RUITJES: Origineel, Flip-up, Bubble?
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
RUITJES: Origineel, Flip-up, Bubble?
He Birdies,
vandaag een lekker eindje wezen rijden met Mr. Blue in het Brabantse land.
Valt me op hoe prettig het originele ruitje is. Met een flip-up had ik altijd turbulentie rond de helm. Nu bij 160 werkelijk toch geen last van de wind.
Dus ik ga voor de originele qua rijgenot. Het enige voordeel van een flip-up vind ik dat de rijwind op je bovenlijf een stuk minder is.
Maar dat weegt niet op tegen het geklapper bij de helm.
Met bubble heb ik geen ervaring maar er zijn mss Birdies die dat wel hebben dus laat maar horen.
Ik vul Origineel in. (MDI Black screen Original)
vandaag een lekker eindje wezen rijden met Mr. Blue in het Brabantse land.
Valt me op hoe prettig het originele ruitje is. Met een flip-up had ik altijd turbulentie rond de helm. Nu bij 160 werkelijk toch geen last van de wind.
Dus ik ga voor de originele qua rijgenot. Het enige voordeel van een flip-up vind ik dat de rijwind op je bovenlijf een stuk minder is.
Maar dat weegt niet op tegen het geklapper bij de helm.
Met bubble heb ik geen ervaring maar er zijn mss Birdies die dat wel hebben dus laat maar horen.
Ik vul Origineel in. (MDI Black screen Original)
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Ik heb Bubbel gestemd maar eh 't is een PUIG race
Vind het een heerlijkheid constant 200 km/h recht op is geen enkel probleem. Let wel met mijn 1.95m en 104 kilotjes is dat zo:D Iedere ruit zal voor iedereen verschillend zijn. Ligt aan je postuur, zit houding, enz.
Vind het een heerlijkheid constant 200 km/h recht op is geen enkel probleem. Let wel met mijn 1.95m en 104 kilotjes is dat zo:D Iedere ruit zal voor iedereen verschillend zijn. Ligt aan je postuur, zit houding, enz.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
- Ti-BB
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
- Locatie: Zeddam
- Contacteer:
Ik vul nog niets in omdat ik niet echt tevreden ben over de bescherming met het originele ruitje (bj. 1998) en in april een ander ruitje wil monteren. Ik ben erg gecharmeerd van het ruitje van Dirko, maar komende zondag wil ik nog eens goed rondkijken.
Zoals de meesten denk ik al weten meet ik 2 mtr en ik ben dus erg benieuwd naar de ervaringen van de langere gasten (zoals MP )
Leuke topic dus.
Zoals de meesten denk ik al weten meet ik 2 mtr en ik ben dus erg benieuwd naar de ervaringen van de langere gasten (zoals MP )
Leuke topic dus.
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 11:45 am
- Locatie: Horst
- Contacteer:
Re: RUITJES: Origineel, Flip-up, Bubble?
Heb zaterdag een Double Bubble van Zero Gravity erop gezet en heb er zaterdag/zondag mee gereden.
bevalt zeer goed en heb geen last meer van wervelingen om de helm en bij de armen en ziet er ook nog goed uit.
Heb op de snelweg in Duitsland toch 220 km/uur gereden en met de originele ruit 2001 werd mijn helm bijna van het hoofd getrokken en dit is nu duidelijk weg.
Ben benieuwd of de ruit met duo ook zo goed bevalt.
http://www.zerogravity-racing.com/sport ... ks/425.htm
Heb de Double Bubble van Zero Gravity bij Motorvenlo gekocht voor € 92,-
bevalt zeer goed en heb geen last meer van wervelingen om de helm en bij de armen en ziet er ook nog goed uit.
Heb op de snelweg in Duitsland toch 220 km/uur gereden en met de originele ruit 2001 werd mijn helm bijna van het hoofd getrokken en dit is nu duidelijk weg.
Ben benieuwd of de ruit met duo ook zo goed bevalt.
http://www.zerogravity-racing.com/sport ... ks/425.htm
Heb de Double Bubble van Zero Gravity bij Motorvenlo gekocht voor € 92,-
Laatst gewijzigd door starlingmountain op ma mar 12, 2007 6:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4286
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
- Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
- Contacteer:
-
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: vr jan 19, 2007 7:18 pm
- Locatie: Purmerend
-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: wo aug 23, 2006 8:58 pm
- Locatie: Assenede BE
- Contacteer:
-
- Berichten: 5848
- Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
- Locatie: Schoten - Belgium
- Contacteer:
erg afhankelijk van postuur, houding ed maar Puig roeleertMotorpsycho schreef:Ik heb Bubbel gestemd maar eh 't is een PUIG race
Vind het een heerlijkheid constant 200 km/h recht op is geen enkel probleem. Let wel met mijn 1.95m en 104 kilotjes is dat zo:D Iedere ruit zal voor iedereen verschillend zijn. Ligt aan je postuur, zit houding, enz.
