Bike-to-Bike winterklus 2008

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Hertog Jan

Bericht door Hertog Jan » zo apr 06, 2008 8:24 pm

Ti-BB schreef:Missie geslaagd lijkt me. Klinkt goed hoor!
Wat een ouwehoer he :wink: Blijft maar aan het praten...

Maar wel mooi gedaan !
(Janneman gaat sparen voor een Jezus) :D

Groeten, Hertog Jan :xx

marcelcbrxx
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » zo apr 06, 2008 9:12 pm

FilaMenT schreef:
marcelcbrxx schreef: :n :guitar:
Echt wel, wat dacht van orginele uitlaten monteren.

Pfff....... je moet ze ook alles uitleggen....... :roll:

:idea:
Nee ik kennelijk! :D Nee smily lijkt duidelijk, gitaar smiley betekent muziek. Dus lekker laten zitten 2brothers klinken het beste op een bird!

Net beschaafd genoeg keihard! Die van jou kan echt niet! :wink:

marcelcbrxx
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » di apr 08, 2008 5:02 pm

Hertog Jan schreef: (Janneman gaat sparen voor een Jezus) :D
Zonde van je geld! Spaar maar ergens anders voor. :D

Wat MarcB niet meeneemt in zijn verhaal is dat die een ding heeft aangeschaft die niet specifiek voor een motor bedoeld is, maar meer voor in een auto of liever nog open Jeep of zo.

Op een motor heb je last van Ultra Sonore trillingen. Daarom hangt je navigatie bijvoorbeeld ook in rubbers. Nu heb ik het project van Marc nog niet gezien, en verstandig als hij is zal die er wel voor gezorgd hebben dat dat in orde is. Maar je kan echt niet alles zo maar op je motor zetten.

Wacht maar een seizoen totdat die er wat km's mee gemaakt heeft en behalve theorie ook praktijk kennis heeft opgedaan.

Want met veel watt zenden heeft juist weer invloed op de motor electronica. Denk maar (jij bent immers chauffeur) wat een versterker achter je cb voor invloed heeft op de vrachtauto electronica.

Ik heb hier klanten, die gaan zenden met 35 watt als ze de begrenser van hun vrachtauto even willen omzeilen.

In theorie kan van alles. Echter de praktijk is waar het moet werken.

Maar je ziet ook ik volg dit, dit is leuk! Hopenlijk gaat er niets mis.

Maar mensen die al moeite hebben met hun dvd recorder of onder gadget programeren kunnen hier beter afblijven. Dit kan te veel.
Denk aan het onderschrift van motormaat Stanley. :wink:

Evelakes
Contacteer:

Bericht door Evelakes » di apr 08, 2008 5:56 pm

De Yaesu kun je instellen op 5/20/50 watt vermogen de meeste van ons
rijden al met gemodificeerde pmr's van 5 watt. dus no difference.
Ten tweede hebben ze er wel degelijk rekening gehouden met de
motormount.
En wat de instellingen betreft valt het reuze mee je gebruikt alleen wat je nodig hebt en daar heb je meestal 3 gradaties in.

marcelcbrxx
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » di apr 08, 2008 6:24 pm

[quote="Evelakes"]
rijden al met gemodificeerde pmr's van 5 watt. dus no difference.
quote]

Oh :roll:

MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Contacteer:

Bericht door MarcB » di apr 08, 2008 7:15 pm

marcelcbrxx schreef:
Hertog Jan schreef: (Janneman gaat sparen voor een Jezus) :D
Zonde van je geld! Spaar maar ergens anders voor. :D

Wat MarcB niet meeneemt in zijn verhaal is dat die een ding heeft aangeschaft die niet specifiek voor een motor bedoeld is, maar meer voor in een auto of liever nog open Jeep of zo.
:roll: Uhm, niet helemaal mee eens, onderstaande foto is bijvoorbeeld van de produkt brochure van Yaesu.

Afbeelding

Misschien moet je toch maar eens naar de produkt beschrijving kijken, hij is dus specifiek ontwikkeld gebruik op de motor inclusief intercom functie, zie Website Yaesu FTM-10E :!:

WORLD’S FIRST DUAL-BAND MOBILE DESIGNED TO SUPPORT ALL-WEATHER OUTDOOR MOTORSPORT ACTIVITIES

The exciting newly designed FTM-10R/E* Mobile 2m/70cm Transceiver is packed with innovative features that operators have been dreaming of for years. Great new appearance with keys and indicators that are illuminated with very bright LEDs. The bright ocean blue negative type LCD display is easy on your eyes.

Super compact detachable front panel is ready to go with your motor vehicle! The unique Waterproof/Dustproof Front Operation Panel is designed to support All-Weather Outdoor Activity in a manner never before possible. Detach the front panel with one-touch release when transmitting! The detachable front panel may be separated from the main chassis, and attached to a flat metal surface with the magnetic mounting bracket. The microphone and PTT button are built into the front panel.

This front panel meets the IP57 standard - waterproof at 3 ft (1 m) for 30 minutes and protection against dust – making the FTM-10R/E* the perfect outdoor communications and entertainment package.

marcelcbrxx schreef:Op een motor heb je last van Ultra Sonore trillingen. Daarom hangt je navigatie bijvoorbeeld ook in rubbers. Nu heb ik het project van Marc nog niet gezien, en verstandig als hij is zal die er wel voor gezorgd hebben dat dat in orde is. Maar je kan echt niet alles zo maar op je motor zetten.

Wacht maar een seizoen totdat die er wat km's mee gemaakt heeft en behalve theorie ook praktijk kennis heeft opgedaan.
Uiteraard heb ik de transceiver in rubber afgemonteerd. Kijkend naar mijn ervaringen van de afgelopen jaren met mijn Kenwood TH-F7E, Baehr Intercom, Powercommander en overige elektronica waar m'n Bird mee behangen is zal het wel meevallen met de Ultra Sonore trillingen

marcelcbrxx schreef:Want met veel watt zenden heeft juist weer invloed op de motor electronica. Denk maar (jij bent immers chauffeur) wat een versterker achter je cb voor invloed heeft op de vrachtauto electronica.

Ik heb hier klanten, die gaan zenden met 35 watt als ze de begrenser van hun vrachtauto even willen omzeilen.
Tot op heden helemaal geen nadelige invloeden bemerkt, zelfs niet bij 50Watt zendvermogen. Maar voor alle duidelijkheid, het was me niet te doen om het zendvermogen, maar om het feit dat ik gelijk een stereo radio ontvanger heb die automatisch omschakelt zodra op een bepaalde frequentie een signaal binnenkomt.

Overigens, de laatste maanden mag ik veel genieten van de files tussen Waalwijk en Hoofddorp (A2 / A27) en als tijdverdrijf heb ik mijn portofoon bij me met 5 Watt zendvermogen en een eenvoudige raamantenne. Zodra ik vertrek vanuit Hoofddorp koppel ik in op de repeater van Hilversum of Amersfoort om vervolgens een bereik te hebben over de helft van Nederland, en dit met 5Watt! Bij Utrecht schakel ik vervolgens over op de repeater van Rotterdam en zodra ik bij Gorinchem ben, koppel ik in op de repeater van Breda waarbij ik tot Waalwijk een perfecte verbinding heb :D
Ik moet zeggen dat het een erg leuke hobby is en je staat er versteld van hoe makkelijk je contacten legt via de repeater masten. En sommigen van ons maar denken dat de zendamateur aan het uitsterven is, het tegenovergestelde is waar. Ik lul me helemaal suf en dat begint 's-ochtends al om 06:00 uur :wink:

marcelcbrxx schreef:In theorie kan van alles. Echter de praktijk is waar het moet werken.

Maar je ziet ook ik volg dit, dit is leuk! Hopenlijk gaat er niets mis.
Ik zeg dan ook altijd, het werk begint pas als je klaar bent......

marcelcbrxx schreef:Maar mensen die al moeite hebben met hun dvd recorder of onder gadget programeren kunnen hier beter afblijven. Dit kan te veel.
Denk aan het onderschrift van motormaat Stanley. :wink:
Mee eens, kan je geen soldeerbout vasthouden, begin er niet aan :idea:

marcelcbrxx
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » di apr 08, 2008 7:37 pm

Met die soldeerbout is niet zo moeilijk, je voelt vanzelf welke kant je moet vasthouden. :D

Echter zelfs als het (door jou of iemand anders) compleet voor mensen zou worden ingebouwd blijft het een ding dat niet idioot proof is.
Dus het is niet iets voor het grote publiek. Meer voor gadget freaks die ook nog de gebruiksaanwezing lezen.

Wat fabrikanten zelf over hun spullen schrijven heb ik nooit zoveel vertrouwen in. Er zijn voorbeelden genoeg dat ze het niet kunnen waarmaken.

Des te leuker is het te horen dat je er aan het eind van het seizoen (als je er tenminste 5000 km (moet toch kunnen) mee gereden heb, er nog tevreden over bent.

Het is echt leuk, maar heb je hebt de opnames nog van toen met Baehr en Autocom. Dus is het al die moeite waard? Ik bedoel het resultaat. Niet alle andere leuke dingen die erop zitten. Moet je eens kijken hoeveel ( ja hobby) tijd je er inmiddels in hebt zitten. En bedenk ook dat de meeste motorrijder geen zendamateur zijn en dat het gewoon moet werken zonder poespas voor de meeste.
Of te wel, is dit in commercieel te verkopen produkt in jouw opinie, geschikt voor vele andere Bird en motorrijders?

MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Contacteer:

Bericht door MarcB » di apr 08, 2008 7:41 pm

uh, ja :D Maarre, wat natuurlijk wel blijft is dat Yaesu geen kant-en-klare oplossing heeft om de set direct te kunnen koppelen met een Autocom of Baehr. Wil je een dergelijk systeem gaan gebruiken, dan moet je dus handig zijn en enige kijk op elektronica hebben!
Laatst gewijzigd door MarcB op di apr 08, 2008 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » ma apr 14, 2008 3:55 pm

In overleg met Burtonman en Marcel enkele posts verwijderd, bedankt voor het On topic blijven :D
Proud member of the Adventure Chaptor

RK
Contacteer:

Re: Bike-to-Bike winterklus 2008

Bericht door RK » zo aug 17, 2008 9:17 pm

Nou machtig spul die yaesu ..... Ook op deze BB zit tie erweer op !!!

MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Contacteer:

Bericht door MarcB » zo aug 17, 2008 10:27 pm

Goed bezig! Als je zin hebt kunnen we de boel wel uittesten komend weekend :)
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

RK
Contacteer:

Bericht door RK » vr sep 12, 2008 10:56 pm

Niet nodig .... bij mijn laatste ritje was na de pech ook een geluk storingsvrije en zeer krachtige PMR *-*

Maar wil je es doorgeven wanneer je weer es een vrij weekend heb want bellen met de zumo werkt nog niet ..... misschien heb je al een idee waaraan dat ken liggen :roll: :D

MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Contacteer:

Bericht door MarcB » za sep 13, 2008 11:48 am

Volgens mij komt het door de combinatie Ultima XL, Zumo en Yeasu :wink:

Maarre, wanneer ik tijd heb weet ik niet. Ben een beetje druk de laatste tijd. Bel me anders ff.

Oh ja, niet alleen het bereik maar ook de ontvangst van de set in Andorra was zéér goed. Het kwam geregeld voor dat de Yaesu wél ontvangst had van een PMR terwijl op andere PMR's het signaal niet binnen kwam.
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Dirko
Contacteer:

Bericht door Dirko » za sep 13, 2008 8:15 pm

RK schreef:Niet nodig .... bij mijn laatste ritje was na de pech ook een geluk storingsvrije en zeer krachtige PMR *-*

Maar wil je es doorgeven wanneer je weer es een vrij weekend heb want bellen met de zumo werkt nog niet ..... misschien heb je al een idee waaraan dat ken liggen :roll: :D
Misschien es een fatsoenlijke telefoon kopen in plaats van dat oranje ding met draaischijf in je tanktas :D
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

RK
Contacteer:

Bericht door RK » di sep 16, 2008 9:30 pm

MarcB schreef:Volgens mij komt het door de combinatie Ultima XL, Zumo en Yeasu :wink:

Maarre, wanneer ik tijd heb weet ik niet. Ben een beetje druk de laatste tijd. Bel me anders ff.

Oh ja, niet alleen het bereik maar ook de ontvangst van de set in Andorra was zéér goed. Het kwam geregeld voor dat de Yaesu wél ontvangst had van een PMR terwijl op andere PMR's het signaal niet binnen kwam.
heb je daar ook opnames van ?? :D

Plaats reactie