Alarmlichtmodule

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Alarmlichtmodule

Bericht door newborn » wo jun 06, 2007 9:51 am

Bij Mototronix is een aansluitsetje te koop waarmee je je knippers als alarmlicht kunt activeren door snel achter elkaar je richtingaanwijzer naar links en naar rechts te zetten.
Lijkt me wel mooi dat je dus geen extra knop nodig hebt.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan een non-klusser dit zelf aansluiten?

Zie http://www.mototronix.nl/Goedzicht.htm

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Alarmlichtmodule

Bericht door BBMW » wo jun 06, 2007 10:04 am

newborn schreef:Bij Mototronix is een aansluitsetje te koop waarmee je je knippers als alarmlicht kunt activeren door snel achter elkaar je richtingaanwijzer naar links en naar rechts te zetten.
Lijkt me wel mooi dat je dus geen extra knop nodig hebt.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan een non-klusser dit zelf aansluiten?

Zie http://www.mototronix.nl/Goedzicht.htm
Dit heb ik ook op de Bird aangesloten. Werkt prima en is een karweitje van niets. ZIt een duidelijke beschrijving bij!!
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Marty Blackbird
Berichten: 684
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:47 pm
Locatie: Sommelsdijk, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Marty Blackbird » wo jun 06, 2007 11:18 am

Wil ik ook wel op de motor...

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » wo jun 06, 2007 6:20 pm

Hee hier ben ik blij mee, ik had op mijn vorige motor zo'n ding, werkte perfect, ik kon hem alleen nergens meer krijgen.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Bericht door MarcB » wo jun 06, 2007 6:30 pm

Mocht je er niet uitkomen, je weet de weg naar Wolk :)

BB Rookie
Berichten: 176
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 11:31 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht door BB Rookie » wo jun 06, 2007 6:54 pm

Let op bij de aanschaf dat er 2 types zijn.

Ik had op mijn ZZR de versie met grootlicht uitbreiding.
Iedereen gaat netjes opzij.

En de politie die ik ermee ben tegen gekomen vonden het ook best.

Nu moet ik hem nog ff overzetten naar de Bird.
Stukje cake. :wink:

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Bericht door newborn » wo jun 06, 2007 7:43 pm

Johan van S. schreef: Ik had op mijn ZZR de versie met grootlicht uitbreiding.
Iedereen gaat netjes opzij.
En is deze versie ook eenvoudig aan te sluiten? Ik begrijp dat dan het grootlicht en je knippers om en om gaan. Lijkt me inderdaad nog opvallender :shock:

BB Rookie
Berichten: 176
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 11:31 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht door BB Rookie » wo jun 06, 2007 7:49 pm

newborn schreef:
Johan van S. schreef: Ik had op mijn ZZR de versie met grootlicht uitbreiding.
Iedereen gaat netjes opzij.
En is deze versie ook eenvoudig aan te sluiten? Ik begrijp dat dan het grootlicht en je knippers om en om gaan. Lijkt me inderdaad nog opvallender :shock:
Is ook erg makkelijk aan te sluiten.
Moet wel ff 1 draadje naar voren leggen voor bevestiging aan het grootlicht.
Grootlicht gaat trouwens tegelijk met de knippers op half vermogen mee.
Echt ideaal.

Ik ga hem binnenkort er op fixen. Dan weet ik meteen hoe het moet.

Als je hulp wilt kan ik je best een keer komen helpen.

RK
Berichten: 3128
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
Locatie: XX-city
Contacteer:

Bericht door RK » wo jun 06, 2007 7:56 pm

alleen dat van groot naar dimlicht is wel interessant ... werkt dat ook met xenon verlichting ?????

samen met safety lights geeft dat wel een mooi lichtorgel!!!?? :lol: :lol:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » wo jun 06, 2007 8:06 pm

Johan van S. schreef:Moet wel ff 1 draadje naar voren leggen voor bevestiging aan het grootlicht.
Grootlicht gaat trouwens tegelijk met de knippers op half vermogen mee.
Echt ideaal.
Het relais van je groot licht zit onder je zadel. Dat draadje naar voren is dus niet nodig.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Hertog Jan
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:25 pm

Bericht door Hertog Jan » wo jun 06, 2007 8:06 pm

RK schreef:alleen dat van groot naar dimlicht is wel interessant ... werkt dat ook met xenon verlichting ?????

samen met safety lights geeft dat wel een mooi lichtorgel!!!?? :lol: :lol:
Ik zie nu al een paar mods lijstjes langer worden :wistle:

RK, nou nog een paar vette superwoofers erbij en je drive-in-disco-show is klaar :wave:


Groeten, Hertog Jan :xx

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo jun 06, 2007 8:09 pm

RK schreef:alleen dat van groot naar dimlicht is wel interessant ... werkt dat ook met xenon verlichting ?????

samen met safety lights geeft dat wel een mooi lichtorgel!!!?? :lol: :lol:
Jah zal je start module van je Xenon ook erg leuk vinden :D
Proud member of the Adventure Chaptor

BB Rookie
Berichten: 176
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 11:31 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht door BB Rookie » wo jun 06, 2007 8:10 pm

FilaMenT schreef: Het relais van je groot licht zit onder je zadel. Dat draadje naar voren is dus niet nodig.

:idea:
Kijk dat is nog eens een goede tip.
Thanks.
RK schreef:alleen dat van groot naar dimlicht is wel interessant ... werkt dat ook met xenon verlichting ?????

samen met safety lights geeft dat wel een mooi lichtorgel!!!?? Laughing Laughing
Ik weet niet of het met Xenon ook werkt. :?

En de module van mototronix is ipv safetylights. Weet niet of ze naast elkaar werken. :?

RK
Berichten: 3128
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
Locatie: XX-city
Contacteer:

Bericht door RK » wo jun 06, 2007 8:28 pm

Hertog Jan schreef:
RK schreef:alleen dat van groot naar dimlicht is wel interessant ... werkt dat ook met xenon verlichting ?????

samen met safety lights geeft dat wel een mooi lichtorgel!!!?? :lol: :lol:
Ik zie nu al een paar mods lijstjes langer worden :wistle:

RK, nou nog een paar vette superwoofers erbij en je drive-in-disco-show is klaar :wave:


Groeten, Hertog Jan :xx
maak me gek!?? :xx :xx :+: :lol: :lol: :lol:

tippie , ik heb al een extra accu aangeschaft :wink:

BB Rookie
Berichten: 176
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 11:31 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht door BB Rookie » zo jun 10, 2007 10:55 am

Gister heb ik geprobeerd de boel aan te sluiten.

Ik kon alleen geen extra zekering vinden voor accesiores. Dus heb ik zelf een zekering geplaatst.
Helaas werkt het nog niet, dus kan ik ook niet vertellen of het aansluiten op het koplamp relais werkt.

Ik houd jullie op de hoogte.

RK
Berichten: 3128
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
Locatie: XX-city
Contacteer:

Bericht door RK » wo jun 13, 2007 11:37 pm

BB Rookie schreef:Gister heb ik geprobeerd de boel aan te sluiten.

Ik kon alleen geen extra zekering vinden voor accesiores. Dus heb ik zelf een zekering geplaatst.
Helaas werkt het nog niet, dus kan ik ook niet vertellen of het aansluiten op het koplamp relais werkt.

Ik houd jullie op de hoogte.
graag ik ben benieuwd......

BB Rookie
Berichten: 176
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 11:31 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht door BB Rookie » vr jun 15, 2007 9:00 pm

Ik heb deze week geen tijd gehad.

Misschien dat ik morgen weer ff ga proberen.

Maar de uitslag komt hier zeker te staan.

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Bericht door newborn » ma jun 18, 2007 10:39 am

Gelukt!

Met wat telefonische en schriftelijke aanwijzingen van MarcB en BB Peet heb ik de alarmlichtmodule van MotoTroniX aangesloten.

Het is op zichzelf beslist niet moeilijk maar als je ueberhaupt, zoals ik, nooit eerder iets met elektra gedaan hebt, dan moet je even op weg geholpen worden.

Goed nieuws dus voor degenen die zo'n module willen aansluiten want als ik het kan dan kan iedere BB-rijder het.

En het werkt uit de kunst!

BB Rookie
Berichten: 176
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 11:31 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht door BB Rookie » ma jun 18, 2007 3:40 pm

newborn schreef:Gelukt!

Met wat telefonische en schriftelijke aanwijzingen van MarcB en BB Peet heb ik de alarmlichtmodule van MotoTroniX aangesloten.

Het is op zichzelf beslist niet moeilijk maar als je ueberhaupt, zoals ik, nooit eerder iets met elektra gedaan hebt, dan moet je even op weg geholpen worden.

Goed nieuws dus voor degenen die zo'n module willen aansluiten want als ik het kan dan kan iedere BB-rijder het.

En het werkt uit de kunst!
Hey New Born,

Kan je mij vertellen hoe het bij jou zit eventueel met foto's?

Ik krijg het namelijk niet aan de praat. :?

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Bericht door newborn » di jun 19, 2007 1:15 pm

BB Rookie, jij hebt de module met grootlichtaansluiting, ik heb de eenvoudige. Dus hoe het bij jou precies zit weet ik niet.

Aan de module bij mij zitten vier draden.

Rood en zwart (twee-aderig snoer).
Voor plus en min van de voeding. Aan de pluskant moet je er een 10A zekering tussenzetten. Zekeringhouder en insteekzekering te koop bij automaterialenzaak of car accessoire inbouwstations.

Blauw en rood.
Blauw voor aansluiting op de plus van de linkerknipperbollen. Rood voor aansluiting op de plus van de rechterknipperbollen.
Als je de buddyseat eraf haalt en de kont met handgreep eraf haalt (links 4 inbussen en rechts 4 inbussen) dan zie je achterin een blok liggen waar veel draden ingaan en dat met een rubberring vastzit. Even de rubberring loshalen, het blok oplichten, dan zie je daaronder een oranje en een blauwe stekker. De oranje stekker is van de linkerknipperbollen, aan deze stekker zie je een groene (=massa) draad en een oranje (=plus) draad. Aan deze oranje draad bevestig je de blauwe draad van de module.
Gaat heel gemakkelijk met behulp van scotchblokjes, te koop bij automaterialenzaak of car accessoire inbouwstations.
De blauwe stekker is van de rechterknipperbollen, aan deze stekker zie je een groene (=massa) draad en een blauwe (=plus) draad. Aan deze blauwe draad bevestig je de rode draad van de module.

Contact aanzetten en controleer of je richtingaanwijzers nog werken.
Nu kan je testen: door eerst je richtingschakelaar naar R en binnen 1,5 seconde naar L te zetten en te laten, gaan de knipperbollen werken als alarmlichten. Uitzetten is gewoon de schakelaar indrukken. Na 1,5 seconde werken je richtingaanwijzers weer gewoon.

Ik vind het een uitvinding en had dit eigenlijk al veel eerder moeten doen.

BB Rookie
Berichten: 176
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 11:31 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht door BB Rookie » di jun 19, 2007 6:25 pm

newborn schreef:BB Rookie, jij hebt de module met grootlichtaansluiting, ik heb de eenvoudige. Dus hoe het bij jou precies zit weet ik niet.

Aan de module bij mij zitten vier draden.

Rood en zwart (twee-aderig snoer).
Voor plus en min van de voeding. Aan de pluskant moet je er een 10A zekering tussenzetten. Zekeringhouder en insteekzekering te koop bij automaterialenzaak of car accessoire inbouwstations.

Blauw en rood.
Blauw voor aansluiting op de plus van de linkerknipperbollen. Rood voor aansluiting op de plus van de rechterknipperbollen.
Als je de buddyseat eraf haalt en de kont met handgreep eraf haalt (links 4 inbussen en rechts 4 inbussen) dan zie je achterin een blok liggen waar veel draden ingaan en dat met een rubberring vastzit. Even de rubberring loshalen, het blok oplichten, dan zie je daaronder een oranje en een blauwe stekker. De oranje stekker is van de linkerknipperbollen, aan deze stekker zie je een groene (=massa) draad en een oranje (=plus) draad. Aan deze oranje draad bevestig je de blauwe draad van de module.
Gaat heel gemakkelijk met behulp van scotchblokjes, te koop bij automaterialenzaak of car accessoire inbouwstations.
De blauwe stekker is van de rechterknipperbollen, aan deze stekker zie je een groene (=massa) draad en een blauwe (=plus) draad. Aan deze blauwe draad bevestig je de rode draad van de module.

Contact aanzetten en controleer of je richtingaanwijzers nog werken.
Nu kan je testen: door eerst je richtingschakelaar naar R en binnen 1,5 seconde naar L te zetten en te laten, gaan de knipperbollen werken als alarmlichten. Uitzetten is gewoon de schakelaar indrukken. Na 1,5 seconde werken je richtingaanwijzers weer gewoon.

Ik vind het een uitvinding en had dit eigenlijk al veel eerder moeten doen.
OK thanks New Born.
Dan ben ik bang dat ik het systeem moet gaan nameten.
Ik heb namelijk de zelfde aansluitingen gemaakt.

Alleen werkt het niet.

Mogelijk is hij toch defect geraakt bij demontage. :?

RK
Berichten: 3128
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
Locatie: XX-city
Contacteer:

Bericht door RK » di jun 19, 2007 10:14 pm

ik ben wel benieuwd met dat grootlicht dat gaat meeknipperen?!

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » wo jun 20, 2007 7:30 am

RK schreef:ik ben wel benieuwd met dat grootlicht dat gaat meeknipperen?!
Denk er om: dat mag je nooit met Xenon-verlichting doen!

jonkheer
Berichten: 204
Lid geworden op: di mei 30, 2006 9:46 pm
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Bericht door jonkheer » wo jun 20, 2007 11:56 pm

newborn schreef:Gaat heel gemakkelijk met behulp van scotchblokjes, te koop bij automaterialenzaak of car accessoire inbouwstations.
Mijn tip...gebruik op de motor (ook in de auto eigenlijk) Géén scotchblokjes!!!!! Monteren is lekker makkelijk, maar het metalen plaatje snijd door de isolatie én het koper van de orginele bekabeling. Er kan nu makkelijk vocht in de aders komen, wat op langer termijn gegarandeerd voor storingen zorgt.

Ik begrijp dat het solderen voor een niet techneut geen optie is, maar probeer in je omgeving eens te vragen. Verwijder een stukje isolatie van de orginele kabel en vertin dit. Vervolgens een stukje isolatie van de te monteren kabel verwijderen en ook vertinnen. Deze delen dan solderen en vervolgens inwikkelen met zelfvulcaniserend tape.

Wat ook kan is de origenele kabel doorknippen en de nieuwe verbinding maken dmv solderen en vervolgens isoleren met krimpkous. Dit spul is ook beschikbaar met een soort lijm dat na verwarming begint te vloeien en isoleerd dus goed en maakt het waterdicht.
Tsjing Tsjing

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Bericht door BBMW » do jun 21, 2007 7:04 am

jonkheer schreef:
newborn schreef:Gaat heel gemakkelijk met behulp van scotchblokjes, te koop bij automaterialenzaak of car accessoire inbouwstations.
Mijn tip...gebruik op de motor (ook in de auto eigenlijk) Géén scotchblokjes!!!!! Monteren is lekker makkelijk, maar het metalen plaatje snijd door de isolatie én het koper van de orginele bekabeling. Er kan nu makkelijk vocht in de aders komen, wat op langer termijn gegarandeerd voor storingen zorgt.

Ik begrijp dat het solderen voor een niet techneut geen optie is, maar probeer in je omgeving eens te vragen. Verwijder een stukje isolatie van de orginele kabel en vertin dit. Vervolgens een stukje isolatie van de te monteren kabel verwijderen en ook vertinnen. Deze delen dan solderen en vervolgens inwikkelen met zelfvulcaniserend tape.

Wat ook kan is de origenele kabel doorknippen en de nieuwe verbinding maken dmv solderen en vervolgens isoleren met krimpkous. Dit spul is ook beschikbaar met een soort lijm dat na verwarming begint te vloeien en isoleerd dus goed en maakt het waterdicht.
Goed aftapen en klaar is Kees :wink:
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten