Nieuwe Xenon set gemonteerd.

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
YO
Contacteer:

Nieuwe Xenon set gemonteerd.

Bericht door YO » do apr 12, 2007 2:56 pm

De bij AFS aangeschafte Xenon 8000 K vandaag gemonteerd met Martin. Het betreft hier de nieuwe Xenonset die een groter kastje heeft. Was moeilijk een plekje te vinden. Eerst aan de achterkant maar daardoor kon de kuip er niet opgeschoven worden. Het ultieme plekje werd aan de zijkant van de kuip, gemonteerd aan de bout van de koplampunit. Het kastje zet je dan andersom in de houder zodat de kabels naar beneden lopen.

Op de rit via de A50, A12 en A18 naar Doetinchem kon ik het verschil al duidelijk merken.

Een beetje meetuffen op de linkerbaan is er niet meer bij. Iedereen gaat opzij!! :lol: :lol: :police:

Martin, Hartelijk bedankt voor alles. :hug: :hug: Het was een zeer leerzame ochtend/middag. :}

De Kit

Afbeelding

De verkeerde plek :(

Afbeelding

De goede plek :D

Afbeelding

Afbeelding

:violin: :guitar: And the sky is so blue…. :violin: :guitar:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door YO op ma apr 30, 2007 7:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Robird

Bericht door Robird » do apr 12, 2007 4:08 pm

Ziet er mooi uit Yo..moet er ook maar eens over denken.
Groet Rob

I'm not antisocial, society is anti me.
Afbeelding
BBXX1100

wicked brutus
Contacteer:

mooi maN

Bericht door wicked brutus » vr apr 13, 2007 2:02 pm

Ik heb hem net aan de andere kant hangen.....hij is echt wel een stuk groter dan de eerste versie maar het past net.....

Afbeelding

Afbeelding

gr ej

martin
Contacteer:

Bericht door martin » do apr 26, 2007 8:12 pm

Vandaag dubbel xenon gemonteerd op een zzr 1200 , aangezien het hier om 2 H4 lampen gaat met groot licht in de zelfde lamp, leek het mij wel leuk om het hier te plaatsen.

De plaatsing van de kastjes
Afbeelding
Afbeelding
Het relais voor de schakeling van dim naar groot licht.
Afbeelding
Afbeelding

Het verschil

Afbeelding
Afbeelding

Robird

Bericht door Robird » do apr 26, 2007 8:24 pm

Je bent weer lekker bezig..... :lol: :wink: ziet er goed uit,en dat voor een Kawa.

Vertrek zaterdag ochtend naar de veluwe met de bike,kom misschien wel ff aanwaaien. :P
Groet Rob

I'm not antisocial, society is anti me.
Afbeelding
BBXX1100

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » do apr 26, 2007 9:55 pm

Hoe heb je de kleine lampen (stadslicht?) ook zo blauw gekregen?

martin
Contacteer:

Bericht door martin » do apr 26, 2007 11:41 pm

Frank Switser schreef:Hoe heb je de kleine lampen (stadslicht?) ook zo blauw gekregen?
Met de witte ledjes die we allemaal als stadslicht gebruiken ,bv Auto-style.

ranjoles
Contacteer:

Bericht door ranjoles » vr apr 27, 2007 7:30 am

Wat zal me dat een partij licht geven zeg. :shock:
Ik ben benieuwd naar de ervaring hiervan.

Ik zat nl. te denken om te zijner tijd ook mijn koekblik hiermee uit te rusten, omdat ik nadat mijn BB voorzien was van Xenon, ik vond dat mijn koekblik rondreed met kaarsen.

Groeten Robin

MauriceA

Bericht door MauriceA » vr apr 27, 2007 8:29 am

O-jaaaa,
Nu ben ik echt helemaal om, met het K&K had ik het Xenon al staan bewonderen. Deze week nog een bestelling plaatsen bij AFS.

Hoe kan het eigenlijk dat het zo eenvoudig te monteren is terwijl bij auto's hoogte regeling en koplampwasinstallatie (dubbele woordwaarde) verplicht zijn bij xenon ivm diffuus licht? Na een flinke rit zijn de vliegen op de koplamp al niet meer te tellen, dus verblinden gegarandeerd...

Ik twijfel hooguit over 8000K of 10.000K, iemand al eens 10.000K op een blauwe bird gezien?

PS. als iemand het leuk vind om mee te hobbyen... gezellig.

debvd
Contacteer:

Bericht door debvd » vr mei 04, 2007 9:42 pm

Ik heb vandaag ook de Xenon 6000K geplaats samen met Stanly.. :D :lol:

Errug gezellig en leerzaam en nu zit hij er op.

Wat een verschil zich, super !!! heb nu ook lekker gereden in het donker.

Thanx Stanly voor de geduldige begeleiding :hug: gaan we morgenavond op :cheers:

P.s. Anita wil nu ook xenon, dus dat word binnenkort weer sleutelen :roll: :oops:
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

debvd
Contacteer:

Bericht door debvd » vr mei 04, 2007 9:43 pm

mauricearts schreef:O-jaaaa,
Nu ben ik echt helemaal om, met het K&K had ik het Xenon al staan bewonderen. Deze week nog een bestelling plaatsen bij AFS.

Hoe kan het eigenlijk dat het zo eenvoudig te monteren is terwijl bij auto's hoogte regeling en koplampwasinstallatie (dubbele woordwaarde) verplicht zijn bij xenon ivm diffuus licht? Na een flinke rit zijn de vliegen op de koplamp al niet meer te tellen, dus verblinden gegarandeerd...

Ik twijfel hooguit over 8000K of 10.000K, iemand al eens 10.000K op een blauwe bird gezien?

PS. als iemand het leuk vind om mee te hobbyen... gezellig.
Frank S heeft er nu 10.000K op zitten. :wink:
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

martin
Contacteer:

Bericht door martin » vr mei 04, 2007 10:21 pm

debvd schreef: gaan we morgenavond op :cheers:
:beer: :friends: :Q

Jean

Bericht door Jean » zo mei 20, 2007 10:30 pm

gisteren bij Frank de Variobars gemonteerd (sorry Frank dat het uitliep), Xenon meegenomen en vandaag gemonteerd. Het lijkt wel een soort van magnetronstraal, muggen zijn verbrand voor ze de koplamp raken da's zeker! Nu nog de saftey-lights aansluiten (iemand ervaring met het monteren?)
"Beam me up Scotty. There's no intelligent life down here."

MXXL
Contacteer:

Bericht door MXXL » ma jul 30, 2007 10:46 pm

Sinds vandaag ben ook ik aan de xenon. Ik heb het kastje geplaatst tussen de bout van het instrumentarium en de bout van de radiator, het kastje past daar exact tussen. Het voordeel van deze plek is dat je het kastje aan twee kanten vast zet en dat er aan de andere kant exact zo'n plek zit voor een eventueel grootlicht. Ik heb de originele beugel gebruikt en die 45 graden getordeert.

De lichtopbrengst is super, ik ben ook erg blij dat ik de 6000K lamp heb gekocht. Alleen jammer dat ik niet meteen grootlicht erbij heb gedaan. Daarnaast moet ik ook nog even op zoek naar een wit stadslicht.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » ma jul 30, 2007 10:51 pm

MXXL schreef:Sinds vandaag ben ook ik aan de xenon. Ik heb het kastje geplaatst tussen de bout van het instrumentarium en de bout van de radiator, het kastje past daar exact tussen. Het voordeel van deze plek is dat je het kastje aan twee kanten vast zet en dat er aan de andere kant exact zo'n plek zit voor een eventueel grootlicht. Ik heb de originele beugel gebruikt en die 45 graden getordeert.

De lichtopbrengst is super, ik ben ook erg blij dat ik de 6000K lamp heb gekocht. Alleen jammer dat ik niet meteen grootlicht erbij heb gedaan. Daarnaast moet ik ook nog even op zoek naar een wit stadslicht.
Autostyl heeft witte led's :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

YO
Contacteer:

Bericht door YO » ma jul 30, 2007 11:08 pm

Motorpsycho schreef:
MXXL schreef:Sinds vandaag ben ook ik aan de xenon. Ik heb het kastje geplaatst tussen de bout van het instrumentarium en de bout van de radiator, het kastje past daar exact tussen. Het voordeel van deze plek is dat je het kastje aan twee kanten vast zet en dat er aan de andere kant exact zo'n plek zit voor een eventueel grootlicht. Ik heb de originele beugel gebruikt en die 45 graden getordeert.

http://www.autostyle.nl/dealers.asp

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » di jul 31, 2007 12:01 am

Motorpsycho schreef:
MXXL schreef: Daarnaast moet ik ook nog even op zoek naar een wit stadslicht.
Ik heb ze zelfs op voorraad.......

MXXL
Contacteer:

Bericht door MXXL » di jul 31, 2007 7:30 am

Ik zeg dan, waarom heb je dat niet zaterdag gezegd, jij zegt dan dat heb je niet gevraagd! Wat kosten ze?

MXXL

BenXXBird
Contacteer:

Bericht door BenXXBird » di jul 31, 2007 8:26 am

Vraagje over de montage, de 2 kleine rode draden bij de lamp. Waarop moeten die aangesloten worden ?
Speed is my need

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » di jul 31, 2007 8:49 am

MXXL schreef:Ik zeg dan, waarom heb je dat niet zaterdag gezegd, jij zegt dan dat heb je niet gevraagd! Wat kosten ze?
Vijf Euro....
BenXXBird schreef:Vraagje over de montage, de 2 kleine rode draden bij de lamp. Waarop moeten die aangesloten worden ?
Dat is de voeding. Die komt van jouw huidige stekkerverbinding af.

MXXL
Contacteer:

Bericht door MXXL » di jul 31, 2007 7:55 pm

Ik ben dus vandaag op zoek gegaan naar de ledlampjes van Autostyle, niemand had ze op voorraad. Uiteindelijk bij Remco's car stereo geweest, de aanwezige dame garandeerde mij dat ze van autostyle een lampje had met een blauw glaasje die perfect wit licht gaf. Ik haar gelooft en dus gekocht en inderdaad licht dat kwa kleur exact overeenkomt met de 6000k xenonlamp die erin zit.

Nadeel van de hele actie was dat remco car stereo ook xenonsets van Pilot verkoopt en uiteraard zijn ze daar behoorlijk goedkoop. Maar daar heb ik nu even niets aan

Oh ja, voor de zelfklusser onder ons heb ik ook dit topic nog gevonden, hier staat beschreven hoe je zelf super felle ledstadslichtjes kan maken.

http://www.seat-online.nl/index.php?PHP ... ic=19348.0

MXXL

xxaid
Contacteer:

Bericht door xxaid » za aug 04, 2007 8:48 pm

Ik ben vandaag bij Frank geweest en nu heb ik ook Xenon. Frank heeft het voortreffelijk voor mij ingebouwd. Ik ben ook voor de 10000K gegaan. Bewust niet om beter te kunnen zien (ik rij meestal overdag), maar om beter gezien te worden. Het stadslicht is ook meteen vervangen door een LEDje, dus ik heb nu echt een blauwe gloed van voren. Verder ook maar meteen de twee metalen plaatjes (CBR en 1100XX) over beide stuurreservoirs geplaatst en een BOCsticker aangeschaft, dus ben nu ook een herkenbare BOCer.
Het was een leerzame middag, maar één ding weet ik wel. Ik ga zelf niet aan mijn fiets sleutelen. Dat laat ik liever aan een kenner over (kuip moest eraf, de tafel lag vol met schroeven, bouten, rubber dopjes e.d. en bij het in elkaar zetten was er niet één over. Dit zou nl wel iets voor mij zijn om onderdelen over te houden).
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier

Afbeelding

LeoFric
Contacteer:

Bericht door LeoFric » za aug 04, 2007 9:32 pm

xxaid schreef: Dat laat ik liever aan een kenner over (kuip moest eraf, de tafel lag vol met schroeven, bouten, rubber dopjes e.d. en bij het in elkaar zetten was er niet één over. Dit zou nl wel iets voor mij zijn om onderdelen over te houden).
Ik ga kijken of Frank a.s. woensdag tijd heeft.. :)

Ik spreek um morgen.

Maar is die 10000 echt zoveel meer blauw dan 8000????

Ik wilde voor 8000k gaan..

xxaid
Contacteer:

Bericht door xxaid » za aug 04, 2007 9:45 pm

Ik weet het eigenlijk niet of ie blauwer is. Ik kwam binnen met het idee de 8000K te laten plaatsen, maar na overleg met Frank en zijn argument dat je 8000K moet nemen om beter te zien en 10000K om beter gezien te worden, besloot ik voor de 10000K te gaan. Reden hiervoor is dat ik vorige week overdag tot 2x toe bijna van mijn fiets gereden ben door auto's die mij niet zagen (of serieus namen). Aangezien ik toch meestal overdag rij, gaf ik dus de voorkeur om gezien te worden.
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier

Afbeelding

x-eleven
Contacteer:

Bericht door x-eleven » za aug 04, 2007 9:51 pm

Das toch aan de orde van de dag tegenwoordig, dat auto's je per ongeluk of express negeren... als ze je niet zien, ok, dan zien ze je nu sneller... maar genoeg mensen die gewoon maar voorrang nemen terwijl ze dat niet hebben, en dan heb je niks aan je lamjes...

Begrijp me niet verkeerd, ik juich alle maatregelen waarmee autodebielisten je beter zien toe, maar ze blijven je toch wel van je sokken rijden...

Plaats reactie