Heb jij al eens een schuiver meegemaakt?

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.

Ja, gelukkig alleen met schade aan de motor.
31
37%
Ja, de motor stuk en had zelf toen ook letsel.
28
33%
Nee, gelukkig nog nooit mee gemaakt.
25
30%

Totaal aantal stemmen: 84

Blackmagic
Contacteer:

Bericht door Blackmagic » ma mei 29, 2006 7:56 pm

Naar aanleiding van het ongeval van Reefer ben ik eens benieuwd wie er nog meer eens een "schuiver" heeft meegemaakt.
Ik heb het zelf nog nooit gehad, en moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken....

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » ma mei 29, 2006 8:04 pm

3 keer waarvan 2 maal de motor total loss.

3 keer bont en blauw schaafwondenen een keer een lever die wat gekneusd was. En dat is heel erg eng.

Wat ik er van geleerd heb?

Dat ik niet goed genoeg oplette en te hard gereden had op die plaatsen waar het gebeurd is.
Ik was volgens de wet nergens in overtreding en reed ook niet harder dan mocht.

Mijn tegenstanders toen, daar had ik onvoldoende op gelet.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » ma mei 29, 2006 8:06 pm

1x dus, enne das genoeg hoor :wink:
Proud member of the Adventure Chaptor

Blackmagic
Contacteer:

Bericht door Blackmagic » ma mei 29, 2006 8:10 pm

FilaMenT schreef:3 keer waarvan 2 maal de motor total loss.

3 keer bont en blauw schaafwondenen een keer een lever die wat gekneusd was. En dat is heel erg eng.

Dat ik niet goed genoeg oplette en te hard gereden had op die plaatsen waar het gebeurd is.

Nou Mark, jij hebt ook al het e.e.a. meegemaakt als ik dit zo lees. Ik vind het goed dat jezelf aangeeft waaraan het heeft gelegen. Ik denk dat wij allen zo nog eens met de neus op de feiten worden gedrukt hoe belangrijk het wel niet is om zeer goed op te letten als je op een motor stapt. Ik denk dat deze poll wel eens een hele opvallende uitkomst gaat geven, waaruit blijkt dat het merendeel wel eens iets heeft meegemaakt...
Mensen schrijf hier je verhaal, mogelijk kunnen anderen er iets van opsteken!

caradoc
Contacteer:

Bericht door caradoc » ma mei 29, 2006 8:15 pm

Hai Birdies:

2x:

1e met een diertien dage oude kwaak zxr 750, ik reed op een voorrangsweg en plots kwam van rechts (had haar wel gezien, maar ik dacht zij mij ook... :twisted: :twisted: NIET DUS :twisted: :twisted: ) geluk dat het een cabrio was ik in reflex remmen heeeel hard en op de steppies staan en hup daar vloog caradoc door de kap van het cabriootje heen. En voor dat je het weet staat er drommen mensen om je heen. Letsel viel achteraf mee, alleen sleutelbeen. Had bij de aanschaf net me helemaal in het nieuw gestoken (ik kreeg 25% korting ivm aanschaf nieuwe motor).........

2e: :twisted: :twisted: remmen voor OMA (die niet links of rechts gekeken had) met een snelheid vanwel 25 km/h alleen ik remde precies op een vochtige putdeksel :cry: :cry: en ploep daar lag ik, en omaatje stiefelde gewoon door :twisted: :twisted: had het niet eens bemerkt.....

Xieje Wim

Marty Blackbird
Contacteer:

Bericht door Marty Blackbird » ma mei 29, 2006 8:16 pm

Hier drie keer...

1e keer bij een benzine-pomp. Ik reed stapvoets en remde, blokkeerde mijn voorwiel (zonder enige aanleiding).. Daar lag ik. Ik had de GSX nog maar twee weken.. Linker kuiphelft aan barrels.
2e keer op 't circuit. Door een inschattingsfoutje ontstond een paniek-aanval.. BOEM..

De 3e keer viel ik omdat de remhendel brak.. En ik dus niet meer kon remmen met de voorrem (de balangrijkste rem op dat moment).. Dan maar motor neerleggen..

