Aanschaf BB...?

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor, oefen het plaatsen van berichten en lees belangrijke informatie over het forum.
Rolf
Contacteer:

Aanschaf BB...?

Bericht door Rolf » za jun 03, 2006 2:37 pm

hoi,

op moment rijd ik een yamaha FJ1200 eigenlijk met veel plezier, ware het niet dat het beestje nogal wat onderhoud nodig heeft gehad. Eigenlijk zou ik iets nieuwers willen, maar wel eenzelfde soort fiets: beetje power en sportief toeren vaak met duapassagier. Maar ook woon-werk (20km)

Moet de BB makkelijk aankunnen denk ik

Hoewel mijn eerste aankoop (XJ600) ooit heel goed is bevallen, ben ik met de FJ1200 een beetje beduveld

Om dit te voorkomen... waar moet ik nou echt op letten bij de aanschaf van een 2e hands BB?

Op marktplaats staat al een tijdje een zwarte in schiedam te koop.. gezakt van 7000 naar 5700. Tis een model 2000 (injectie) maar bj 99 (?)

heb al begrepen dat je liever een 2001 kan zoeken vanwege kabelboomproblemen, maar de prijsklasse veranderd dan ook vlot

dussss, graag tips over de aanschaf en wie weet kan ik dan eens met deze club meerijden

groeten,
Rolf

MXXL
Contacteer:

Bericht door MXXL » za jun 03, 2006 3:25 pm

Hoi Rolf,

Doe hetzelfde als wat ik heb gedaan, rijdt eerst eens met de club mee, dan heb je uitgebreidt de tijd om naar BB's te kijken erover te praten etc. Met deze ervaringen ga je dan zoeken.

Verder mbt de kabelboom, laat deze goed controleren voordat je hem koopt, er zijn er destijds een aantal vervangen, maar er zijn ook originele zonder problemen.

Enige echt bekende kwalen, CCT (nokkenaskettingspanner) reparatie van 60 euro, te herkennen aan gerammel van rechts, de spanningsregelaar, ongeveer 100 euro, kan ineens kapot gaan en de kabelboom van de eerste twee jaar injectie '99 en '00.

Verder zijn het fantastische fietsen waar je een hoop lol aan zult beleven.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » za jun 03, 2006 3:40 pm

Inderdaad kom ik ook niet verder dan bovenstaand gebreken.
Controleer wel of het geen schade-fiets is. De prijs is namelijk nogal aan de lage kant voor dit bouwjaar.....
Twijfel je, vraag dan een ervaren BB-rijder mee voor een proefrit.
Er zitten genoeg leden in jouw omgeving....

Gregor
Contacteer:

Bericht door Gregor » za jun 03, 2006 5:02 pm

koop je een BB en je zal een tevreden mens zijn>>> :lol:

Rolf
Contacteer:

Bericht door Rolf » za jun 03, 2006 6:33 pm

@MXXL hoe controleer je de kabelboom? kijken/vragen naar elektrische problemen?

@Frank prijs ben ik inderdaad ook niet gerust op, helemaal gezien de eerder gevraagde 7000.

Eigenlijk zoek ik wel iets voor rond die prijs. Ben ik misschien beter af met een carburatiefiets. Zijn daar nog voor- en nadelen aan? Je mist denk ik het digitale dashboard? De injectiemodellen lopen niet zo mooi laagtoerig (woon-werk-file)?

is er ook probleemloos een winter mee door te rijden (natuurlijk extra pekelonderhoud)?

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » za jun 03, 2006 6:53 pm

Er staat een topic op dit Forum (gebruik de zoek-functie), of op het oude Forum ( http://bb.superblackbird.info/ ) over de kabelboom.

Ook over de verschillen tussen de modellen bestaan meerdere topics. Hier zijn alle antwoorden al in verwerkt. Het is geen onwil, maar gewoon tijdgebrek dat voorkomt dat ik de hele lijst verschillen voor de zevende keer intyp.... Sorry hiervoor....

XX@nder
Contacteer:

Bericht door XX@nder » za jun 03, 2006 8:20 pm

Er is nog en Honda kwaal die niet genoemd is. Dat zijn de balhoofdlagers. Als je het voorwiel van de grond haalt (op de middenbok het achterwiel naar beneden duwen) moet het wiel soepel van links naar recht gaan. Zit er in het midden een dip dan moet je €150 rekenen voor nieuwe lagers.

