Apparatuur op accu aansluiten

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
BertV

Apparatuur op accu aansluiten

Bericht door BertV » wo jul 26, 2006 8:11 am

Ik verwacht vrijdag mijn TomTom Rider te ontvangen...niet teveel verwennen dus geen Garmin ;)

Hoe sluit ik deze aan op de accu? Is dat puur een kwestie van op de polen aansluiten of zijn hier speciale kabels / aansluitingen voor?

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo jul 26, 2006 8:13 am

Ik ga er van uit dat je bij je TomTom ook de juiste kabels & aansluitschema's krijgt !

Normaal kun je verwachten dat je een speciaal kabeltje erbij krijgt welke je direct op contact of de accu moet aansluiten.
Proud member of the Adventure Chaptor

BertV

Bericht door BertV » wo jul 26, 2006 8:16 am

ReefeR schreef:Ik ga er van uit dat je bij je TomTom ook de juiste kabels & aansluitschema's krijgt !

Normaal kun je verwachten dat je een speciaal kabeltje erbij krijgt welke je direct op contact of de accu moet aansluiten.
k, in dat geval denk ik dat het mij zelf wel lukt. Nu de bevestiging nog. ;)

Evelakes
Contacteer:

Re: Apparatuur op accu aansluiten

Bericht door Evelakes » wo jul 26, 2006 11:18 am

BertV schreef:Ik verwacht vrijdag mijn TomTom Rider te ontvangen...niet teveel verwennen dus geen Garmin ;)

Hoe sluit ik deze aan op de accu? Is dat puur een kwestie van op de polen aansluiten of zijn hier speciale kabels / aansluitingen voor?
Zet er in ieder geval wel een zekering tussen!
(zal er wel bij zitten) maar als de regelaar gek doet heb je daar in ieder
geval een zekering er tussen mocht die de accu op blazen!

XXviking
Contacteer:

Bericht door XXviking » wo jul 26, 2006 9:03 pm

BertV schreef:Ik verwacht vrijdag mijn TomTom Rider te ontvangen...niet teveel verwennen dus geen Garmin ;)

Ik heb een cigarette aansteker contact op mijn BB gemonteerd (met zekering) daar sluit ik het meeste aparatuur op aan dat er niet permanent op staat. Zo kan de hele familie zijn mobile telefoon laden als dat nodig is. (Wij zijn het natuurlijk niet eens over wat het beste tel merk is :wink: )
Mijn medion zit met een zuigkop op de km teller zo dat ik tot 180 mijn snelheid kan aflezen (daar boven hoev ik daar niet zo op te letten :wink: )

BertV

Bericht door BertV » do jul 27, 2006 2:58 pm

XXviking schreef:
Mijn medion zit met een zuigkop op de km teller zo dat ik tot 180 mijn snelheid kan aflezen (daar boven hoev ik daar niet zo op te letten :wink: )
hm, zuignap voor een apparaatje van 600-1000 euro.
Blijft eng. :o

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » do jul 27, 2006 6:55 pm

Zuinappie had ik ook altijd met PDA navigatie op motor, werkte perfect totdat we in de bergen kwamen en luchtdruk dermate veranderde bij een beklimming dat ik ineens mijn PDA opschoot had liggen :lol:
Proud member of the Adventure Chaptor

XXviking
Contacteer:

Bericht door XXviking » do jul 27, 2006 11:36 pm

BertV schreef:
hm, zuignap voor een apparaatje van 600-1000 euro.
Blijft eng. :o
Is aan gedagt, en darom voor de zekerheid met een touwtje aan mijn bagster bevestigt. Het is mij ook in de bergen hier overkomen dat de zuigkop los laat, maar dan bleef het geheel netjes voor mijn bagster liggen. Als ik veel in de bergen klim stopp ik mijn medion agter het plastic ruitje in mijn bagster.

Plaats reactie