Van de 1e keer heb ik geleerd nooit vermoeid of gestresst op de motor te stappen. Het gebeurde vlak voor een sollicitatie-gesprek, en ik moest en zou die baan krijgen. Ik zou namenlijk mijn baan verliezen.

Van de 2e keer heb ik geleerd dat ik minder goed diepte kan zien als andere mensen en dat ik vooral niet boven mijn eigen kunnen moet gaan rijden.. En wat mijn motorrij instructeur altijd zei. Waar je kijkt ga je naartoe. Toen wist ik 't zeker.. Hij had gelijk!

En van de 3e keer... Nooit meer een Suzuki kopen!!

En eh, ja ik ben ook nog een keertje omgevallen met mijn rode BB, toen een dom blondje met haar broek achter een bagage haak bleef hangen en zichzelf los wou rukken.

Turbo-tje
Contacteer:

Bericht door Turbo-tje » ma mei 29, 2006 8:17 pm

Raptor en ik dus...zie reactie op Reefers schuiver...
Deed wel zeer inderdaad...allebei gekneusd aan de linkerzijde van het lichaam...en daarnaast mijn nekspieren verrekt gehad.
Ook mijn eigen schuld hoor...ik had net een nieuwe helm en uit reactie van nieuwigheid heb ik mijn hoofd zover naar rechts gebracht zodat deze nie zou beschadigen aan het asvalt. Tja, waar heb je dan ook een helm voor nodig dan he... :oops:
Ook nog eens de val opgevangen van Raptor doordat ik hem goed vasthield tijdens de val...das was wel zwaar ineens... :wink:
Raptors hand zwaar gekneusd doordat deze zich bevond tussen het asvalt en de koppeling van de bike...
En het lullige (gelukkig) wil, wij reden nie eens snel...net in zijn twee, nadat het stoplicht op groen sprong. Maar jah...een busje reed door rood en gaf ons geen voorrang en remmen in de bocht werkt nie...

Al met al een hele ervaring...zowel op dat moment als de momenten daarna...verzekering...beetje angstig zijn in bochten en stoplichten en het overwinnen ervan...getuigen etc...
Laatst gewijzigd door Turbo-tje op ma mei 29, 2006 8:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Oog om oog...TAND door de lip!

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » ma mei 29, 2006 8:19 pm

Blackmagic schreef:
FilaMenT schreef:3 keer waarvan 2 maal de motor total loss.

Nou Mark, jij hebt ook al het e.e.a. meegemaakt als ik dit zo lees. Ik vind het goed dat jezelf aangeeft waaraan het heeft gelegen. Ik denk dat wij allen zo nog eens met de neus op de feiten worden gedrukt hoe belangrijk het wel niet is om zeer goed op te letten als je op een motor stapt. Ik denk dat deze poll wel eens een hele opvallende uitkomst gaat geven, waaruit blijkt dat het merendeel wel eens iets heeft meegemaakt...
Mensen schrijf hier je verhaal, mogelijk kunnen anderen er iets van opsteken!
Het is gelukkig erg lang geleden en dat wil ook maar zo houden.

Toch was ik er niet meteen overtuigd dat het mijn eigen schuld ook wel eens kon zijn.
Ik ging er toen nog van uit dat de ander ook de verplichting heeft op te letten en als hij dat niet doet dat hij strafbaar is enz enz.
Ik weet nu dat ik al lange tijd geleden dood gereden zou zijn geweest.
Toch maar een beetje voor jezelf zorgen als je op je bike zit. En je niet door een ander van de weg laten rijden ook niet als die ander dat per ongeluk doet.

Oef en nu die rode lichten nog. :idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » ma mei 29, 2006 8:21 pm

Turbo-tje schreef:Raptor en ik dus...zie reactie op Reefers schuiver...
Deed wel zeer inderdaad...allebei gekneusd aan de linkerzijde van het lichaam...en daarnaast mijn nekspieren verrekt gehad.
Ook mijn eigen schuld hoor...ik had net een nieuwe helm en uit reactie van nieuwigheid heb ik mijn hoofd zover naar rechts gebracht zodat deze nie zou beschadigen aan het asvalt. Tja, waar heb je dan ook een helm voor nodig dan he... :oops:
Ook nog eens de val opgevangen van Raptor doordat ik hem goed vasthield tijdens de val...das was wel zwaar ineens... :wink:
Raptors hand zwaar gekneusd doordat deze zich bevond tussen het asvalt en de koppeling van de bike...
En het lullige (gelukkig) wil, wij reden nie eens snel...net in zijn twee, nadat het stoplicht op groen sprong. Maar jah...een busje reed door rood en gaf ons geen voorrang en remmen in de bocht werkt nie...

Al met al een hele ervaring...zowel op dat moment als de momenten daarna...verzekering...beetje angstig zijn in bochten en stoplichten en het overwinnen ervan...getuigen etc...
Tjemig, zo zie je maar hoe klein dat hoekie van dat ongeluk is, wanneer is dit gebeurt ?
Proud member of the Adventure Chaptor

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » ma mei 29, 2006 8:22 pm

Jep :cry:

Ik reed vorig jaar op een VTR samen met 3 vrienden de snel weg op en uit het niets glij ik onderuit.
Ik snap er geen reet van de weg zag er schoon uit en ik reed nog niet hard want ik had net getankt en reed net van huis weg.

Ik mis op 'n haar na 1 lantaarn paal me motor ook die gleed er voor langs en ik er achter langs.
Maar toen kwam het wat zit er na die lantaarnpaal

Juist de drukke snelweg :!: :shock:

Ik gleed/rolde dus de snel weg op en kwam tot stilstand op ongeveer het midden van de 1e rijstrook na dat ik met me schouder had geprobeerd het asfalt te breken Conclusie: Asfalt is harder dan me linker schouder in goed leren pak met voldoende protectie
Me motor kwam op de 2e rijstrook tot stil stand nadat deze was gelanceerd door het hoogte verschil tussen de berm en het asfalt die was terplekke zeker 20cm hoog :!:

Als een wonder kwamen alle koekblikken op tijd tot stilstand zonder brokken.

Ik was onder tussen als een haasje de vluchtstrook al weer op gesprongen want ik dacht tijdens me glijvlucht pas op voor die lantaarnpaal en daarna gelijk oei k**(%$#$%*(tt*r*ng help de snelweg :shock: met voort razende koekblikken :!: toen ik echt besefte wat er was gebeurd en ik zag dat de koekblikken stil stonden (camper op 50 cm van je neus is toch niet grappig hulde aan de oplettende bestuurders )
ben ik snel me motor (lees brokstukken) van de snelweg gaan rapen om de weg weer vrij te maken toen ik een maal alles op de vlucht strook had staan/liggen heb ik eerst ff een partij staan vloeken dat willen jullie niet weten 2 shagjes en een paar rillingen later toch maar ff gekeken waarom en/of waardoor ik nou onderuit ben gegaan

Ik weet het nog niet het was geen diesel of vette banden. Maar dit is het resultaat zie de foto
Me schouder was behoorlijk gekneusd. En me motor die was totaal los frame/voorvork krom kuipdelen allemaal stuk/scheur in tank en verder tja kijk maar naar de foto

Afbeelding

Zo zag ie er voor de crash uit :wink:

Afbeelding

Gelukkig zit er ook een positieve kant aan boven staand verhaal :lol:
Na dat de centjes van de verzekering binnen waren heb ik de Bird gekocht en julie allemaal leren kennen *-* *-* *-* :hug: :w:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Jester
Contacteer:

Bericht door Jester » ma mei 29, 2006 8:31 pm

Inmiddels is het drie jaar geleden dat ik onderuit ben gegaan. Eigenlijk
heel knullig: op de weg terug van mijn werk heerlijk binnendoor aan het
slalommen. Op een vrij rustige kruising moeten wachten op een
vrachtwagen van rechts. Op het moment dat de vrachtwagen voorbij was,
nog even netjes links en rechts kijken en langzaam rechtsaf de bocht in.
Helaas lag er grint op de weg waardoor de motor onder me uit zwiepte en
op de kruising nog een paar keer (op z'n zijkant) ronddraaide. Snelheid 5
km/h, Schade:

- Onder- en bovenkuip bekrast
- Spiegel aan gort
- Frame van de topkuip krom
- Rem hendel afgebroken
- Voetrem en steun krom
- Alle glazen van mijn dashbord gesprongen

Grand total: Eur 1.900,00.

Het was met geld allemaal goed te maken alleen moest ik met een
gekrenkte ego nog een uur naar huis rijden.

Greetz.

Jester

f.n.a. Dagmark
God made a mistake when he created birds......Honda put it right, man was intended to fly!!

Dopey
Contacteer:

Bericht door Dopey » ma mei 29, 2006 8:45 pm

Mijn verhaal is niet zo spannend.
Ik had 3 dagen mijn rijbewijs en 2 dagen mijn VFR750, kom bij een stoplicht, trek rustig de rem in, voorwiel schuift weg op de rand van de witte streep, en daar ging ik. Gelukkig reed ik niet hard, en viel eigenlijk gewoon om. Daarna het oprapen was een grotere klus. Weinig schade, alleen de versnellingspedaal krom. ( kon alleen nog in de 1 naar huis ) en schaaf plekken op de kuip.
Lukt het vandaag niet, dan komt het morgen, of overmorgen

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » ma mei 29, 2006 8:52 pm

Mijn eerste rit kwam ik er op hardhandige wijze achter dat ik een kapotte remcylinder had. Gevolg blokkerend voorwiel, resultaat Flipke tegen de grond. Shit happens

Turbo-tje
Contacteer:

Bericht door Turbo-tje » ma mei 29, 2006 8:57 pm

ReefeR schreef:
Tjemig, zo zie je maar hoe klein dat hoekie van dat ongeluk is, wanneer is dit gebeurt ?
Ergens in het najaar/winter van 2004...maar het was toen nie glad, dat weet ik nog wel. Maar als we zo'n busje zien dan zijn we wel alerter dan anders gek genoeg. Slaat eigenlijk nergens op, terwijl je eigenlijk wel weet dat elk verkeersdeelnemer een gevaar kan zijn :lol:

martin
Contacteer:

Bericht door martin » ma mei 29, 2006 9:03 pm

Een keer de bocht uitgevlogen in de Hartz met mijn vfr 750,reed veel te hard :?: recht de greppel in. Sleutelbeen gebroken,twee ribben gebroken drie ribben gekneusd ,een knak in mijn ego. Maar het ergste was mijn motor was kapot ik kon niet meer verder.vijf weken erna reed ik weer met dezelfde motor de vmtc motary(450 km),gelukkig dat ik was :lol: .Ben ook een keer omgevallen stapte op een leeg plastic flesje :oops:

Dt-tje

Bericht door Dt-tje » ma mei 29, 2006 9:29 pm

Ik ook 1 keer :(
Ongeveer twee jaar terug, even te fanatiek op het groene licht af, de bocht om willen, en toen te hard remmen op glad wegdek (beginnersfout noem ik het..). Daar zag ik mijn bmw de kruising over schuiven, richting een grote amwb paal, gelukkig stopte het glijden nét voor de paal, maar het leken wel uren voordat ik m zag stoppen.

Letsel is een groot woord, maar het valt er wel onder, ik heb nog een jaar last gehad van mijn linkerduim die achterover was gebogen en een zere linkerbil/heup.

Het vervelendste was nog dat het een jaar heeft geduurd voordat ik weer lekker op de motor zat, dus mijn zelfvertrouwen was nog het meeste gewond..

Mijn motor had letsel aan de cilinderkap, scherm, spiegel en koffer, dat viel gelukkig mee

Een glijer kan je het beste meemaken door te horen hoe een ander het heeft ervaren, niet zelf... Maar ja, het kan zo gebeurd zijn *-0

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » ma mei 29, 2006 9:59 pm

Te vaak.....
1981 begonnen met motorrijden
1983 schuivertje over natte bladeren, nauwelijks schade
1986 Net een nieuwe motor (3 uurtjes), toen ik in Amsterdam om 10 uur 's-avonds een dronken automobilist zonder verlichting tegenkwam. Resultaat: motor total-loss, en ik in het ziekenhuis. Door inwendige bloedingen een hartstilstand gehad, en gereanimeerd. Operatie daarna duurde 6 uur (o.a. milt er uit, beschadigde nier, blaas, en stuk uit mijn maag). Verder wat botbreuken en kneuzingen....
1987 zware crash (highsider) met 200+ op TT-circuit Assen (750cc standaardklasse). Motor en pak + helm total-loss, alleen wat kneuzingen en blauwe plekken.
1988 schuivertje na optrekken bij stoplicht en gelijk de bocht om. Wat lakschade......
1989 in de flank van een bestelbusje geknald dat onverwachts afsloeg zonder richting aan te geven. Mijn helm bleef in de zijkant van de bus achter toen ik hem losmaakte. Resultaat, motor total-loss, ik een stijve nek.
1993 geschept in de flank door een auto (80 km/u) terwijl ik stil stond. 6 meter de lucht in, 15 meter verderop tegen een verkeersbord terechtgekomen. Bord uit de grond, Shoei gespleten over 12 cm.....
Resultaat, motor total-loss, en verbrijzeld onderbeen. Revalidatie 3 jaar, 2 operaties. Tussendoor wat rolstoelgebruik en krukken.

Verder nog een paar keer motor laten omvallen met wisselende schade. Ook nog een paar bijna-schuivers, maar niets bijzonders....In al die jaren heeft mijn verzekering maar 1 keer hoeven uit te keren. Eigenlijk is mijn all-risk veel te duur voor wat ik er uit haal....

Wat ik ervan geleerd heb? Te weinig..... Ik rij nog steeds te hard.

rich
Contacteer:

Bericht door rich » ma mei 29, 2006 10:33 pm

1 keer onderuit geremd stond te wachten voor rood verkeerslicht achter een paar auto's licht op groen allemaal rijden staat die ... voor me in eens op de rem voor groen en reed daarna natuurlijk weer door remde precies op de witte pijl op een paar krasjes na geen schade
wel een keer schade gehad en toch niet onderuit reed bij ons in de polder kwam net van de motorzaak met een nieuwe voorband reed ongeveer 140 op een doorgaande weg zonder zijwegen vliegt er vlak voor me een eend uit de berm toen ik hem zag had ik hem al in mijn gezicht neus gebroken helm totallos ruitje stuk het was wel even donker in de bovenkamer maar ben er op blijven zitten

RK
Contacteer:

Bericht door RK » ma mei 29, 2006 10:44 pm

totaal geen ervaring mee en dat wil ik zo houden !! :roll: :D

RiRoJ
Contacteer:

Bericht door RiRoJ » di mei 30, 2006 1:31 am

1975 eerste schuiver. Vanaf de motorrai, toen nog het evenement voor motorrijdend Nederland vergezeld door een paar stoere Yamaha bromfietsen. Uitdagen etc. Rijd zo'n eikel met zijn achterwiel de tramrails in en komt op mijn weg. Boink, hobbel de hobbel en plat. Snelheid +/- 50 km. Gevolgen deuk in de tank, kuipdeel beschadigd, motorpak beschadigd en een bromfietser met pijn. Reed dwars over hem heen.

1976 weer aan de beurt. Koekblik uit een zijstraat. Reed zelf op een voorrangsweg. Sorry motorrijder maar ik eerst. Tot silstand in zijn deur. Was een leuk gezicht; volkswagen kever met vouwdeur. Wel nog een rekening gekregen van de ambulancedienst. 300 gulden voor 400 meter heen en niet terug. Werd opgeroepen toen ze mijn duo in de ambulance wilde dwingen. Had echt niets. Uiteraard niet betaald. Geen schade maar wel de verzekering een poot uitgedraaid.

1978 De topper. Op weg naar het rijexamen voor de auto. Reed een CB750 F1.Met 120 - 140 in een flauwe bocht een bromfieser gelanceerd. Stond bij een oversteekplaats, keek links, keek rechts en keek weer links (mijn kant uit). En hup daar gaan we. Mij dus niet gezien. Kon nog wel het midden van de brommer vermijden maar het voorwiel was voor mij. Helemaal plat. 75 meter over de weg gegleden met spijkerbroek en nylon jasje. Doe ik dus ook nooit meer. BEschermende kleding is essentieel op de motor. Heel de linkerkant was het behang van mijn lijf afgeschuurd. Motor nog eens 50 meter verder doorgeschoven. 4 weken oud. Tank gebarsten en vonkjes er bij. Wat kan zo'n ding fikken. Weet van de klap niets meer af maar weet nog wel dat ik angstvallig de middenstreep van de weg in de gaten hield. Er kwam tegemoetkomend verkeer (blikken) aan. Zelfs nog iets bijgestuurd hoewel dat niet nodig was. Ze stonden op tijd stil. Rijschoolhouder kwam langs en ben ingestapt en heb rijexamen gedaan. Helaas halverwege af moeten breken vanwege gebroken sleutelbeen en gekneusde ribben. Wel eerst theorie gedaan en daarvoor 40 punten gehaald (maximale haalbaar, had geen zenuwen meer). Ook het ontbreken van behang aan de linkerkant (enkel tot schouder) speelde me parte. K$t, wat doet dat zeer. Gelukkig alles netjes dichtgegroeid. Heeft wel een jaartje geduurd. Overigens was de brommert bij dezelfde verzekeringsmij en dezelfde verzekeringsagent verzekerd. Na 4 dagen maar weer een nieuwe motort gehaald. Na zes weken opnieuw afgereden. Toen wel geslaagd.

Turbo-tje
Contacteer:

Bericht door Turbo-tje » di mei 30, 2006 7:48 am

RiRoJ schreef:1975 eerste schuiver...
Toen was ik nog niet eens geboren...ik was nog in de maak... :-_

Syllie Thing
Contacteer:

Bericht door Syllie Thing » di mei 30, 2006 8:13 am

Ja Turbo-tje, er zitten een paar ouwe gebakkies tussen.
RiRoJ rijd thuis ook op een ander mobiel.
Hier het bewijs Afbeelding

RAGS
Contacteer:

Bericht door RAGS » di mei 30, 2006 10:18 am

Kheb geen spannende verhalen gelukkig. Ben wat dit betreft gelukkig totaal onervaren. Heb dus deze post heel goed gelezen en hoop op die manier ervaring op te doen. :wink:

RiRoJ
Contacteer:

Bericht door RiRoJ » di mei 30, 2006 11:30 am

Syllie Thing schreef:Ja Turbo-tje, er zitten een paar ouwe gebakkies tussen.
Als je goed kijkt herken je Syllie Thing. Wanneer we met de BOC gaan rijden probeer ik haar altijd een beetje op te kalafateren. Tot op heden wel gelukt maar daar gaat heel veeeeeeel tijd inzitten. Heb inmiddels haar huis tot bijna rolstoelvriendelijk kunnen maken. Opritje geregeld voor in de tuin om met de rolstoel boven te komen. Aanrecht verlaagd zodat ze zittend haar werk kan doen etc. Ben nog lang niet klaar maar gaat de goede kant op

Syllie Thing
Contacteer:

Bericht door Syllie Thing » di mei 30, 2006 11:44 am

RiRoJ schreef:
Syllie Thing schreef:Ja Turbo-tje, er zitten een paar ouwe gebakkies tussen.
Als je goed kijkt herken je Syllie Thing. Wanneer we met de BOC gaan rijden probeer ik haar altijd een beetje op te kalafateren. Tot op heden wel gelukt maar daar gaat heel veeeeeeel tijd inzitten. Heb inmiddels haar huis tot bijna rolstoelvriendelijk kunnen maken. Opritje geregeld voor in de tuin om met de rolstoel boven te komen. Aanrecht verlaagd zodat ze zittend haar werk kan doen etc. Ben nog lang niet klaar maar gaat de goede kant op
Zo zie je maar dat zijn ogen ook al hard achteruit gaan.
Nu ben ik nog zijn maatje, maar binnenkort wordt het toch deze
Afbeelding

Plaats reactie