Als je ca. €150 wilt uitgeven speel je op zeker. www.erikvanlent.nl keurt motoren waar je bijstaat op locatie. Duurt circa twee uur en dan krijg je een uitgebreid testrapport van de bewuste motor. Probeer de kosten evt te delen met de verkoper. Ik heb dit destijds ook gedaan en het voorkomt een echte miskoop.

Ik weet zeker dat je geen miskoop hebt aan een bird opzich. Ik gebruik hem ook voor 25 km woon werk en ritjes solo of met duo. uit ervaring weet ik dat de duo plek ook goed zit, zelfs met mijn 1.99 meter.

Gregor
Contacteer:

Bericht door Gregor » za jun 03, 2006 10:00 pm

Ga hier eens kijken..... :lol:
Weet nu niet precies hoeveel de invoer naar NL kost..
http://www.kapaza.be/detail/2713293/Hon ... _2001.html

MXXL
Contacteer:

Bericht door MXXL » za jun 03, 2006 11:05 pm

Rolf schreef:@MXXL hoe controleer je de kabelboom? kijken/vragen naar elektrische problemen?

@Frank prijs ben ik inderdaad ook niet gerust op, helemaal gezien de eerder gevraagde 7000.

Eigenlijk zoek ik wel iets voor rond die prijs. Ben ik misschien beter af met een carburatiefiets. Zijn daar nog voor- en nadelen aan? Je mist denk ik het digitale dashboard? De injectiemodellen lopen niet zo mooi laagtoerig (woon-werk-file)?

is er ook probleemloos een winter mee door te rijden (natuurlijk extra pekelonderhoud)?
Moet je even zoeken in het oude forum, daar staat het een en ander geschreven over de kabelboom. Er zit in ieder geval ergens een verdeelpunt, in deze stekker kan vocht komen te staan waardoor de boel gaat corroderen. Een gecorrodeerde stekker schijnt erg goed te herkennen te zijn.

Voor wat betreft Carburateur en injectie, ze hebben allebei voor en nadelen, de carb rijdt iets soepeler, maar heeft standaard een behoorlijke dip in het middengebied, de carb schijnt standaard wel iets zuiniger te zijn. De injectie heeft die dip niet maar heeft weer wat last van het aan/uit effect. Al met al zou ik ze er niet om laten staan, vind je ene mooie carb, koop je die, vind je een mooie injectie, dan neem je die.

Voor wat betreft de tip van Frank, zorg dat er iemand die al zo'n ding heeft, meegaat en er ook even op rijdt.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Jester
Contacteer:

Bericht door Jester » zo jun 04, 2006 1:27 pm

Hallo Rolf,

Ook ik heb voor aanschaf van mijn Bird, de fiets door Erik van Lent laten keuren. De keuring bestaat uit twee delen: het technisch gedeelte waar de fiets van dichtbij "onder handen wordt genomen" en een rit door Erik.
Je krijgt dan een volledig technisch rapport waar alle plussen-en-minnen, inclusief aankomend onderhoud in staan.

Erik weet waar hij over praat dus als je een stevig bedrag uitgeeft aan een Bird kunnen die keuringskosten er ook wel bij. Zeker doen!!!

Greetz.

Jester
God made a mistake when he created birds......Honda put it right, man was intended to fly!!

Rolf
Contacteer:

Bericht door Rolf » zo jun 04, 2006 4:16 pm

wat leuk dat er al 2 Eric van Lent noemen. Ik heb daar in het verleden juist iets negatiefs over gehoord (verre kennis kocht BWM k1200LT), maargoed was een via via verhaal

misschien inderdaad verstandig zo iemand erbij tebetrekken dan.

heb op oude forum veel info gevonden, ook http://www.ixxra.com/bikelinkpage.htm

eens kijken of ik een zwarte kan vinden dan (daar eindigen toch alle topics mee, welke kleur?) :lol:

XX@nder
Contacteer:

Bericht door XX@nder » ma jun 05, 2006 7:36 pm

Rolf schreef:eens kijken of ik een zwarte kan vinden dan (daar eindigen toch alle topics mee, welke kleur?) :lol:
Kijk, dat kan dus niet misgaan :lol:

Rolf
Contacteer:

Bericht door Rolf » ma jun 05, 2006 10:18 pm

bij een BMW dealer staat ergens een "titanium"

die vind ik ook niet lelijk :roll:

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » ma jun 05, 2006 11:38 pm

Welkom op deze fora :typing: :hug: :wave:

En veel suc6 met de zoektocht en aankoop van een BB :wink:

Als je makkelijk wil zoeken www.advertentiezoeker.nl Als zoek criteria Blackbird in vullen en op zoeken drukken dan krijg je alle advertenties die op internet staan :wink: :lol:

:w:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Burrito
Contacteer:

Bericht door Burrito » di jun 06, 2006 9:01 am

Rolf schreef:bij een BMW dealer staat ergens een "titanium"

die vind ik ook niet lelijk :roll:
kijk... nu heb je het over een echte kleur haha :)()
ik heb zelf een '97 model en rijd er regelmatig mee naar mn werk (120 km) files, vrije weg, provinciale weg, ik heb alles als ik naar kantoor ga :) moet zeggen dat ie alles erg fijn accepteerd.... ik weet zeker dat je tevreden zal zijn met een 'bird

Rolf
Contacteer:

Bericht door Rolf » wo jun 07, 2006 5:38 pm

kent iemand hier bedrijf haselier.nl in Echt?

staat ook een zwarte 98er 37000km voorr 5000 incl 6 maanden garantie

(op de site trouwens 5900, op marktplaats 5000)

XX@nder
Contacteer:

Bericht door XX@nder » wo jun 07, 2006 9:56 pm

Ik ken het bedrijf niet. Marktplaats geeft vaak prijzen zonder inruil terwijl de reguliere sites de normale verkoopprijs vermelden. Mocht je daar gaan kopen kijk dan of het een bovag bedrijf is, zo niet, altijd de garantievoorwaarden op papier laten zetten voor je koopt. De laatste die ik dat geadviseerd heb deed dat toch niet maar ondervond achteraf de problemen.

Rolf
Contacteer:

titanium bird

Bericht door Rolf » wo jul 26, 2006 12:28 am

ik ga zaterdag bij deze bird kijken.... is dit een bekende van de club?

*marktplaats*

Man in Black-Bird
Contacteer:

Bericht door Man in Black-Bird » wo jul 26, 2006 12:56 am

ik ga zaterdag bij deze bird kijken.... is dit een bekende van de club?

Ik ken mn niet van wat ik zie op de foto een mooie BB!! en km stand

is ook niet verkeerd.

vraag of er iemand mee wil die er verstand van heeft binnen of buiten de BOC club !! dat kan nooit geen kwaad ! :wink:

gr MiBB

marcos
Contacteer:

Bericht door marcos » wo jul 26, 2006 9:05 am

Succes Rolf,
Stappen we beide in een paar weken over van het FJ forum naar het BB forum.

haha

Rolf
Contacteer:

Bericht door Rolf » wo jul 26, 2006 12:26 pm

@Marcos had jij nou wel op deze gereden?

marcos
Contacteer:

Bericht door marcos » wo jul 26, 2006 2:00 pm

Nee maar ik weet dat deze in goede staat is. via via

Rolf
Contacteer:

Bericht door Rolf » wo jul 26, 2006 2:51 pm

Man in Black-Bird schreef: vraag of er iemand mee wil die er verstand van heeft binnen of buiten de BOC club !! dat kan nooit geen kwaad ! :wink:
bij deze gevraagd!! Bird-guru die mee naar Winterswijk wil rijden (we hebben gelukkg airco!)

@marcoshij was eerst 99% verkocht. Is niet doorgegaan. Toen in weekend bezichtigen onhandig vanwege lokale evenementen aldaar (motorcross, files, wegafzettingen). Door de week haal ik gewoon niet, is toch kleine 2 uur rijden). Wel apart dat ie nog niet verkocht is

Rolf
Contacteer:

Bericht door Rolf » do jul 27, 2006 7:54 am

helaas ik wist dat er van de week nog andere kijker kwam en de motor is daaraan verkocht

we zoeken verder

T-Real
Contacteer:

Bericht door T-Real » do jul 27, 2006 8:18 am

Je kan pech hebben.

Ik ben nog niet zo lang in het bezit van mijn BB.
In Februari gekocht via een particulier, Bj: '00 , geen problemen gehad tot nu toe.
Er moest alleen een nieuwe ketting set onder, maar dat is gebruikelijke slijtage.
Ik had geluk het was een echte liefhebber die vanwege slechte heupen niet meer kon rijden.

Ik heb de Bird samen met tanktas,zadeltas en alarm voor € 7700,- gekocht.
Km 27.000 .

Bij motoport R'dam staat volgens mij nog een BB ut bj: '99 een gelikte machine, alleen kost die net zoveel als de mijne.

Succes verder.

Plaats reactie