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Mijn ervaringen staan boven jou postingTi-BB schreef:Ik vul nog niets in omdat ik niet echt tevreden ben over de bescherming met het originele ruitje (bj. 1998) en in april een ander ruitje wil monteren. Ik ben erg gecharmeerd van het ruitje van Dirko, maar komende zondag wil ik nog eens goed rondkijken.
Zoals de meesten denk ik al weten meet ik 2 mtr en ik ben dus erg benieuwd naar de ervaringen van de langere gasten (zoals MP )
Leuke topic dus.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
-
- Berichten: 782
- Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
- Locatie: Boskoop NL
- Contacteer:
Mijn lengte is 1,82 m. Ik kocht de Bird met een Ermax double bubble. Daar was voor mij niet mee te rijden, al bij 140 werd ik murw gebeukt door de turbulentie. Degene aan wie ik het ruitje verkocht heb, is er echter dik tevreden mee en vind het een hele verbetering t.o.v. zijn standaard ruit
Om maar even aan te geven hoe persoonlijk zoiets is.
Ik heb toen een Ermax HP (haute protection) gekocht, een ruit met een minimale flip-up. Dat was voor mij al een hele verbetering, d.w.z. dat ik nu nog betrekkelijk rustig kan kruisen tot zo'n 170 km/u. Ik heb echter het idee dat er nog wel een ruit moet zijn die het voor mij nog beter zou kunnen doen. Ik vind de Puig Racing mooi om te zien. 'k Zal eens zien of ik die gebruikt op de kop kan tikken, dan is het risico van miskoop wat kleiner.
Om maar even aan te geven hoe persoonlijk zoiets is.
Ik heb toen een Ermax HP (haute protection) gekocht, een ruit met een minimale flip-up. Dat was voor mij al een hele verbetering, d.w.z. dat ik nu nog betrekkelijk rustig kan kruisen tot zo'n 170 km/u. Ik heb echter het idee dat er nog wel een ruit moet zijn die het voor mij nog beter zou kunnen doen. Ik vind de Puig Racing mooi om te zien. 'k Zal eens zien of ik die gebruikt op de kop kan tikken, dan is het risico van miskoop wat kleiner.
-
- Berichten: 5848
- Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
- Locatie: Schoten - Belgium
- Contacteer:
-
- Berichten: 782
- Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
- Locatie: Boskoop NL
- Contacteer:
-
- Berichten: 752
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:20 pm
- Locatie: Wieringerwerf
- Contacteer:
- Ti-BB
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
- Locatie: Zeddam
- Contacteer:
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: za jun 03, 2006 4:40 pm
- Locatie: Nootdorp
- Contacteer:
Heb twee ruitjes bij de aankoop van m'n motor gekregen: een flip-up van MRA met flink wat krassen en een originele ruit van bouwjaar 2000. Ben zelf 1.80 en vond de flip-up fijn, maar wel wervelingen rond m'n helm en doordat je weinig wind voelt reed ik al heel snel veels te hard. Op het laatst was 160 een standaard snelheid. En das errug gevaarlijk voor je rijbewijs
Heb sinds kort een nieuwe originele ruit van bouwjaar 2005 en die zit er tussenin. Er zit een soort bobbel in verwerkt, waardoor je toch wat wind op je schouders voelt en daardoor niet ongemerkt hard gaat rijden, en heb nu geen wervelingen rond m'n helm.
ben tevreden met de nieuwe ruit uit 2005
Heb sinds kort een nieuwe originele ruit van bouwjaar 2005 en die zit er tussenin. Er zit een soort bobbel in verwerkt, waardoor je toch wat wind op je schouders voelt en daardoor niet ongemerkt hard gaat rijden, en heb nu geen wervelingen rond m'n helm.
ben tevreden met de nieuwe ruit uit 2005
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: vr aug 18, 2006 7:57 pm
- Locatie: bedum
- Contacteer:
-
- Berichten: 661
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 4:39 pm
- Locatie: Amersfoort NL.
- Contacteer:
Ik had een Flip-up ruit van mra,maar deze eraf gehaald en er een orginele opgezet omdat ik dat veel mooier vind staan,zo'n Flip up ding vind ik een beetje behoorlijk oudbollig staan.
Laatst gewijzigd door Peter XX op di mar 13, 2007 1:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3794
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
- Locatie: thuis
- Contacteer:
- Ti-BB
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
- Locatie: Zeddam
- Contacteer:
-
- Berichten: 5848
- Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
- Locatie: Schoten - Belgium
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Goed plan Zoek jij de rest er ff bijTi-BB schreef:Zou het niet mooi zijn van alle merken / types een foto-tje te plaatsen. Dat maakt het lekker overzichtelijk.
Hier alvast de PUIG race
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten