Wie gaat mee naar het Zwarte Woud (zomer 2009)?

Spreek hier je spontane & niet BOC meetings & ritten af.
Plaats reactie
Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Wie gaat mee naar het Zwarte Woud (zomer 2009)?

Bericht door Frank Switser » do jul 17, 2008 8:53 am

Aangezien ik al heel wat jaren samen met mijn vrouw in het Zwarte Woud kom, en daar erg mooi kan motorrijden, wilde ik er ook eens met een groep BB's heen (o.a. om wat meer aan motorrijden toe te komen).

Mijn planning is om met een groepje tot maximaal 20 personen in het midden van het Zwarte Woud (regio Wolfach) half-pension overnachtingen bij prive-adressen te boeken.
Je praat hier dan over kamers en appartementen in meestal grote boerderijen,waar ontbijtmogelijkheden zijn. De rest moeten we(ik) zelf regelen.....
Hierbij is de sfeer heel anders dan in Hotels, en het is ook nog eens een stuk goedkoper. De meesten rekenen tussen de 18 en 22 Euro per nacht per persoon.

Mijn bedoeling is om eind Juni/begin Juli een week te boeken (zondag tot zondag i.v.m. mijn openingsdagen en de drukte op de Duitse wegen). Met de motor is het meestal 6 uur rijden vanaf Utrecht.

Voor degenen die er nog nooit geweest zijn: het Zwarte Woud (Schwarzwald) heeft zeer goede wegen met geweldige bochten. Als je aan de Eiffel denkt, is dit de overtreffende trap. De Schwarzwalder Hochstrasse is wereldberoemd! Na de orkaan Lothar van een paar jaar geleden heb je weer veel meer uitzicht gekregen. Op sommige plekken zie je de restanten van deze storm nog liggen, een imposant gezicht met al die geknakte dikke boomstamen.
Behalve op zondag is er niet veel politiecontrole, en het weer is er meestal erg goed....
Daarnaast kan je vrijwel overal goed eten.

Indien gewenst zit je ook nog eens zo in Zwitserland (Alpen) of Frankrijk (Vogezen) voor een dagtochtje.

Ik vraag nu alleen wie er interesse heeft om de stemming te peilen. Bij voldoende animo wil ik binnen 2 maanden boeken om te voorkomen dat er niet genoeg plek is.

Kurt
Berichten: 109
Lid geworden op: za jul 14, 2007 7:25 am
Contacteer:

Bericht door Kurt » do jul 17, 2008 5:58 pm

Ik weet nog niet of de periode me uitkomt maar heb in ieder geval interesse.
We zijn in Juni het Zwarte woud doorgetrokken voor onze Alpenvakantie en het is er inderdaad prachtig om te rijden. Ik wil er best eens een weekje naartoe om te gaan rijden.
Er zijn daar trouwens diverse leuke motorhotelletjes voor zeer schappelijke prijzen zoals door Frank aangehaald. Zo'n motorhotel heeft meestal wel niet de luxe van sommige andere maar is des te leuker als er andere motorrijders zijn.
Ik ben er helemaal voor te vinden.

jorrin76
Berichten: 942
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm

Bericht door jorrin76 » do jul 17, 2008 9:17 pm

Lijkt me waanzinnig om daar te rijden, ken het alleen van met mijn vader in de vrachtwagen mee.
Helaas wordt ons huis in die periode opgeleverd en ik denk niet dat mijn vriendin het me zou vergeven, en aangezien ik dit jaar veel geld aan mijn motor uitgeef is het volgend jaar haar jaar ! :wink: :D

Nightwish
Berichten: 240
Lid geworden op: za mei 27, 2006 1:47 pm
Locatie: den helder
Contacteer:

Bericht door Nightwish » do jul 17, 2008 10:35 pm

ik ga mee....... :P :P :P
Afbeelding

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » vr jul 25, 2008 9:47 am

Laten we het in elk geval anders doen dan dez motorrijder. Dat voorkomt een boel huiselijke problemen......

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/301 ... en_is.html

blackbird97
Berichten: 477
Lid geworden op: ma mar 24, 2008 1:50 am
Locatie: Heiloo

Re: Wie gaat mee naar het Zwarte Woud (zomer 2009)?

Bericht door blackbird97 » di sep 23, 2008 6:49 pm

KLinkt goed Frank...
Lijkt mij erg leuk om mee te gaan...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten