene keer was het echt tof, vol de gas erop en dan enkele minuten later was 't gedaan en konden we sight seeing doen op Zolder. Probleem was gewoon teveel volk tegelijk erop en te grote verschillen qua motorrijvaardigheid. Maar dat doet niets af aan de organisatie want die was OK.
Voor je op circuit gaat moet je even naar de technische controle, maar die is zo gedaan. Controleren je banden even en je uitlaten. Streng zijn ze niet, maar ik zou aanraden je originele dempers erop te steken. Er is er eentje met een fireblade met laserdempers (met dbkillers erin) mogen naar huis rijden, en dat zou toch zonde zijn.
Voor de rest, ik zou het aanraden en zeker es doen.
En, ik heb er een héél mooie foto aan overgehouden. Niet goedkoop, maar toch de moeite !
Pluspunten zijn dat het een héél tof circuit is met de BB(is wel wat veranderd sinds kort en nog niet op gereden), redelijke snelheden, toffe bochten met BB, goeie instructeurs, enz.
Minder bij ons was dat we met véél te veel op het circuit zaten. De ene keer was het echt tof, vol de gas erop en dan enkele minuten later was 't gedaan en konden we sight seeing doen op Zolder. Probleem was gewoon teveel volk tegelijk erop en te grote verschillen qua motorrijvaardigheid. Maar dat doet niets af aan de organisatie want die was OK.
Voor je op circuit gaat moet je even naar de technische controle, maar die is zo gedaan. Controleren je banden even en je uitlaten. Streng zijn ze niet, maar ik zou aanraden je originele dempers erop te steken. Er is er eentje met een fireblade met laserdempers (met dbkillers erin) mogen naar huis rijden, en dat zou toch zonde zijn.
Voor de rest, ik zou het aanraden en zeker es doen.
En, ik heb er een héél mooie foto aan overgehouden. Niet goedkoop, maar toch de moeite !
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Mijn uitlaat is vast geen probleem.
Ik ga alle proppen en db killers er maar in doen. Jammer want loopt mijn BB minder lekker.
6 X 20 minuten en om 08.00 uur moet je ingeschreven zijn.
Dat wordt heel erg hard werken die dag. Vervelend.........
Ik ga alle proppen en db killers er maar in doen. Jammer want loopt mijn BB minder lekker.
6 X 20 minuten en om 08.00 uur moet je ingeschreven zijn.
Dat wordt heel erg hard werken die dag. Vervelend.........
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: wo jun 07, 2006 10:23 pm
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:47 pm
- Locatie: Sommelsdijk, The Netherlands
- Contacteer:
Moet je misschien toch nog even naar Ruud om een tweede afstelling te maken? Als je dan de huidige instelling op je computer zet, kun je eenvoudig wisselen als het nodig mocht zijn.. Hoeft volgens mij niet eens zo duur te zijn.FilaMenT schreef:Mijn uitlaat is vast geen probleem.
Ik ga alle proppen en db killers er maar in doen. Jammer want loopt mijn BB minder lekker.
6 X 20 minuten en om 08.00 uur moet je ingeschreven zijn.
Dat wordt heel erg hard werken die dag. Vervelend.........
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: vr jun 23, 2006 8:07 pm
- Locatie: Den Haag
Vorig jaar heb ik deze cursus gedaan. Op het nieuwe Zolder circuit dus.
Ik had toen helaas wel behoorlijk koorts van wat later bleek pfeiffer , maar erg leuk gehad. Mijn neef (fireblade) en ik (bb) hebben een bed en breakfast genomen op 5 km afstand voor 30 euries. daardoor was het hele vroege opstaan niet zo'n probleem.
Ze deden niet moeilijk over uitlaten. testen even rem en band en je kunt door. Een volle tank is genoeg voor de hele dag.
Je krijgt een beetje theorie voor iedere sessie en gaat dan het circuit op in groepjes van 6 a 8. Eerste rondje is verkennen van het circuit.
daarna gaat het allemaal steeds een stapje sneller. de langzamen worden in rondje 1 en 2 in een andere groep geplaatst.
Bij ronde 3 wordt de een na voorste (je rijdt de hele dag achter een r6 marshall) steeds gerouleerd, zodat je niet continu achter die langzame zit.
Hierna kan je in het restaurantje even lekker eten.
Ik vond het behoorlijk zwaar, maar dat kwam ook door de koorts ben ik bang
Mocht je vragen hebben, stel ze gerust
Ik had toen helaas wel behoorlijk koorts van wat later bleek pfeiffer , maar erg leuk gehad. Mijn neef (fireblade) en ik (bb) hebben een bed en breakfast genomen op 5 km afstand voor 30 euries. daardoor was het hele vroege opstaan niet zo'n probleem.
Ze deden niet moeilijk over uitlaten. testen even rem en band en je kunt door. Een volle tank is genoeg voor de hele dag.
Je krijgt een beetje theorie voor iedere sessie en gaat dan het circuit op in groepjes van 6 a 8. Eerste rondje is verkennen van het circuit.
daarna gaat het allemaal steeds een stapje sneller. de langzamen worden in rondje 1 en 2 in een andere groep geplaatst.
Bij ronde 3 wordt de een na voorste (je rijdt de hele dag achter een r6 marshall) steeds gerouleerd, zodat je niet continu achter die langzame zit.
Hierna kan je in het restaurantje even lekker eten.
Ik vond het behoorlijk zwaar, maar dat kwam ook door de koorts ben ik bang
Mocht je vragen hebben, stel ze gerust
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
-
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
- Contacteer:
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
-
- Berichten: 3794
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
- Locatie: thuis
- Contacteer:
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: wo jun 07, 2006 10:23 pm
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Wij vertrekken normaal in de voormiddag (verlofdag) de enige spelbreken zou het weer kunnen zijn..philipXX schreef:Geef effe een seintje dan.Aiki schreef:Als ik verlof krijg kom ik ook kijken er zullen ook enkele collega's van men werk zijn die dag "vij rijden"...
Mocht je toch in de voormiddag kunnen geef me dan een PB dan rij ik wel tot Maasmechelen kwestie van mijn schade in te halen (Kilometers rijden)
-
- Berichten: 4286
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
- Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
- Contacteer:
Leuk je weer op her forum aan te treffen Aiki!!!Aiki schreef:Wij vertrekken normaal in de voormiddag (verlofdag) de enige spelbreken zou het weer kunnen zijn..philipXX schreef:Geef effe een seintje dan.Aiki schreef:Als ik verlof krijg kom ik ook kijken er zullen ook enkele collega's van men werk zijn die dag "vij rijden"...
Mocht je toch in de voormiddag kunnen geef me dan een PB dan rij ik wel tot Maasmechelen kwestie van mijn schade in te halen (Kilometers rijden)
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
- Locatie: Overloon
- Contacteer:
hinko schreef:Een volle tank is genoeg voor de hele dag.
Wat zeg je nou? Ik was blij dat er daar een benzine station was.
Ging daar met een volle tank, en ik heb daar nog 3! keer getankt.
Dat zijn 4 tanken in een dag!!! De bonnen heb ik nog.
Nee neem maar een partij pleuries mee, die heb je wel nodig als je tenminste echt wil gummen.
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Ik heb maar wat extra geld bij me gestoken. Die 45 tanden achter laten de motor niet alleen wat sneller draaien maar het is leuker om aan het gas te lurken. Gevolg, hij zuipt nog meer als zijn baasje.
De brommert is klaar en zijn baasje ook. Heb nog wel even wat nieuw rubber moeten halen want na het rondje Eifel van twee weken geleden was de voorband wel wat erg kaal geworden. Ik verbaasde me daar pas echt over toen ik de nieuwe voorband er op zag liggen.
Bedankt voor de service AFS.
Morgen zal ik om 05.45 uur vertrekken. Kan ik gelijk eens kijken wat twee xenon lampen doen in het donker.
Hoe het verhaal verder af gaat lopen zullen jullie morgenavond wel van me vernemen. Ik ben wel wat gespannen nu als ik eerlijk ben maar dat hoort er gewoon bij denk ik maar. Net alsof je voor het eerst naar school gaat. Eigenlijk is dat ook een beetje zo.
De brommert is klaar en zijn baasje ook. Heb nog wel even wat nieuw rubber moeten halen want na het rondje Eifel van twee weken geleden was de voorband wel wat erg kaal geworden. Ik verbaasde me daar pas echt over toen ik de nieuwe voorband er op zag liggen.
Bedankt voor de service AFS.
Morgen zal ik om 05.45 uur vertrekken. Kan ik gelijk eens kijken wat twee xenon lampen doen in het donker.
Hoe het verhaal verder af gaat lopen zullen jullie morgenavond wel van me vernemen. Ik ben wel wat gespannen nu als ik eerlijk ben maar dat hoort er gewoon bij denk ik maar. Net alsof je voor het eerst naar school gaat. Eigenlijk is dat ook een beetje zo.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten