De blokken:

En de zuigers:

Dat kan voor een ongelijke belasting zorgen en dan kan hij scheef slijten.x-eleven schreef:Ik had niet het idee dat het aan de zuigers kon liggen, omdat die voor m'n gevoel toch redelijk vrij liepen, en er toch nog 2 van de 3 zuigers iig goed werkten, er liep er maar een iets stroever.
x-eleven schreef:remzadels een stijgbeugels... hebben we het nou over motorrijden of paardijden

Die metalen houdertjes met gaatjes zijn de zogenaamde "anti-piepplaatjes". Deze voorkomen het piepen van de remmen (in theorie, en meestal ook in praktijk).chesner schreef:
Het aanbrengen van koper op de achterkant van de nieuwe remblokjes.
- Ik heb over de remblokken nog metalen houdertjes zitten (shims?). deze eroplaten of misschien juist niet meer gebruiken omdat dit er misschien voor zorgt dat er vuil blijft zitten en alles schuiintrekt?
- als ik de metale houder laat zitten, waar dan het kopervet? nog steeds op de remblok of juist nu op de metalenhouder die over het remblokje schuift?
- achter heb ik tussen het metalenhouder en het remblokje nog een soort van kunststof plaatje zitten?
FilaMenT schreef:
Werk er alleen aan je remmen als je zeker weet waar je mee bezig bent. Fouten maken met je remmen kan je je leven kosten.
Per set? Bedoel je twee sets remblokken? Indien ja dan is dat voor orginele een normale prijs. Veel vervangende remblokken komen niet echt veel goedkoper hoor.chesner schreef:Bedankt voor de tips. Maak je geen zorgen dat ik mijn schijven ga invettenIk hoop inderdaad dat meer schoonmaken het euvel voorkomt.
Vanmiddag langs de shop geweest voor nieuwe originele blokken, € 100,- per set. slik. Nu maar even kijken voor goede imitatie. Heb maar even gelijk bij Frank geïnformeerd.
Nee , niet voor 2 sets remblokken.FilaMenT schreef:Per set? Bedoel je twee sets remblokken? Indien ja dan is dat voor orginele een normale prijs. Veel vervangende remblokken komen niet echt veel goedkoper hoor.chesner schreef:Bedankt voor de tips. Maak je geen zorgen dat ik mijn schijven ga invettenIk hoop inderdaad dat meer schoonmaken het euvel voorkomt.
Vanmiddag langs de shop geweest voor nieuwe originele blokken, € 100,- per set. slik. Nu maar even kijken voor goede imitatie. Heb maar even gelijk bij Frank geïnformeerd.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten