Heb jij al eens een schuiver meegemaakt?

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.

Heb jij al eens een schuiver meegemaakt?

Ja, gelukkig alleen met schade aan de motor.
31
37%
Ja, de motor stuk en had zelf toen ook letsel.
28
33%
Nee, gelukkig nog nooit mee gemaakt.
25
30%

Totaal aantal stemmen: 84

Faster
Contacteer:

Bericht door Faster » vr jun 02, 2006 10:33 pm

ReefeR schreef:
faster schreef:Ik ben 8 maanden geleden gevallen met een gangetje van +/-20KM/U,
Ik zag een auto wat laat van rechts komen, kneep te hard de rem in , reed toevallig op een drempel en ik was de bocht al aan het maken.

motor schade;
-kuip kapot
-zijscherm kapot
-kuipruitje kapot
-spiegel kapot
-dinamo deksel bekrast
-uitlaat bekrast
-voor spatbord bekrast

letsel;
-midden hands beentje gebroken, waardoor een botje naar buiten stak (open beenbreuk).
-knie open geschaafd.

Aan mijn hand kun je nog steeds zien dat ik gevallen ben.
:shock: tjemig, dan prijs ik mij gelukkig na mijn schuiver van vorige week :!:
Ja, zo erg is het ook weer niet, er zit alleen bobbel boven mijn knokkel van mijn pink.
Ik heb wel af toe last van rare tintelingen in mijn hele hand.

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » za jun 03, 2006 7:47 am

Blackmagic schreef:
philipXX schreef:Wat verstaan jullie eigenlijk onder een VRO cursus. Ik heb daar al meer over gelezen op het forum maar is mij onbekend?
VRO 1

De VRO 1 van de KNMV is de basis voor nog meer rijplezier. Door jarenlange ervaring, evalueren en door telkens de actuele ontwikkeling op motorgebied te verwerken is de VRO 1 niet meer weg te denken uit motorrijdend Nederland.

Deze opleiding wordt geroemd door zowel beginnende als ervaren motorrijders. Ook met vele jaren rijervaring ontdek je tijdens de VRO 1 dat een vervolgopleiding op je rijlessenheel nuttig is. Leerzaam en leuk om te doen! In een groep van maximaal acht personen krijg je een vol programma voor je kiezen, want de hele dag zal de VRO-docent je tips en trucs aan de hand doen. Je leert onder meer de volgende dingen: Reageren bij obstakels, beter remmen, plotseling uitwijken en rijden op een vervuild wegdek. Al deze handelingen gebeuren op een opgesloten circuit.

Om te zorgen dat je na deze dag alles voor je zelf nog een keer op een rijtje kunt zetten, krijg je aan het eind van de dag een uitgebreid naslagwerk mee.
Mentale training vormt ook een belangrijk onderdeel van de VRO 1, omdat je daarmee je overlevingskansen in noodsituaties aanmerkelijk kunt verhogen. Niet alleen wordt de reactietijd verkort, ook het vermogen om snel te beslissen wordt bevorderd. Je kan je individueel inschrijven, of je aanmelden met vrienden, relaties of leden van je motorclub.

VRO 2

Als je in het bezit bent van een VRO 1-certificaat kan je je aanmelden voor de VRO 2, die daar heel mooi op aansluit. Het verschil met de VRO 1 zul je snel merken, want de oefeningen vinden onder zwaardere omstandigheden plaats en de snelheden tijdens de oefeningen liggen hoger.

Net zoals bij de VRO 1 kun je ook deze cursus op elke motor volgen. We hopen je nog meer te kunnen leren over wat wel en niet met je motor kan. Waar liggen de grenzen voor jezelf en je motor? Er wordt getracht deze zaken vooral terug te koppelen naar reële verkeerssituaties.
Nieuwe onderdelen bij de VRO 2 zijn onder meer de waterbak, het rijden in de berm en een uitgebreide bochtentechniek. Bij de water- of aquaplanebank wordt het rijden onder slechte (weers-) omstandigheden - bijvoorbeeld in de regen - nagebootst.
Ook de techniek voor het ontwijken van een obstakel komt uitgebreid aan bod. De bermvlucht op hogere snelheid en het remmen in de bocht zijn eveneens typische oefeningen voor de VRO 2 cursist.
Aan het einde van de opleidingsdag wordt het hele circuit benut voor het trainen van een gevorderde bochtentechniek. Hierbij kun je onderdelen als het aansnijden en insteken van bochten in de praktijk toepassen. Kortom, een afwisselend en boeiend repertoire voor de veeleisende, geïnteresseerde motorrijder.

VRO 3

Motorrijders die optimaal willen leren sturen en remmen op hun eigen (super)sportmotor, doen de VRO 3, die bekend staat onder de noemer ‘sportief en snel’. Om een goede basis voor deze cursus te hebben, is het aan te bevelen om eerst een VRO I te volgen, maar dat is niet verplicht.

Uit onderzoek is gebleken dat veel sportieve rijders de mogelijkheden en rijeigenschappen van hun motorfiets niet of onvoldoende kennen. Dat komt enerzijds omdat de moderne sportmotor in staat is om zeer hoge prestaties te leveren als het gaat om acceleratie, topsnelheid, stuureigenschappen en remcapaciteit. Aan de andere kant ontbreekt het vaak aan ervaring en kunde om er daadwerkelijk gebruik van te kunnen maken. De VRO 3 is echter géén racecursus, maar richt zich op het aanleren en trainen van een goede motorbeheersing. Je leert op een hoger niveau te rijden en om te gaan met hogere snelheden.

Voor het optimale rijden - en dus genieten - op een sportieve machine heb je de juiste zithouding en een perfecte stuur- en kijktechniek nodig. Die aspecten worden o.a. scherp beoordeeld bij de lange slaloms. Tijdens de remtrainingen komt met name de voorrem aan bod en leer je ook bij hogere snelheid hoe je een maximale remvertraging kunt bereiken. Verder ga je noodstops maken en oefen je het onverwacht uitwijken in een snelle bocht. Je leert ook het tijdig herkennen en inschatten van bochten, bijvoorbeeld waar er geremd moet worden en waar het gas er weer op kan. De instructeurs maken hierbij gebruik van sportieve Suzuki motoren die voorzien zijn van de nieuwste type Bridgestone-banden. Heel bewust is gekozen om tijdens de VRO 3 met meerdere cursisten te rijden, zodat je leert om rekening te houden met andere motorrijders in een groep.
Deelname aan de VRO 3 kan alleen in motorkleding die voldoende bescherming biedt, waarbij de voorkeur naar een leren overall of combi uitgaat.
Mag ik weten wat die cursussen kosten?
Lijkt me wel de moeite om te doen.

DeBaas
Contacteer:

Bericht door DeBaas » za jun 03, 2006 4:21 pm

VRO Trainingen worden georganiseerd door de KNMV; Koninklijke nederlandse motor vereniging; zie ook www.knmv.nl

Prijzen kreeg ik toevallig gisteren in de bus:

Afbeelding

Succes, Peter

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » za jun 03, 2006 4:34 pm

Relax
Contacteer:

Bericht door Relax » do jun 08, 2006 10:32 pm

philipXX schreef:Wat verstaan jullie eigenlijk onder een VRO cursus. Ik heb daar al meer over gelezen op het forum maar is mij onbekend?
In het VOC in Brugge kan je dit doen aan halve prijs, de overheid betaalt de helft. Je opleidingscheques kan je via hun site (link naar site VDAB) bestellen, met een maximum van 250 euro per jaar. Doen.

Klikkerdeklik

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » do jun 08, 2006 11:20 pm

Relax schreef:
In het VOC in Brugge kan je dit doen aan halve prijs, de overheid betaalt de helft. Je opleidingscheques kan je via hun site (link naar site VDAB) bestellen, met een maximum van 250 euro per jaar. Doen.

Klikkerdeklik
Dat geld zeker alleen voor onze zuiderburen :? :twisted:

:w:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Johnv@nVliet
Contacteer:

Bericht door Johnv@nVliet » vr jun 09, 2006 12:24 am

Pak hem beet 17 jaar geleden, op de oude weg van Goedereede naar Stellendam. (Nieuwe was er nog geen eens) Hoop zomer verkeer, dus file rijden en ik over de middenstreep er langs.
Op moment dat er een tegenligger kwam, naar rechts gestuurd in de rijdende file, trapt mijn voorligger vol op de rem (domino effect) en moest ik ook sterk afremmen, met als gevolg blokkerend voorwiel. Motor werd onder uit getrokken en gleed rechts richting sloot.
Zelf gleed ik over de middenstreep, de naderende tegenligger net ontwijkend, een metertje of 10.
Was zomer, dus geen handschoenen aan, al het vel van beide handpalmen er af. Huissluitels waren afgebroken in mijn bovenbeen (bewaar nooit geen sleutels meer in mijn zak) en jack op de schouders kapot.

Motor opgeknapt en verkocht en een CBR 1000 gekocht en ook een leren pak.

Wat heb ik er van geleerd, bij file rijden niet meer helemaal terug naar rechts gaan, maar rechts van de middenstreep blijven rijden.

Groetuh John
Afbeelding

Be Your Self, There Are So Many Others.

XX@nder
Contacteer:

Bericht door XX@nder » vr jun 09, 2006 8:28 am

Johnv@nVliet schreef:Wat heb ik er van geleerd, bij file rijden niet meer helemaal terug naar rechts gaan, maar rechts van de middenstreep blijven rijden.
Ik hoop dat je nu ook met handschoenen rijdt?

Relax
Contacteer:

Bericht door Relax » vr jun 09, 2006 11:59 am

Motorpsycho schreef:
Relax schreef:

Klikkerdeklik
Dat geld zeker alleen voor onze zuiderburen :? :twisted:

:w:
Hebben jullie dan wél cursussen voor Belgen, waar de Nl. overheid een deel van betaalt? Je kan altijd 'ns proberen, geef het adres van Reef op.

Marty Blackbird
Contacteer:

Bericht door Marty Blackbird » vr jun 09, 2006 12:50 pm

Johnv@nVliet schreef:Pak hem beet 17 jaar geleden, op de oude weg van Goedereede naar Stellendam. (Nieuwe was er nog geen eens) Hoop zomer verkeer, dus file rijden en ik over de middenstreep er langs.
Op moment dat er een tegenligger kwam, naar rechts gestuurd in de rijdende file, trapt mijn voorligger vol op de rem (domino effect) en moest ik ook sterk afremmen, met als gevolg blokkerend voorwiel. Motor werd onder uit getrokken en gleed rechts richting sloot.
Zelf gleed ik over de middenstreep, de naderende tegenligger net ontwijkend, een metertje of 10.
Was zomer, dus geen handschoenen aan, al het vel van beide handpalmen er af. Huissluitels waren afgebroken in mijn bovenbeen (bewaar nooit geen sleutels meer in mijn zak) en jack op de schouders kapot.

Motor opgeknapt en verkocht en een CBR 1000 gekocht en ook een leren pak.

Wat heb ik er van geleerd, bij file rijden niet meer helemaal terug naar rechts gaan, maar rechts van de middenstreep blijven rijden.

Groetuh John
Heb je geluk gehad, is daar toch niet heel erg breed, en al die bomen geven ook niet mee. Blijft wel een leuke weg om te rijden...:D

Johnv@nVliet
Contacteer:

Bericht door Johnv@nVliet » vr jun 09, 2006 7:10 pm

@ XX@nder: Ja, daarna nooit meer zonder handschoenen gereden.

@ Marty Blackbird: Nou die bomen waren niet het probleem, was net voor de boerderij Korenlust en daar stonden alleen struikjes, maar de naderende auto bezorgt me nog wel eens de rillingen.

John
Afbeelding

Be Your Self, There Are So Many Others.

XX@nder
Contacteer:

Bericht door XX@nder » vr jun 09, 2006 9:07 pm

Relax schreef:Hebben jullie dan wél cursussen voor Belgen, waar de Nl. overheid een deel van betaalt? Je kan altijd 'ns proberen, geef het adres van Reef op.
De cheques worden op naam gezet las ik op de site. Waarschijnlijk moet je identificeren bij de cursus. Gaat dus helaas niet op.

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » vr jun 09, 2006 9:22 pm

Ik heb net een schuiver gemaakt.

:idea:

Een sneeuw schuiver. Is erg cool om te maken met dit weer.

8)
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

RK
Contacteer:

Bericht door RK » zo jun 11, 2006 10:31 pm

FilaMenT schreef:Ik heb net een schuiver gemaakt.

8)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: : goeie!!!!! :lol: :lol: :lol:

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » zo jun 11, 2006 10:38 pm

8)
:-_ :-_ :-_ :lol: :lol: :lol:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Relax
Contacteer:

Bericht door Relax » zo jun 11, 2006 11:12 pm

XX@nder schreef:
Relax schreef:Hebben jullie dan wél cursussen voor Belgen, waar de Nl. overheid een deel van betaalt? Je kan altijd 'ns proberen, geef het adres van Reef op.
De cheques worden op naam gezet las ik op de site. Waarschijnlijk moet je identificeren bij de cursus. Gaat dus helaas niet op.
Kan het me niet herinneren, maar 't is mogelijk. Alhoewel ik niet inzie wat die rijschool te verliezen of te winnen heeft. Als ze er niet naar kijken is het zaad in't bakje. Zoniet zijn ze 150 euro kwijt.

Relax
Contacteer:

Bericht door Relax » zo jun 11, 2006 11:15 pm

8)
AfbeeldingAfbeelding

Met hamer en beitel, I presume?

boebla100
Contacteer:

Bericht door boebla100 » di jun 20, 2006 7:28 pm

ik heb wel eens een zwaar ongeval gehad met de motor maar ben nog nooit (ff afkloppen ) gaan schuiven. ps in dat ongeval ben ik wel 100% in mijn recht gezet,het was een wagen die plots voor mij indraaide

donjo
Contacteer:

Bericht door donjo » do jun 22, 2006 4:09 pm

reeds 3 maal :oops:

1° op autosnelweg in short |( met yamaha FJ1100,een wagen die zonder kijken en zonder richtingaanwijzer van strook verandert.
*schade
uitlaat stuk
kop stuk
spiegel stuk
versnellingshendel stuk
tank geblutst
*letsels
zwaar geschaafde kniën
geschaafde dijen

2° onderuit op zand met XX :cry: , de voorband was wel aan vervanging toe
*schade
linkse kuip geschaafd
kop geschaafd
spiegel geschaafd
versnellingshendel geplooid
uitlaat geschaafd
*letsels
geen

3° met XX in zijflank van wagen die zonder kijken :__ van parking 't straat wou oversteken
*schade
XX total loss
*letsels
2 lichte hersenbloedingen
rechterpolsbreuk
linkerschouder: uitstekend botfragment op de humuruskop
gekneusde rib die eventjes mijn long geraakt heeft
geknelde zenuw in de lumbale wervels

dus: 1° NOOIT in short rijden :nono:
2° banden vervangen bij slijtage :y
3° shit happens :cry:

Hilko

Bericht door Hilko » do jun 29, 2006 12:26 pm

3 weken terug voor het eerst.
Ik reed een bocht in op Corsica en een audi dacht in een bocht in te halen en reed op mijn rijbaan tegemoetkomend.
Had de keuze tussen zijn bumper of de bocht uitremmen. De laatste gekozen maar op het gravel buiten de bocht toch onderuit gegeleden.

Ik had wat schrammen aan het been dus ik ben allang blij.
Hoeft echter niet nog eens te gebeuren van me

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » do jun 29, 2006 12:31 pm

hinko schreef:3 weken terug voor het eerst.
Ik reed een bocht in op Corsica en een audi dacht in een bocht in te halen en reed op mijn rijbaan tegemoetkomend.
Had de keuze tussen zijn bumper of de bocht uitremmen. De laatste gekozen maar op het gravel buiten de bocht toch onderuit gegeleden.

Ik had wat schrammen aan het been dus ik ben allang blij.
Hoeft echter niet nog eens te gebeuren van me
Achteraf de juiste keuze lijkt me !

Viel de schade aan je Bird nog mee ?
Proud member of the Adventure Chaptor

Hilko

Bericht door Hilko » do jun 29, 2006 3:30 pm

ReefeR schreef:Achteraf de juiste keuze lijkt me !
Viel de schade aan je Bird nog mee ?
Schade aan mijn bird was er niet, want 1 van mijn medereizigers wilde die uitproberen. Ik reed dus op zijn zrx 1200 en reed superrustig (is niet mijn type motorfiets)
Met mijn BB was ik ongetwijfeld heel wat harder door die bocht komen zeilen, maar daarentegen weet ik veel beter hoe de BB reageert.

Is allemaal koffiedik kijken.
Als je moet gaan dan maar liever met deze afloop :()

Blackmagic
Contacteer:

Bericht door Blackmagic » wo aug 02, 2006 5:05 pm

@ YO, je hebt deze poll toch niet recentelijk ingevult he? Want dan ga ik ook gauw afkloppen hoor! Succes verder met het oplossen van de ellende.

YO
Contacteer:

Bericht door YO » wo aug 02, 2006 6:36 pm

Blackmagic schreef:@ YO, je hebt deze poll toch niet recentelijk ingevult he? Want dan ga ik ook gauw afkloppen hoor!
Maak je maar geen zorgen BM, dit is niet de eerste keer. 8)

Ace
Contacteer:

Bericht door Ace » wo aug 02, 2006 7:29 pm

Nee gelukkig geen schuiver meegemaakt zoals ik in sommige verhalen lees.

Wat ik wel afgelopen zaterdag 8 juli meemaak was ook een om van te schrikken.

Ik reed in Amsterdam in de Amstelstraat richting Waterlooplein, vanuit de Amstelstraat :arrow: Waterlooplein kom je een brug over de "Blauwbrug"

Daar reed ik dus overheen en zag in mijn gezichtsveld dat er 2 fietsers reden als spookrijder op het fietspad.
Had nog niet mijn gedachten afgemaakt(wat een gekke toeristen weer) of de achterste fietser bedenkt zich opeens dat deze wil inhalen daarbij vergetend dat je dan snelverkeer tegenkomt en ja daar was ik frontaal klapt deze fietser tegen mij en de XX aan, ikzelf val niet maar rem de XX tot stilstand en ben een partij aan het $%&~~ in mijzelf.

Schade aan de XX was € 2100,=.
Slachtoffer was een francaise en ja die fietsen niet zoveel thuis.
Maar wat vervelender was zij werd naar het zkhs afgevoerd met een klein scheurtje boven haar wenkbrauw die ze opliep toen ze met haar hoofd op mijn rechterelleboog klapte.

In het zkhs horen ze je gegevens op te nemen voor de verzekering, maar dat heeft het zkhs niet gedaan dus madam was gevlogen.
Dus de politie vistte achter het net voor haar gegevens.

Nu ben ik gelukkig ALL-RISK verzekerd dus mijn XX ziet er nu helemaal gelikt uit.

Nieuwe topkuip, rechterzijkuipdeel, r.spiegel, rempedaal.
Bakker Zaandam heeft er een mooie job van gemaakt.
I feel the need for speed
M tyres RULEZzzzzzzzzzzzzzzzz

Ace

Plaats reactie